[Inny] Ford Sierra 2.0 DOHC "gijanka" prodzektujes |
Autor |
Wiadomość |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Kwi 2010, 21:31 [Inny] Ford Sierra 2.0 DOHC "gijanka" prodzektujes
|
|
|
1. NICK: van81
2. IMIĘ: Krzysztof jażyna ze Szczecina
3. MODEL: Sierra
4. WERSJA: GHIA
5. ROCZNIK: MK2 90
6. SILNIK: 2.0 DOHC 8V 115KM po tuningu na 120KM(wyciągnięta zwężka)
7. OPIS AUTA: Kupione 26 wrzesień 2009 od znajomego. Autem jeździła wcześniej mama kolegi więc było mechanicznie praktycznie jak na ten rocznik nie naganne. Estetyka była na drugim miejscu. Ponieważ to miał być tyłkowóz to auto musiało powąchać LPG.
8. WADY /POPRAWKI I PLANOWANE PRACE
A)Wady w momencie zakupu którymi chciałem się zająć:
-niedoskonałości lakierniczo-obcierkowe
-wkładka od strony kierowcy nie bangla
-pęknięta lekko tylna lampa
-pęknięty zderzak tył i przyrysowany
-brak kawałka zderzaka przedniego nad płetwą
-brak halogenów
-połamana klameczka schowka
-brak podłokcia przód i ramka z automata
-trochę rdzy zaczyna być na progach i przy mocowaniu wahacza
-ktoś kiedyś pomalował pokrywę zaworów jakimś badziewiem
-schodzi odbłyśnik w prawym reflektorze i jest nieszczelny wpuszczając wodę
-porysowana szyba od strony kierowcy
B)Plany w momencie zakupu:
- konserwacja przed zimą
- zmiana felgi ( 16 lato, 15 śnieżynka zima)
- chyba będzie lpg z blosem
- oryginalny sprzęt car audio musi ustąpić miejsce nowszemu
- centralny otwierany na pilota
- szybki przyciemnione tył
- ramki chrom wylecą chyba
- szyber w prądzie
- pompa ABS
- zaciski 260mm
- progi RS albo cosi
- wlecą może wskaźniczki na słupek
- zmiana podświetlenia na niebieskie diodowe
- może zderzak od cosa lub całkowity komplet jakiegoś ospojlerowania RS
- sprężyny GT ? -20mm
- spojler GT ? albo gładka klapa
- malowanie albo całkowita zmiana koloru
- V-ka Twin turbo się rozmarzyłem ....
10. WYPOSAŻENIE
-wspomaganie kierownicy
-lampy z dopałem i elektrycznie sterowane
-instalacja pod halogeny i zderzak
-grzana przednia szyba
-elektryczne szyby przód
-elektryczne i podgrzewane lusterka
-grzane spryskiwacze
-tylna kanapa z zagłówkami i podłokciem
-lampki w nogach
-kontrola otwartych drzwi, przepalonych lampek, oblodzenia, płynów tzw.choinka
-pauza wycieraczek
-centralny na kluczyk
-alarm oryginalny
-szyberdach manual z soczewkami
-chromowane ramki szyb
-pompowany fotel kierowcy
-welur w całym wnętrzu, fotele, podsufitka, boczki
-dodatkowe wygłuszenia całej budy dokonane w tej wersji przez fabrykę
-szpera na bębnach(unikalne fabryczne połączenie dyfra na przykręcane i wkładane półosie)
-dołożone zegary ładowania, ciśnienia i temp. oleju
11. FOTKI AUTA w momencie zakupu
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 22:20 ]
CO UDAŁO SIĘ ZROBIĆ
Zaraz po zakupie i jesienią drobna kosmetyka
1. wymieniona lampa tył
2. wymieniony schowek ze sprawną klamką
3. zamontowanie podłokietnika
4. zmiana kondona dźwigni zmiany biegów
5. zamontowanie filtra powietrza K&N
6. założona moimi rękami instalacja gazowa z butlą w kole i ukrytym wlewem
7. potem modernizacja lpg i założony blos
8. na zimę trafiły alufelgi "snieżynki" 15 cali ze Sierry Cosworth. Jak się okazało bardzo twarda felga.
9. zamontowałem półkę z caraudio którymi są elipsy sony X-pload
10. Oryginalne radio Ford ustąpiło miejsca Peyingowi mp3 jakiś tam normalny model(gra i podoba mi się jego podświetlenie)
Przez zimę tankowanie i jeżdżenie i tak do wiosny, bez żadnej awarii i przygody.
Najniższe spalanie 7,98 litrów gazu na 100km, w mieście krótkie trasy wychodzi ok. 12 a przy zabawie ze szperą ciut więcej
Wiosna natomiast auto miało stłuczkę opisywaną w temacie kota którego przymusowo musiałem wyciągnąć ze snu zimowego
uszkodzenia:
-zderzak w strzępy
-wgięty błotnik
-złamany drążek kierowniczy
-zbity kierunek
-zarysowana felga, twarde są
Trochę pracy i z magazynku wyciągnąłem na szybko poskładany i pomalowany szperjem 11. zderzak z Coswortha, zamontowałem mu halogeny kilka wkrętów i na razie wisi
Ponieważ Kopciuszek pojechał a wiosną mam chyba za dużo czasu to się wziąłem za odkopywanie magazynków, zakupy i modernizacje które układają się same ale w przemyślany i zaplanowany sposób, więc
12. Fotele z tapczanów Ghia zmieniłem na Recaro ze Scorpio mk3, czarne, podgrzewane z elektrycznym sterowaniem fotela kierowcy(góra-dół), dołożyłem też maskownice szyn ze Scorpio Cosworth.
13. Szelki Schroth, niestety chyba zmienię na inne bo nie mam napinacza lub przynajmniej zaczepu no i potrzebne będą także pasażerce
14. Alufelgi lato 16 AEZ z dziwnym doborem opon 205/45 i 215/40
205 na feldze 7,5 cala rozłazi się tak
a tak się całe auto prezentuje na felgach
W planach na najbliższe dni, tygodnie, miesiące, lata świetlne
Sprężyny Fintec -30mm już po moim czyszczeniu i odnowieniu
przywiozłem też tonę metalu
w jej składzie jest cały komplet ABS do Sierry z hamulcami 260mm przód(obecnie mam 240mm), 253mm lite tył(teraz mam bęben) do kompletu są też piasty i wahacze z odpowiednimi otworami na czujniki, pompa elektryczna. Belka, dyfer, półosie są jako gratisowy balast
trochę pracy i zaczyna to wyglądać o tak
reszta tyłu i przednie zaciski jak i piasty też już są wyczyszczone i odmalowane ale nie mam jeszcze ich zdjęć
Plany dotyczące hamulców jednak się w głowie zmieniają bo stoi takie coś
trochę odchudzone Scorpio Cosworth z hamulcami 278mm wentylowane devil Tutaj też należy zrozumieć aluzję do dwóch szelek na fotelach, że przy zmianie tyłu którego opcją jest też 273mm wentylowane z tegoż wynalazku Sierra będzie w połączeniu z ABS hamować w miejscu a co za tym idzie żonę szelki nie tylko unieruchomią by nie latała po aucie ale przy odpowiednim ściśnięciu pasów zasięg jej rąk będzie mocno ograniczony co przełoży się na mniejszą ilość siniaków na mojej głowie
czeka według mnie najładniejsza spotykana w Sierrach mniejsza 3 ramienna kierownica taka jak w Cosworth ale nie obszyta skórą i bez klaksonu(jeszcze nie wymyśliłem jak zrobić w niej klakson)
Deska okrągła po ostatnim lifcie w czarnym kolorze, czarne boczki
na zamontowanie i odpowiedni kolor czeka też
maska
komplet drzwi
atrapka Cosworth
spojler Cosworth
Szukam też progów RS a może będą też z Coswortha żeby był komplet look 2WD |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
Ostatnio zmieniony przez Parzych 13 Maj 2012, 00:30, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19 Kwi 2010, 22:53
|
|
|
łądna ściera zawsze te ładne sie mi podobały |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 13:26
|
|
|
niezłe to wyposażenie
Kurcze nie ma to jak starsza limuzyna co ma prawie wszystko i jeszcze potrafi zaszaleć na szosie |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 14:48
|
|
|
No ładne cacko A zmiany tez widzę konret się szykują i dzieją |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 17:54
|
|
|
szczotka, szczotka na mopiku, kwas, woda, benzyna, farba i dwa dni roboty
tylne zaciski 253mm
przednie zaciski 260mm
belka i wahacze
nie jest to profi bo musiał bym wszystko na drobne części rozbierać ale rdzy na jakiś czas się pozbyłem i trochę lepiej się to prezentuje |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 19:28
|
|
|
van81, - kolejne auto do sprzedaży promujesz ?
hubi_2006, - zadżebisty podpis |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 21:31
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | van81, - kolejne auto do sprzedaży promujesz ? | oby nie
Do Sierry zawsze wracałem i zwyczajnie mi to auto "leży" poza tym jak ja mogę wypromować starego grata gdyby to przynajmniej był Golf albo chopel |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Kwi 2010, 22:39
|
|
|
Stołeczek miałem z bańki po płynie do sprysków
Kolor też mi się nie podoba, dlatego może ....
[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 23:39 ]
Nie będzie 260mm
Idziemy na całość 278mm
są już miękkie klocki do tego
czekam na odpowiednie tulejki które umożliwią mi założenie tego zestawu
przyszło też urządzonko które zmierzy czy serce tego pojazdu jeszcze dobrze oddycha
no i przy okazji nowe świeczki |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
dircerro [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 21:21
|
|
|
van81, mmm ściera ;> , dokończe moje autko, sprzedaje i kupuje ściere;))) ale myśle jaki silnik najlepszy do modyfikacji oczywiście oprocz cosworth napęd na tył + troche mocy i jazda bokiem gwarantowana . Czekam na kolejne modyfikacje |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 7 Maj 2010, 13:33
|
|
|
van81 napisał/a: | Idziemy na całość 278mm |
No i dobrze, tarcze to z tego co widzę Mikoda? Klocki jakiej firmy do tego dajesz? |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 14:39
|
|
|
Skfarek, klocki miękkie znajomy mechanik mi dobrał Valeo
są już tulejki umożliwiające założenie tych hantli do Sierry
wszystko kompletne i leży na półce bo nie mam czasu
dircerro, co do silników i pojechania bokiem to i 1.6 poleci ale DOHC daje radę, DOHC+szpera już sobie dobrze radzi a DOHC+ zaspawany dyfer daje już mega radę(można zawrócić na ulicy na jeden raz )
Oczywiście są zwolennicy OHC bo to twarde silniki są i proste i dają też sporo możliwości modyfikacji szczególnie jeśli chodzi o dmuchanie ale jakoś miałem mało z nimi do czynienia.
Ja najbardziej lubię w Sierrach V6- kultura pracy, moc, i relatywnie niskie spalanie przemawiają bardziej niż waga motorowni.
Możliwe że właśnie jakieś V6 u mnie wyląduje, skłaniam się ku 12V ale 24V nie przekreślam chociaż jego serwisowanie potrafi być problematyczne i drogie. |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 14:48
|
|
|
van81 napisał/a: | Możliwe że właśnie jakieś V6 u mnie wyląduje, skłaniam się ku 12V ale 24V nie przekreślam chociaż jego serwisowanie potrafi być problematyczne i drogie. |
no to ładne plany, mam nadzieję że ci wypalą
Co do ścierek to okazało się w sobotę, że kumpel mieszkający parę domów dalej restauruje w garażu swym Sierrę sedan w Cosworcie z napędem na 4 łapki |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
dircerro [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 18:59
|
|
|
van81, co do V6 24V to też mi sie widzi ale wysoka awaryjność , przede wszystkim skrzyni biegów, a marzyłby mi sie 2.9 12V TURBO ,
a co do van81 napisał/a: | DOHC+szpera już sobie dobrze radzi a DOHC+ zaspawany dyfer daje już mega radę | to mi sie wydawało że zespawany dyfer to nic innego jak elektroszpera , może sie myle albo raczej |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 21:11
|
|
|
skrzynie do V6 są mocne i wytrzymują wiele, nawet skrzynia z 1.8turbo gnoja z dzwonem pod V6 daje radę z 2.9 24V i to z ostrym katowaniem(mocno przetestowane)
słabym punktem 24V jest to że ma napis Cosworth i ceny części są wysokie lub niektóre z nich praktycznie nie do zdobycia(od chociaż komplet uszczelek)
elektroszpera= zaspawany dyfer na stałe czyli 100%
szpera normalna to taka co w zależności od potrzeby spina w jakimś procencie nawet do 100%(ale to ciężko w dwudziestoparoletnim aucie) |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
dircerro [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 21:44
|
|
|
van81, no napis cosworth daje wiecej problemów niż korzysci, nasze allegro nie znajduje zbyt wiele czesci do silników czy aut a za granicą to juz trzeba kombinować dużo. Wogole to do sciery to trudno o cześci jak sportowe zawieszenie.. co mnie denerwuje dość |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Cze 2010, 12:46
|
|
|
no więc bierzemy klocki:
-sprężyny przód -30mm
-piasty pod ABS
-tarcze 278mm
-klocki 260,278mm
- potrzebne nowe gumki
no i:
na początek gumy buda, stabi kupiliśmy 28mm, a stabi 26mm, nigdzie w sklepach nie ma 26mm ani dostępnego stabilizatora 28mm z obejmami więc poskładanie na starcych gumach które są jeszcze całkiem sensowne.
okazuje się że wahacze jeden jest dead, no dobra no to nowy
wlatują sprężynki
wlatują piasty
tarcze
klocki i zonk....
tu akurat na zdjęciu przyłożony klocek z hamulców 260mm który jak widać lekko wystaje i nie obejmuje całej tarczy, klocki które kupiłem okazały się złe(więc mam takie teraz na zbyciu )
no to znów obsuwa kilka dni(weekend) zakup nowych odpowiednich klocków
no i gotowe
a tak lala wygląda jak przód siadł
jeździ się miodnie, nie jest ani za twardo ani za miękko, wysokość też mi odpowiada, trochę przycierał błotnik ale wyjaśniłem mu rurą żeby tego więcej nie robił.
Teraz tylko obniżyć kaczy kuper z tyłu, puzzle czekają tylko trzeba się zdecydować co tam zakładać i dokupić odpowiednie gumy i tarcze |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
dircerro [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Cze 2010, 23:26
|
|
|
van81, przód kosa , a jak tam tył wygląda ? i z czego klocki tam wsadziłeś ? |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 17:58
|
|
|
dircerro, przód duża cosa, klocki ze sklepu odpowiednie do zacisków i tarcz.
Tył zwykły bębenek na którego można założyć felgę 13 i tanio poświrować + zawsze działający i dobry ręczny |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
dircerro [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 23:09
|
|
|
a jakbyś chciał zamontować z tyłu tarcze to musisz belke przerzucic z 4wd ? czy jak ;>? bo pewnie masz to już obczajone ;> jak można wiedzieć to ile Cie te wentylowane tarcze wyszły? |
|
|
|
|
|