[MK6] Drobny wyciek oleju spod dolotu - 1.4TDCi

Podforum dla tematów o silnikach diesla w MK6

Moderator: Moderatorzy

arktur36
Posty: 15
Rejestracja: ndz 22 sie 2010, 18:03

[MK6] Drobny wyciek oleju spod dolotu - 1.4TDCi

Post #1 autor: arktur36 » wt 28 wrz 2010, 20:31

Co to może być? Zaznaczyłem na zdjęciu - wycieka spod tego węża. Zbiera się też pod sterowaniem turbo, które jest umieszczone pod tym wężem.
Link do zdjęcia : http://img340.imageshack.us/i/c130200037.jpg/
Ostatnio zmieniony ndz 03 paź 2010, 14:04 przez arktur36, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
JoeMix
Posty: 11244
Rejestracja: ndz 23 maja 2004, 22:41

Post #2 autor: JoeMix » wt 28 wrz 2010, 20:48

[MK6] Droby wyciek oleju spod dolotu
Żaden wyciek oleju nie jest dobry,,, ale jak widać na zdjęciu tuż przed zaznaczonym miejscem w dolot jest podłączona rurka która silnik ciągnie pary oleju (przewietrzanie silnika) i ten się pewnie skrapla,,, było o tym niedawno na forum,,,
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!

arktur36
Posty: 15
Rejestracja: ndz 22 sie 2010, 18:03

Proszę o podpowiedź

Post #3 autor: arktur36 » sob 02 paź 2010, 19:37

uzupełnienie pierwszego postu w temacie: wskazałem w nim jednak chyba złe miejsce przecieku. zaobserwowałem że zbiera się olej pod metalową rurą wskazaną w żółtym okrędu na zdjęciu. co to jest i jak jest uszczelnione, czy oringiem? jesli tak to jakie są jego wymiary? proszę o pomoc.

link do zdjęcia:
http://img101.imageshack.us/content_rou ... wyciek.jpg

ElGrey
Posty: 1176
Rejestracja: pn 13 wrz 2004, 20:14

Post #4 autor: ElGrey » sob 02 paź 2010, 20:32

sprawa ta k samo jak w poprzednim poscie na ten temat, turbina zolte zasysa pary oleju przew wezyk czerwona strzalka pomiedzy turbina a kolektore, jest uszczelnienie, ktore jest czescia niewymienna samego kolektora, lekarstwo odkrecic turbine przeczyscic polaczenie i skrecic spowrotem i tyle, pry okazji upewnisz sie czy uszczelka jest w calosci, a na 1 zdjeciu pomiedzy tyrbina a czescia dolotu jest kolejna uszczelka ktora warto sprawdzic, niestety dostepn tylko w kaplecie z ta czescia, cena 480 zl

jesli pojawia sie w tych miejscach olej i ubywa w silniku oleju, to moze oznaczac ze turbina zaczyna podsysac olej, znaczy sie niedlugo zdechnie turbinka.
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)

arktur36
Posty: 15
Rejestracja: ndz 22 sie 2010, 18:03

Jak w temacie

Post #5 autor: arktur36 » sob 02 paź 2010, 22:23

Nie czerwona strzałka nie jest aktualna jak i pierwszy post ze zdjęciem. Wyciek jest tylko spod okolic zaznaczonych na żółto. Wię proszę o radę jak to uszczelnić i czy wogóle się da uszczelnić gdzieś czytałem że tam jest oring. czy to prawda.

Awatar użytkownika
mechcom
Posty: 414
Rejestracja: ndz 24 sie 2008, 17:33

Post #6 autor: mechcom » ndz 03 paź 2010, 10:45

JoeMix pisze:Cytat:
[MK6] Droby wyciek oleju spod dolotu
Żaden wyciek oleju nie jest dobry,,,


on tam pisał "Drobny" :-P


wez to rozkrec tak jak Ci kolega wyzej mowi przeczysc i zobacz ta te uszczelki czy tez jak bedzie oring czy jest cały i bedzie ok
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/vi ... 613#416613 :devil:
Obrazek

Awatar użytkownika
JoeMix
Posty: 11244
Rejestracja: ndz 23 maja 2004, 22:41

Post #7 autor: JoeMix » ndz 03 paź 2010, 11:05

mechcom pisze:on tam pisał "Drobny" :-P
Ja to wiozłem C&P a ostatnio BJ tam grzebał - może poprawił,,,
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!

ElGrey
Posty: 1176
Rejestracja: pn 13 wrz 2004, 20:14

Post #8 autor: ElGrey » ndz 03 paź 2010, 13:19

uparty jak osiol... owszem jak pisalem jest uszczelnienie wlasnie ORING (potoczna nazwa uszczelnienia walcowego) ktory jest czescia dolotu. :-P
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm

Mk IV 1999 style 1.25

Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)

arktur36
Posty: 15
Rejestracja: ndz 22 sie 2010, 18:03

Prośba Elgrey - z góry dziękuję

Post #9 autor: arktur36 » ndz 03 paź 2010, 13:26

A możesz dokładnie mi napisać jak sprawdzić i usunąć tę nieszczelność? Tylko tak jak krowie na rowie i czy jako laik sam sobie z tym poradzę, bo piszesz aż o demontażu turbiny. Zdemontuję - zamontuję i może być kicha.

Awatar użytkownika
JoeMix
Posty: 11244
Rejestracja: ndz 23 maja 2004, 22:41

Post #10 autor: JoeMix » ndz 03 paź 2010, 13:36

arktur36 pisze:Zdemontuję - zamontuję i może być kicha
Naert jak po kolei Ci ktoś to opisze to tak może być - nie chcesz ryzykować oddaj auto do mechanika,,,
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!

Awatar użytkownika
Laskosz
Posty: 2328
Rejestracja: pn 04 kwie 2005, 21:28

Post #11 autor: Laskosz » ndz 03 paź 2010, 22:58

JoeMix pisze:oddaj auto do mechanika,,,

g to da
te silniki wala odma olej w ukl dolotowy

najlepsze wyjscie to z pokrywy zaworow waz w jakas butelke a wejscie w ukl dolotowy zaslepic
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "

arktur36
Posty: 15
Rejestracja: ndz 22 sie 2010, 18:03

Informacyjnie i czy to prawda.

Post #12 autor: arktur36 » pn 04 paź 2010, 14:53

Został wymieniony oring i już się póki co nie poci w tym miejscu i też nie zbiera się olej. Jednak szef wszystkich szefów w tym warsztacie powiedział mi że w tych silnikach na głównej magistrali olejowej jest jakieś sitko które lubi się zatykać i że warto je przeczyścić, ale w tym celu należy zdemontować turbinę żeby sie do niego dostać ( to sitko nie jest w turbinie). Tak tez jest w cytrynach C3 i w peugotach. Powiedział też że jeśli te sitko jest nie drożne to i tak za jakiś czas może znowu wywalać olej w miejscu gdzie został zmieniony ten oring a w najgorszym wypadku jeśli się sito całkiem zatka to zatrze turbinę lub nawet uszkodzić może blok silnika.Czy to prawda czy straszył dla kasy?
I jeszcze jedno pytanie: czy ta metalowa rura odchodząca od turbiny na której jest ten oring, po jeździe jest zawsze taka gorąca?

ElGrey
Posty: 1176
Rejestracja: pn 13 wrz 2004, 20:14

Post #13 autor: ElGrey » pn 04 paź 2010, 17:04

slyszalem o tym sitku, ale to dotyczylo tylko smarowania samej turbiny i nie widze zwiazku z twoim wyciekim...
no i turbina z zasady jest goraca :głowąwmur:
ale wracajac do sitka to podobno, nie wiem czy to sie tyczy naszych aucisk, owe sito jesli sie zapcha szybko spowodyje zatarcie turbiny, bo nie bedzie smarowana, uszkodzenia samego silnika :rotfl: nieobawialbym sie, mechanik straszyl troche na wyrost :V:
moze ktos wie wiecej
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm

Mk IV 1999 style 1.25

Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)

piwko2006
Posty: 25
Rejestracja: sob 20 lut 2010, 07:55

Re: Informacyjnie i czy to prawda.

Post #14 autor: piwko2006 » wt 05 paź 2010, 19:38

arktur36 pisze:Został wymieniony oring i już się póki co nie poci w tym miejscu i też nie zbiera się olej. Jednak szef wszystkich szefów w tym warsztacie powiedział mi że w tych silnikach na głównej magistrali olejowej jest jakieś sitko które lubi się zatykać i że warto je przeczyścić, ale w tym celu należy zdemontować turbinę żeby sie do niego dostać ( to sitko nie jest w turbinie). Tak tez jest w cytrynach C3 i w peugotach. Powiedział też że jeśli te sitko jest nie drożne to i tak za jakiś czas może znowu wywalać olej w miejscu gdzie został zmieniony ten oring a w najgorszym wypadku jeśli się sito całkiem zatka to zatrze turbinę lub nawet uszkodzić może blok silnika.Czy to prawda czy straszył dla kasy?
I jeszcze jedno pytanie: czy ta metalowa rura odchodząca od turbiny na której jest ten oring, po jeździe jest zawsze taka gorąca?

Kolego, powiedz mi czy przed wymianą tego uszczelnienia autko miało tendencje do dymienia na wysokich obrotach ?
U mnie też zaczęło się pocić, będę musiał się za to zabrać.

arktur36
Posty: 15
Rejestracja: ndz 22 sie 2010, 18:03

Re: Informacyjnie i czy to prawda.

Post #15 autor: arktur36 » wt 05 paź 2010, 21:16

Niczego takiego nie zauważyłem.


Wróć do „Silniki diesla”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika