Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dmuchawa, mk3, nawiew, wentylacja

[MK3] Dmuchawa ogrzewania - nie działa
Autor Wiadomość
mech1958
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2010, 19:23   [MK3] Dmuchawa ogrzewania - nie działa

Witam Wszystkich.proszę mi podpowiedzieć jak dobrać się do nagrzewnicy a raczej do dmuchawy ogrzewania.(od czego i co należy zacząć odkręcać)
Jak kupiłem auto to od razu jak włączyłem to coś się zadymiło i przestała działać dmuchawa co w obecnej sytuacji jest bardzo uciążliwe bo nie mam nadmuchu na szybę.Ogrzewanie jest ok.bo samoczynnie daje się wyczuć ciepłe powietrze ale nadmuch nie działa.
temat dotyczy auta Fiesta mkIII 1991R.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 25 Lis 2010, 21:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 25 Lis 2010, 19:54   

Musisz zdemontować element zaznaczony na czerwono aby mieć lepszy dostęp do dmuchawy. Ścianka o której mowa jest wykonana z 2 kawałków blachy. Śruby po lewej, prawej i na łączeniu. Sama dmuchawa zaznaczona kolorem zielonym.



Ja kiedy kupiłem auto też miałem spaloną dmuchawę. Na szrocie policzyli mnie 50zł, a elektryk za wymienienie 40zł. Teraz bym się już pokusił na samodzielną wymianę, ale wtedy nie za bardzo jeszcze wiedziałem co i jak tam działa.
 
 
 
kkuuubaaa 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Poznan
Wysłany: 25 Lis 2010, 21:37   

a z moja dmuchawa jest cos takiego ze jak ja wlacze na drugi stopien i krece kolami troche mocniej to ona mi żęży...to normalne?
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 25 Lis 2010, 21:38   

kkuuubaaa napisał/a:
a z moja dmuchawa jest cos takiego ze jak ja wlacze na drugi stopien i krece kolami troche mocniej to ona mi żęży...to normalne?
Nie to nie jest normalne :)
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 25 Lis 2010, 21:43   

kkuuubaaa napisał/a:
krece kolami troche mocniej


Mógłbyś to sprecyzować? Twój pojazd ma napęd ręczny czy co?
 
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 25 Lis 2010, 21:45   

rwiezel napisał/a:
kkuuubaaa napisał/a:
krece kolami troche mocniej


Mógłbyś to sprecyzować? Twój pojazd ma napęd ręczny czy co?
- chodzi zapewne o manewrowanie :)
 
 
kkuuubaaa 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Poznan
Wysłany: 25 Lis 2010, 21:48   

rwiezel napisał/a:
Twój pojazd ma napęd ręczny czy co?
mysl logiczniej a nie bzdety piszesz...to nie flinstonowie
chodzi o to ze jak krece kierownica czyli skrecam dosyc ostro i mam do tego wlaczona dmuchawe to zezy, i tylko na drugim stopniu nawiewu..na pierwszym i trzecim jest wszystko ok
 
 
Zdrowy2424
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2010, 21:55   

wyczysc komutator na silniczku (styk szczotek z silnikiem dmuchawy) jak nie pomoze to wyciagh opornik wylutuj diode i wlutuj bezpiecznik 25A ale raczej komutator bedzie zarąbany stopnie predkosci silniczka zalezne są od przepłytwu opornika na drugim i pierwszym stopniu dostaje najmniejszą wartosc prądu no jeszcze tak na koniec bo sie rozwinołem moze panewki zaciera:/
 
 
kkuuubaaa 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Poznan
Wysłany: 25 Lis 2010, 21:57   

ulaaa a co to jest ten komutator? pierwsze slysze...moze jakies instrukcje?fotki?

[ Dodano: Czw Lis 25, 2010 22:10 ]
dodam ze na prostej drodze jest wszystko ok..dopiero na zakretach zezy
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:21   

kkuuubaaa napisał/a:
mysl logiczniej a nie bzdety piszesz...
Jakie pytanie, taka odpowiedź... Bo wcześniej napisałeś
kkuuubaaa napisał/a:
jak ja wlacze na drugi stopien i krece kolami troche mocniej
Co można różnie zrozumieć...
kkuuubaaa napisał/a:
chodzi o to ze jak krece kierownica czyli skrecam dosyc ostro i mam do tego wlaczona dmuchawe to zezy
To nie mogłeś sprecyzować od razu :?:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
kkuuubaaa 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Poznan
Wysłany: 25 Lis 2010, 22:24   

a ty jestes po to zeby tez sie czepiac zamiast pomyslec logiczniej czy po to zeby pomoc ewentualnie? ;)
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 25 Lis 2010, 23:06   

Cytat:
a ty jestes po to zeby tez sie czepiac zamiast pomyslec logiczniej czy po to zeby pomoc ewentualnie? ;)
Po 1: nie żeby się czepiać, tylko uświadomić, że im precyzyjniej zadane pytanie - tym trafniejsza odpowiedź, po 2: logiczniej myśl przy formułowaniu pytania, żeby nie było niejasności o co Ci chodzi, po 3: kultura nie boli i możesz się odrobinę wysilić, żeby kierując się do kogoś użyć Wielkiej litery (a nie "ty"), po 4: używaj polskich znaków, bo "zezy" to robią oczy, a dmuchawa to raczej "rzęzi"... I po 5: znaki interpunkcyjne poprawiają czytelność wypowiedzi...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 25 Lis 2010, 23:13   

[quote="Parzych"]
Cytat:
a dmuchawa to raczej "rzęzi"... .
Wentylator raczej to powinien dmuchać, a nie wydawać dźwięki :) , a sformułowanie dmuchawa to też takie mało profesjonale sformułowanie - jak się czepiać to czepiać na maksa (bo się czepiasz).

Ps Nie znam Cie, ale szanuje za chęć poświęcania wolnego czasu by pilnować tego jarmarku :)
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Lis 2010, 08:15   

kkuuubaaa każesz logicznie myśleć a sam najpierw piszesz o kręceniu kołami a potem tłumaczysz, że chodzi o kręcenie kierownicą... dalej nie będę tego rozgrzebywać bo już wszystko za mnie powiedział Parzych :ok:

...a te twoje 'zezenie' nie jest czasem związane z wibracjami plastików przy odpowiedniej częstotliwości drgań? Czy po prostu silnik dmuchawy na II zaczyna buczeć?
 
 
 
kkuuubaaa 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Poznan
Wysłany: 26 Lis 2010, 08:56   

to może jeszcze powinienem napisać ze silnik jest odpalony i jadę samochodem, żebyś nie pomyślał ze ktoś pcha samochód? dajcie sobie na luz chłopcy...

Parzych po Twoim avatarze to dopiero można różnie dużo pomyśleć :D

Rwiezel, nie to nie jest buczenie, siła nadmuchu jest taka sama jak kiedyś na poszczególnym stopniu, nie czuć żadnego smrodu, a tym bardziej spalenizny jak by się coś kończyło albo miało spalić, po prostu zimą jak mam nawiew na drugim stopniu i dobijam kierownicą do oporu to te rzężenie jest ciągle, zaczyna sie tak od jednego obrotu kierownicą i raz jest słabiej słyszalne,raz głosniej i im bliżej do oporu skrętu kierownicy tym bardziej ciągly i głośniejszy sygnał
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Lis 2010, 14:24   

hmmm zapewne masz wspomaganie mam rację? U mnie też słychać dziwny dźwięk, ale to na maksymalnym skręcie kierownicy, gdy chcę jeszcze ten kawałeczek dokręcić do końca no ale to z pompy wspomagania a nie nadmuchu.
 
 
 
kkuuubaaa 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Poznan
Wysłany: 27 Lis 2010, 09:38   

nie nie mam wspomagania...wiem jaki pompa od wspomagania wydaje dzwiek,ale to nie to...no coz widocznie nikt sie z czym takim nie spotkal...ja mam to druga zime...jak tylko jest cieplej ok10 stopni to tego nie ma...wszystko dziala normalnie, nic sie nie psuje tylko sobie rzęży...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Lis 2010, 10:30   

kkuuubaaa, Włącz dmuchawę i pobujaj autem i zobacz czy ci nie rzęzi wtedy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kkuuubaaa 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Poznan
Wysłany: 27 Lis 2010, 17:43   

hmm moze dobrze myslisz Joemix...moze cos z tym byc, np ze jak jest ostry zakret to wiatrak dmuchawy jest przechylony razem z autem..
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 27 Lis 2010, 21:19   

Nic nikt nic niestety nie wykombinuje w tym wypadku przez forum.
Musisz dostać się do wentylatora i porządnie zweryfikować jego stan.
Nie wiem jakie w Fiestach są łożyska. Mogą czasem być ślizgowe jak w wielu innych samochodach. Nie ważne. Szczególnie skontroluj ich stan. Jak będzie ok przyglądnij się dokładnie umocowaniu całego zespołu. Jeśli i tu będzie ok odpal wentylator i zobacz czy są wibracje. Wentylatory są wyważane. Najczęściej poprzez umieszczenie na łopatkach specjalnych blaszek. Może któraś spadła.

Jeśli padły łożyska, a są ślizgowe to każdy ślusarz je bez problemu dorobi.
Kupowanie używki nie ma sensu.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.