[MK6] Drobny wyciek oleju spod dolotu - 1.4TDCi

Podforum dla tematów o silnikach diesla w MK6

Moderator: Moderatorzy

arktur36
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 18:03
Lokalizacja: KnO

[MK6] Drobny wyciek oleju spod dolotu - 1.4TDCi

Postautor: arktur36 » wt wrz 28, 2010 20:31

Co to może być? Zaznaczyłem na zdjęciu - wycieka spod tego węża. Zbiera się też pod sterowaniem turbo, które jest umieszczone pod tym wężem.
Link do zdjęcia : http://img340.imageshack.us/i/c130200037.jpg/
Ostatnio zmieniony ndz paź 03, 2010 14:04 przez arktur36, łącznie zmieniany 2 razy.
0 x

Awatar użytkownika
JoeMix
Posty: 11104
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 22:41
Lokalizacja: Pszczyna

Postautor: JoeMix » wt wrz 28, 2010 20:48

[MK6] Droby wyciek oleju spod dolotu
Żaden wyciek oleju nie jest dobry,,, ale jak widać na zdjęciu tuż przed zaznaczonym miejscem w dolot jest podłączona rurka która silnik ciągnie pary oleju (przewietrzanie silnika) i ten się pewnie skrapla,,, było o tym niedawno na forum,,,
0 x
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!

arktur36
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 18:03
Lokalizacja: KnO

Proszę o podpowiedź

Postautor: arktur36 » sob paź 02, 2010 19:37

uzupełnienie pierwszego postu w temacie: wskazałem w nim jednak chyba złe miejsce przecieku. zaobserwowałem że zbiera się olej pod metalową rurą wskazaną w żółtym okrędu na zdjęciu. co to jest i jak jest uszczelnione, czy oringiem? jesli tak to jakie są jego wymiary? proszę o pomoc.

link do zdjęcia:
http://img101.imageshack.us/content_rou ... wyciek.jpg
0 x

ElGrey
Posty: 1152
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:14
Lokalizacja: Łódź

Postautor: ElGrey » sob paź 02, 2010 20:32

sprawa ta k samo jak w poprzednim poscie na ten temat, turbina zolte zasysa pary oleju przew wezyk czerwona strzalka pomiedzy turbina a kolektore, jest uszczelnienie, ktore jest czescia niewymienna samego kolektora, lekarstwo odkrecic turbine przeczyscic polaczenie i skrecic spowrotem i tyle, pry okazji upewnisz sie czy uszczelka jest w calosci, a na 1 zdjeciu pomiedzy tyrbina a czescia dolotu jest kolejna uszczelka ktora warto sprawdzic, niestety dostepn tylko w kaplecie z ta czescia, cena 480 zl

jesli pojawia sie w tych miejscach olej i ubywa w silniku oleju, to moze oznaczac ze turbina zaczyna podsysac olej, znaczy sie niedlugo zdechnie turbinka.
0 x
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)

arktur36
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 18:03
Lokalizacja: KnO

Jak w temacie

Postautor: arktur36 » sob paź 02, 2010 22:23

Nie czerwona strzałka nie jest aktualna jak i pierwszy post ze zdjęciem. Wyciek jest tylko spod okolic zaznaczonych na żółto. Wię proszę o radę jak to uszczelnić i czy wogóle się da uszczelnić gdzieś czytałem że tam jest oring. czy to prawda.
0 x

Awatar użytkownika
mechcom
Posty: 396
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 17:33
Lokalizacja: Wolsztyn (PWL)

Postautor: mechcom » ndz paź 03, 2010 10:45

JoeMix pisze:Cytat:
[MK6] Droby wyciek oleju spod dolotu
Żaden wyciek oleju nie jest dobry,,,


on tam pisał "Drobny" :-P


wez to rozkrec tak jak Ci kolega wyzej mowi przeczysc i zobacz ta te uszczelki czy tez jak bedzie oring czy jest cały i bedzie ok
0 x
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/vi ... 613#416613 :devil:
Obrazek

Awatar użytkownika
JoeMix
Posty: 11104
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 22:41
Lokalizacja: Pszczyna

Postautor: JoeMix » ndz paź 03, 2010 11:05

mechcom pisze:on tam pisał "Drobny" :-P
Ja to wiozłem C&P a ostatnio BJ tam grzebał - może poprawił,,,
0 x
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!

ElGrey
Posty: 1152
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:14
Lokalizacja: Łódź

Postautor: ElGrey » ndz paź 03, 2010 13:19

uparty jak osiol... owszem jak pisalem jest uszczelnienie wlasnie ORING (potoczna nazwa uszczelnienia walcowego) ktory jest czescia dolotu. :-P
0 x
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm

Mk IV 1999 style 1.25

Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)

arktur36
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 18:03
Lokalizacja: KnO

Prośba Elgrey - z góry dziękuję

Postautor: arktur36 » ndz paź 03, 2010 13:26

A możesz dokładnie mi napisać jak sprawdzić i usunąć tę nieszczelność? Tylko tak jak krowie na rowie i czy jako laik sam sobie z tym poradzę, bo piszesz aż o demontażu turbiny. Zdemontuję - zamontuję i może być kicha.
0 x

Awatar użytkownika
JoeMix
Posty: 11104
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 22:41
Lokalizacja: Pszczyna

Postautor: JoeMix » ndz paź 03, 2010 13:36

arktur36 pisze:Zdemontuję - zamontuję i może być kicha
Naert jak po kolei Ci ktoś to opisze to tak może być - nie chcesz ryzykować oddaj auto do mechanika,,,
0 x
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!

Awatar użytkownika
Laskosz
Posty: 2292
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 21:28
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: Laskosz » ndz paź 03, 2010 22:58

JoeMix pisze:oddaj auto do mechanika,,,

g to da
te silniki wala odma olej w ukl dolotowy

najlepsze wyjscie to z pokrywy zaworow waz w jakas butelke a wejscie w ukl dolotowy zaslepic
0 x
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "

arktur36
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 18:03
Lokalizacja: KnO

Informacyjnie i czy to prawda.

Postautor: arktur36 » pn paź 04, 2010 14:53

Został wymieniony oring i już się póki co nie poci w tym miejscu i też nie zbiera się olej. Jednak szef wszystkich szefów w tym warsztacie powiedział mi że w tych silnikach na głównej magistrali olejowej jest jakieś sitko które lubi się zatykać i że warto je przeczyścić, ale w tym celu należy zdemontować turbinę żeby sie do niego dostać ( to sitko nie jest w turbinie). Tak tez jest w cytrynach C3 i w peugotach. Powiedział też że jeśli te sitko jest nie drożne to i tak za jakiś czas może znowu wywalać olej w miejscu gdzie został zmieniony ten oring a w najgorszym wypadku jeśli się sito całkiem zatka to zatrze turbinę lub nawet uszkodzić może blok silnika.Czy to prawda czy straszył dla kasy?
I jeszcze jedno pytanie: czy ta metalowa rura odchodząca od turbiny na której jest ten oring, po jeździe jest zawsze taka gorąca?
0 x

ElGrey
Posty: 1152
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:14
Lokalizacja: Łódź

Postautor: ElGrey » pn paź 04, 2010 17:04

slyszalem o tym sitku, ale to dotyczylo tylko smarowania samej turbiny i nie widze zwiazku z twoim wyciekim...
no i turbina z zasady jest goraca :głowąwmur:
ale wracajac do sitka to podobno, nie wiem czy to sie tyczy naszych aucisk, owe sito jesli sie zapcha szybko spowodyje zatarcie turbiny, bo nie bedzie smarowana, uszkodzenia samego silnika :rotfl: nieobawialbym sie, mechanik straszyl troche na wyrost :V:
moze ktos wie wiecej
0 x
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm

Mk IV 1999 style 1.25

Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)

piwko2006
Posty: 25
Rejestracja: sob lut 20, 2010 07:55
Lokalizacja: okolice OSW

Re: Informacyjnie i czy to prawda.

Postautor: piwko2006 » wt paź 05, 2010 19:38

arktur36 pisze:Został wymieniony oring i już się póki co nie poci w tym miejscu i też nie zbiera się olej. Jednak szef wszystkich szefów w tym warsztacie powiedział mi że w tych silnikach na głównej magistrali olejowej jest jakieś sitko które lubi się zatykać i że warto je przeczyścić, ale w tym celu należy zdemontować turbinę żeby sie do niego dostać ( to sitko nie jest w turbinie). Tak tez jest w cytrynach C3 i w peugotach. Powiedział też że jeśli te sitko jest nie drożne to i tak za jakiś czas może znowu wywalać olej w miejscu gdzie został zmieniony ten oring a w najgorszym wypadku jeśli się sito całkiem zatka to zatrze turbinę lub nawet uszkodzić może blok silnika.Czy to prawda czy straszył dla kasy?
I jeszcze jedno pytanie: czy ta metalowa rura odchodząca od turbiny na której jest ten oring, po jeździe jest zawsze taka gorąca?

Kolego, powiedz mi czy przed wymianą tego uszczelnienia autko miało tendencje do dymienia na wysokich obrotach ?
U mnie też zaczęło się pocić, będę musiał się za to zabrać.
0 x

arktur36
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 18:03
Lokalizacja: KnO

Re: Informacyjnie i czy to prawda.

Postautor: arktur36 » wt paź 05, 2010 21:16

Niczego takiego nie zauważyłem.
0 x


Social Media

       

Wróć do „Silniki diesla”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika