Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Instalacja silnika 1.1i, odpalenie poza samochodem
Autor Wiadomość
luki.kl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: rzeszów
Wysłany: 4 Lip 2011, 20:07   [MK3] Instalacja silnika 1.1i, odpalenie poza samochodem

Witam!

mam silniczek z fiesty 1.1 silnik na wtrysku pochodzi z fiesty MK3 z 94 roku.
Silnik będzie zamontowany w buggy. Mam problem z uruchomieniem tego silnika.

mam do niego wiązkę silnika, komputer, czujniki, sonde, moduły, pompę paliwa

Komp: 92fb-12a650-FC




wiązka zakończona jest tą wtyczką na zdjęciu z lewej strony wychodzi 9 przewodów



z prawej strony wtyczką łącząca wiązkę z resztą wiązki, problem w tym ze nie mam reszty wiązki tylko ucięte kable za tą wtyczką, wychodzi z niej 7 przewodów.

schematy z książki sam naprawiam są nieczytelne i nie potrafię ich zrozumieć...

znalazłem taki schemat ale tez ciężko mi sobie z nim poradzić... pytanie czy ten schemat wogole pasuje do mojego silnika ?



czy ktoś byłby w stanie mi podpowiedzieć jak to uruchomić bez budy ?

Za wszelkie sugestie, pomoc z góry dziękuje.

pozdrawiam Łukasz.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Lip 2011, 22:29   

Pytanie za kilka punktów, czy do buggy jest sens pchania wtrysku? nie lepiej gaźnik?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luki.kl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: rzeszów
Wysłany: 5 Lip 2011, 07:52   

JoeMix napisał/a:
Pytanie za kilka punktów, czy do buggy jest sens pchania wtrysku? nie lepiej gaźnik?


masz trochę racji ze wtrysk tam nie kończenie musi być, ale mam cały komplet wszystko wiec poco dokładać kasę i kupować gaźnik i co tam jeszcze trzeba do uruchomienia...
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 6 Lip 2011, 23:07   

Ze zdjęć wnioskuję, że brakuje Ci kawałka wiązki do podłączenia cewki.
7-przewodowa wiązka (o ile się nie mylę) powinna dostarczać info o ciśnieniu oleju, prędkości do komputera.
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lip 2011, 09:02   

acti357, a po co komputerowi info o ciśnieniu oleju?!
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 7 Lip 2011, 09:28   

http://www.fiestaguides.c...conversion.html tu masz rozpiskę pinów w tej wtyczce (gdzieś tak 3/4 strony) co prawda jest to CVH/zetec ale te piny są takie same
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 7 Lip 2011, 13:32   

JoeMix, Masz rację, pin z informacją o ciśnieniu oleju nie idzie do kompa a do lampki. Co nie zmienia faktu, że znajduje się w tej wtyczce. Bez drugiej części raczej ciężko będzie odpalić, bo kolejny pin (cienki brązowy) załącza napięcie na pompie paliwa.
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
luki.kl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: rzeszów
Wysłany: 7 Lip 2011, 21:11   

według stronu która podał koelga luki, mamy:

1 Brown Unknown
2 Green Rev Counter
3 Brown Fuel Pump Relay
4 Black Ignition Live
5 Black/Red HEGO Sensor
6 Red Permanent live from fuse 1
7 Brown/Green Oil pressure switch
8 Black/Green Fuel Injection Relay
9 Brown/White Temperature Gauge sender
10 N/A N/A
11 N/A N/A
12 N/A N/A


we wtyczce z wiązki silnikowej kolory sie zgadzają i jest te 9 przewodów. z tą róznicą ze zamieniony jest pin 9 z 12, u mnie brązowo biały jest w 12pinie.

w tym drugim gnieździe mam to 7 przewodów, i wychodzą piny
1, 3, 4, 5, 6, 7, 8,

czyli nie ma 2 i 12, te odpowiadają we tej rozpiski powyżej 2- obrotomierz, 12- wskaźnik temperatury czyli tego widocznie nie było w samochodzie.

ponadto ten 1 nie opisany z tej strony u mnie jest zakończony oczkiem czyli wnioskuje ze to będzie masa.

acti357 napisał/a:
Ze zdjęć wnioskuję, że brakuje Ci kawałka wiązki do podłączenia cewki.

przy silniku jest jeszcze kawałek wiązki właśnie od cewki która jest spinana kostką 4 pinową, wiec wnioskuje ze wiązka jest kompletna.

teraz pytanie co gdzie podłączyć żeby uruchomić to wszystko

a i jeszcze jedno pytanie, czy obudowa komputera metalowa ma być przykręcona do nadwozia i tym samym mieć masę na obudowie ?
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 7 Lip 2011, 22:19   

Masa na obudowie na pewno mu nie zaszkodzi :)
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
luki.kl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: rzeszów
Wysłany: 9 Lip 2011, 22:58   

acti357 napisał/a:
Masa na obudowie na pewno mu nie zaszkodzi :)


ekhem tyle to i ja wiem :D

dobra powiedzcie mi jak sprawdzić jaki mam silnik, jaki wtrysk, to będę konkretnie pod niego szukał schematów informacji... i zrobię schemat może jakoś pod podstaw..
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 9 Lip 2011, 23:03   

na bloku masz gdzieś wybite
a najlepiej to zapodaj zdjęcia tego silnika

opis dalej nie pamietam:P
1 Brown Unknown
2 Green Rev Counter
3 Brown Fuel Pump Relay- po przekazniku do pompy paliwa
4 Black Ignition Live
5 Black/Red HEGO Sensor - zasilanie sondy lambda
6 Red Permanent live from fuse 1 - zasilanie komputera
7 Brown/Green Oil pressure switch - cisnienie oleju
8 Black/Green Fuel Injection Relay - przekaznik wtrysku benzyny
9 Brown/White Temperature Gauge sender wskażnik temperatury na desce
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
luki.kl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: rzeszów
Wysłany: 10 Lip 2011, 19:14   

narazie jade z miernikiem i sprawdzam wtyczki opisuje co do czego ;) bedzimey działać dalej, jutro pierwsze ptuby odpalania :)
 
 
luki.kl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: rzeszów
Wysłany: 10 Lip 2011, 22:16   

pomalutku to wszytko ogarniam mam troche resztek instalacji z samochodu i jakos to łacze do kupy..

mam jeszcze pare pytan odnosnie elektryki...

wiatrak chłodnicy załączany jest czujnikiem, gdzie jest ten czujnik we fiescie mk3 94r ?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 10 Lip 2011, 22:18   

na obudowie termostatu taki na duzą wtyczkę
ten malutki przypominający sróbkę daje sygnał na wskażnik w liczniku
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
luki.kl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: rzeszów
Wysłany: 11 Lip 2011, 14:07   

instalacja zrobiona iskra jest.

mam tylko inny problem... pompa działa paliwo do wtrysku pompuje a sam wtrysk nie działa... jak wleje paliwa strzykawką to odpala i gaśnie jak się paliwo skończy...
wtyczki sprawdzone łączą... gdzie szukać przyczyny ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lip 2011, 14:12   

Wtrysk jest przez taki śmieszny rezystor balastowy podpięty,,, jak masz iskrę to znaczy że czujnik położenia wału działa i zostaje okablowanie, komp lub sam wtrysk.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luki.kl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: rzeszów
Wysłany: 11 Lip 2011, 14:39   

rozebrałem wtrysk, wydaje mi się ze był zacięty, teraz jak wleje paliwa ze strzykawki to zapala i chodzi, reaguje na gaz czyli wtrysk działa, ale jak zgaszę to już nie zapali... :/

dodam jeszcze ze to wszystko stało z rok albo więcej....
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lip 2011, 14:54   

Odpal niech sobie pochodzi, zalej paliwem z jakimś środkiem czyszczącym wtryskiwacze,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luki.kl 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: rzeszów
Wysłany: 11 Lip 2011, 16:21   

JoeMix napisał/a:
Odpal niech sobie pochodzi, zalej paliwem z jakimś środkiem czyszczącym wtryskiwacze,,,


pewnie tak zrobię ale to dopiero później, bo narazie na sucho przepalony bez chłodzenia zeby tylko sprawdzić czy działa...

coś jakby duże obroty miał na wolnych...

http://www.youtube.com/watch?v=7SAPcry_dZE
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lip 2011, 16:24   

Nie ma puszki filtra, nie ma układu chłodzenia,,,, i tak ładnie chodzi w/g mnie :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.