Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: gasniecie, hcs, mk3, odpalanie

[MK3] Po ruszeniu gaśnie, problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
lokuna 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 12
Skąd: Zawada
Wysłany: 4 Lut 2010, 21:14   [MK3] Po ruszeniu gaśnie, problem z odpaleniem

Witam.
Nie odpala akumulator kręci.
Fiesta 1.1 na wtrysku. Paliwo dochodzi do wtrysku, iskra na wszystkich świecach jest a autko nie pali.
Co to może być uszkodzone?
Normalnie stanąłem na parkingu a na drugi dzień odpaliłem było zimno -16 stopni ruszyłem i może metr i zgasła. Nie wiem czy miała zgasnąć czy dodałem za mało gazu.
Proszę o pomoc co mogę jeszcze posprawdzać?

Dziekuję.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Gru 2010, 00:22, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Lut 2010, 09:16   

<było>

-kompresja
-iskra
-paliwo
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Lut 2010, 10:47   

Jak auto na wtrysku to 1,1i a nie 1,1 skoro paliwo dochodzi do wtrysku (rozpyla w gardzieli) i jest iskra to nie ma bata musi zapalić,,, wykręć świece, wyczyść, i wtedy spróbuj,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lokuna 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 12
Skąd: Zawada
Wysłany: 5 Lut 2010, 13:05   Fiesta 1.1i

Nie napisałem że świece założyłem nowe. A czy paliwo sie rozpyla to można jakoś zobaczyć?
Mam jeszcze jedno pytanie ,jaka musi być kompresja bo dzisiaj pojadę sprawdzić.
Pozdrawiam
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Lut 2010, 13:11   

można zobaczyć rozpylanie paliwa - odpal silnik, zdejmij obudowę filtra powietrza i zajrzyj w dolot - powinna być widoczna mgiełka osadzająca się na klapce przepustnicy.

kompresja powinna być powyżej 10, ale i przy 7 też powinna palić :-P

a co do 1.1i - Joe miał raczej na myśli żebyś zmienił dane w profilu, ewentualnie tytuł pierwszego posta :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Miner 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Jarosław
Wysłany: 5 Lut 2010, 13:37   

Ja mam 5-6 i pali :D
 
 
 
lokuna 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 12
Skąd: Zawada
Wysłany: 6 Lut 2010, 16:44   

Kompresja jest taka, patrząc na cylindry od przodu samochodu:
1 z prawej 7,5
drugi 8,5
trzeci 8,5
czwarty 3
Czy to może być przyczyną nie palenia , że na tym czwartym taka mała kompresja?
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Lut 2010, 17:46   

tzn palić może pali (że iskra jest), ale na tym cylinderze jest widocznie za małe ciśnienie, które unosi tłok. Zazwyczaj tak się dzieje jak jest walnięta uszczelka pod głowicą. Tyle że mi na jednym garze raz w ogóle nie palił a jeździłem więc żeby aż tak nie mógł nawet odpalić? :P
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lut 2010, 19:03   

zalał się i tyle . Wykręć świece gaz do dechy i kręć rozrusznikiem 30 sekund (wrzuć kable zapłonowe za silnik) . Potem podgrzej świece wkręć podłącz kable i odpali .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lut 2010, 19:49   

Cytat:
1 z prawej 7,5
drugi 8,5
trzeci 8,5
czwarty 3
trzy? :|
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 6 Lut 2010, 20:00   

JoeMix napisał/a:
Cytat:
1 z prawej 7,5
drugi 8,5
trzeci 8,5
czwarty 3
trzy? :|


pewnie zawór upalony :)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
lokuna 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 12
Skąd: Zawada
Wysłany: 6 Lut 2010, 21:19   

A czy jakby był uwalony czujnik położenia wału to by była iskra?
A może CPP.
Jak próbuje zapalić to w czasie kręcenia rozrusznikiem wydaje mi się że słychać takie lekkie dmuchanie powietrza, jakby ktoś z boku dmuchał ustami.
A może coś z rozrządem?
Jak sprawdzić czy paliwo dochodzi do cylindrów?
Proszę o jakieś sugestie.
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Lut 2010, 21:26   

wał korbowy chyba mało ma z iską wspólnego, tu nie chodzi o ten jeden cylinder, chociaż to też jest problem. Na 3 cylindry powinien normalnie zapalić tylko troche by miał gorszego buta
_________________
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 6 Lut 2010, 21:28   

matrix-1990 napisał/a:
wał korbowy chyba mało ma z iską wspólnego
błąd. to ze wskazań czujnika położenia wału sterownik wie kiedy strzelić iskrą żeby trafić w pożądane położenie tłoka. uwalony czujnik położenia wału = brak iskry.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lut 2010, 21:35   

lokuna napisał/a:
A czy jakby był uwalony czujnik położenia wału to by była iskra
Nie, jak komputer nie dostanie informacji o pozycji wału a za tym idzie układu tłoków w cylindrach to nie wygeneruje iskry bo nie będzie wiedział kiedy,,, w sumie wszystkie inne czujnik (CPP, VSS, temp silnika i tak dalej) mogą być uwalone, ten jeden musi być sprawny by auto odpaliło,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Lut 2010, 21:48   

no tak, ale iskra niby jest na świecach
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lut 2010, 21:54   

Masz martwy 4 cylinder,,, co to jest za sprężanie 3? Zaczep linkę i bujnij się 40km na 5 biegu może zagada,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lokuna 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 12
Skąd: Zawada
Wysłany: 6 Lut 2010, 22:22   

No to nie wiem co jest.
Zostaje mi się upewnić czy paliwo dochodzi do wtrysku.
Na pewno dochodzi szlaufikiem do wtrysku ale co dalej z nim się dzieje tego nie wiem.
Może rozebrać ten wtrysk i coś można zobaczyć?
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 6 Lut 2010, 22:58   

bidżej napisał/a:
można zobaczyć rozpylanie paliwa - odpal silnik, zdejmij obudowę filtra powietrza i zajrzyj w dolot - powinna być widoczna mgiełka osadzająca się na klapce przepustnicy.
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lut 2010, 03:51   

równie dobrze możesz mieć pokasowane luzy zaworowe i dlatego nie ma kompresji właściwej . błądzisz jak dziecko w lesie .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.