[MK3] Układ hamulca ręcznego |
Autor |
Wiadomość |
PaRaGaS [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2010, 16:00 [MK3] Układ hamulca ręcznego
|
|
|
Przepraszam, że tak bez przywitania, ale właśnie wpadłem w lekką panikę i za cholerę nie wiem, co mam zrobić.
Jest tak: kupiłem Fiestacza III 1.1 z 1995 bez przeglądu, mechanik znajomy ostukał, opukał, powiedział że jest OK. Pojechałem na przegląd.
Facet od razu powiedział, że z takimi rysami na przedniej szybie (fakt, były bardzo widoczne i dość głębokie) nie przejdzie. Że nie mam po co tego przeglądu dzisiaj robić.
Sprawdził mi za friko hamulce, wyszło że ręczny jest bardzo słaby (~10%).
Wspomniany mechanik sprawdził układ i faktycznie, praktycznie całość do wymiany.
Odstawiłem Fiestę dzisiaj do jednego poleconego warsztatu który sprowadza części z InterCars i paru innych miejsc, sprawdziłem, że mogą mieć je dość tanie. Teraz facet dzwoni do mnie z lekką konsternacją, że najtańsze części jakie znalazł wychodzą w sumie na ponad 1000zł! :o I pytanie co z tym dalej robimy.
Potrzebuję:
- Komplet szczęk hamulcowych.
- Dwa bębny 180mm
- Łożyska na tył
- Linki hamulcowe
- Dwa cylinderki o średnicy tłoczka ~19mm
- Zestaw montażowy sprężynek do szczęk
NIE MAM POJĘCIA gdzie to można dostać w Warszawie, żeby cena mnie nie zabiła.
Koledzy, pomóżcie, bardzo proszę. Jeżeli ktoś się orientuje gdzie, albo sam może posiada coś z tego...
(drodzy moderatorzy, jeżeli uznacie że post pasuje bardziej do działu "kupię", proszę o przeniesienie)
*edit*
Dobra, sprawa zamknięta... no trudno. Znalazłem wprawdzie tańsze części, ale i tak za całość z robocizną wychodzi niecałe 1000zł. :(
A ja to muszę mieć szybko zrobione - nie mogę jeździć bez przeglądu, muszę przerejestrować i ubezpieczyć auto. |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Lip 2010, 18:37
|
|
|
Poszło Pw |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 8 Lip 2010, 18:56
|
|
|
Coś mi się zadaję że mechanik robi cię w babola.
Uważam tak ponieważ by musiał być zaj****ty zbieg okoliczności by sypnęły ci się bębny, szczęki, cylinderki, i linka ręcznego. Ja na 75% daje że robi cię w bambuko. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 8 Lip 2010, 19:02
|
|
|
Właśnie tak jest z okazjami w stylu - auto bez OC lub przeglądu. Ten kto sprzedaje, wie doskonale, że w aucie coś siedzi . Ja za bębny Mikoda dałem nie dużo, tłoczki bodajże po 28zł a linka hmm, tego nie wymieniałem - sprawdź czy rusza się jak naciągasz ręczny bo może być sprawna a tylko samoregulatorki i sprężynki się posypały. Łozyska w cenie do 50zł dobre kupisz, sztuk jedna. |
_________________
 |
|
|
|
 |
PaRaGaS [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2010, 19:29
|
|
|
Dwóch różnych mechaników było - pierwszy zaprzyjaźniony.
Bębny starte, linka chodzi tylko z jednej strony, cylinderek jedne cieknie, szczęki różnie, ale jednak do wymiany raczej. |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Lip 2010, 20:03
|
|
|
PaRaGaS napisał/a: | Komplet szczęk hamulcowych. |
Jakieś 40zł
PaRaGaS napisał/a: | Dwa bębny 180mm |
Nie kupowałem, ale ciężko zetrzeć bębny tak żeby były do wymiany ...
PaRaGaS napisał/a: | Łożyska na tył |
Oba ?? Podczas jazy buczą ??
PaRaGaS napisał/a: | Linki hamulcowe |
No linka kosztuje ponad 100zł z tego co pamiętam.
PaRaGaS napisał/a: | Dwa cylinderki o średnicy tłoczka ~19mm |
Cylinderki jakoś po 30zł sztuka.
PaRaGaS napisał/a: | Zestaw montażowy sprężynek do szczęk |
To też aż takie drogie nie jest.
Wszystko jesteś w stanie sam zrobić w jedno popołudnie, do linki ręcznego przydałby się kanał. Ale jak nie masz głowy do tego to nie jestem w stanie określić robocizny ... ale wg mnie 1000zł za układ hamulcowy tylny to przegięcie. |
|
|
|
 |
przemek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 29 Gru 2007 Posty: 24 Skąd: wawa
|
Wysłany: 8 Lip 2010, 20:46
|
|
|
Do nowych bębnów było by miło zamontować nowe łożyska, kolegoPele . |
_________________ PBX Auto Serwis - Warszawa 501 103 757
Warsztat zaprzyjaźniony z FKP - Zapraszam !! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 8 Lip 2010, 22:31
|
|
|
Cytat: | Dwóch różnych mechaników było - pierwszy zaprzyjaźniony. |
Właśnie na tych "zaprzyjaźnionych" najłatwiej się przejechać.
Ale policzmy(ceny z allegro.pl):
- Komplet szczęk hamulcowych - 55/60zł
- Dwa bębny 180mm - 2x 80/85zł
- Łożyska na tył 2x 40/45zł
- Linki hamulcowe - 150/155zł
- Dwa cylinderki o średnicy tłoczka ~19mm 2x 50/55zł
- Zestaw montażowy sprężynek do szczęk 25/30zł
Suma: 570/615zł |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 8 Lip 2010, 22:31
|
|
|
Możliwe że do wymiany było tyle cześći, wystarczy że linka sie zablokowała wiec poszły szczeki, przy okazji ze starości wyciekaja cylinderki. No trudno predzej czy pozniej bys wymienił to wszystko a jest predzej. Czego ty sie spodzewałeś po starym aucie trzeba było jechać przed kupnem na przegląd uniknoł byś takich kwiatków |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 8 Lip 2010, 22:35
|
|
|
Stare dobre tylko wino i skrzypce... samochody, hmm jeśli stoją w garażu lub muzeum |
_________________
 |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 8 Lip 2010, 23:41
|
|
|
PaRaGaS,
od ręcznego jest tylko jedna linka, która ma końce na obu kołach,
:yyy: tyle kasy, kogoś poje***ło! |
_________________
 |
|
|
|
 |
PaRaGaS [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lip 2010, 01:00
|
|
|
przemo_rsr napisał/a: | PaRaGaS,
od ręcznego jest tylko jedna linka, która ma końce na obu kołach,
:yyy: tyle kasy, kogoś poje***ło! |
No właśnie nie byliśmy pewni jak to jest tutaj, ale potwierdziłeś moje przypuszczenia.
A co do kosztów - no trudno...
Ja bym pewnie to sam zrobił, ale pierwsze primo zależy mi na czasie a drugie primo nie mam w rodzinie tradycji motoryzacyjnych, a i sam dotąd raczej się tym nie jarałem - dopiero zaczynam się uczyć co gdzie idzie, i po co.
Pierwsze auto jest, rozumicie.
Za to będę miał dobre hamulce, prawdopodobnie dopóki Fiestacz nie polegnie.
Pewnie od nowości nic przy tych hamulcach nie było robione, to nic dziwnego. A auto generalnie jest w kondycji raczej dobrej. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lip 2010, 08:19
|
|
|
Pele napisał/a: | Nie kupowałem, ale ciężko zetrzeć bębny tak żeby były do wymiany | Wystarczy że będzie rant,,, jeden raz można zdjąć szlifierką lub lepiej u tokarza,,, wystarczy że powierzchnia wewnętrzna będzie porowkowama, też z raz można zdjąć u tokarza,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Lip 2010, 12:58
|
|
|
Same części bez bembnów mnie wyniosły po zniżkach 435zł. Doliczając do tego bembny i robocizne i wychodzi ~800zł pewnie lekko w Warszawie więc to "koło 1000zł" to jest chyba realne. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
PaRaGaS [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 08:40
|
|
|
Po mniej więcej ilu kilometrach ma sens regulacja linki hamulcowej po wymianie całego tylnego układu?
Kurde, mało jeżdzę a muszę szybko zrobić przegląd i boję się, że jeszcze mogą się do tego ręcznego przyczepić... |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 10:26
|
|
|
Tam czasem nie ma samoregulatorów które ogarną temat? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 11:09
|
|
|
Samoregulatory na tylnym bębnie zapobiegają schodzeniu się szczęk, czyli trzymają szczęki maksymalnie blisko powierzchni wewnętrznej bębna, wiadomo z czasem okładzina się ściera i szczeka musi pokonać większy odcinek by zacząć trzeć,,, samoregulatory teoretycznie mają niwelować ten problem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 12:25
|
|
|
ale linkę naciąga się dopiero po paru kilometrach . na początku trzeba jeździć z totalnie rozluźnioną linką by dźwignia wahliwa była jak najbardziej w pionie . |
|
|
|
 |
PaRaGaS [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 19:17
|
|
|
Linka podregulowana, ale zanim to zrobiłem ktoś zdążył mi już wjechać w tył... nosz. :(
Niby auto mechanicznie w pełni sprawne, z wierzchu tylko zderzak i klapa bagażnika do wymiany, ale np. od siły uderzenia wgniotło się prawe nadkole po wewnętrznej stronie i jakieś elementy nośne nadwozia.
Czekają mnie boje z PZU i nie wiem, czy w ogóle będę mógł to auto teraz zarejestrować... |
|
|
|
 |
|