Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, mk3, pompa hamulcowa

[MK3] Uszkodzona pompa hamulcowa?
Autor Wiadomość
mimik44 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 69
Skąd: Pierdobolice
Wysłany: 7 Sie 2010, 15:19   [MK3] Uszkodzona pompa hamulcowa?

Witam w mojej xrce jak hamuję to trzepie kierownicą i całym samochodem. Odpowietrzyłem hamulce ale nie wiem czego tył hamuje tylko delikatnie (ręką da się obkręcić koło). Czy to wina pompy, i czy spasuje do xrki z 1.1 obydwie z abs. Proszę o odpowiedź.
Ps. przy tej pompie(tam gdzie jest zbiorniczek na płyn są 4 wyjścia na wężyki z czego są podłączone 2 a pozostałe 2 są zaślepione). Proszę o odpowiedź
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 11:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sie 2010, 17:40   

masz pogięte przednie tarcze dlatego trzepie albo włącza się ABS nie proszony (mało prawdopodobne).
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 7 Sie 2010, 18:44   

diodalodz, abs w xr to taki pseudo abs
pokaż mi no kolego mimik44, jakieś zdjęcie tej pompy, np. z komórki. coś tutaj śmierdzi...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Sie 2010, 02:15   

To kolega ma pompę od instalacji z SCS a reszta bez SCS. Dziwne. Daj fotę w pobliżu pompy hamulcowej i coby lewy kielich też był widoczny to powiemy ci co masz, a potem będziemy macac :-P
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sie 2010, 08:54   

Na schemacie z SCS widać jakby 4 wyjścia z pompy były połączone,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mimik44 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 69
Skąd: Pierdobolice
Wysłany: 8 Sie 2010, 14:09   

Oto fotka
http://img839.imageshack....763/1003554.jpg
Sorki ale cos mi się pochrzaniło. Teraz jest??
a to fotka pompy z fiesty 1.1
http://img839.imageshack....152/1003555.jpg
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 8 Sie 2010, 21:00   

Tommur, raczej na odwrót.
pompy róznią się znacznie

z 1.1 jak twoja



z scs jak miałeś w orginale
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
mimik44 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 69
Skąd: Pierdobolice
Wysłany: 9 Sie 2010, 10:39   

Czyli co w końcu bo tam właśnie wychodzą 4 wyjścia na węże z czego 2 są zaślepione, jak to w końcu powinno być podłączone?
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 9 Sie 2010, 21:53   

dobrze podłączone, ale ...
pompa 1.1 ma troche mniejszą średnićę i przez to wydajność.

nie mam pojęcia czy z SCR wydoli, a skąd wiadomo że jest sprawna?
mimik44 napisał/a:
nie wiem czego tył hamuje tylko delikatnie (ręką da się obkręcić koło)


szukaj czegoś normalnego na alledrogo z escorta ... przecież to, to samo - ford.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
mimik44 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 69
Skąd: Pierdobolice
Wysłany: 12 Sie 2010, 11:40   

A to nie powinny być podpięte wszystkie 4 przewody? Ma ktoś może schemat tego układu hamulcowego od xerki, szukałem i nigdzie nie mogę znajść, bo zapewne cos tu było kombinowane i może jest coś źle podłączone. Hamulce zachowują się tak jak by były zapowietrzone tz. pedał miękko wchodzi, chyba ze sie go podpompuje a są odpowietrzone
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 14 Sie 2010, 20:34   

na rysunku widać ewidentnie że mają być dwa przewody. i tak masz też zrobione.
w XRce miałęm 4 przewody i ukłąd modulatorów obsługujących na pasku SRC. Nie znam RS, a skoro masz tam układ dwuprzewodowy to się tego trzymaj.
pompa od 1.1 może być padnięta równie dobrze. czy została włożona reparaturka? dokóki nie zregnerowałem pompy to hamulce były w podłodze.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
mimik44 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 69
Skąd: Pierdobolice
Wysłany: 15 Sie 2010, 23:33   

Ta pompa co jest założona była taka jak kupiłem auto a posiadam pompe od 1.1 i to sprawną(tylko czy spasuje?) "ukłąd modulatorów obsługujących na pasku SRC. Nie znam RS"-co znaczą te skróty? "czy została włożona reparaturka?"-Ja nic nie wkładałem, jaki jest ewentualny koszt tej reperaturki?
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 16 Sie 2010, 19:24   

RS - fiesta 130kM
S - np. 105
XR2i - fiesta 104kM
futura 90kM
itp.


XR2i miała na półośkach osprzęt mechaniczny a'la ABS, pompa 22mm z 4-ma wyjściami
jak widać ty masz 2 wyjścia, resztę obsługuje pompa abs.
powtarzam - nie widziałem na oczy budowy hamulców w RS, ale logika tak mi podpowiada.

nie wiem czy pompa z 1.1 (chyba 19mm) wydala z pompą abs pod przekrój 22 mm robioną.

co do reparaturki, to zestaw uszczelek do pompy hamulcowej. jak nie była jeżdżona ta pompa, to może sparciała w środku
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
mimik44 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 69
Skąd: Pierdobolice
Wysłany: 17 Sie 2010, 16:32   

właśnie samochód stał pół roku i możliwe że sparciała. A te trzepanie kierownicą i czasami całym samochodem to wina krzywych tarcz? Czy to może być wina łączników stabilizatora?
Ja mam fieste xr2i 130km
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 17 Sie 2010, 17:21   

nie ma XR2i 130 kM
XR23i to 104 lub 110KM z pakietem nakładek.
kazdy montuje wydajniejsze zestawy hamulcowe, szczególnie po swapach, a ty na odwrót.

pewnie ma 22mm

za darmo nie dają
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 17 Sie 2010, 17:22   

szrot do regenarcji - czyt. reparaturka

a w ogóle co twojej pompie jest??
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
mimik44 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 69
Skąd: Pierdobolice
Wysłany: 19 Sie 2010, 10:10   

Jak w dowodzie mi pisało że ma 130km a na budzie pisze xr2. Hamulce są odpowietrzone a pedał idzie w dół i jak się podpompuje to twardnieje, ale nie do końca.
http://xr2i.prv.pl/strona.htm przeczytaj ostatnie zdanie. Tak mi też pisało w dowodzie
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 19 Sie 2010, 21:05   

posługuję się tym co jest na forum od dawna znane. mniejsza o nazwy.

pisałem ci już, że takie objawy były jak miałem pompę niesprawną.

druga sprawa. ja 2 razy w ciągu 8 lat posiadania zmieniałem serwo... ale za żadne skarby nie pamiętam dlaczego. wiem że raz padła duża membrana to syczało powietrze wyraźnie. drugi raz mała- nie bylo słychać. w obu przypadkach na włączonym silniku był problem.. kurde chyba pedał wpadał w podłogę i nie było w sumie hamulca. ale to było dawno
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Sie 2010, 22:49   

szynszyl, jak padało serwo, to pedał był twardy, a auto nie hamowało ;-))
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
mimik44 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 69
Skąd: Pierdobolice
Wysłany: 20 Sie 2010, 16:21   

Założyłem pompe tą od 1.1 i o dziwo ta pompa miała większą średnice niż ta z xr2 i hamulce dobrze hamują tylko jest jeszcze te bicie w kierownicy ale to już raczej wina tarcz. Muszę jeszcze ustawić zbieżność i czy to może być wina zbieżności czy bardziej tarcz?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.