Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z akumulatorem ?
Autor Wiadomość
kovalek 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 6 Mar 2010, 00:54   [MK3] Problem z akumulatorem ?

W aucie mam 3 letni akumulator Gigawatt. Nie sprawiał on żadnych problemów, odpalał przy -20 bez większych problemów (ale już kręcił słabiej). Ostatnio zauważyłem iż dośc szybko traci on swoją moc.

Słuchałem sobie radia na postoju przez około godzinkę. Następnie chciałem odpalić, to ledwo co zakręcił. Gdy radio grało 2 godzinki i do tego świeciła się lampka oświetlenia wnętrza przez godzinę, to już nie miał siły zakręcić. Podpiąłem aku pod prostownik 4A, to już po godzinie gazował i wykazywał objawy pełnego naładowania - włożyłem więc go do auta i kręcił jak wściekły - trochę dziwne, że godzina wystarczyła aby aku ożył i zaczął kręcić. Co ciekawe, to z odpalaniem po nocy nie ma problemu - kręci ładnie. Ostatnio auto nie chciało odpalić (brakło paliwa) i kręciłem rozrusznikiem około minuty (z przerwami oczywiście) to pod sam koniec już ledwo ledwo co kręcił (1 obrót/sek). Ładowanie mam na poziomie 13,8V, na jałowym biegu i włączonych światłach spada do 13V - nie wiem czy troche nie za mało.

Czy szykować się na wymiane aku, czy może gdzie indziej szukać problemu? Słaba masa? Nie chciałbym załatwić nowego akumulatora.
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Mar 2010, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 6 Mar 2010, 06:39   

poszukaj w elektryce tzn poczysc wszystkie połaczenia kable miej w razie co w bagazniku aku ju pomału umiera to nie gigawatt tylko centra :1xf: tez taki miałem tzn te same objawy
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Mar 2010, 07:43   

Co to kombinować, jeśli po ładowaniu prostownikiem starczyło mu na kilka rozruchów to może się kończyć, dla pewności taki wykończony kręceniem wsadź na chwile do innego auta - jak będzie tak samo jak w Twoim to na zimę szykuj się na nowy akumulator,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 7 Mar 2010, 09:55   

kovalek napisał/a:
W aucie mam 3 letni akumulator Gigawatt.


A ile razy go podładowywałeś przez te 3 lata?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Mar 2010, 14:10   

kovalek napisał/a:
W aucie mam 3 letni akumulator Gigawatt
Czyli nie ma co się łudzić-z tego Gigawata został chyba tylko Watt :rotfl:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
kovalek 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 7 Mar 2010, 19:00   

No niestety, kupiłem nowy akumulator (Centra Plus)

Jak wziąłem tego gigawata do domu, to po godzinie ładowania napięcie wzrasta di 16,5V i już praktycznie się nie ładuje. Wystarczy go obciążyć na chwilę żarówką (10 minut) i napięcie pod obciążeniem 20A spada do 9V. Ale napięcie spoczynkowe wynosi 12,6V, elektrolit czysty. Widocznie stracił już swoją moc i pojemność.
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Mar 2010, 22:11   

kovalek napisał/a:
to po godzinie ładowania napięcie wzrasta di 16,5V
Za dużo mi się wydaje

kovalek napisał/a:
Wystarczy go obciążyć na chwilę żarówką (10 minut) i napięcie pod obciążeniem 20A spada do 9V
,,, a co to za żarówka?!

kovalek napisał/a:
napięcie spoczynkowe wynosi 12,6V
Nałądowany w 100% akumulator ma 12,6V

kovalek napisał/a:
elektrolit czysty
Fajnie, a jaka gęstośc?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.