Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: akumulator, ladowanie

[MK3] Wskaźnik ładowania a rozładowywanie się akumulatora
Autor Wiadomość
Rarros 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Zakopane
Wysłany: 24 Sty 2012, 17:10   [MK3] Wskaźnik ładowania a rozładowywanie się akumulatora

Witam serdecznie forumowiczów.
Mam pytanie od 2 lat mam zamontowany taki kupiony wskażnik diodowy do sprawdzania ładowania,jest on wpięty pod kabelek pod radiem pierwszy lepszy ktory pokazywał wskazania na wskazniku diodowym.Urzadzenie chodzi wysmienicie.Mam pytanie,jesli pojazd czasem stoi pod domem kilka dni to ten wskaznik ma jakis wpływ na akumulator? Czy czasem go powoli nie rozładowywuje? Na postoju palą sie dwie diody jedna czerwona a druga zielona ktora pokazuje ok 12V. Mam prawie 3 letni aku Banner i 2 dni postoi Fiestka i czasem nawet nie zakręci.Zastanawiam sie co dobiło ten akumulator,fakt,że ze 3 razy zostawiłem na swiatłach i rozładował sie do zera a pozniej rozruch od kabli.Zaznaczam ze alternator jest w pełni sprawny.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 24 Sty 2012, 22:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12075
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sty 2012, 17:16   

Oczywiście że rozładowuje akumulator, taki wskaźnik powinien być wpięty "po zapłonie", druga sprawa, jak akumulator rozładuje się do zera to na noc na prostownik, a nie z kabli,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rarros 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Zakopane
Wysłany: 24 Sty 2012, 17:20   

JoeMix napisał/a:
Oczywiście że rozładowuje akumulator, taki wskaźnik powinien być wpięty "po zapłonie", druga sprawa, jak akumulator rozładuje się do zera to na noc na prostownik, a nie z kabli,,,


Acha czyli powinien sie uruchomić dopiero po przekręceniu kluczyka.A mozesz powiedziec jak to prawidłowo podlączyc? Chodzi mi tylko gdzie sie najlepiej wpiąć z tym wskaznikiem.I ide robic.
W sumie znajomy w Audi cygaro miał tak jak ja podłączone i ani razu nie narzekał ze coś wpływaja diodki na aku,zawsze mówił ze to jest taki mały pobór ,ze nie ma wpływu..
 
 
Rarros 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Zakopane
Wysłany: 24 Sty 2012, 17:39   

Tak myslałem,ze po stacyjce mam szyby elektycznie czy moge sie pod nie wpiąć?
 
 
diodi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 49
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 19
Skąd: rzeszów
Wysłany: 24 Sty 2012, 17:53   

Witam. Koledzy pomyślcie ile dioda led pobiera prądu znikome nic czyli taki wskaźnik z wyliczeń powinien ci rozładować akumulator za jakieś 10 lat, pomijam tu kwestię samorozładowania akumulatora, więcej pobiera wpięte immo i inne bajery jak radio które jest na ostro itp. Dobiłeś akumulator wyładowaniem do zera i dlatego stracił sporo ze swej sprawności. Pozdrawiam
 
 
 
Rarros 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Zakopane
Wysłany: 24 Sty 2012, 18:20   

Dokładnie kolego tez tak sądze,że dwie malutkie diodki w jakiś sposób są w stanie rozładowywać aku nawet stoi kilka dni.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12075
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sty 2012, 08:58   

Rarros napisał/a:

Acha czyli powinien sie uruchomić dopiero po przekręceniu kluczyka.A mozesz powiedziec jak to prawidłowo podlączyc?
Masz podpięte pod kostkę radia i pewnie pod czerwony przewód to podłącz pod żółty (albo odwrotnie) :P
diodi napisał/a:
Koledzy pomyślcie ile dioda led pobiera prądu znikome nic
Ale taki wskaźnik to nie dioda, tylko kawałek układu który żrę trochę więcej niż 0,02Ah :sad:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rarros 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Zakopane
Wysłany: 25 Sty 2012, 19:05   

A co myslicie o koledzy a akumulatorze,który po naładowaniu i odczekaniu 24h w domu ma 12,57V? Śmietnik?
 
 
Marek91 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marek
Wiek: 34
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 18
Skąd: Tychy
Wysłany: 25 Sty 2012, 19:40   

Najprostszym sposobem jest sprawdzenie poboru w aucie miernikiem, jeśli nie potrafisz podjedz do pierwszego lepszego elektromechanika i ci sprawdzi to samo jest z akumulatorem. Robie w tym zawodzie i wiem ze sa rożne powody ze akumulator sie rozładowuje przez np jeden dzień postoju może być to źle podpięte radio na "ostro" a może to być również alarm samochodowy lub chociaż by świecąca sie lampka w bagażniku bo tak tez bywało pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12075
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sty 2012, 20:27   

Rarros napisał/a:
A co myslicie o koledzy a akumulatorze,który po naładowaniu i odczekaniu 24h w domu ma 12,57V? Śmietnik?
Weź żarówkę taką 60W (np. H4) podłącz by świeciła i po chwili zmierz napięcie, sam pomiar powinien trwać ok 15s
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rarros 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Zakopane
Wysłany: 26 Sty 2012, 17:36   

Szkoda bo jedyne zarówki jakie mam to w aucie ale wieczorem wyjme i sprawdze.Bo mam obecnie taki zastępczy akumulator Silver 36ah 300A bardzo stary,dwa dni postoi autko na lekkim mrozie zakręci dwa razy i koniec.I wczoraj z włączonym silniku miał 13,81V (radio,długie,grzana szyba tył,ogrzewanie,awaryjne) a bez obciażenia miał 14,40V,to znaczy ze ładowanie mam ok? Czy moze wina akumulatora tegp zastępczego..Bo niby altek nie zaleznie od obciązenia powinien utrzymać ładowanie ponad 14V
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12075
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Sty 2012, 18:53   

Rarros napisał/a:
I wczoraj z włączonym silniku miał 13,81V (radio,długie,grzana szyba tył,ogrzewanie,awaryjne) a bez obciażenia miał 14,40V,to znaczy ze ładowanie mam ok?
Te napięcia są OK, jak aku choć trochę żyje to nie ma większego wpływu na ich wartość,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rarros 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Zakopane
Wysłany: 28 Sty 2012, 20:52   

Mam jeszcze takie pytanie.Bo podłączyłem ten miernik ładowania po stacyjce.Chciałem go wpiąć w kabelek od kostki do radia ale żaden nie miał prądu po stacyjce.Blisko miałem wtyczkę od włącznika ogrzewania tylnej szyby.I tam czarny kabelek miał prąd po stacyjce.I miernik działa dobrze ale teraz w zamian nie działa ogrzewanie szyby tył.Włącznik działa bo podczas włączania go sterownik pod kierownica "pyka" i zaróweczka w przełączniku tez ok.Ale szyba nie grzeje.Dodam,że bezpiecznik od ogrzewania szyby ok.Co mogłem popsuć?
 
 
Rarros 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Zakopane
Wysłany: 29 Sty 2012, 16:42   

Ok szyba grzeje...przez przypadek przyciąłem kawałkiem bluzy te styki przy klapie :)
Ale mam pytanie bo podłączony miernik pod przełącznik ogrzewania szyby tył jakby pokazywał za dużo.Przy starym aku na włączonym silniku i np.na światłach nawet nie gubi tego wskazania 14V dopiero jak włacze ogrzewanie na 2 stopień to gubi.Wczesniej tak nie było.Już przy samych swiatłach spadało na 13V.Teraz wskazuje jak na całkiem nowym aku ze sklepu.Mam ktos jakieś pomysły czemu wskazania są zawyżone?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12075
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Sty 2012, 16:59   

Pytanie czy teraz są zawyżone czy raczej wtedy były zaniżone,,, porównaj wskazania "miernika" ze wskazaniami miernika,,, to będziesz wiedział,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rarros 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Zakopane
Wysłany: 29 Sty 2012, 19:06   

JoeMix, tak jak mówisz,miernik wtedy pokazywał za mało a teraz tak jakby był sprzeżony bezposrednio z aku.Fakt nie spada z diodki 14 V bedąc na swiatłach z radiem i 1 stopiem ogrzewania bo jest dokładnie 14,12V.A wczesniej juz na swiatłach spadało z diodki 14V. Przy poprzednim podłączeniu przed stacyjką.Czyżby prąd w tym przełączniku jest stabilniejszy jakiś? Niż tam gdzie wcześniej miałem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.