Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Układ hamulca ręcznego
Autor Wiadomość
PaRaGaS
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lip 2010, 16:00   [MK3] Układ hamulca ręcznego

Przepraszam, że tak bez przywitania, ale właśnie wpadłem w lekką panikę i za cholerę nie wiem, co mam zrobić.

Jest tak: kupiłem Fiestacza III 1.1 z 1995 bez przeglądu, mechanik znajomy ostukał, opukał, powiedział że jest OK. Pojechałem na przegląd.
Facet od razu powiedział, że z takimi rysami na przedniej szybie (fakt, były bardzo widoczne i dość głębokie) nie przejdzie. Że nie mam po co tego przeglądu dzisiaj robić.
Sprawdził mi za friko hamulce, wyszło że ręczny jest bardzo słaby (~10%).

Wspomniany mechanik sprawdził układ i faktycznie, praktycznie całość do wymiany.
Odstawiłem Fiestę dzisiaj do jednego poleconego warsztatu który sprowadza części z InterCars i paru innych miejsc, sprawdziłem, że mogą mieć je dość tanie. Teraz facet dzwoni do mnie z lekką konsternacją, że najtańsze części jakie znalazł wychodzą w sumie na ponad 1000zł! :o I pytanie co z tym dalej robimy.

Potrzebuję:
- Komplet szczęk hamulcowych.
- Dwa bębny 180mm
- Łożyska na tył
- Linki hamulcowe
- Dwa cylinderki o średnicy tłoczka ~19mm
- Zestaw montażowy sprężynek do szczęk

NIE MAM POJĘCIA gdzie to można dostać w Warszawie, żeby cena mnie nie zabiła.
Koledzy, pomóżcie, bardzo proszę. Jeżeli ktoś się orientuje gdzie, albo sam może posiada coś z tego...

(drodzy moderatorzy, jeżeli uznacie że post pasuje bardziej do działu "kupię", proszę o przeniesienie)

*edit*
Dobra, sprawa zamknięta... no trudno. Znalazłem wprawdzie tańsze części, ale i tak za całość z robocizną wychodzi niecałe 1000zł. :(
A ja to muszę mieć szybko zrobione - nie mogę jeździć bez przeglądu, muszę przerejestrować i ubezpieczyć auto.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lip 2010, 18:37   

Poszło Pw :-)
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 8 Lip 2010, 18:56   

Coś mi się zadaję że mechanik robi cię w babola.

Uważam tak ponieważ by musiał być zaj****ty zbieg okoliczności by sypnęły ci się bębny, szczęki, cylinderki, i linka ręcznego. Ja na 75% daje że robi cię w bambuko.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 8 Lip 2010, 19:02   

Właśnie tak jest z okazjami w stylu - auto bez OC lub przeglądu. Ten kto sprzedaje, wie doskonale, że w aucie coś siedzi :cojest: . Ja za bębny Mikoda dałem nie dużo, tłoczki bodajże po 28zł a linka hmm, tego nie wymieniałem - sprawdź czy rusza się jak naciągasz ręczny bo może być sprawna a tylko samoregulatorki i sprężynki się posypały. Łozyska w cenie do 50zł dobre kupisz, sztuk jedna.
_________________
 
 
 
PaRaGaS
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lip 2010, 19:29   

Dwóch różnych mechaników było - pierwszy zaprzyjaźniony.
Bębny starte, linka chodzi tylko z jednej strony, cylinderek jedne cieknie, szczęki różnie, ale jednak do wymiany raczej.
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Lip 2010, 20:03   

PaRaGaS napisał/a:
Komplet szczęk hamulcowych.


Jakieś 40zł

PaRaGaS napisał/a:
Dwa bębny 180mm


Nie kupowałem, ale ciężko zetrzeć bębny tak żeby były do wymiany ...

PaRaGaS napisał/a:
Łożyska na tył


Oba ?? Podczas jazy buczą ??

PaRaGaS napisał/a:
Linki hamulcowe


No linka kosztuje ponad 100zł z tego co pamiętam.

PaRaGaS napisał/a:
Dwa cylinderki o średnicy tłoczka ~19mm


Cylinderki jakoś po 30zł sztuka.

PaRaGaS napisał/a:
Zestaw montażowy sprężynek do szczęk


To też aż takie drogie nie jest.

Wszystko jesteś w stanie sam zrobić w jedno popołudnie, do linki ręcznego przydałby się kanał. Ale jak nie masz głowy do tego to nie jestem w stanie określić robocizny ... ale wg mnie 1000zł za układ hamulcowy tylny to przegięcie.
 
 
 
przemek 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: wawa
Wysłany: 8 Lip 2010, 20:46   

Do nowych bębnów było by miło zamontować nowe łożyska, kolegoPele .
_________________
PBX Auto Serwis - Warszawa 501 103 757
Warsztat zaprzyjaźniony z FKP - Zapraszam !!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 8 Lip 2010, 21:41   

http://www.ford-esklep.pl...737&cat_id=1122
http://www.ford-esklep.pl...617&cat_id=1122
http://www.ford-esklep.pl...615&cat_id=1122
http://www.ford-esklep.pl...614&cat_id=1122
http://www.ford-esklep.pl...033&cat_id=1122

Razem 552 złote. Zrobisz to praktycznie sam (no może z łożyskami możesz mieć problem żeby je wcisnąć. Zamawiasz u nich i praktycznie w 48 godzin masz paczkę w domu.

Oczywiście że do nowych bębnów wkłada się nowe łożyska! Używanie używanych jest niedopuszczalne. To i tak tanio, bo ja kupowałem też wszystko z tym że jeszcze samoregulatory i mi wyszło prawie 900 zł

Pele napisał/a:
Nie kupowałem, ale ciężko zetrzeć bębny tak żeby były do wymiany ...
Ciekawe rzeczy piszesz... To może mi powiesz dlaczego u mnie bębny miały 4 mm krawędzie? Czyli licząc średnicę miały 188 mm, a nie 180. Wartość graniczna (wg Forda) to 1 mm wgłębienie).
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 8 Lip 2010, 22:31   

Cytat:
Dwóch różnych mechaników było - pierwszy zaprzyjaźniony.


Właśnie na tych "zaprzyjaźnionych" najłatwiej się przejechać.

Ale policzmy(ceny z allegro.pl):
- Komplet szczęk hamulcowych - 55/60zł
- Dwa bębny 180mm - 2x 80/85zł
- Łożyska na tył 2x 40/45zł
- Linki hamulcowe - 150/155zł
- Dwa cylinderki o średnicy tłoczka ~19mm 2x 50/55zł
- Zestaw montażowy sprężynek do szczęk 25/30zł

Suma: 570/615zł
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Lip 2010, 22:31   

Możliwe że do wymiany było tyle cześći, wystarczy że linka sie zablokowała wiec poszły szczeki, przy okazji ze starości wyciekaja cylinderki. No trudno predzej czy pozniej bys wymienił to wszystko a jest predzej. Czego ty sie spodzewałeś po starym aucie :tyłek: trzeba było jechać przed kupnem na przegląd uniknoł byś takich kwiatków
 
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 8 Lip 2010, 22:35   

Stare dobre tylko wino i skrzypce... samochody, hmm jeśli stoją w garażu lub muzeum :V:
_________________
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 8 Lip 2010, 23:41   

PaRaGaS,
od ręcznego jest tylko jedna linka, która ma końce na obu kołach,
:yyy: tyle kasy, kogoś poje***ło!
_________________
 
 
 
PaRaGaS
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lip 2010, 01:00   

przemo_rsr napisał/a:
PaRaGaS,
od ręcznego jest tylko jedna linka, która ma końce na obu kołach,
:yyy: tyle kasy, kogoś poje***ło!


No właśnie nie byliśmy pewni jak to jest tutaj, ale potwierdziłeś moje przypuszczenia.
A co do kosztów - no trudno...
Ja bym pewnie to sam zrobił, ale pierwsze primo zależy mi na czasie a drugie primo nie mam w rodzinie tradycji motoryzacyjnych, a i sam dotąd raczej się tym nie jarałem - dopiero zaczynam się uczyć co gdzie idzie, i po co.
Pierwsze auto jest, rozumicie. :)

Za to będę miał dobre hamulce, prawdopodobnie dopóki Fiestacz nie polegnie.

Pewnie od nowości nic przy tych hamulcach nie było robione, to nic dziwnego. A auto generalnie jest w kondycji raczej dobrej.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Lip 2010, 08:19   

Pele napisał/a:
Nie kupowałem, ale ciężko zetrzeć bębny tak żeby były do wymiany
Wystarczy że będzie rant,,, jeden raz można zdjąć szlifierką lub lepiej u tokarza,,, wystarczy że powierzchnia wewnętrzna będzie porowkowama, też z raz można zdjąć u tokarza,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Lip 2010, 12:58   

Same części bez bembnów mnie wyniosły po zniżkach 435zł. Doliczając do tego bembny i robocizne i wychodzi ~800zł pewnie lekko w Warszawie więc to "koło 1000zł" to jest chyba realne.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
PaRaGaS
[Usunięty]

Wysłany: 15 Lip 2010, 08:40   

Po mniej więcej ilu kilometrach ma sens regulacja linki hamulcowej po wymianie całego tylnego układu? :)
Kurde, mało jeżdzę a muszę szybko zrobić przegląd i boję się, że jeszcze mogą się do tego ręcznego przyczepić...
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Lip 2010, 10:26   

Tam czasem nie ma samoregulatorów które ogarną temat?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Lip 2010, 11:09   

Samoregulatory na tylnym bębnie zapobiegają schodzeniu się szczęk, czyli trzymają szczęki maksymalnie blisko powierzchni wewnętrznej bębna, wiadomo z czasem okładzina się ściera i szczeka musi pokonać większy odcinek by zacząć trzeć,,, samoregulatory teoretycznie mają niwelować ten problem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lip 2010, 12:25   

ale linkę naciąga się dopiero po paru kilometrach . na początku trzeba jeździć z totalnie rozluźnioną linką by dźwignia wahliwa była jak najbardziej w pionie .
 
 
 
PaRaGaS
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lip 2010, 19:17   

Linka podregulowana, ale zanim to zrobiłem ktoś zdążył mi już wjechać w tył... nosz. :(
Niby auto mechanicznie w pełni sprawne, z wierzchu tylko zderzak i klapa bagażnika do wymiany, ale np. od siły uderzenia wgniotło się prawe nadkole po wewnętrznej stronie i jakieś elementy nośne nadwozia.

Czekają mnie boje z PZU i nie wiem, czy w ogóle będę mógł to auto teraz zarejestrować...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.