[MK3] Instalacja silnika 1.1i, odpalenie poza samochodem |
Autor |
Wiadomość |
luki.kl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 20:07 [MK3] Instalacja silnika 1.1i, odpalenie poza samochodem
|
|
|
Witam!
mam silniczek z fiesty 1.1 silnik na wtrysku pochodzi z fiesty MK3 z 94 roku.
Silnik będzie zamontowany w buggy. Mam problem z uruchomieniem tego silnika.
mam do niego wiązkę silnika, komputer, czujniki, sonde, moduły, pompę paliwa
Komp: 92fb-12a650-FC
wiązka zakończona jest tą wtyczką na zdjęciu z lewej strony wychodzi 9 przewodów
z prawej strony wtyczką łącząca wiązkę z resztą wiązki, problem w tym ze nie mam reszty wiązki tylko ucięte kable za tą wtyczką, wychodzi z niej 7 przewodów.
schematy z książki sam naprawiam są nieczytelne i nie potrafię ich zrozumieć...
znalazłem taki schemat ale tez ciężko mi sobie z nim poradzić... pytanie czy ten schemat wogole pasuje do mojego silnika ?
czy ktoś byłby w stanie mi podpowiedzieć jak to uruchomić bez budy ?
Za wszelkie sugestie, pomoc z góry dziękuje.
pozdrawiam Łukasz. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 22:29
|
|
|
Pytanie za kilka punktów, czy do buggy jest sens pchania wtrysku? nie lepiej gaźnik? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
luki.kl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 5 Lip 2011, 07:52
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Pytanie za kilka punktów, czy do buggy jest sens pchania wtrysku? nie lepiej gaźnik? |
masz trochę racji ze wtrysk tam nie kończenie musi być, ale mam cały komplet wszystko wiec poco dokładać kasę i kupować gaźnik i co tam jeszcze trzeba do uruchomienia... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
acti357
![](http://img824.imageshack.us/img824/7166/87245019.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 6 Lip 2011, 23:07
|
|
|
Ze zdjęć wnioskuję, że brakuje Ci kawałka wiązki do podłączenia cewki.
7-przewodowa wiązka (o ile się nie mylę) powinna dostarczać info o ciśnieniu oleju, prędkości do komputera. |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 09:02
|
|
|
acti357, a po co komputerowi info o ciśnieniu oleju?! |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
luki
![](http://img818.imageshack.us/img818/3492/20120722315kopia.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 09:28
|
|
|
http://www.fiestaguides.c...conversion.html tu masz rozpiskę pinów w tej wtyczce (gdzieś tak 3/4 strony) co prawda jest to CVH/zetec ale te piny są takie same |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
acti357
![](http://img824.imageshack.us/img824/7166/87245019.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 13:32
|
|
|
JoeMix, Masz rację, pin z informacją o ciśnieniu oleju nie idzie do kompa a do lampki. Co nie zmienia faktu, że znajduje się w tej wtyczce. Bez drugiej części raczej ciężko będzie odpalić, bo kolejny pin (cienki brązowy) załącza napięcie na pompie paliwa. |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
luki.kl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 21:11
|
|
|
według stronu która podał koelga luki, mamy:
1 Brown Unknown
2 Green Rev Counter
3 Brown Fuel Pump Relay
4 Black Ignition Live
5 Black/Red HEGO Sensor
6 Red Permanent live from fuse 1
7 Brown/Green Oil pressure switch
8 Black/Green Fuel Injection Relay
9 Brown/White Temperature Gauge sender
10 N/A N/A
11 N/A N/A
12 N/A N/A
we wtyczce z wiązki silnikowej kolory sie zgadzają i jest te 9 przewodów. z tą róznicą ze zamieniony jest pin 9 z 12, u mnie brązowo biały jest w 12pinie.
w tym drugim gnieździe mam to 7 przewodów, i wychodzą piny
1, 3, 4, 5, 6, 7, 8,
czyli nie ma 2 i 12, te odpowiadają we tej rozpiski powyżej 2- obrotomierz, 12- wskaźnik temperatury czyli tego widocznie nie było w samochodzie.
ponadto ten 1 nie opisany z tej strony u mnie jest zakończony oczkiem czyli wnioskuje ze to będzie masa.
acti357 napisał/a: | Ze zdjęć wnioskuję, że brakuje Ci kawałka wiązki do podłączenia cewki. |
przy silniku jest jeszcze kawałek wiązki właśnie od cewki która jest spinana kostką 4 pinową, wiec wnioskuje ze wiązka jest kompletna.
teraz pytanie co gdzie podłączyć żeby uruchomić to wszystko
a i jeszcze jedno pytanie, czy obudowa komputera metalowa ma być przykręcona do nadwozia i tym samym mieć masę na obudowie ? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
acti357
![](http://img824.imageshack.us/img824/7166/87245019.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
luki.kl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 9 Lip 2011, 22:58
|
|
|
acti357 napisał/a: | Masa na obudowie na pewno mu nie zaszkodzi |
ekhem tyle to i ja wiem
dobra powiedzcie mi jak sprawdzić jaki mam silnik, jaki wtrysk, to będę konkretnie pod niego szukał schematów informacji... i zrobię schemat może jakoś pod podstaw.. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kuba87
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 9 Lip 2011, 23:03
|
|
|
na bloku masz gdzieś wybite
a najlepiej to zapodaj zdjęcia tego silnika
opis dalej nie pamietam:P
1 Brown Unknown
2 Green Rev Counter
3 Brown Fuel Pump Relay- po przekazniku do pompy paliwa
4 Black Ignition Live
5 Black/Red HEGO Sensor - zasilanie sondy lambda
6 Red Permanent live from fuse 1 - zasilanie komputera
7 Brown/Green Oil pressure switch - cisnienie oleju
8 Black/Green Fuel Injection Relay - przekaznik wtrysku benzyny
9 Brown/White Temperature Gauge sender wskażnik temperatury na desce |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
luki.kl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 10 Lip 2011, 19:14
|
|
|
narazie jade z miernikiem i sprawdzam wtyczki opisuje co do czego bedzimey działać dalej, jutro pierwsze ptuby odpalania |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
luki.kl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 10 Lip 2011, 22:16
|
|
|
pomalutku to wszytko ogarniam mam troche resztek instalacji z samochodu i jakos to łacze do kupy..
mam jeszcze pare pytan odnosnie elektryki...
wiatrak chłodnicy załączany jest czujnikiem, gdzie jest ten czujnik we fiescie mk3 94r ? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kuba87
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 10 Lip 2011, 22:18
|
|
|
na obudowie termostatu taki na duzą wtyczkę
ten malutki przypominający sróbkę daje sygnał na wskażnik w liczniku |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
luki.kl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 11 Lip 2011, 14:07
|
|
|
instalacja zrobiona iskra jest.
mam tylko inny problem... pompa działa paliwo do wtrysku pompuje a sam wtrysk nie działa... jak wleje paliwa strzykawką to odpala i gaśnie jak się paliwo skończy...
wtyczki sprawdzone łączą... gdzie szukać przyczyny ? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lip 2011, 14:12
|
|
|
Wtrysk jest przez taki śmieszny rezystor balastowy podpięty,,, jak masz iskrę to znaczy że czujnik położenia wału działa i zostaje okablowanie, komp lub sam wtrysk. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
luki.kl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 11 Lip 2011, 14:39
|
|
|
rozebrałem wtrysk, wydaje mi się ze był zacięty, teraz jak wleje paliwa ze strzykawki to zapala i chodzi, reaguje na gaz czyli wtrysk działa, ale jak zgaszę to już nie zapali... :/
dodam jeszcze ze to wszystko stało z rok albo więcej.... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lip 2011, 14:54
|
|
|
Odpal niech sobie pochodzi, zalej paliwem z jakimś środkiem czyszczącym wtryskiwacze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
luki.kl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 11 Lip 2011, 16:21
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Odpal niech sobie pochodzi, zalej paliwem z jakimś środkiem czyszczącym wtryskiwacze,,, |
pewnie tak zrobię ale to dopiero później, bo narazie na sucho przepalony bez chłodzenia zeby tylko sprawdzić czy działa...
coś jakby duże obroty miał na wolnych...
http://www.youtube.com/watch?v=7SAPcry_dZE |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lip 2011, 16:24
|
|
|
Nie ma puszki filtra, nie ma układu chłodzenia,,,, i tak ładnie chodzi w/g mnie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|