Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Szarpie na benzynie, pyrkocze, dymi.
Autor Wiadomość
PUMBA-20 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Łowicz
Wysłany: 18 Wrz 2010, 13:46   [MK3] Szarpie na benzynie, pyrkocze, dymi.

Witam. Podczas jazdy na benzynie samochod ,,pyrkocze" , oprócz tego wydaje mi się że kopcji na benzynie z rury, na każdym biegu gdy są wysokie obroty szarpie. Wymieniłem filtr paliwa i pompe paliwa, nic sie nie zmieniło. Nie wiem jak dokładnie sie nazywa ,,to" urządzenie pod filtrem powietrza gdzie jest wtrysk paliwa idt, po rozkreceniu widoczny jest ciemny osad jak by okopcone( nie wiem czy to normalne). Myśle że może być źle ustawiona miesznka, co o tym myślicie? Da się mieszanke samemu ustawić czy jest automatycznie ustawiana prze jakis czujnik? Chyba że macie inne pomysły co może być przyczyną? Samochód to fiesta mk3 1996r monowtrysk LPG+ benzyna. Na gazie wszystko okey. Pozdrawiam.
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 18 Wrz 2010, 14:02   

Mieszankę ustawia komputer, regulacji ręcznej żadnej nie ma. Ważne jest żeby dbać o poprawne działanie poszczególnych czujników. Proponuje poczytać trochę postów na forum. Na początek zajrzeć do ccp.
_________________

 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 18 Wrz 2010, 15:48   

Ja proponuje sprawdzić sonde lambde
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 18 Wrz 2010, 16:23   

a silnik bierze olej?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 18 Wrz 2010, 16:39   

Ja bym sprawdził czy odcina gaz podczas jazdy na benzynie, czy czasem nie jedzie na 2 paliwach jednocześnie. Zdejmij któryś kabelek z zaworu LPG i odpal na benie
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 18 Wrz 2010, 16:45   

racja moze jechac na dwoch naraz :) nie doczytalem ze masz lpg
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
PUMBA-20 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Łowicz
Wysłany: 18 Wrz 2010, 20:34   

Silnik nie bierze oleju. Zawór LPG to jest ten do przykręcania mieszanki LPG tak?
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 18 Wrz 2010, 20:59   

PUMBA-20 napisał/a:
Silnik nie bierze oleju. Zawór LPG to jest ten do przykręcania mieszanki LPG tak?


lepiej niczym nie kręć tam bo mozesz sobie rozregulować, Poprostu odlacz jeden kabelek od zaworu u góry mixera ;]
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
PUMBA-20 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Łowicz
Wysłany: 19 Wrz 2010, 10:56   

Odłączyłem kabel i niestety nie poprawiło się.

Mógłby mi ktoś powiedzieć do czego słurzy ta część? Wykręciłem ją z pod filtra paliwa tam gdzie jest wtrysk paliwa itd.




częśc z obrazka pierwszego była włożona w tą końcówke na drugim rysunku i wkręcona tam gdzie jest wtryskiwacz itd.
Po odłączeniu tego ,,czujnika" czy nie wiem co to jest ( jeśli ktoś wie prosiłbym o podanie nazwy:) ) wydaje mi sie że wyruwnała się lekko praca silnika. Dodam jeszcze że gdy puszcze pedał gazu samochód momentalnie gaśnie :|
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 19 Wrz 2010, 11:14   

To jest czujnik temperatury zasysanego powietrza. U mnie był walnięty. Ostatnio kupiłem od jednego z klubowiczów i wymieniłem. Mierzy temperaturę powietrza i wysyła sygnał do sterownika, który dzięki wskazaniom m.in. z tego ustrojstwa reguluje dawki paliwa.

Proponowałbym ci sprawdzić błędy ze sterownika, ale skoro odpinałeś ten czujnik to na pewno będziesz miał jego kod. Także podłącz wszystko, pojeździj kilka cykli i sczytaj błędy.

I druga sprawa piszesz, że momentalnie gaśnie. Sprawdź czy silniczek krokowy, czyli to cylindryczne po prawej stronie twojej dłoni na drugiej fotce pracuje. tzn chowa i wysuwa takie popychadełko uchylając i przymykając przepustnicę regulując tym wolne obroty.
 
 
 
PUMBA-20 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Łowicz
Wysłany: 19 Wrz 2010, 11:48   

rwiezel napisał/a:

Proponowałbym ci sprawdzić błędy ze sterownika, ale skoro odpinałeś ten czujnik to na pewno będziesz miał jego kod. Także podłącz wszystko, pojeździj kilka cykli i sczytaj błędy.


Mógł byś powiedzieć mi jak odczytać błędy? Samochod mam od niedawna więc jeszcze się nie orientuje zbytnio co i jak.
U Ciebie jakie były objawy gdy się czujnik posypał?

Krokowca sprawdze.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Wrz 2010, 12:15   

PUMBA-20, to Cię nie zwalnia z przestrzegania reguł Forum i odrobiny samodzielności. poszukaj sobie informacji o błędach w szukajce albo za pomocą tagów :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 19 Wrz 2010, 12:43   

PUMBA-20 napisał/a:
U Ciebie jakie były objawy gdy się czujnik posypał?


Nie wiem :-P czujnik wymieniłem razem z sondą i wszystko co fieście doskwierało zniknęło...
tutaj możesz poczytać sobie o tym czujniku: http://fordfuelinjection.com/?p=29

http://www.fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.