[MK3] Kontrolka oleju, czyżby koniec silnika? |
Autor |
Wiadomość |
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 21:44 [MK3] Kontrolka oleju, czyżby koniec silnika?
|
|
|
Witam
Przedstawię sytuację bo tak będzie najprościej.
Wsiadam do samochodu, czekam na zgaśnięcie pomarańczowej kontrolki, przekręcam kluczyk do końca i zapalam. Samochód zapala bo nie ma wyjścia, i pojawia się kontrolka oleju. Żeby zgasła trzeba przejechać jakieś 2km. W tym czasie samochód zapewne nie ma dobrego smarowania przez co głośniej chodzi. Jak tak dalej pójdzie zatrę go. Druga sprawa to że strasznie zjada mi olej. Z moich obliczeń wynika, że jakiś 1l na 1000 km - co jest rzeczą nie do przyjęcia. Gdy już brakuje oleju na ostrych zakrętach pojawia się kontrolka oleju, lecz jak już się pojawi to nie znika znowu przez jakieś 2km, i samochód znowu zaczyna warczeć.
Kontrolka przy zapalaniu samochodu nawet przy wlaniu 4l nadal się świeci.
Co może być przyczyną?
Olej który leję od zawsze to lotos 10w40 półsyntetyk.
Ktoś coś poradzi?
Czy to koniec silnika? Ile mniej więcej naprawa, albo diagnoza czemu tak zjada olej? |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 21:48
|
|
|
nevvhuman napisał/a: | Olej który leję od zawsze to lotos 10w40 półsyntetyk.
Ktoś coś poradzi? |
Trzeba przestać lać Lotosa. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 21:50
|
|
|
A jaki polecasz? A czy to wina oleju? Czy rzeczywiście coś tu inny olej może pomóc? |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 21:57
|
|
|
nevvhuman napisał/a: | A jaki polecasz? |
Inny niż Lotos, sam śmigam na Mobilu do poprzednich aut lałem Castrola. Ogólnie temat rzeka, poczytaj bo było.
nevvhuman napisał/a: | czy to wina oleju? |
Tego nie wiem ale mało prawdopodobne. Lotos ma to do siebie, że jak się rozgrzeje to jest jak rzadki jak woda.
nevvhuman napisał/a: | Czy rzeczywiście coś tu inny olej może pomóc? |
Może ale nie musi, ale od tego bym zaczął przy okazji czujnik ciśnienia do wymiany. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 22:10
|
|
|
To jeszcze pytanie, innej marki, półsyntetyk, oznaczenie to samo? 10w40? a może jakiś inny..Chodzi mi o konkretny typ |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 22:16
|
|
|
nevvhuman napisał/a: | Żeby zgasła trzeba przejechać jakieś 2km. | Czyli ty tak jeździsz,,, to pierwszymi 2km jakie zrobiłeś ze świecącą się kontrolką (o ile faktycznie ciśnienie jest za niskie, a nie uwalił się czujnik) dałeś swemu silnikowi skierowanie na remont kapitalny,,, i teraz jest jak to się mówi "po ptokach",,, jak się zapala na desce czerwona kontrolka to się natychmiast przerywa jazdę, a nie jedzie 2km żeby zgasła,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 22:25
|
|
|
Cytat: | Czyli ty tak jeździsz,,, to pierwszymi 2km jakie zrobiłeś ze świecącą się kontrolką (o ile faktycznie ciśnienie jest za niskie, a nie uwalił się czujnik) dałeś swemu silnikowi skierowanie na remont kapitalny,,, i teraz jest jak to się mówi "po ptokach",,, jak się zapala na desce czerwona kontrolka to się natychmiast przerywa jazdę, a nie jedzie 2km żeby zgasła,,, |
Ludzie to są udani. 2km jechać na z kontrolką. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 22:31
|
|
|
To teraz pozostaje mi pchanie. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 23:01
|
|
|
Najpierw wymień uszczelniacze - może nie będzie tak źle. I zmień ten olej. Chociaż chłopaki dobrze piszą, jak się coś czerwonego na desce świeci, to jazdę się przerywa! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 23:04
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Najpierw wymień uszczelniacze |
Od uszczelniaczy to mu się ciśnienie oleju nie podniesie chyba, że tętnicze |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 23:16
|
|
|
No fakt - miałem na myśli żarcie oleju. A co do ciśnienia, to najpierw niech "wodę" zamieni na olej, a potem zobaczy czy jest to samo. Jeśli dalej będzie to samo, to albo pompa (w co wątpię), albo panewki (w co wierzę). |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 23:23
|
|
|
jackrzec napisał/a: | No fakt - miałem na myśli żarcie oleju |
1L oleju na 1000km to mit zdesperowanych właścicieli starych aut.
jackrzec napisał/a: | Jeśli dalej będzie to samo, to albo pompa (w co wątpię), albo panewki (w co wierzę). |
Ale z tym to się zgadzam w 100%
Ogólnie jeśli zmiana oleju i czujnika nie pomoże to kolega musi szukać drugiego motoru. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Bez
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 123 Skąd: Orzysz (NPI)
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 23:28
|
|
|
Ja miałem taka samą sytuację tylko że jak się kontrolka zapaliła to silnik sam zgasł ok. 30s. po zapaleniu kontroli i silnik na złom poszedł i tez lałem lotos. Trochę dziwne te 2km ale te silniki też są dziwne |
_________________ Była Fiesta 1,1 HCS
Był Escort 1,6 16v zetec-e
Była Alfa Romeo 156 1.6 twin spark
Bylo Mondeo mk3 2.0 Duratec HE
Jest Ford Sierra 2.0 DOHC BITURBO
A4 B7 1.8T
|
|
|
|
|
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 05:53
|
|
|
A czy ktoś odpowie na kluczowe pytanie..Jaki olej zamiast Lotosu lać? Bo odpowiedź inny za dużo nie mówi... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 07:58
|
|
|
Castrol,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Bez
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 123 Skąd: Orzysz (NPI)
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 12:49
|
|
|
Ja tez polecam Castrol |
_________________ Była Fiesta 1,1 HCS
Był Escort 1,6 16v zetec-e
Była Alfa Romeo 156 1.6 twin spark
Bylo Mondeo mk3 2.0 Duratec HE
Jest Ford Sierra 2.0 DOHC BITURBO
A4 B7 1.8T
|
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 21:29
|
|
|
Ja polecam Castrol lub Mobil |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
Miner
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 19 Maj 2010, 07:15
|
|
|
Liquidmoli 10w40 |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19 Maj 2010, 07:48
|
|
|
Ale brednie... Kujawski jest najlepszy! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Vinci
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 53 Skąd: DąbrowaGórnicza
|
Wysłany: 20 Maj 2010, 23:43
|
|
|
podepne sie pod temat chce kupic Castrol 15W40 tylko teraz niewiem ktory bedzie lepszy czy MAGNATEC czy GTX HIGH MILEAGE czy moze Motor Oil Diesel ?? Moj silnik ma juz jakies 314000 km przejechane |
|
|
|
|
|