Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
zbychol245 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: 17 Cze 2010, 10:21   [MK3] Ciśnienie oleju na wolnych obrotach

Witam

Po przejechaniu ok 20 km przy normalnej jeździe wszystko działa nic sie nie świeci, czyli super. Wystarczy że zdejme noge z gazu, zapala się czerwona kontrolka ciśnienia oleju.
Dobrze że zauważyłem to prawie przed domem , dojechałem i narazie mysle co sie dzieje.
Czy to normalne czy zaczyna coś się dziać. Ale co?? Pomocy
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Cze 2010, 11:11   

Jak prędki masz bieg jałowy silnika, jak masz tam olej, i czy stan jest OK,,, i czy problem występuje zawsze czy np. tylko na gorącym silniku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zbychol245 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: 18 Cze 2010, 14:40   

stan jest ok tak sie dzieje tylko przy rozgrzanym silniku maże to ze starości roczni 96
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Cze 2010, 14:51   

zbychol245 napisał/a:
maże to ze starości roczni 96
to ciekawe, że też mój staroć z 95r. nie robi takich jaj :-P ja bym raczej podejrzewał oszczędzanie na oleju i lanie lotosa, niewymienianie go od dłuższego czasu, albo po prostu skatowanie silnika.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
bartk24
[Usunięty]

Wysłany: 23 Cze 2010, 19:56   

Witam !

Mam podobny problem z fiestą z 96r. z silnikiem 1.3. Myślałem że to problem z ciśnieniem jest głównym powodem, ale u mnie okazało się że miganie kontrolki to efekty spadku obrotów na zbyt niskie.
U mnie jest tak, że na słabo rozgrzanym silniku obroty na biegu jałowym mieszczą się w przedziale 900 - 800 obrotów, jednak gdy silnik się mocniej rozgrzeje to na luzie, czy też po puszczeniu gazu (efekt najbardziej widoczny przy jeździe w miejskich korkach) obroty spadają do przedziału 600 - 300 !!! i po 10 - 15 minutach takiego stanu zaczyna nieśmiało migać kontrolka ciśnienia oleju. Dodam że lekkie puknięcie w pedał gazu przywraca obroty do prawidłowego stanu lecz tylko do następnego hamowania.

Cz ktoś wie czy na pewno jest to objaw "zajechanego" silnika? Czy może jest jakaś szansa, że wina leży na przykład po stronie silniczka krokowego?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2010, 20:32   

Od 76 roku, a może i wcześniej Ford twierdzi że świecenie kontrolki ciśnienia oleju na wolnych obrotach i gorącym silniku jest bez znaczenia (nieszkodliwe dla silnika) pod warunkiem że kontrolka gaśnie po dodaniu gazu - nie sądzę by zmienił zdanie w tym temacie jeśli chodzi o pochodne OHV'ek...
bartk24, w takim przypadku można zacząć od elementów wykonawczych czyli zespołu silniczek krokowy+CPP, ale może być też że problem leży gdzie indziej i silniczek dostaje takie polecenie że chowa się tak głęboko dopuszczając do tak niskich obrotów,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Cze 2010, 14:02   

U mnie zapala sie kontrolka gdy odpale fieste bez ssania, wuwczas obroty sa bardzo niskie około 500. I tylko do puknieca pedału gazu. Wniosek że obroty muszą być naprawde marne by sie kontrolka zapaliła.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Cze 2010, 14:19   

Kwestia świecącej się kontrolki po odpaleniu zimnego auta i wejściu na niskie obroty jest trochę inna niż świecenie się kontrolki na gorącym silniku po zejściu z obrotów,,, moje 1,1 utrzymuje na wolnych w granicach 400 obrotów i kontrolka się nie świeci, no chyba że silnik jest naprawdę gorący, to zdarza jej się mrużyć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.