[MK3] ABS (SCS) włącza się nieproszony |
Autor |
Wiadomość |
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 3 Mar 2011, 19:47 [MK3] ABS (SCS) włącza się nieproszony
|
|
|
Witam mam takie pytanie w mojej xerce cały czas pulsuje mi pedał hamulca, nie zależnie od tego jak mocno wcisnę pedał hamulca cały czas on pulsuje aż trzepie kierownicą, tarcze i klocki są nowe, paski całe, naciągnięte, kontrolka świeci się tylko wtedy jak zaciąge ręczny, czym może to być spowodowane? Proszę o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 4 Mar 2011, 14:38, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Mar 2011, 20:10
|
|
|
krzywe tarcze hamulcowe, albo coś zle skręcone przy wymianie tarcz i klocków.
Rozbierz jeszcze raz i sprawdz co jest nie tak. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 3 Mar 2011, 20:15
|
|
|
wszystko z klockami i tarczami jest wporządku sprawdzałem kilka razy a na starych tarczach i klockach było to samo |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Mar 2011, 20:47
|
|
|
kierownicą trzepie na boski czy góra dół?
Opony sprawdzone, może wyskoczył kartofel. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 3 Mar 2011, 21:00
|
|
|
koła są w 100% sprawdzone, nie powiem w tej chwili czy góra dół czy na boki bo nie pamiętam, jaki kartofel?, wydaje mi się że to przez ten abs (pulsacje) trzepie kierownicą, dlaczego on cały czas działa? |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Mar 2011, 21:05
|
|
|
moze być zepsuty czujnik i pokazuje ze koło jest ciągle zatrzymane, gdy inne się kręcą.
Proponuję w jakiś sposób odłączyć abs, spróbuj bezpiecznik od absu wyciagnać i wtedy sprawdź czy jest różnica.
Jesli nie znajdziesz bezpiecznika spróbuj odłączyć obydwa czujniki i czy wtedy będzie poprawa, jesli tak to jak juz sugerowałem może być uszkodzony któryś z czujników. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 3 Mar 2011, 23:44
|
|
|
Jesli samoistnie sie wlacza ABS ( w focusie MK1 namietnie ) przyczyna jest duzy luz na lozysku przod lub tyl... w fiescie przod... zobacz czy luzow niema na ukladzie kierowniczym... bo uszkodzic czujke mozna tylko i wylacznie mechanicznie... |
_________________
 |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 3 Mar 2011, 23:49
|
|
|
ale w mk3 układów elektronicznych ani czujników przy SCSie nie ma przecież |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 4 Mar 2011, 10:09
|
|
|
trudno jest mi określić ale kierownicą trzepie chyba góra dół, ma to jakieś znaczenie? nie jest to jakieś straszne trzepanie ale zawsze |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Mar 2011, 10:12
|
|
|
Czujniki sa na obudowach SCS-a od napiecia paskow, wiec albo tam jest cos uwalone albo ktoryz z zaworkow sterujacych sie zastal, lub tez ktorys zacisk stoi zapieczony... |
_________________
 |
|
|
|
 |
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 4 Mar 2011, 10:24
|
|
|
A czy da się wyciągnąć bezpiecznik od tego scsa to tam takowego nie widze jeśli tak to jak jest on oznaczony? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Mar 2011, 10:32
|
|
|
Bezpiecznika w wykazie nie widze ale jest przekaznik do sterowania tym ustrojstwem...
tylko musisz odkrecic skrzynke bezpiecznikow od deski:
Przekaznik VIII (skrzynka bezpiecznikow i przekaznikow jest ponumerowana) koloru zielonego.
Wyciagnij i przejedz sie po piaszczystej drodze zeby zobaczyc co jest kaman albo na SKP i sprawdz uklad hamulcowy na rolkach... |
_________________
 |
|
|
|
 |
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 4 Mar 2011, 16:32
|
|
|
Po wyciągnięciu przekaźnika nic się nie zmieniło |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Mar 2011, 17:29
|
|
|
Ludzie, tam nie ma nic elektronicznego, żadnych przekaźników, bezpieczników, żadnego sterowania, idą jedynie dwa kabelki do czujnika zerwania paska.
Nic tym nie steruje, SCS rozpoznaje poślizg jedynie po tym, czy pasek się kręci czy nie. Jedyne co może być tam uszkodzone, to albo pompa hamulcowa, albo sam SCS. Innej możliwości nie ma. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 4 Mar 2011, 20:03
|
|
|
Pele, jesteś w błędzie. Układ jest mechaniczny, to fakt, ale jest przekaźnik który steruje kontrolką (i niczym więcej). Co do reszty masz rację - ten układ się sam steruje http://jackrzec.republika.pl/www/html/scs.htm |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 6 Mar 2011, 13:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 00:57
|
|
|
A isac tym tropem, po odlaczeniu przekaznika, dalej SCS dziala to masz niestety zwarcie w w elektryce... |
_________________
 |
|
|
|
 |
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 13:05
|
|
|
Po tej opcji z wyciąganiem pekaźnika przestał działać mi nawiew oraz światła długie i światło cofania nie mam pojęcia co się stało |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 14:21
|
|
|
Namieszane masz w elektryce... albo popalilo przekazniki albo ktos tam niezle namieszal... |
_________________
 |
|
|
|
 |
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 14:41
|
|
|
Mój błąd źle wsadziłem 2 te zielone przekaźniki (wepchałem na "hama") ale je poprawiłem i już z tym nie ma problemu ale z tym scs dalej problem |
|
|
|
 |
|