[MK3] Duże spalanie i czarny pył z tłumika.. |
Autor |
Wiadomość |
kojot250
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 31 Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 16:31 [MK3] Duże spalanie i czarny pył z tłumika..
|
|
|
Witam.. Jestem nowy na forum i mam problem z moją niedawno nabytą Fiestą z silnikiem 1.1 na gaźniku.. Problem polega na tym, że po przegazowaniu na postoju z tłumika wydobywa się czarny pył(widoczne na śniegu), a także zauważyłem spore spalanie.. Po wykręceniu świec widać, że są okopcone.. Z tłumika kapie także jakiś czarny płyn.. Autko, gdy jest zimne, to przerywa i nieraz potrafi zgasnąć.. Dodam, że zanim kupiłem ten samochód to stał jakieś 2 miesiące nieużywany i niema LPG.. Przymierzam się do wymiany filtrów i świec, ale czy to pomoże.? Przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.. Jeżeli ktoś wie co może być mojemu autku, to proszę o pomoc.. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 4 Mar 2011, 19:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 16:39
|
|
|
gaznik do regulacji
czarny pył to sadza
a czarny płyn to zwykła woda- jeden z wielu skutkow spalania benzyny |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 16:53
|
|
|
kojot250 napisał/a: | Przymierzam się do wymiany filtrów i świec, ale czy to pomoże.? |
Kolego... takie rzeczy to robi się obligatoryjnie w pierwszych dniach po zakupie auta a nie pyta czy to pomoże.
Co to za sporo spalanie? Bo jeżeli 8-9l w mieście to przy takiej temperaturze nie jest to nic szczególnego...
Jako, że niedawno nabyłeś auto to ciężko na razie określić ci pobór oleju. Ja bym na to zwrócił uwagę z uwagi na czarne świece.
No i tak jak post wyżej... regulacja gaźnika |
|
|
|
|
kojot250
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 31 Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 17:35
|
|
|
Wiem, że powinienem zrobić to odrazu, ale z powodu braku jakichkolwiek funduszy jeszcze tego nie zrobiłem, ale kupię w najbliższym czasie.. Spalanie w większości po mieście wyszło mi ok. 15 l, więc to trochę za dużo nawet w taką pogodę.. W przyszłym tygodniu udam się na regulację gaźnika i zobaczymy efekty.. |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 19:09
|
|
|
Rebel napisał/a: | kojot250 napisał/a: | Przymierzam się do wymiany filtrów i świec, ale czy to pomoże.? |
Kolego... takie rzeczy to robi się obligatoryjnie w pierwszych dniach po zakupie auta a nie pyta czy to pomoże.
Co to za sporo spalanie? Bo jeżeli 8-9l w mieście to przy takiej temperaturze nie jest to nic szczególnego...
Jako, że niedawno nabyłeś auto to ciężko na razie określić ci pobór oleju. Ja bym na to zwrócił uwagę z uwagi na czarne świece.
No i tak jak post wyżej... regulacja gaźnika |
Gaznikowiec powinien palic około 7l w mieście ale wiadomo że kazdy ma inny styl jazdy. Może byc cos nie tak z zapłonem. Jak używasz ssania?. |
|
|
|
|
kojot250
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 31 Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 19:22
|
|
|
Ja jeżdżę raczej spokojnie, obroty nie wyżej jak 3 tys. . Ssanie wyłączam jak nabierze trochę temp, ale na ssaniu lubi przerywać i czasem zgasnąć.. Kupując ten samochód spodziewałem się właśnie spalania w granicach 7-8l, a tu taka niespodzianka... |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 19:30
|
|
|
kopcić przerywać moze własnie przez uszkodzone świece.
Najpierw wyreguluj gaznik jak nie pomoże wymień świece i przewody WN.
A jak to nie bedzie to to zapłon do regulacji. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 19:39
|
|
|
. jesli spalanie wynosci 15 litórw to musisz jechac na kontrole spalin do gaźnikowca. najlepiej sprawdzony gaznikowiec bo lubia zdzierac |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 20:13
|
|
|
pablon napisał/a: | Gaznikowiec powinien palic około 7l w mieście ale wiadomo że kazdy ma inny styl jazdy. |
kojot250 napisał/a: | Kupując ten samochód spodziewałem się właśnie spalania w granicach 7-8l |
...i jeżeli gaźnik będzie sprawny, wyregulowany, filtry czyste i porządna iskra, to tyle będzie spalał ale nie przy -10 za oknem i przy kilkukilometrowych trasach. Dlatego napisałem 8-9 |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:55
|
|
|
drzeniow napisał/a: | A jak to nie bedzie to to zapłon do regulacji. | w jaki sposób możesz wyregulować zapłon w tej fieście? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:58
|
|
|
no w 1,1 nie reguluje się, bo chciałem to robić, ale gość mi poowiedział, że nie robi się tego, ustawia się raz i ma być |
_________________
|
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 20:01
|
|
|
jackrzec napisał/a: |
w jaki sposób możesz wyregulować zapłon w tej fieście? |
widocznie mój błąd, sądziłem ze moduł zapłonowy był dopiero w fieście na wtrysku a nie w gaźniku ;>
Ale to nie zmienia faktu iż moze być on uszkodzony, robi przebicie i od tego szarpanie itd. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 20:11
|
|
|
przemo_rsr napisał/a: | no w 1,1 nie reguluje się, bo chciałem to robić, ale gość mi poowiedział, że nie robi się tego, ustawia się raz i ma być | Nawet raz się nie da ustawić, bo wszystkie kosiarki były od razu z modułem zapłonowym. Ustawić teoretycznie mozna było w niektórych 1,4/1,6 na gaźniku, bo miały rozdzielacz. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
|