[MK3] Uszkodzona pompa hamulcowa? |
Autor |
Wiadomość |
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 7 Sie 2010, 15:19 [MK3] Uszkodzona pompa hamulcowa?
|
|
|
Witam w mojej xrce jak hamuję to trzepie kierownicą i całym samochodem. Odpowietrzyłem hamulce ale nie wiem czego tył hamuje tylko delikatnie (ręką da się obkręcić koło). Czy to wina pompy, i czy spasuje do xrki z 1.1 obydwie z abs. Proszę o odpowiedź.
Ps. przy tej pompie(tam gdzie jest zbiorniczek na płyn są 4 wyjścia na wężyki z czego są podłączone 2 a pozostałe 2 są zaślepione). Proszę o odpowiedź |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 11:35, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Sie 2010, 17:40
|
|
|
masz pogięte przednie tarcze dlatego trzepie albo włącza się ABS nie proszony (mało prawdopodobne). |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 7 Sie 2010, 18:44
|
|
|
diodalodz, abs w xr to taki pseudo abs
pokaż mi no kolego mimik44, jakieś zdjęcie tej pompy, np. z komórki. coś tutaj śmierdzi... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Sie 2010, 02:15
|
|
|
To kolega ma pompę od instalacji z SCS a reszta bez SCS. Dziwne. Daj fotę w pobliżu pompy hamulcowej i coby lewy kielich też był widoczny to powiemy ci co masz, a potem będziemy macac |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Sie 2010, 08:54
|
|
|
Na schemacie z SCS widać jakby 4 wyjścia z pompy były połączone,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 8 Sie 2010, 21:00
|
|
|
Tommur, raczej na odwrót.
pompy róznią się znacznie
z 1.1 jak twoja
z scs jak miałeś w orginale
|
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 10:39
|
|
|
Czyli co w końcu bo tam właśnie wychodzą 4 wyjścia na węże z czego 2 są zaślepione, jak to w końcu powinno być podłączone? |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 21:53
|
|
|
dobrze podłączone, ale ...
pompa 1.1 ma troche mniejszą średnićę i przez to wydajność.
nie mam pojęcia czy z SCR wydoli, a skąd wiadomo że jest sprawna?
mimik44 napisał/a: | nie wiem czego tył hamuje tylko delikatnie (ręką da się obkręcić koło) |
szukaj czegoś normalnego na alledrogo z escorta ... przecież to, to samo - ford. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 12 Sie 2010, 11:40
|
|
|
A to nie powinny być podpięte wszystkie 4 przewody? Ma ktoś może schemat tego układu hamulcowego od xerki, szukałem i nigdzie nie mogę znajść, bo zapewne cos tu było kombinowane i może jest coś źle podłączone. Hamulce zachowują się tak jak by były zapowietrzone tz. pedał miękko wchodzi, chyba ze sie go podpompuje a są odpowietrzone |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 14 Sie 2010, 20:34
|
|
|
na rysunku widać ewidentnie że mają być dwa przewody. i tak masz też zrobione.
w XRce miałęm 4 przewody i ukłąd modulatorów obsługujących na pasku SRC. Nie znam RS, a skoro masz tam układ dwuprzewodowy to się tego trzymaj.
pompa od 1.1 może być padnięta równie dobrze. czy została włożona reparaturka? dokóki nie zregnerowałem pompy to hamulce były w podłodze. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 15 Sie 2010, 23:33
|
|
|
Ta pompa co jest założona była taka jak kupiłem auto a posiadam pompe od 1.1 i to sprawną(tylko czy spasuje?) "ukłąd modulatorów obsługujących na pasku SRC. Nie znam RS"-co znaczą te skróty? "czy została włożona reparaturka?"-Ja nic nie wkładałem, jaki jest ewentualny koszt tej reperaturki? |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 16 Sie 2010, 19:24
|
|
|
RS - fiesta 130kM
S - np. 105
XR2i - fiesta 104kM
futura 90kM
itp.
XR2i miała na półośkach osprzęt mechaniczny a'la ABS, pompa 22mm z 4-ma wyjściami
jak widać ty masz 2 wyjścia, resztę obsługuje pompa abs.
powtarzam - nie widziałem na oczy budowy hamulców w RS, ale logika tak mi podpowiada.
nie wiem czy pompa z 1.1 (chyba 19mm) wydala z pompą abs pod przekrój 22 mm robioną.
co do reparaturki, to zestaw uszczelek do pompy hamulcowej. jak nie była jeżdżona ta pompa, to może sparciała w środku |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 16:32
|
|
|
właśnie samochód stał pół roku i możliwe że sparciała. A te trzepanie kierownicą i czasami całym samochodem to wina krzywych tarcz? Czy to może być wina łączników stabilizatora?
Ja mam fieste xr2i 130km |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 17:21
|
|
|
nie ma XR2i 130 kM
XR23i to 104 lub 110KM z pakietem nakładek.
kazdy montuje wydajniejsze zestawy hamulcowe, szczególnie po swapach, a ty na odwrót.
pewnie ma 22mm
za darmo nie dają |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 17:22
|
|
|
szrot do regenarcji - czyt. reparaturka
a w ogóle co twojej pompie jest?? |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 19 Sie 2010, 10:10
|
|
|
Jak w dowodzie mi pisało że ma 130km a na budzie pisze xr2. Hamulce są odpowietrzone a pedał idzie w dół i jak się podpompuje to twardnieje, ale nie do końca.
http://xr2i.prv.pl/strona.htm przeczytaj ostatnie zdanie. Tak mi też pisało w dowodzie |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 19 Sie 2010, 21:05
|
|
|
posługuję się tym co jest na forum od dawna znane. mniejsza o nazwy.
pisałem ci już, że takie objawy były jak miałem pompę niesprawną.
druga sprawa. ja 2 razy w ciągu 8 lat posiadania zmieniałem serwo... ale za żadne skarby nie pamiętam dlaczego. wiem że raz padła duża membrana to syczało powietrze wyraźnie. drugi raz mała- nie bylo słychać. w obu przypadkach na włączonym silniku był problem.. kurde chyba pedał wpadał w podłogę i nie było w sumie hamulca. ale to było dawno |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Sie 2010, 22:49
|
|
|
szynszyl, jak padało serwo, to pedał był twardy, a auto nie hamowało |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 20 Sie 2010, 16:21
|
|
|
Założyłem pompe tą od 1.1 i o dziwo ta pompa miała większą średnice niż ta z xr2 i hamulce dobrze hamują tylko jest jeszcze te bicie w kierownicy ale to już raczej wina tarcz. Muszę jeszcze ustawić zbieżność i czy to może być wina zbieżności czy bardziej tarcz? |
|
|
|
|
|