Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Cyfrowy wskażnik ładowania aku
Autor Wiadomość
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21 Cze 2010, 21:47   [MK3] Cyfrowy wskażnik ładowania aku

Widzial ktos gdzies cyfrowy wskaznik ladowania aku? Najlepiej taki, zeby zmiescil sie w fabryczne miejsce przelacznikow ogrzewania szyby itp. Ja znalazlem tylko taki http://www.swistak.pl/a42...LATORA-12V.html ale diodowego nie chce. Moze, ktos sam takie cos robil? Pasuje, zeby tylko podawal ladowanie podczas jazdy, a na zaplonie aktualny poziom naladowania aku. Moze da sie jakos wybebeszyc zwykly miernik za 20 zeta z elektronicznego z ustawieniem na pioziom napiecia? Tylko ze tam wyswietlacz duzy i uklad scalony pewno tez:P
_________________
Cichociemna
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Cze 2010, 05:51, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Cze 2010, 22:28   

http://www.allegro.pl/ite...talego_30v.html
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 21 Cze 2010, 22:36   

ten można by sprytnie ukryć
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22 Cze 2010, 00:54   

luki86, ten co pokazales jest na tyle maly, ze mozna by go wziasc :) a montowal ktos cos podobnego w mk3? Nie chche chowac pod siedzeniem tylko zeby byl na widoku, tak zebym spokojnie widzial co sie dzieje. Tam gdzie myslalem to nie wejdzie a nie chche znowu do deski tego przykrecac..tylko wsadzic tak zeby to sie w miare komponowalo :) Ma ktos jakies propozycje?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2010, 08:19   

Bajer o niewielkiej przydatności,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22 Cze 2010, 15:33   

przydatnosc jest taka, ze bede wczesniej wiedzial o tym ze ladowania niema...i niestane tak jak dwa razy w dupie z kleknietym aku do zera
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Cze 2010, 15:37   

Hmm... generalnie jest tak że jak nie ma ładowania, to kontrolka na zegarach się zapala. Ale jako bajer, to taki woltomierz może być. Jęsli Ci nie pasuje rozmiar cyfr w tych wyżej podanych, to możesz sam dokupić same wyświetlacze siedmiosegmentowe o wysokości jakiej chcesz i ewentualnie przedłużyć nawet kablami od tej płytki.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22 Cze 2010, 15:52   

generalnie gdy diody poszly...kontrolka sie nie zaswiecila...gdy urwal sie kabel od wzbudzania alternatora- tez nic sie nie zaswiecilo. Jedyne objawy to takie, ze najpierw radio sie wylacza...potem na gazie nie jedzie, a nastepnie na benie tez juz nie pociagne i koniec :P
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Cze 2010, 15:59   

Wiem jak to jest, bo miesiąc temu byłem zmuszony robić altka, ale jak znalazłem nowy na allegro za śmieszną kasę ( http://www.allegro.pl/ite...1047229635.html ), to go nie robiłem, bo same szczotki kosztują 40 zł. U mni kontrolka się lekko żarzyła i sumie dobre 3 godziny przejeździłem na samym aku. Jak wjechałem pod dom i zgasiłem, to już odpalić nie mogłem.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 22 Cze 2010, 16:01, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2010, 16:01   

kenczorf napisał/a:
przydatnosc jest taka, ze bede wczesniej wiedzial o tym ze ladowania niema...i niestane tak jak dwa razy w dupie z kleknietym aku do zera
Z voltomierza co najwyżej zorientujesz się (jak zauważysz) że napięcie spadło, i co zrobisz? Zatrzymasz się? Jaką sobie wartość graniczną obierzesz?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22 Cze 2010, 16:33   

Ale on podlaczony do instalacji w wlaczonym silnikiem bedzie pokazywal ladowanie. Jak go nie ebdzie to bedzie to widoczne. A jesli bedzie kiepskie to bedzie nizsze niz zwykle. Jak to zauwaze a bede sie gdzies szwedal to szybko zawine do domu. A jesli to bedzie kolo domu to poprostu nigdzie nie pojade :)
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2010, 16:48   

kenczorf napisał/a:
Ale on podlaczony do instalacji w wlaczonym silnikiem bedzie pokazywal ladowanie
Będzie pokazywał napięcie w miejscu instalacji w który będzie wpięty,,, do tego tani prosty voltomierz może pokazywać śmieci na ostatniej pozycji,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22 Cze 2010, 18:04   

jestes pewien? Bo jesli tak to niema sensu.... Co do wiarygodnosci to mam o polowe tanszy miernik i chyba mu wierze:P To jak go wpiac, zeby pokazywal ladowanie...ale zeby wlaczal sie przy zaplonie?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2010, 22:02   

MOże być napięcie instalacji 14,4V i zerowe ładowanie albo napięcie 13,2V i akus będzie ładowany że hej,,, napięcie na instalacji to tylko takie orientacyjne podejście do sprawy, podobne jak kontrolka,,, Dwa, napięcie w samochodzie jest usiane zakłóceniami i zmienia się, pomimo iż regulator teoretycznie powinien utrzymywać stały poziom, z doświadczenia wiem że voltomierz panelowy, taki tani, wyświetla śmiecie na pozycji po przecinku, większość tych urzędowianek jest zasilana z napięcia które mierzy, stąd kolejna ich wada, potrzebny by był miernik zasilany napięciem stabilizowanym powiedzmy na 5V albo coś takiego,,, i tylko mierzący napięcie instalacji,,, z drugiej strony gorąco polecam jaki wychyłowy zegar do zakupu gotowy, a jak chcesz jakiś bajerek to linijkę świetlną np. z 10 ledów, wyskalowany co 0,5V zaczynając od 10,5 do 15V przy czym zakres użyteczny w aucie to od 12,5 do 14,5, wszystko co niżej za mało, wszystko co wyżej za dużo,,,
Jak chcesz pewne info o lądowaniu akumulatora to w obwód trzeba wpiąć amperomierz, który pokaże czy prąd idzie do akumulatora czy jest pobierany z akumulatora i jakiej wielkości,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 23 Cze 2010, 20:41   

JoeMix
a co sądzisz o tym:
termometr + voltomierz
Interesuje mnie pomiar przy nieuruchomionym silniku. Np w zimie gdy samochód stoi kilka dni pod chmurką. Dzień przed wyjazdem można podejść do samochodu i zobaczyć czy jest 12 V czy już mniej. Tylko czy takie wskazanie będzie dokładne?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Cze 2010, 20:46   

wsadź alternator boscha a zapomnisz na zawsze o problemach . zero przerabiania i wieczny spokój tzn 100 tyś km .
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23 Cze 2010, 21:39   

musialbym sprawdzic ale cos mi swita , ze ja mam boscha :P
JoeMix, posprawdzalem napiecie na zgaszonym i wlaczonym silniku w kilku miejscach. Wszedzie pokazuje ladowanie. Tzn na zegarku, na lampach, na wzmacniaczy czy gniezdzie zapalniczki. Wiec podpiecie czegos takiego powinno pokazywac ladowanie. Czy beda przeklamania...tego nie wiem. Tym miernikiem co mam we wszytkich miejscach oprocz wzmacniacza prad ladowania jest taki sam jak na klemach. Na wzmaku jest o 0.01 wiekszy :P

[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 21:57 ]
teraz doczytalem co pisales...wiec skoro pokazuje napiecie w intslacji np 14.0 to ejst spoko bo to znaczy ze jest ladowanie. Gdyby spadlo do 12v co jest niemozliwe przy zdrowym altku w moim przypadku to znaczy, ze niema ladowania. Jak mam tylko swiatla i radio wlaczone dosc glosno, to na klemach mam od 13.2 do 13.8 zmieniajace sie w rytm bitu:P wiec bedzie spadalo nizej to zaczne sie tym interesowac :)
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 23 Cze 2010, 22:23   

Ja od dawna mam tak zamontowany voltomierz:



Wchodzę przekręcam kluczyk voltomierz się ustawia na 12V, odpalam i widzę że wzrósł to wiem że jest ładowanie i do takiej prostej diagnostyki jak ty chcesz według mnie wystarczy.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23 Cze 2010, 22:35   

dokladnie...przy czym wole cyforowy ladnie wkomponowany :P Nie chodzi mi o dokladnosc do 0.01 ale. zebym widzial spadek z 14 na 12 ...to mi chyba nawet kiepski pokaze :)

[ Dodano: Pon Lip 05, 2010 22:25 ]
zalozylem ale tak jak joe pisal sa przeklamania. Na zgaszonym pokazuje ladnie 12.6. Jak odpale 14v, ale jak wlacze swiatla to leci do 13. Wlacze dlugie i 13.2 :P Szynszyl mowi, zebym wpial sie w klemy a przekaznikiem po stacyjce bedzie mi sie uruchamial. Jak wpinam go na klemy to przeklaman niema. Czy z tym przekaznikiem to pomoze?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lip 2010, 08:20   

Nie no wygląda OK, 12,6V to napięcie naładowanego akumulatora,,, odpalisz to włącza się alternator i masz te 14V, obciążasz układ światłami to się robi 13V - norma, jeśli nie masz tylko wskazań typu, 13,6 -> 13,8 -> 14,0 -> 13,8 -> 13,6 i tak w koło z częstotliwością "co chwilę" to w miare OK Ci to wyszło, jak ja kiedyś kombinowałem z voltomierzem cyfrowym to właśnie napięcie pokazywane tak się zmieniało że przydatność była praktycznie zerowa,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.