
|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:38 |
[MK5] 1.8 TD - ilość KM |
Autor |
Wiadomość |
umcyk
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 16:27 [MK5] 1.8 TD - ilość KM
|
|
|
Witam serdecznie!
Zarejestrowalem sie na waszym forum, gdyz jestem w rosterce. Moja siostra w sobote sie wybiera po Fiescinke Mk5 1.8Td i koles mowi ze ma 90km. Z tego co zdarzylem przeczytac to te silniki maja 75KM. I nie wiem w koncu jak to jest. Stad moje pytania: a mianowicie...
http://otomoto.pl/ford-fi...-C15199850.html
http://otomoto.pl/ford-fi...-C14655041.html
1. Jesli wystepuja dwa warianty mocy to czy oba maja turbine?
2. Ktory bardziej polecacie
3. Na co zwrocic szczegolna uwage podczas ogledzin potencjalnego auta
Jesli ktos moglby napisac co kolwiek na te tematy bede bardzo wdzieczny
z gory dziekuje i pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Wrz 2010, 21:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 16:48
|
|
|
TD był 75 konny... TDi był 90 konny tyle że nie wiem czy we fiestach montowany (w escorcie na pewno - Rkalitka taki ma) |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 17:35
|
|
|
To sa zwykle Endury DI 75KM, bez IC na pompie VP44, prosty i mily silnik w obsludze. 90KM wersja byla tylko zarezerwowana dla Focusa.
Mozna go podkrecic do tych 90 programem, np Pufcio ma tak zrobione DI. |
_________________
 |
|
|
|
 |
umcyk
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 17:52
|
|
|
Czyli mam rozumiec ze slowa sprzedajacego ze ma 90 KM moge wysmiac. Siorka nie jest moze scigantem (w sumie od 4 miechow ma prawko) i to bedzie jej 1 wozidelko i dlatego padl wybor na Mk5. A sprawiaja jakies specjalne problemy te silniczki?
A jak kolega wczesniej napisal duzo pracy i pieniezkow niesie za soba wzmocnienie silnika z 75 na 90KM ?
A chcialem jeszcze zapytac jak z kosztami utrzymania? Mam nadzieje ze nie sa wysokie. Chce troche popytac zeby wiedziec jak rozmawiac z gosciem przy ewentualnych targach. A pozniej mam nadzieje ze siostra posluch starszego brata i przylaczy sie do Waszej rodzinki gdzie bedzie mogla liczyc na Wasza pomoc.
Dzieki wielkie za wszelkie opinie i komentarze. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 18:06
|
|
|
Tak mozesz mu powiedziec ze zapraszasz na hamownie obciazeniowa i jak pokaze 90KM to bierzesz od reki, a jak pokaze 75KM i mniej to za kazdego straconego KM 100zl w dol.
Wirusowanie czy jak kto lubi chip tuning drogi jakos nie jest nie wiem jak u was ale u mnie taki zabiego to 800-900zl w raz z pomiarami na hamowni.
Koszta hmmm normalnej eksploatacji nie sa wielkie gorzej jak zacznie sie cos dziac z pompa wtryskowa.Uklad zawieszenia jest pancerny, hamucle w sumie jak do kazdego miejskiego auta drogie nie sa... kwestia dobrzego przetrzepania auta. |
_________________
 |
|
|
|
 |
umcyk
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 19:23
|
|
|
z pompa to wiem ze jak sie cos zacznie dziac to koszty obledne, ale bryka sprwowadzana wiec jest szansa ze nie bedzie zatyrana, chociazby z tego powodu ze tam lepciejsze paliwka maja. Dzieki wielkie jeszcze raz. Jak jeszcze ktos znajdzie sie chetny do podzielenia swoimi opiniami slucham z wielkim zainteresowaniem |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 21:29
|
|
|
umcyk napisał/a: | koles mowi ze ma 90km |
"Bulszit". Szansa, że akurat on ma "90-tkę" jest równie duża jak to, że ma numery na najbliższe losowanie "totka".
Cytując: Fordon napisał/a: | To sa zwykle Endury DI 75KM, bez IC na pompie VP44, prosty i mily silnik w obsludze. |
Jest jednak jeden detal, o którym kolega Konrad mógł nie wiedzieć. Fiesty z silnikami 90-konnymi istniały (tak samo jak z 60-konnymi), nie miały IC co prawda, ale silnik te 15 koni więcej miał. Jednakże są to białe kruki, które wyszły z fabryki z takimi silnikami, bo widać chwilowo 75-konne TDDi się skończyły i chyba nie chcieli taśmy zatrzymywać (takie są moje domniemania, może być i tak, że ktoś stwierdził, że 90 koni na Fiestę to zbyt wiele, kto to wie...)
Na 90 (a nawet ciut więcej) można go (ją?) zrobić, ale szczerze mówiąc jeśli - co piszesz - miałoby to być pierwsze auto, to nie polecam. Łatwo można przedobrzyć, a na wilgotnym, to i na "dwójce" koła potrafią się wtedy w miejscu kręcić...
Z tego co ew. mógłbyś sprawdzać... pompa wspomagania - jeśli jest elektryczna (warunek: mk5, diesel, klimatyzacja - w tych linkach widzę klimy nie ma, ale przyda Ci się wiedzieć - "a nuż"), a auto ma wyjechane ~170 tysięcy i było używane głównie po mieście, to prawdopodobnie szybko powie "papa". Koszt regeneracji to rząd ~600zł (dolicz montaż, demontaż, etc.).
Klima - jeśli po włączeniu/wyłączeniu śmierdzi, to trzeba się nią zająć. Sytuacji, że czynnika w ogóle nie ma, wolę nie zakładać - szkoda wtedy czasu na takie auto.
Szyby - jeśli są elektryczne i pracują jakby chciały, a nie umiały, to też możesz z ceny zbijać. Znalezienie dobrych mechanizmów do elektrycznych szyb (tj. takich, które nie posłużą miesiąca czy dwóch) to spory problem. Cenowo licz 100, a nawet 150zł/stronę (ceny szybują, jeśli akurat na Allegro nie ma ich zbyt wiele).
Elektrozawór - sprawdź na rozgrzanym silniku czy temperatura powietrza lecącego z nawiewów ma coś wspólnego z tym, co ustawisz na pokrętle. Zmiana zimne->ciepłe powinna być wyczuwalna do pół minuty. W drugą stronę po ok. minucie. Jeśli tak nie jest - uśmiech i zbijaj z ceny. Nowy elektrozawór w serwisie kosztuje 120-150zł (o zamiennikach zapomnij - to rosyjska ruletka).
Sprzęgło - jeśli ktoś autka nie oszczędzał (ale jak trzeba by było jeździć, to tego nie wiem) i już zaczyna ślizgać, to uśmiechaj się i powiedz, że koszt nowego (komplet - sprzęgło, docisk, wysprzęglik) to 800-1000zł. Plus montaż oczywiście.
Pedał gazu - sprawdź dokładnie jak się auto zachowuje przy jeździe ze stałymi obrotami (sprawdzaj w zakresie do 2000rpm, ze skokiem co 100rpm). Jeśli auto przestanie reagować na gaz, będzie gasło albo robiło inne numery - szeroki uśmiech i 500zł z ceny - bo taki jest koszt nowego, elektrycznego/elektronicznego, pedału gazu.
To tak tyle na szybko. Nie sądź przy tym, że to co wypisałem pada co rusz - po prostu są to usterki, które jak już wystąpią, to (jak widać) nie są tanie w naprawie, a decydują albo o bezpieczeństwie albo o ogólnej wartości użytkowej.
Frustracja po tym jak ktoś nie sprawdzi i obudzi się z ręką w nocniku po zapłaceniu, nie należy do miłych rzeczy |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 27 Wrz 2010, 21:42
|
|
|
podsumowując Dawida, jak Ci się uda to sprzedający Ci dopłaci do tego, żebyś kupił te auto |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
umcyk
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 21:19
|
|
|
Pufcio napisał/a: |
Na 90 (a nawet ciut więcej) można go (ją?) zrobić, ale szczerze mówiąc jeśli - co piszesz - miałoby to być pierwsze auto, to nie polecam. Łatwo można przedobrzyć, a na wilgotnym, to i na "dwójce" koła potrafią się wtedy w miejscu kręcić... |
w gwoli sprostowania, to chodzilo mi o to ze jak siorka sie poduczy i przyzwyczai do autka to po co qpowac inne auto jak to mozna wzmocnic
Cytat: | Frustracja po tym jak ktoś nie sprawdzi i obudzi się z ręką w nocniku po zapłaceniu, nie należy do miłych rzeczy |
niestety ale wiem o czym mowisz, dlatego chcialbym dowiedziec sie jak najwiecej o przyszlym przybytq siostry zeby i ona nie musiala przechodzic przez to co ja kiedys.
Bardzo Ci dziekuje za wuczerpujaca odpowiedz i pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|