[MK3] Zamarzająca skrzynia biegów automat - CTX |
Autor |
Wiadomość |
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21 Sty 2011, 21:19 [MK3] Zamarzająca skrzynia biegów automat - CTX
|
|
|
witam. mam problem z moją fiestką. jak temperatura spadnie 5-10 stopni poniżej 0 to zamarza mi skrzynia biegów. olej był wymieniany niedawno więc to nie jest kwestia oleju.
ktoś ma jakieś ideas co może tam zamarzać? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 24 Sty 2011, 13:16, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Sty 2011, 22:13
|
|
|
a co to za olej wlałeś??
Z tego co pamiętam bo sam kiedyś miałem w fieście automat i jak zmieniałem filtr i olej w skrzyni, to kupowałem ori forda litr coś koło 60zł płaciłem i nie miałem problemu z miauczeniem czy szarpaniem no chyba ze bardzo zimno było to wsteczny szarpał |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21 Sty 2011, 22:25
|
|
|
to musiałbym się dowiedzieć, bo to mój wujek zmieniał. mi czasem nawet jak jest ciepło żabkuje na wstecznym, czy to normalne?
mnie się wydaje że to wina tego przewodu idącego od drążka do przekładni pod samochodem, że do niego się dostaje woda i zamarza, ale przy prozie tego nie sprawdzę.. |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Sty 2011, 22:27
|
|
|
chodzi ci o cięgno zmiany biegów?? To za bardzo nie to, te skrzynie tak po prostu na wstecznym skaczą, zwłaszcza na zimnym |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21 Sty 2011, 22:48
|
|
|
skoro nie cięgno, to jak wytłumaczysz to. stałem koło 3 dni w garażu ogrzewanym, po czym moja mama wróciła, i mnie wywaliła z garażu. stanąłem na podjeździe i nie zamarzła, a było -15. wydaje mi się że w czasie jazdy dostaje się tam woda, a jako że silnik wydziela ciepło to nie zamarza, a jak stanę to mrozi. a jak już zmienię bieg na D, to jedzie normalnie. trochę może przeciąga go na najniższym przełożeniu ale to do 3 tyś obrotów... i potrafi na D przymarznąć w czasie jazdy! |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 09:25
|
|
|
słuchaj a olej to zmieniałes w tej skrzynie??
moze byc tak ze juz sie skonczyła....
zazwyczaj automaty jezdza bezproblemowo a jakj juz sa jakies objawy to... szukaj drugiej skrzyni albo włoz w tą tak ze dwa tysie |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 09:29
|
|
|
zygmuncik napisał/a: | skoro nie cięgno, to jak wytłumaczysz to. stałem koło 3 dni w garażu ogrzewanym, po czym moja mama wróciła, i mnie wywaliła z garażu. stanąłem na podjeździe i nie zamarzła, a było -15. wydaje mi się że w czasie jazdy dostaje się tam woda, a jako że silnik wydziela ciepło to nie zamarza, a jak stanę to mrozi. a jak już zmienię bieg na D, to jedzie normalnie. trochę może przeciąga go na najniższym przełożeniu ale to do 3 tyś obrotów... i potrafi na D przymarznąć w czasie jazdy! |
ale to co mi marznie bo nie rozumie ? nie możesz biegów przerzucać P-R-N-D-L czy skrzynia nie ciągnie. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 09:31
|
|
|
skrzynia umarła bo tam nie ma co zamarzać tak naprawde
jak jest zimno to ktorys zawor nie chce sie otworzyc albo stale pozostaje otwarty stad te problemy ze zmiana biegu jedyny sposob wyjac skrzynie z auta i rozebrac wsadzic nowe tarczki kosz i zawory i bedzie smigać |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 09:32
|
|
|
ta koszt przekraczający całą fiestę a osób w Polsce które by się tego podjęły na palcach można liczyć... |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 09:34
|
|
|
dlategołatwiej jest oszukiwac samego siebie i "zamreazac skrzynie" sorry ja naprawiam automaty i mi takie numery nie przejdą |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 09:39
|
|
|
Niech się wypowie co z tymi biegami bo w fieście jest pod skrzynią wyjście z pancerza na taki śmieszne cięgno, jak się woda dostanie to może na chwile lewarek unieruchomić... ale nie skrzynie mnie się zdarzyło ze wypadła linka z mocowania i miałem tylko D-L bo dalej do przodu lewarek nie szedł
ja wymieniłem zdrowego CTX-a na manualną skrzynie, w sumie potem żałowałem bo po krakowskich korkach idealna była |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 09:42
|
|
|
mimo wszystko jest cos nie tak z ta skrzynią niech powie jekim oleje ją zalał i jakiego koloru był stary olej |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 09:53
|
|
|
sorry Kuba, ale nie wmówisz mi że skrzynia, która do temperatury -10 stopni działa idealnie jest do wymiany bo tam się nie ma co zepsuć. a co jak do pancerza cięgna nalała się woda ( co jest bardzo możliwe, bo przecież idzie niżej pod samochodem niż silnik i inne podzespoły. jak tylko będę miał wolny garaż to zaleje cięgno płynem chłodniczym, żeby nie zamarzało.
swoją drogą już 8mc temu słyszałem głosy, że automat to pewnie już zepsuty, żebym już 2 tyś przygotował bo cośtam i cośtam. jak narazie nic z nim mi się nie dzieje. Dziwne, przecież praktycznie cały świat przechodzi na automaty, a niektórzy mentalnością nie są w stanie tego przeskoczyć.
luki86 napisał/a: | Niech się wypowie co z tymi biegami bo w fieście jest pod skrzynią wyjście z pancerza na taki śmieszne cięgno, jak się woda dostanie to może na chwile lewarek unieruchomić... ale nie skrzynie mnie się zdarzyło ze wypadła linka z mocowania i miałem tylko D-L bo dalej do przodu lewarek nie szedł
ja wymieniłem zdrowego CTX-a na manualną skrzynie, w sumie potem żałowałem bo po krakowskich korkach idealna była |
Luki, no ja mam unieruchomiony lewarek, nim nie mogę ruszyć, jak mam odróżnić czy zamarzła skrzynia, cięgno czy kij wie co:) |
Ostatnio zmieniony przez zygmuncik 22 Sty 2011, 09:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 09:55
|
|
|
Opisz co się dzieje, nie możesz ruszyć lewakiem czy po wrzuceniu biegu nie jedzie |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 09:58
|
|
|
jak już wrzucie bieg to jedzie jak rakieta;) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 09:58
|
|
|
nie twierdzę ze automaty są złe. fajne wygodne ale! to auto z ta skrzynia ma juz niemal 20 lat i nie wmowisz mi ze działa bezawaryjnie podaj mi opis o ktory prosiłem a jesli linka gdzies Ci tam wisi to jest efekt Twojego zaniedbania
[ Dodano: Sob Sty 22, 2011 10:00 ]
na kanał to po pierwsze
odepnij linkę od pozycjonera
sprobuj przecglowac lewarkiem
potem do kanału i poruszaj pozycjonerem musi chodzic skokowo bez zaciec musza byc słyszalne klikniecia zapadek |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 10:07
|
|
|
robiłem to, linka rusza się idealnie( w garażu z +10stopni) pozycjoner(to gdzie wchodzi cięgno?) rusza się skokowo są kliknięcia można to zrobić ręką bez większego wysiłku. co do oleju to musze do wujka, on to auto robił dla siebie, ale potem jego żona rozbiła frontere i potrzebował kasę na naprawę:> i wtedy pojawiłem się ja:] zapytam o olej dziś.
i muszę podciągnąć tą linkę, bo czasem P nie chce wskoczyć... |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 11:27
|
|
|
Nie ma to jak umiejętność sprawnego i zrozumiałego pisania
|
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 11:36
|
|
|
TomQ napisał/a: | Nie ma to jak umiejętność sprawnego i zrozumiałego pisania
|
czego nie rozumiesz? |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 11:40
|
|
|
zygmuncik, napisałeś 5 postów, a moja nieuleczalnie tępa głowa nadal precyzyjnie nie poznała objawów uszkodzenia. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
|