[MK3] Wiszące obroty - XR2i CVH |
Autor |
Wiadomość |
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Gru 2010, 11:54 [MK3] Wiszące obroty - XR2i CVH
|
|
|
Po przeszukaniu forum i po zastosowaniu zawartych na nim porad i wskazówek, z zerowym niestety efektem, muszę poprosić o pomoc i jakieś nowe wskazówki.
Obroty w Spadku na biegu jałowym nie chcą opaść tylko wiszą sobie beztrosko (doprowadzając mnie do szału na każdym skrzyżowaniu) na 1500 obr/min
Wczoraj pół dnia (kierując się tym co o obrotach w XR-kach przeczytałem na forum) poświęciłem na:
- wymiana filtra powietrza
- dokładnie mycie i płukanie zaworu bocznikowego powietrza ( mam ich 3 szt. - używane ale po gruntownym SPA)
- podmiany CCP (też 3 szt. używane ale potraktowane kontaktem do styków)
- czyszczenie czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym
- przepłukanie odmy
- sprawdzenie połączeń i styków przy silniku
Po zrobieniu tego wszystkiego, reset kompa i wsio było OK.
Obroty spadały tak jak powinny do 1100 obr / min i nic się nie zmieniło aż do wjazdu do garażu.
Dziś rano stara śpiewka, dojazd do świateł i Spadek wyje sobie na tysiąc pincet obrotów i ma mnie w d....
Jakieś inne sugestie ?
Map Sensor ? Serwo ?
Na pewno jak uzbiera się kaski to odżałuje i kupię nówkę bocznikowy i CPP, ale może przyczyna tkwi gdzie indziej.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 5 Gru 2010, 12:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 5 Gru 2010, 12:06
|
|
|
Dziura w dolocie, czyli ssanie lewego powietrza. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
DUCHU77
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 5 Gru 2010, 12:21
|
|
|
tak jest ja też stawiam na lewe powietrze, przeglądnij wszystkie połączenia rurek, serwo |
_________________ NIEMA TO JAK DOBRA FESTIWALA
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 5 Gru 2010, 12:22
|
|
|
czujnik temperatury silnika?
ewentualnie przetrzepałbym kompa testerkiem.
lewe powietrze - jak dla mnie niebardzo, skoro po resecie było ok. potem komp z powrotem przyjął dane z czujników i ześwirował na nowo... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 5 Gru 2010, 12:48
|
|
|
bidżej napisał/a: | lewe powietrze - jak dla mnie niebardzo, skoro po resecie było ok. potem komp z powrotem przyjął dane z czujników i ześwirował na nowo... |
Pewnie masz rację, choć raz miałem przypadek nieszczelności na styku głowica - kolektor ssący.
Rozszczelniała się franca dopiero po nagrzaniu. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 5 Gru 2010, 17:55
|
|
|
Trzeci, wez spr czy przypadkiem modulow w tych zaworach bocznikowych nie masz uwalonych, u brata bylo to samo na 2 bocznikowych z cvh, nie domykaly sie do konca, po odkreceniu modulu zamykal sie poprawnie, problem rozwiazany przelozeniem sprawnego modulu z bocznikowego z zeteca |
_________________
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 5 Gru 2010, 21:39
|
|
|
troche mnie pamięć zawodzi, bo nie pamietam już czy mi fiestolot wył wysokimi obrotami czy mi gasł.. ale ... ten dupny zaworek prawie jednokierunkowy między dolotem a mapsensorem załatwiał mi sens życia w sposób negatywny. zaworek prawie jednokierunkowy zastąp na chwilę jakimś całkiem jednokierunkowym (do paliwa do diesla za ok. 5 zł) - jak na początku będzie OK to jest to. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Gru 2010, 22:07
|
|
|
trzeci, spróbuj jeszcze jeden reset i jak będą obroty jak trzeba zdejmij wtyczkę z zaworu i zobacz co będzie się ziało (najlepiej na ciepłym silniku by to było, wtedy na zimnym będzie mieć pewnie tendencje do gaśnięcia i trzeba będzie go na gazie lekko trzymać puki się na zagrzeje) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Gru 2010, 07:47
|
|
|
Dzięki za wszystkie sugestie
Dolot jest szczelny.
Jeśli chodzi o bocznikowy, to na ciepłym silniku, po zdjęciu wtyczki obroty schodzą do prawidłowej wartości.
Więc coś takiego wskazywałoby na niego jako winowajcę.
Zajmę się tym w następną sobotę.
- podmienię same elektromagnesy
- wstawię zawór zwrotny pomiędzy dolotem a MapSensorem
- sprawdzę czujnik temperatury silnika który daje sygnał do kompa
- sprawdzę też VSS
W kolejności od góry w dół.
Mam nadzieję, że pkt. 1 załatwi sprawę
Do przepustnicy zaglądać, czy zamyka się do końca ? |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Gru 2010, 08:16
|
|
|
trzeci napisał/a: | Jeśli chodzi o bocznikowy, to na ciepłym silniku, po zdjęciu wtyczki obroty schodzą do prawidłowej wartości.
Więc coś takiego wskazywałoby na niego jako winowajcę. | No właśnie nie jestem pewien, zazwyczaj silniczek krokowy po odłączeniu zasilania pozostaje w swojej pozycji, ale nigdy tego zaworu w ręku nie maiłem i nie znam dokładnej budowy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 6 Gru 2010, 08:47
|
|
|
trzeci napisał/a: | sprawdzę też VSS |
podczas postoju nie ma nic do rzeczy
trzeci napisał/a: | Jeśli chodzi o bocznikowy, to na ciepłym silniku, po zdjęciu wtyczki obroty schodzą do prawidłowej wartości.
Więc coś takiego wskazywałoby na niego jako winowajcę.
|
sprawdź czy jak podważysz ten zawór w środku czy wraca bez problemu do pozycji zamkniętej, jeśli tak to spróbuj go wewnątrz poobracać, bo często tam są nieszczelności
ja bym obstawiał gdzieś małą nieszczelność |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Gru 2010, 08:54
|
|
|
Marcin napisał/a: | jak podważysz ten zawór w środku czy wraca bez problemu do pozycji zamkniętej | On tak ma że się sam zamyka? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Gru 2010, 09:28
|
|
|
Joe. Tam jest sprężyna która go dociska, a elektromagnes tylko wyciąga jakby grzybek zaworu i otwiera przepływ. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Gru 2010, 12:02
|
|
|
Czyli jeśli po zdjęciu przewodów obroty robią się jak trzeba (czyli sprężyna domyka zawór) stawiam ze to nie zawór, tylko są wysokie obroty bo jest tak sterowany - musi być coś innego jak tak. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Gru 2010, 12:07
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Czyli jeśli po zdjęciu przewodów obroty robią się jak trzeba (czyli sprężyna domyka zawór) stawiam ze to nie zawór, tylko są wysokie obroty bo jest tak sterowany - musi być coś innego jak tak. |
Ale jak krokowy się zamknie to silnik chyba powinien zgasnąć bo zamyka mu dopływ powietrza ?? Jeśli tak to wychodziłoby na łapanie lewego powietrza ... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Gru 2010, 12:26
|
|
|
Pele, niech ktoś sprawdzi na sprawnym silniku |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Gru 2010, 13:41
|
|
|
No właśnie ja u siebie mam tak, że jak odepnę CPP lub krokowy to gaśnie od razu, ale czy mój silnik jest na 100% sprawny to nie wiem i nie dam sobie głowy za to uciąć |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 7 Gru 2010, 13:51
|
|
|
w XR nie ma silnika krokowego.
ja sprawdzałem na prostowniku czy zawór jest wciągany/czy wypychany (dawno to było)
mój nie reagował to zakupiłem na allegero |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Gru 2010, 13:57
|
|
|
Tak to tylko kwestia nazewnictwa.
Zamiast powiedzieć zawór bocznikowy powietrza, czy też regulator biegu jałowego (wg. WKŁ) łatwiej powiedzieć krokowiec |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
|