[MK4] Lewe zasysanie powietrza, zamulenie i obroty |
Autor |
Wiadomość |
sirAW [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Sty 2010, 20:11 [MK4] Lewe zasysanie powietrza, zamulenie i obroty
|
|
|
Witam:
Mam FFiesta MK4, 1996r, ver. Ghia, silnik 1.25 Zetec (75koników) i taki oto problem:
gdy auto stoi i chcę nim ruszyć, wciskam pedał gazu (oczywiście bieg nr 1 wrzucony )
a tu niemiła niespodzianka bo nagle obroty spadają do 200, auto dławi się i prawie gaśnie. Dopiero po około 3 -5 sekund nagle łapie obroty i rusza.
Jest to bardzo uciążliwe szczególnie gdy stoi się na światłach, lub gdzieś pod góreczką lub gdy chce się wyjechać z ulicy podporządkowanej na główną. Poza tym jest to też bardzo niebezpieczne bo człowiek myśli, że ruszy, że zdąży włączyć się do ruchu a tu
Gdy zajrzałem do silnika to okazuje się, że prócz tych wyżej opisanych objawów słychać też takie dziwne, jakby zasysanie gdzieś powietrza. Zdjąłem kolektor ssący (dolotowy, jest on z tworzywa sztucznego), sprawdziłem czy nie jest pęknięty, nowe uszczelki dałem, założyłem wszystko upewniając się, że wszystkie przewody podciśnieniowe są na swoich miejscasch i są OK. wyczyściłem też przepustnicę i silniczek krokowy, sprawdzony przepływomierz i co? I to samo + teraz warjujące obroty biegu jałowego. Po odpaleniu przez około 2 sekundy ma normalne 850-900 i nagle spadają do 200 i dławi się a najczęsciej gaśnie. Gdy się nagrzeje do normalnej temperatury to wtedy strasznie te obroty wahlują: z 900 na 600-500 i tak rytmicznie prze cały czas .
Nie mam pomysłu co dalej.
Moży Wy coś podpowiecie ?
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Sty 2010, 20:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 13 Sty 2010, 20:31
|
|
|
wymien silniczek krokowy przejdzie od razu |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Sty 2010, 20:36
|
|
|
Hej, problem pierwszy z zamulaniem przy ruszaniem, mam ten sam, jak silnik zimny, był temat założony przeze mnie na forum, kilka stron wypowiedzi ale nie udało się wspólnie dojść przyczyny.
Drugi problem z falującymi obrotami to do sprawdzenia krokowiec a jak nie pomoże:
- czujnik temperatury w puszcze z filtrem powietrza
- czujnik temperatury silnika
- przepływomierz (nie tylko czy czysty ale czy działa)
- świece
- przewody wysokiego napięcia do świec
jak tutaj wszystko ok to proponuje dokonać diagnostyki komputerowej |
|
|
|
 |
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 13 Sty 2010, 20:52
|
|
|
A na 100% masz te przewody podciśnienia całe?
Miałem tak jak ty i to one były winne. |
|
|
|
 |
sirAW [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Sty 2010, 22:47
|
|
|
Przewody są OK. Sprawdzałem nie tylko pod katem podłączenia ale też i ich sprawności i wyglądu fizycznego.
Szlag mnie już powoli trafia bo walczę z tym już 2 tygodnie. Tak , wiem że są mechanicy, ASO itp ale nie należę do "głupawych" i z reguły radzę sobie. Nie jest to tym bardziej moje pierwsze auto i zawsze zanim skorzystałem z warsztatu lub ASO sam starałem się niwelować problem. Tu brak mi już pomysłów i chyba trzeba będzie podjechać na kompa. Jeszcze tylko wymienię ten silniczek krokowy.
Dzięki Panowie za podpowiedzi.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
ptychu6
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 59 Dołączył: 21 Lip 2010 Posty: 1 Skąd: STARACHOWICE
|
Wysłany: 21 Lip 2010, 05:38
|
|
|
Mam takie same objawy zasysa gdzieś lewe powietrze i przy dodawaniu gazu jest moment że się dusi. Powiedz jak rozwiązałeś swój problem? |
|
|
|
 |
mk4_driver

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grześ
Wiek: 33 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 109 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21 Lip 2010, 21:39
|
|
|
miałem takie same objawy jak wy tzn "dziura" w gazie czy duszenie jak kto woli. Wyczyściłem przepływomierz i autko chodzi jak złoto. Zero mulenia. Jest nawet temat jak to zrobić krok po kroku, wystarczy poszukać. |
_________________ http://www.fiestaklubpols...ghlight=#513496
 |
|
|
|
 |
Lenin
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 71 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 21 Lip 2010, 23:39
|
|
|
nie wiem jak w mk4 ale u mnie w zetecu 1.25 jest czujnik podcisnienia a nie przeplywomierz...
i on mi szwankowal... wlasnie mialem takie skutki ze jechalem i jakby utrata mocy byla i nagle normalnie.. palil 2 l wiecej...
skasowalem blad na kompie i dziala narazie rok ale pewnie padnie w koncu to |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.