[MK3] Problem z akumulatorem ? |
Autor |
Wiadomość |
kovalek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 6 Mar 2010, 00:54 [MK3] Problem z akumulatorem ?
|
|
|
W aucie mam 3 letni akumulator Gigawatt. Nie sprawiał on żadnych problemów, odpalał przy -20 bez większych problemów (ale już kręcił słabiej). Ostatnio zauważyłem iż dośc szybko traci on swoją moc.
Słuchałem sobie radia na postoju przez około godzinkę. Następnie chciałem odpalić, to ledwo co zakręcił. Gdy radio grało 2 godzinki i do tego świeciła się lampka oświetlenia wnętrza przez godzinę, to już nie miał siły zakręcić. Podpiąłem aku pod prostownik 4A, to już po godzinie gazował i wykazywał objawy pełnego naładowania - włożyłem więc go do auta i kręcił jak wściekły - trochę dziwne, że godzina wystarczyła aby aku ożył i zaczął kręcić. Co ciekawe, to z odpalaniem po nocy nie ma problemu - kręci ładnie. Ostatnio auto nie chciało odpalić (brakło paliwa) i kręciłem rozrusznikiem około minuty (z przerwami oczywiście) to pod sam koniec już ledwo ledwo co kręcił (1 obrót/sek). Ładowanie mam na poziomie 13,8V, na jałowym biegu i włączonych światłach spada do 13V - nie wiem czy troche nie za mało.
Czy szykować się na wymiane aku, czy może gdzie indziej szukać problemu? Słaba masa? Nie chciałbym załatwić nowego akumulatora. |
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
 |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Mar 2010, 10:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 6 Mar 2010, 06:39
|
|
|
poszukaj w elektryce tzn poczysc wszystkie połaczenia kable miej w razie co w bagazniku aku ju pomału umiera to nie gigawatt tylko centra :1xf: tez taki miałem tzn te same objawy |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Mar 2010, 07:43
|
|
|
Co to kombinować, jeśli po ładowaniu prostownikiem starczyło mu na kilka rozruchów to może się kończyć, dla pewności taki wykończony kręceniem wsadź na chwile do innego auta - jak będzie tak samo jak w Twoim to na zimę szykuj się na nowy akumulator,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Mar 2010, 14:10
|
|
|
kovalek napisał/a: | W aucie mam 3 letni akumulator Gigawatt | Czyli nie ma co się łudzić-z tego Gigawata został chyba tylko Watt |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
kovalek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 7 Mar 2010, 19:00
|
|
|
No niestety, kupiłem nowy akumulator (Centra Plus)
Jak wziąłem tego gigawata do domu, to po godzinie ładowania napięcie wzrasta di 16,5V i już praktycznie się nie ładuje. Wystarczy go obciążyć na chwilę żarówką (10 minut) i napięcie pod obciążeniem 20A spada do 9V. Ale napięcie spoczynkowe wynosi 12,6V, elektrolit czysty. Widocznie stracił już swoją moc i pojemność. |
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Mar 2010, 22:11
|
|
|
kovalek napisał/a: | to po godzinie ładowania napięcie wzrasta di 16,5V | Za dużo mi się wydaje
kovalek napisał/a: | Wystarczy go obciążyć na chwilę żarówką (10 minut) i napięcie pod obciążeniem 20A spada do 9V | ,,, a co to za żarówka?!
kovalek napisał/a: | napięcie spoczynkowe wynosi 12,6V | Nałądowany w 100% akumulator ma 12,6V
kovalek napisał/a: | elektrolit czysty | Fajnie, a jaka gęstośc? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.