Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
Sro Mar 26, 2014 20:34
[MK6] Drobny wyciek oleju spod dolotu - 1.4TDCi
Autor Wiadomość
arktur36 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: KnO
Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 19:31   [MK6] Drobny wyciek oleju spod dolotu - 1.4TDCi

Co to może być? Zaznaczyłem na zdjęciu - wycieka spod tego węża. Zbiera się też pod sterowaniem turbo, które jest umieszczone pod tym wężem.
Link do zdjęcia : http://img340.imageshack.us/i/c130200037.jpg/
Ostatnio zmieniony przez bidżej Nie Paź 03, 2010 13:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11100
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 19:48   

Cytat:
[MK6] Droby wyciek oleju spod dolotu
Żaden wyciek oleju nie jest dobry,,, ale jak widać na zdjęciu tuż przed zaznaczonym miejscem w dolot jest podłączona rurka która silnik ciągnie pary oleju (przewietrzanie silnika) i ten się pewnie skrapla,,, było o tym niedawno na forum,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
arktur36 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: KnO
Wysłany: Sob Paź 02, 2010 18:37   Proszę o podpowiedź

uzupełnienie pierwszego postu w temacie: wskazałem w nim jednak chyba złe miejsce przecieku. zaobserwowałem że zbiera się olej pod metalową rurą wskazaną w żółtym okrędu na zdjęciu. co to jest i jak jest uszczelnione, czy oringiem? jesli tak to jakie są jego wymiary? proszę o pomoc.

link do zdjęcia:
http://img101.imageshack....6503/wyciek.jpg
 
 
ElGrey 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 39
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1142
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Paź 02, 2010 19:32   

sprawa ta k samo jak w poprzednim poscie na ten temat, turbina zolte zasysa pary oleju przew wezyk czerwona strzalka pomiedzy turbina a kolektore, jest uszczelnienie, ktore jest czescia niewymienna samego kolektora, lekarstwo odkrecic turbine przeczyscic polaczenie i skrecic spowrotem i tyle, pry okazji upewnisz sie czy uszczelka jest w calosci, a na 1 zdjeciu pomiedzy tyrbina a czescia dolotu jest kolejna uszczelka ktora warto sprawdzic, niestety dostepn tylko w kaplecie z ta czescia, cena 480 zl

jesli pojawia sie w tych miejscach olej i ubywa w silniku oleju, to moze oznaczac ze turbina zaczyna podsysac olej, znaczy sie niedlugo zdechnie turbinka.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
 
arktur36 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: KnO
Wysłany: Sob Paź 02, 2010 21:23   Jak w temacie

Nie czerwona strzałka nie jest aktualna jak i pierwszy post ze zdjęciem. Wyciek jest tylko spod okolic zaznaczonych na żółto. Wię proszę o radę jak to uszczelnić i czy wogóle się da uszczelnić gdzieś czytałem że tam jest oring. czy to prawda.
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 23
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 396
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 09:45   

JoeMix napisał/a:
Cytat:
[MK6] Droby wyciek oleju spod dolotu
Żaden wyciek oleju nie jest dobry,,,


on tam pisał "Drobny" :-P


wez to rozkrec tak jak Ci kolega wyzej mowi przeczysc i zobacz ta te uszczelki czy tez jak bedzie oring czy jest cały i bedzie ok
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11100
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 10:05   

mechcom napisał/a:
on tam pisał "Drobny" :-P
Ja to wiozłem C&P a ostatnio BJ tam grzebał - może poprawił,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ElGrey 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 39
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1142
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 12:19   

uparty jak osiol... owszem jak pisalem jest uszczelnienie wlasnie ORING (potoczna nazwa uszczelnienia walcowego) ktory jest czescia dolotu. :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
 
arktur36 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: KnO
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 12:26   Prośba Elgrey - z góry dziękuję

A możesz dokładnie mi napisać jak sprawdzić i usunąć tę nieszczelność? Tylko tak jak krowie na rowie i czy jako laik sam sobie z tym poradzę, bo piszesz aż o demontażu turbiny. Zdemontuję - zamontuję i może być kicha.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11100
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 12:36   

arktur36 napisał/a:
Zdemontuję - zamontuję i może być kicha
Naert jak po kolei Ci ktoś to opisze to tak może być - nie chcesz ryzykować oddaj auto do mechanika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 28
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2250
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 21:58   

JoeMix napisał/a:
oddaj auto do mechanika,,,

g to da
te silniki wala odma olej w ukl dolotowy

najlepsze wyjscie to z pokrywy zaworow waz w jakas butelke a wejscie w ukl dolotowy zaslepic
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
arktur36 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: KnO
Wysłany: Pon Paź 04, 2010 13:53   Informacyjnie i czy to prawda.

Został wymieniony oring i już się póki co nie poci w tym miejscu i też nie zbiera się olej. Jednak szef wszystkich szefów w tym warsztacie powiedział mi że w tych silnikach na głównej magistrali olejowej jest jakieś sitko które lubi się zatykać i że warto je przeczyścić, ale w tym celu należy zdemontować turbinę żeby sie do niego dostać ( to sitko nie jest w turbinie). Tak tez jest w cytrynach C3 i w peugotach. Powiedział też że jeśli te sitko jest nie drożne to i tak za jakiś czas może znowu wywalać olej w miejscu gdzie został zmieniony ten oring a w najgorszym wypadku jeśli się sito całkiem zatka to zatrze turbinę lub nawet uszkodzić może blok silnika.Czy to prawda czy straszył dla kasy?
I jeszcze jedno pytanie: czy ta metalowa rura odchodząca od turbiny na której jest ten oring, po jeździe jest zawsze taka gorąca?
 
 
ElGrey 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 39
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1142
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Paź 04, 2010 16:04   

slyszalem o tym sitku, ale to dotyczylo tylko smarowania samej turbiny i nie widze zwiazku z twoim wyciekim...
no i turbina z zasady jest goraca :głowąwmur:
ale wracajac do sitka to podobno, nie wiem czy to sie tyczy naszych aucisk, owe sito jesli sie zapcha szybko spowodyje zatarcie turbiny, bo nie bedzie smarowana, uszkodzenia samego silnika :rotfl: nieobawialbym sie, mechanik straszyl troche na wyrost :V:
moze ktos wie wiecej
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
 
piwko2006 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: okolice OSW
Wysłany: Wto Paź 05, 2010 18:38   Re: Informacyjnie i czy to prawda.

arktur36 napisał/a:
Został wymieniony oring i już się póki co nie poci w tym miejscu i też nie zbiera się olej. Jednak szef wszystkich szefów w tym warsztacie powiedział mi że w tych silnikach na głównej magistrali olejowej jest jakieś sitko które lubi się zatykać i że warto je przeczyścić, ale w tym celu należy zdemontować turbinę żeby sie do niego dostać ( to sitko nie jest w turbinie). Tak tez jest w cytrynach C3 i w peugotach. Powiedział też że jeśli te sitko jest nie drożne to i tak za jakiś czas może znowu wywalać olej w miejscu gdzie został zmieniony ten oring a w najgorszym wypadku jeśli się sito całkiem zatka to zatrze turbinę lub nawet uszkodzić może blok silnika.Czy to prawda czy straszył dla kasy?
I jeszcze jedno pytanie: czy ta metalowa rura odchodząca od turbiny na której jest ten oring, po jeździe jest zawsze taka gorąca?

Kolego, powiedz mi czy przed wymianą tego uszczelnienia autko miało tendencje do dymienia na wysokich obrotach ?
U mnie też zaczęło się pocić, będę musiał się za to zabrać.
 
 
arktur36 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: KnO
Wysłany: Wto Paź 05, 2010 20:16   Re: Informacyjnie i czy to prawda.

Niczego takiego nie zauważyłem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 Wto Lip 12, 2011 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 20 Wto Wrz 02, 2014 17:50
Pufcio
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 13 Pon Sty 17, 2011 00:04
Cobrak
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 19 Sro Lip 09, 2014 17:17
res159
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 Nie Maj 27, 2012 10:38
TOMASSS


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group







Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.