[MK3] regulator napiecia |
Autor |
Wiadomość |
stahoojedyn

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 22:22 [MK3] regulator napiecia
|
|
|
ma ktos moze jakies dane/fotki na temat orginalnego regulatora napiecia do xr2i 1,6 CVH
bo nie wiem czy mam prawidlowy a nie wiem jaki jest normalnie |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Kwi 2010, 06:58
|
|
|
Zależy od alternatora a nie od silnika,,, czyli powinno być od 14V do 14V4. w ostateczności 13,8V też jest akceptowalne po warunkiem że trzyma deklarowane napięcie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
stahoojedyn

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 26 Kwi 2010, 17:38
|
|
|
a jest cos takiego np. ze diesel ma inny regulator ktory jest przystosowany do nizszych obrotow ? |
_________________ siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD
http://inprl.pl/relikt/2986/ |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Kwi 2010, 17:45
|
|
|
Chyba nie, bo regulatory jak wspomniałem dobiera się do typu alternatora a nie silnika, w dodatku alternator obraca się dużo szybciej niż silnik,,,
[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 17:45 ]
i właśnie regulator ma trzymać stałe napięcie bez względu na obroty,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
stahoojedyn

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 26 Kwi 2010, 17:59
|
|
|
no ok ale jak napisalem wyzej nie wiem czy mam wlasciwy alternator, bo jak wymienialem to chyba od 1,3-1,1 nie pasowal i gosciu dal mi chyba z dieselka bo mial takie mocowanie jak moj
wiec moze inaczej jak najlepiej sprawdzic czy mam dobry altek, regulator itd. ? |
_________________ siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD
http://inprl.pl/relikt/2986/ |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Kwi 2010, 19:23
|
|
|
sprawdzić napięcie ładowania na obciążonym układzie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
stahoojedyn

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 26 Kwi 2010, 19:37
|
|
|
ale po tym tescie wyjdzie mi czy altek dziala poprawnie, a wiem ze nie dziala za dobrze wiec jezdze bez wlaczonego radia, staram sie zebrac info jaki altek itd. powinny byc w fionie... |
_________________ siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD
http://inprl.pl/relikt/2986/ |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Kwi 2010, 19:52
|
|
|
Tak, podłączasz miernik pod akumulator ma być nie mniej jak 12,4 bo niżej oznacza że akumulator rozładowany (naładowany ma 12,6), odpalasz silnik, powinno się zrobić w granicach 14, włączasz co się da w aucie (dmuchawa na 4 bieg,światłą drogowe, stop), nie powinno znacząco spaść,,, na chwilę dodajesz gazu na tyle co podczas normalne3j jazdy 2-3 tyś obrotów (w dieslu chyba będzie trochę mniej),,, i ez powinno być w granicach 14 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 1 Maj 2010, 11:41
|
|
|
Cytat: | Tak, podłączasz miernik pod akumulator ma być nie mniej jak 12,4 bo niżej oznacza że akumulator rozładowany (naładowany ma 12,6), odpalasz silnik, powinno się zrobić w granicach 14, włączasz co się da w aucie (dmuchawa na 4 bieg,światłą drogowe, stop), nie powinno znacząco spaść,,, na chwilę dodajesz gazu na tyle co podczas normalne3j jazdy 2-3 tyś obrotów (w dieslu chyba będzie trochę mniej),,, i ez powinno być w granicach 14 |
U mnie na postoju jest 12.8. Po odpaleniu 14.1. Po zapaleniu świateł, radia, dmuchawy na maksa i wiatraka na chłodnicę, spada do 13.1. Zdaża się w czasie jazdy że radio przerywa szczególnie jak jest rozkręcone z głośnością na maksa i od zawsze "mruga" wraz z basem. Czy są tu znamiona usterki układu ładowania czy to po prostu problem z radiem a ładowanie jest ok? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
GLT [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 19:06
|
|
|
Witam mam taki problem po wymianie alternatora (zerwany pasek i pęknieta obudowa) samochód kręci ale nie odpala wcześniej odpalal bez alternatora na samym akumulatorze?? Co moze być przyczyną. Model fiestki to xr2i |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 19:08
|
|
|
Coś źle podłączone albo ujarany rozrusznik. Ale skoro po zerwaniu paska odpalał to to raczej odpada. Stan naładowania akumulatora rozumiem sprawdziłeś po tym odpalaniu bez alternatora? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
GLT [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 19:22
|
|
|
podłączony był kablami do drugiego samochodu, pozniej ładował sie na prostowniku i nic dalej to samo... rozruszniik wporzadku bo odpala na dotyk silnik ma przejechane 100 tys. przed regeneracja w 2002 roku |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 19:34
|
|
|
Nie mieszaliście nic z kablami? Sam wymieniałeś alternator czy elektryk? Sprawdziłeś bezpieczniki czy na pewno wszystkie przeżyły? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
GLT [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 20:10
|
|
|
tak bezpieczniki ok. a zeby bylo smieszniej musze jeszcze cala blache od podstaw zrobic... samochod stal dwa lata i go ruda zjadła... tak konkretnie |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 20:13
|
|
|
Alternator jest bez znaczenia na odpalanie auta, może go nie być, jak masz problem to zdejmij z niego wtyczkę (tylko co to da?) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|