[MK3] Piasta |
Autor |
Wiadomość |
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19 Lip 2010, 10:47 [MK3] Piasta
|
|
|
Jaka jest szansa na skrzywienie piasty i jak moze sie to stac? Jak sie nazywa przyrzad do sprawdzania "bicia" na piascie czy tarczy? |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2010, 11:03
|
|
|
Piastę jest trudno skrzywić, myślę że razem z piasta poleciało by coś innego z zawieszenia,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Lip 2010, 11:07
|
|
|
a bicie na tarczy mierzy się zwykłym czujnikiem zegarowym przemieszczeń zamocowanym na statywie do nieruchomego elementu zawieszenia:
|
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19 Lip 2010, 11:16
|
|
|
gdybym zamontowal prosta tarcze na krzywa piaste...nie mowie, ze jakis hardcore ale lekko krzywa...to jest taka mozliwosc, ze przy hamowaniu skrzywie tarcze? |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2010, 11:31
|
|
|
Od razu by było stukanie tarczy klocki i pulsowanie pedału pod nogą,,,, co do wygięcia tarczy się nie wypowiadam bo nie wiem,,, wydaje mi się że prędzej zacisk się przesunie niż nagnie tarcza,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19 Lip 2010, 11:49
|
|
|
JoeMix napisał/a: | zacisk się przesunie | co to znaczy? Jak sprawdzic czy juz sie nie przesunal? |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2010, 12:21
|
|
|
Zacisk jest pływający, można go przesuwać na boki, jak jest wszystko na miejscu to nie można bo się opiera z jednej strony o tarczę, klocek i sam zacisk, a z drugiej o tarcze, klocek i tłoczek,,, tak? jak się wymontuje klocki to już można zaciskiem na boki jeździć tak? On się zawsze ustawia równo żeby tarcza była w środku i przesuwa z każdym hamowaniem w sumie jak się klocki ścierają i tarcza to się przesuwa bliżej tarczy
Więc myślę że jak by tarcza byłą krzywa czy krzywo założona, to idąc w bok, np. nacisła by klocek, klocek by nacisnął tłoczek, ten by się wsunął jak by się dało a jak nie (wsunięty do końca, płyn pod ciśnieniem) to by się przesunął cały zacisk myślę,,,,
Masz problem jakiś? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19 Lip 2010, 12:50
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Masz problem jakiś? | to sie okaze. Szukalem z jakich powodow tarcze moga sie pogiac poniewaz niecaly rok temu kupilem nowe a teraz mam bicie. W stacji diagnostycznej powiedzieli, ze tarcze sa troche krzywe...ale mierzyli to na rolkach a nie tym urzadzeniem zegarowym. Kupilem nowe a te oddaje na gwarancje. Doczytalem ze bicie moze sie tez objawiac przez krzywe piasty. I zaczalem sie zastanwiac czy to nie przez to...a nie chche skrzywic tarcz zakladajac je na krzywe piasty. Znowu wymieniac piasty z lozyskami na wyrost to tez jest koszt ktorego nie chcialbym nie potrzebnie ponosic... |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2010, 13:12
|
|
|
Auto w górę, zdejmujesz koło, zakładasz nową tarczę, przykręcasz nakrętki (bez koła) czyli przykręcasz tarcze do piasty mocno,,, silnik w ruch, 1 bieg i niech się kręci,,, jeśli będziesz mieć coś krzywe to i bez przyrządu się zorientujesz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19 Lip 2010, 13:33
|
|
|
cos mi swita, ze wystarczy jedno kolo podniesc, dac na luz i wlaczyc silnik. To podniesione kolo powinno sie krecic. Jesli nie popierzylo mi sie w glowie to chyba tak kiedys sie dziwilem dlaczego podniesione kolo kreci sie na luzie przy wlaczonym silniku... |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Lip 2010, 13:36
|
|
|
zakręci się - ale na biegu szybciej, więc łatwiej dojrzysz czy coś fika... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
mix1990
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 21 Lip 2010, 23:17
|
|
|
siemka, zeby nie zaczynac nowego tematu mam pytanko, mialem stluczke i dostalem strzala w przedni prawy bok uszkodzenia blacharskie sa juz wyeliminowane ale przy udezeniu mialem skrecone kola i teraz moje lewe kolo nie idzie mi prosto jak wczesniej tylko pod katem, bylem na zbieznosci i powiedzieli ze zbieznosci mi nie ustawia bo mam cos krzywego tylko mi nie chcieli powiedziec co dokladnie, powiedzieli jedynie ze moze byc to pol os, wachacz, piasta, lub kolumna kierownicza, kolumne wymienilem juz po wypaku bo i tak mosialem, i moje pytanie brzmi co moze to byc bo nie stac mnie na wymiane wszystkiego naraz na nowe, jakbyscie cos wiedzieli to dajcie znac |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21 Lip 2010, 23:39
|
|
|
az tak sie nie znam ale pol oska kola by chyba nie przekrzywiala. wachacz owszem i piasta tez...ale czy az tak by sie wygiela...? |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
mix1990
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 21 Lip 2010, 23:46
|
|
|
no tez mi sie zdaje ze pol os nie wykrzywi sie, cholera wie piaste kupilem tylko musze ja porownac do swojej czy bedzie pasowac bo tanio ja dostalem tylko ze ona jest do oryginalnej xr a ja nie jestem pewien czy mam oryginalna xr czy miala robionego swapa |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22 Lip 2010, 07:30
|
|
|
podaj vin w odpowiednim temacie to sie dowiesz |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
mix1990
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 22 Lip 2010, 19:37
|
|
|
ok ale to dopiero za 2tyg bo teraz jestem na wyjedzie bez auta, ale dzieki za cynk, aha a nie wiesz moze czy moze jest jakas roznica miedzy wachaczami we fiescie xr od zwyklej fiesty |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22 Lip 2010, 21:25
|
|
|
pewno jest...ale jak to nie wiem... |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Lip 2010, 21:30
|
|
|
Między samymi wachaczami nie ma żadnej różnicy |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
mix1990
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 22 Lip 2010, 22:54
|
|
|
bo wiem ze niektore wachacze maja sworzen wachacza na dwie sruby a niektore trzy, ja akurat mam na trzy sruby |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 08:36
|
|
|
mix1990 napisał/a: | bo wiem ze niektore wachacze maja sworzen wachacza na dwie sruby a niektore trzy, ja akurat mam na trzy sruby | I tak pasuja - ważna jest jedynie średnica sworznia |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
|