Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cvh, dolot, stozek, xr2i

[MK3] Dolot w XR2i CVH na stożku
Autor Wiadomość
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Sty 2011, 19:43   [MK3] Dolot w XR2i CVH na stożku

Jako, że silnik w Spadku przestał mieć w końcu problemy z obrotami i mieszanką postanowiłem przed wiosną pobawić się trochę z dolotem.

Jak skonstruowany jest ori dolot w CVH widać na zdjęciach poniżej.



Bardziej zawiły i pełen zakrętów już chyba być nie może.
Dlatego pomyślałem nad jego uproszczeniem z wykorzystaniem stożka.

W związku z tym, że miejsca na rurę pomiędzy pokrywą zaworów a maską jest niewiele (stąd spłaszczony ori dolot) planuję wykorzystać tą harmonijkową gumę, obrócić ją w stronę zderzaka i zakończyć odizolowanym termicznie stożkiem (K&N lub Pipercross)

Tak wygląda z grubsza mój plan.
Ale może podpowiecie coś ciekawszego ;-))

Żeby ukrócić dewagacje na temat tego co stożek daje lub nie, zapewniam że podczas hamowania na początku lutego pomiar będzie na ori dolocie i na stożku, więc będzie porównanie czarno na białym :)
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 19 Sty 2011, 20:16   

Czy ja Cie dobrze rozumiem że chcesz mieć stożek umiejscowiony za aku w tej wnęce między aku a podłużnicą ?
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
ombre888 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: ok Tarnowa
Wysłany: 19 Sty 2011, 20:25   

Tak nie w temacie. Powiedz jaksie sprawuje się EFI w cvh? Są z nim jakies problemy większe? to jest wersja 105km? Pytam bo mam escorta mk3 xr3i na k-jetronic-u. I w porzednim cabrio MK4 też miałem ten wtrysk. Wszystko bylo okej do puty do puki bylo dobrze. Wymiatal strasznie, goście szukali turbo pod maską. Ale jak sie sypnął(zresztą z mojej winy->lpg) to po aucie. Nigdy nie doprowadziłem go do porządku. A specy którzy potrafia to ogarnąć było mnustwo. Szkoda ze w gadce. I tak kiedyś mi przez mysl przeszło żeby EFI zapodać. Stąd moje pytamie.
I czy są jakieś rożnice w EFI z silników z esa mk5(cywilny chyba 90km) a z wersji xr3i/xr2i prócz kompa
_________________
Escort MK3 xr3i 85r.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 19 Sty 2011, 20:31   

Jeśli dobrze rozumiem że ten czarny pastik chcesz zostawiać, a tak naprawde chcesz zmienic puszkę na stożek. to ja ci proponuje nastepujące rozwiązanie, zostaw puszke i wsadź wkladke K&N pipercross czy ITG. dorób zasys powietrza do puszki od frontu tak jakby za lampą i poprowadź jakąś rure ze zdrzaka np. zmaiast jednego halogenu.

Tak czy inaczej czy zrobisz tak jak ty opisałeś czy tak jak ja zyskasz pewnie z 2KM. Moim skromnym zdaniem najgorszym elementem tej układanki jest ten czarny plastik i ja bym się go pozbył nawet spłaszczając trochę rure fi 60mm (jak dobrze pamietam tyle ma średnicy przepustnica) i wykozystał jakieś kolanka żeby filtr stożkwoy był w tym miejscu co mówisz ale żeby przepływ powietrza był jak najbardziej łagodny. nie gwarantuje efektu ale moje doświadczenie mi podpowiada ze to byłby najlepszy dolot oprócz ITB ale to inna historia :hahaha:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 19 Sty 2011, 20:31   

Ombre88 Nie.
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 19 Sty 2011, 20:33   

ombre888, EFI jest bezobsługowe oprócz zaworu Krokowego. Róznice sa w silniku, zupelnie inna wiazka, wiekszość czujnkow, komp i kilka innych.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Sty 2011, 20:54   

Arturo - to co PumBa pisze . Najłągodniejsza rura 60 , spłaszczona tylko tak , żeby maska się zamykała . Ja bym pokombinował w sklepie z wydechami do cieżarówek i dobrał rurę nie prostą , tylko półokrągłą ( patrząc od góry na rzut komory silnika ) i dał do niej tylko dwa krótkie łączniki gumowe .

Do tego wkładka do ori puchy i szeroki dolot zamiast halunów ( tak jak Piterowi pisałem ) i tyle :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
ombre888 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: ok Tarnowa
Wysłany: 19 Sty 2011, 20:54   

PumaRST napisał/a:
ombre888, EFI jest bezobsługowe oprócz zaworu Krokowego. Róznice sa w silniku, zupelnie inna wiazka, wiekszość czujnkow, komp i kilka innych.

to wiem głowica, wałki, popychacze
Nigdy nie miałem okazji jechać właśnie xr-ką na EFI i jestem ciekaw jak taki zdrowy okaz może smigać. No może raz miałem okazje fiestą XR2i jechać ale w niej krzywek na wałku nie bylo ;-| z z popychacz to można było wóde pić bo tak byly wyrobione. Niech żyje 15W40
_________________
Escort MK3 xr3i 85r.
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Sty 2011, 20:55   

Intense napisał/a:
Czy ja Cie dobrze rozumiem że chcesz mieć stożek umiejscowiony za aku w tej wnęce między aku a podłużnicą ?

Nie, chcę dać w miejsce oryginalnego wlotu.

Marcin, poczytałem już wcześniej i Żółw mi to ostatnio potwierdził, że najlepiej dać rurze dolotowej jak najprostszą, najłagodniejszą drogę.
Tyle, że w XR-ce ten niewielki luz między pokrywą zaworów i maską.
No ale OK, w sobotę znowu działam z Tommurem przy autach więc zdejmę dolot i będę sprawdzał ile to dokładnie jest i co da radę zrobić.

ombre888, jeśli chodzi o EFI to ja nie narzekam ale porównań nie mam z czym innym, więc nie za wiele pomogę.
Prędzej właśnie Puma :)
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:01   

Prezio a moze ITB ?? :)
A jak nie tak to mozna pomyslec nad dolotem z essiego bo jest w druga strone, wywalajac przy tym ako w kufer, z dolu jak juz w/w Puma powietrze z za halogenu, a sam filtr umieszczajac na wysokosci lampy w miejscu ako... jest tam dosc zimno i syf nie zapierdziela tak na niego...
_________________

 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:01   

zaden stozek Arturroo , wkladka Pipera lub ITG , kn bedzie trzeba oliwic etc,
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
ombre888 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: ok Tarnowa
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:05   

A może ori rura od RST.napewno sie pod maską zmieści
_________________
Escort MK3 xr3i 85r.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:27   

ombre888 napisał/a:
A może ori rura od RST.napewno sie pod maską zmieści


ta od FRST ma załamanie i tworzy się woskie gardło, pewnie bylo by lepiej niż w serii. a nie wiem jak wyglada z ERST więc trzeba by looknąć do środka.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:38   

Jest taka do kupienia: zobacz
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:43   

Wiem, ale mogę się umówić na odbiór i zapłatę osobiście bo będę niedługo jechał w pobliżu jego miejsca zamieszkania.
Tyle, że w sumie taką rurę (chociażby z nierdzewki) dam radę załatwić ze spłaszczeniem i odpowiednim łukiem.

Sugestii trochę do przemyśleń jest :)
Dzięki.
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:44   

wydaje mi się że bedzie lepsza niż ta z FRST. ale to tylko foto i to z zewnątrz. ale raczej na 100% bedzie lepsza od tej z FRST.

trzeba by poprosić kogoś żeby zmierzł fi na połączeniu z przepustnica bo nie wiem jaka tam byla srednica jesli ta sama co w xr2i ma przepust to tylko brac ;)
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 19 Sty 2011, 22:06   

stożek da ci ok 5% przytostu mocy - sam sprawdzałem jak jeszcze tym jeździłem na hamowni, nawet gdzieś jeszcze na forum powinien być wykres
moim zdaniem lepiej oleć stożek a dać sportową wkładkę - efekty bedą porównywalne a koszta o wiele mniejsze
_________________
 
 
 
ombre888 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: ok Tarnowa
Wysłany: 19 Sty 2011, 22:09   

Tylko że ona jest wyprofilowana w lewo(w strone aku).
Za taką kase to lepiej kupić rury i dorobić. Kolanka kupisz pod odpowiedni kątem, na prasie jak je jeszcze palnikiem zagrzejesz to spłaszczysz tak że znaku nie będzie, uchwytu dospawasz . Albo z nierdzewki i nierdzewką pospawać, albo polakierowac i będzie lux

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 22:16 ]
Lokmen napisał/a:
stożek da ci ok 5% przytostu mocy - sam sprawdzałem jak jeszcze tym jeździłem na hamowni, nawet gdzieś jeszcze na forum powinien być wykres
moim zdaniem lepiej oleć stożek a dać sportową wkładkę - efekty bedą porównywalne a koszta o wiele mniejsze

A to jeszcze taniej. Tylko zrobił bym lepszy dolot do puszki. Niemiaszki np w escortach xr3i wiercą w puszcze(filtra) przed wkładka dziurt fi10 robią takie sito i sie chwalą wykresami. Na własnej skórze sprawdzone. Jest efekt
_________________
Escort MK3 xr3i 85r.
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Sty 2011, 22:39   

Poniżej wykres Łokiego z pomiarem na stożku.



Masz Paweł fotkę jak miałeś zrobiony ten stożek ?

Odnośnie wkładki, to mam teraz taką wsadzoną - K&N
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 19 Sty 2011, 22:42   

niestety nie mam
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.