[MK3] jak to jest z tymi obrotami silnika |
Autor |
Wiadomość |
kasspro
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: kaspro
Wiek: 45 Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 14 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 23 Gru 2010, 19:34 [MK3] jak to jest z tymi obrotami silnika
|
|
|
Chciałem zapytać was, jak to powinno być z obrotami silnika 16,16v czasami utrzymują mi się na 2 tyś jak przy gazuje to czasem spadną około 1 tyś czasem spadną na 1,5 tys czasem dalej są na 2 tyś czasem pomału spadną do 1,5 i za chwilkę do 1 tyś, nie zauważyłem jakiejś stałej zmiennej przy tym może nie wiem na co patrzeć, chcę wymienić na dniach termostat na nowy i czujnik temperatury bo nawet za ten kwadracik mi wskazówka nie wychodzi, wentylator chłodnicy się załącza wąż gorący. Poradzie mi coś. Mechanik mi mówi że to właśnie wina tego że komp dostaje informacje że silnik jest zimny... a filtr paliwa i powietrza zmieniłem na nowe również. |
_________________ FUTURA
 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 19:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 23 Gru 2010, 20:19
|
|
|
Cytat: | Mechanik mi mówi że to właśnie wina tego że komp dostaje informacje że silnik jest zimny |
Dokładnie dlatego. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
kasspro
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: kaspro
Wiek: 45 Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 14 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 24 Gru 2010, 06:50
|
|
|
Rozumiem że czujnik temperatury jest pod termostatem tak? widać na zdjęciu wypiętą niebieską wtyczkę, a co to jest za czujnik na górze na obudowie termostatu? http://picasaweb.google.c...121184211884018 |
_________________ FUTURA
 |
|
|
|
 |
Miner
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 24 Gru 2010, 08:42
|
|
|
A czy niesprawny czujnik temp. cieczy i czujnik temp. zasysanego powietrza może być bezpośrednio powodem dławienia sie auta i praktycznie zerowego przyspieszenia pomimo rosnących obrotów? Wywalił mi komputer błędy tych czujników i jeszcze sondy lambda, sonde zmieniłem ale nic sie nie poprawiło... |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 25 Gru 2010, 09:14
|
|
|
Czujnik pod termostatem to ten który przesyła sygnał na deskę rozdzielczą, a ta niebieska wtyczka podłączana jest pod czujnik załączający wentylator na chłodnicy.
[ Dodano: Sob Gru 25, 2010 09:16 ]
Miner napisał/a: | A czy niesprawny czujnik temp. cieczy i czujnik temp. zasysanego powietrza może być bezpośrednio powodem dławienia sie auta i praktycznie zerowego przyspieszenia pomimo rosnących obrotów? | Tak jeśli chodzi o czujnik temperatury dający sygnał do kompa (właśnie błąd tego czujnika pewnie komp wskazał). |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
kasspro
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: kaspro
Wiek: 45 Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 14 Skąd: Międzyrzecz
|
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 25 Gru 2010, 10:13
|
|
|
No przecież napisałem, że służy on do załączania wentylatora na chłodnicy. Jak zewrzesz styki w tej wtyczce to włączy Ci się wentylator.
PS. U Ciebie akurat ta wtyczka nie jest koloru niebieskiego. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
kasspro
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: kaspro
Wiek: 45 Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 14 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 25 Gru 2010, 10:24
|
|
|
Dziwne, hm... ta niebieska co jest widoczna i jest wypięta na zdjęciu, niżej termostatu jest właśnie od tego czujnika temperatury na desce, gdyż jak zewrę styki to wskazówka idzie mi do samej góry, a od wentylatora mam czujnik przy chłodnicy, jak tam na dole zewrę to się wiatraczek załącza, to znaczy że są dwa czujniki? |
_________________ FUTURA
 |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 25 Gru 2010, 10:40
|
|
|
W sumie to są 3 czujniki od temp. (ten co daje pomiary do kompa, ten na wskazówkę w desce no i ten od wentylatora). Niech się wypowie ktoś kto ma doświadczenie z tym silnikiem. Bo ja pisałem na podstawie doświadczeń z silnikiem 1.1i |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Gru 2010, 10:41
|
|
|
kasspro napisał/a: | ta niebieska co jest widoczna i jest wypięta na zdjęciu, niżej termostatu jest właśnie od tego czujnika temperatury na desce, gdyż jak zewrę styki to wskazówka idzie mi do samej góry | Rzadko jest tak ze komputer i wskaźnik na deskę korzysta z tego samego czujnika, dlatego ze temp na deskę jest brana właśnie z okolic termostatu, a temperatura silnika na komputer z innego miejsca, często z okolic dolotu |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kasspro
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: kaspro
Wiek: 45 Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 14 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 25 Gru 2010, 10:54
|
|
|
Po nowym roku zmienię czujnik i termostat zobaczymy co to da. |
_________________ FUTURA
 |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25 Gru 2010, 11:56
|
|
|
Miner napisał/a: | A czy niesprawny czujnik temp. cieczy i czujnik temp. zasysanego powietrza może być bezpośrednio powodem dławienia sie auta i praktycznie zerowego przyspieszenia pomimo rosnących obrotów? |
Żartujesz? W jaki sposób czujniki mają odpowiadać za 'jakość połączenia' silnika z kołami? Szukaj pod hasłem sprzęgło. |
|
|
|
 |
kasspro
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: kaspro
Wiek: 45 Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 14 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 1 Sty 2011, 12:12
|
|
|
temat ogarnięty, termostat był ale zatarty, już po wymianie samego termostatu pomogło, czujnik zmieniłem skoro i tak kupiłem nowy temat do usunięcia. |
_________________ FUTURA
 |
|
|
|
 |
|