
|
[MK3] Problem z alternatorem, nie ładuje, a jest sprawny |
Autor |
Wiadomość |
sledzio

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 36 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 106 Skąd: Aleks.Łódzki
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 22:37 [MK3] Problem z alternatorem, nie ładuje, a jest sprawny
|
|
|
Witam, mam następujący problem :
Moment zauważenia -> jadąc ulicą zgasło mi radio, przygasły miagacze (wtedy zauważyłem ze cos jest nie tak), silnik zgasł (podczas jazdy). Staje - akumulator pusty....
hol pod dom i zaczynamy sprawdzanie :
- Dioda od kontrolki - sprawna
- szczotki - długie, dobre, nie ma sie do czego przyczepić.
- wtyk od alternatora również nie wskazuje na uszkodzenie.
Objaw jest taki, że nie ładuje i nie działa kontrolka od ładowania.
Zrobiliśmy (znaczy ja, laik i znajomy mechanik) takie "obejście" - pod wtyk od alternatora, a dokładniej pod kabel od prądu wzbudzania podłącyliśmy żaróweczkę.
Teraz tak, po odpaleniu auta przytykam żaróweczkę pod + w aku, słychać jak fiestolot schodzi z obrotów-> znaczy coś działa, od tego momentu mam ładowanie, odkładam więc żaróweczkę, wsiadam, jadę, póki co działa.
Wg tego mechanika wina leży po stronie kabli, gdzieś tam musi być coś nie tak... pytanie jak prostym sposobem znaleźć miejsce usterki... obstawiam że ten kabelek od wzbudzania poszedł...
dodam, że dotknięcie kabelka od wzbudzania do masy nie powoduje zapalenia się kontrolki w aucie, a przypominam ze kontrolka i bezpieczniki są ok.
Jednym słowem wszystko wskazuje na kabelek... czy jest jakis madry sposob na jego sprawdzenie ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 07:09
|
|
|
Dotykasz końcem przy alternatorze do masy na włączonym zapłonie - jak się kontrolka nie świeci to walnięty jest kabelek, ale z drugiej strony nie ma +12 po przekręceniu kluczyka,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 17:04
|
|
|
sledzio napisał/a: | Jednym słowem wszystko wskazuje na kabelek... czy jest jakis madry sposob na jego sprawdzenie ? | Ustaw mierni na zwarcie (tak żeby piszczał) weź ze 2 metry kabla, podłącz pod końcówkę kabelka co dochodzi do altka, idź do kabiny, wykręć licznik, rozepnij wtyk i podłącz się miernikiem we wtyczce do styku od kontrolki, a drugim przewodem z miernika, do kabla który wcześniej podłączyłeś. Jak będzie piszczało tzn że kabel sprawny, jak nie tzn że jest walnięty. Innej opcji nie ma chyba że chcesz rozpruć instalację. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 17:23
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Innej opcji nie ma chyba że chcesz rozpruć instalację | Napisałem najprostszy sposób,,, jak się kontrolka nie zapali t wystarczy sprawdzić czy z drugiej strony żarówki się pojawia +12V,,, nie potrzeba 2m kabla a jak nie to na wtyczce można sprawdzić czy jest dostępna masa na przewodzie (po wcześniejszym zmasowanie przy alternatorze jak pisałem) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sledzio

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 36 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 106 Skąd: Aleks.Łódzki
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 18:25
|
|
|
Ok, dzięki chłopaki za odpowiedzi.
Prześledziłem ten magiczny niebieski kabelek i faktycznie coś nie w sosik mu było, uciąłem w miejscu gdzie był zagięty i na szybko "na skrętke" go połączyłem.
Dioda od ładowania się zapaliła, jest ok...
tyle że po odpaleniu nadal sie świeci co już nie jest ok.
Możliwe, że coś źle złożyłem w alternatorze (mogłem źle wsadzić regulator ze szczotkami bo po ciemku to robiłem), tak wiec w wolnej chwili jeszcze raz sie z tym pobawie - jest do tego jakiś specjalny sposób ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 18:26
|
|
|
A czasem ten kabelek Ci nie masuje? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sledzio

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 36 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 106 Skąd: Aleks.Łódzki
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 21:21
|
|
|
Teoretycznie nie powinien, bo był ładnie zaizolowany, ale widocznie coś było nie tak.
Odłączyłem ten dorabiany kabelek i - eureka - działa jak powinno - tj. dioda łądnie zapala sie i gasnie po 2 sek po odpaleniu.
Nie mam chwilowo jak sprawdzić miernikiem (sie popsuł, jutro wezme drugi), ale obstawiam ze wszystko jest jak nalezy.... tak mi sie zdaje |
_________________ Jeżeli chcesz tanio i nowocześnie urządzić łazienkę lub kuchnie to polecam ten sklep. Mają świetną armaturę. |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 22:59
|
|
|
Sprawdź dokładnie później jeszcze ładowanie na klemach. Ostatnio też miałem rozładowany akumulator, oddałem do regeneracji, wrócił, zaczął coś tam ładować ale zdecydowanie za mało (bez odbiorników ok. 13.4V), odstawiłem auto do znachora i znalazl pod maską mega druciarnie z kablami, powymieniał pół okablowania i ładowanie wróciło i trzyma się książkowe. Nawet rozrusznik zaczął działać dużo, dużo sprawniej. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|