[MK3] Podłączyłem klemy na odwrót - jakie konsekwencje ? |
Autor |
Wiadomość |
terry6ster
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Radosław
Wiek: 34 Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 21:49 [MK3] Podłączyłem klemy na odwrót - jakie konsekwencje ?
|
|
|
słucghajcie głupi temat ale połączyłem klemy w mk3 na odwrót znaczy isę plu minys minus plus , no i wydaje mi się że to bezpieczniki się spaliły ale nie jestem pewien, brat mnie nastraszył że mogło sięspalić cośjeszcze ale on nie jest mechanikiem ... błagam pomóżcie ! |
_________________ be quiet and drive, no metter where just far... |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 3 Gru 2010, 20:35, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 07:52
|
|
|
Mogło się nic nie spalić - auto jeździ? czy nie odpala czy coś innego nie działa? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 08:34 Re: Podłączyłem klemy na odwrót - jakie konsekwencje ?
|
|
|
terry6ster napisał/a: | no i wydaje mi się że to bezpieczniki się spaliły ale nie jestem pewien, |
Więc przynajmniej zajrzyj do nich i sprawdż czy wszystkie są w porządku. |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 08:53
|
|
|
W bezpiecznikach nic się nie stało bo bezpiecznikowy wszystko jedno w które stronę płynie prąd (jak go nie włożysz do gniazda to będzie działał) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 08:55
|
|
|
Przy takiej spince lubią polecieć alternator i komputer sterujący. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
terry6ster
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Radosław
Wiek: 34 Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 10:31
|
|
|
objawy to zamiast odpalać to coś brzęczy wydaje mi się że z tablicy bezpieczników i w dodatku zapalają się światła długie i kierunkowskaz...
można na to jakoś tanio zaradzić ? |
_________________ be quiet and drive, no metter where just far... |
|
|
|
|
pawlo183
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Wiek: 33 Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 28 Skąd: Płock
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 10:47
|
|
|
tak jak mowi luki86 kiedys jeden baran w moim bylym mk4 pomylil klemy i poszedl komputer |
_________________ FIESTA mk4 1.8D 97r. ---> wypadek ---> sprzedana :(
FOCUS mk1 1.8 tdci 02r. |
|
|
|
|
terry6ster
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Radosław
Wiek: 34 Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 11:03
|
|
|
to na pewno nie bezpieczniki a prawdopodobnie komputer pokładowy, wkładając kluczyk i przekręcając go na pozycję odpalenia coś brzęczy faktycznie w tablicy z bezpiecznikami lecz na pozycji odpalenia kiedy puszczam kluczyk migają kierunkowskaz i światło długie i do tego pod maską z miejsca gdzie komputer pokładowy się znajduje daje sięsłyszeć cykanie w rytmie zapalania się świateł...
nie chcę tego auta naprawiać bo mnie nie stać już, lecz jeśli jet tu jakiś pasjonat lub człowiek który będzie chciał wsadzićw to autko trochę grosza i samemu pojeździć lub sprzedaćto chętnie oddam... autko jest niestety po stłuczce wszystko mam na zdjęciach pozdrawiam |
_________________ be quiet and drive, no metter where just far... |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 11:12
|
|
|
Zacznijmy od tego tego Mk3 nie mają komputera pokładowego a sterownik regulujący pracę silnika. Znajduje się on tak jakby za schowkiem. Jeżeli cyka ci coś po lewej stronie za kierownicą to mogą to być przekaźniki za bezpiecznikami. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 12:33
|
|
|
nie masz alarmu ? |
|
|
|
|
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 12:43
|
|
|
daj jakies zdjecia tego auta, moze b yc na maila |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 12:52
|
|
|
Cytat: | Zacznijmy od tego tego Mk3 nie mają komputera pokładowego a sterownik regulujący pracę silnika | A ten nie ma możliwości mrugania kierunkowskazami czy światłami bo to mechanicznie na przełączniku jest,,, pytanie diodalodz jest celne,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
terry6ster
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Radosław
Wiek: 34 Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 13:22
|
|
|
nie nie mam alarmu jedynie imobilaizer |
_________________ be quiet and drive, no metter where just far... |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 14:25
|
|
|
Na moje rozumowanie to przekaźniki szlag trafił |
|
|
|
|
terry6ster
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Radosław
Wiek: 34 Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 14:34
|
|
|
w takim razie czego szukać ? jak to wygląda ? |
_________________ be quiet and drive, no metter where just far... |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 14:43
|
|
|
Wygląda tak: zobacz |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
terry6ster
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Radosław
Wiek: 34 Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 15:41
|
|
|
bardzo trzeba się namęczyć żeby to wyjąć ? |
_________________ be quiet and drive, no metter where just far... |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 15:49
|
|
|
Tylko przekaźnikom wsio ryba w gdzie mają + a gdzie - na cewce.
Ps. Powiedz jak ty to zrobiłeś że klemy odwrotnie podłączyłeś bo po 1 by były za krótkie kable nawet jak byś odwrotnie położył aku. Po 2 klemy mają różne średnice.
[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 15:54 ]
Jedynie co mogło ci pasć to komputer sterujący pracą silnika i radio bo to ma znaczenie gdzie + i - |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 15:55
|
|
|
terry6ster napisał/a: | bardzo trzeba się namęczyć żeby to wyjąć ? |
Zdejmujesz klapkę żeby zobaczyć bezpieczniki i masz 2 wkręty, potem troszeczkę poruszać i wyskoczy |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 16:05
|
|
|
Ja mówię z góry że przekaźniki są ok. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
|