Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:55 |
[MK3] Pasek klinowy - piszczy i stukanie |
Autor |
Wiadomość |
earth2105 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 20:57 [MK3] Pasek klinowy - piszczy i stukanie
|
|
|
Witam, od paru tygodni zaczal mi piszczec pasek rowkowy(klinowy), wiec zeby mi to nie przeszkadzalo w sluchaniu muzy wzialem sie za wymiane na nowy:) i tu problem bo po wymianie cos mi stuka i pasek nadal piszczy;/ probowalem raz luzniej , raz mocniej dokrecic napinacz ale nic nie daje, na podwyzszonych obrotach(przy ok 70km\h) piszczenie ustaje i przy zwolnieniu powraca. co z tym fantem moge zrobic?[/b] |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 11:31, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 21:02
|
|
|
rolka do wymiany ew ktores kołko pasowe |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
earth2105 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 21:31
|
|
|
ale przy starym pasku tylko mi piszczy, a w nowym cos stuka? powinno sie go czyms smarowac jak sie naklada na rolke? |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 09:38
|
|
|
Nie, bo będzie się ślizgał przecież. Stukać może coś stukać gdy rolka jest wyrobiona, łożysko w niej padło, etc. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 18:10
|
|
|
Jaka rolke, jak 1.8D nie ma wpomagania to pasek idzie z walu bezposrednio na alternator od cala filozofia, stary piszczal bo byl luzny i zapewne skonczyl sie zakres naciagu na altku, nowy nie piszczy bo jest dobrze naciagniety ale czy dobrze skrecony alternator jest tego nie sprawdziles... a to podstawa... |
_________________
 |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 19:39
|
|
|
a u mnie sytuacja wygląda tak że jak silnik jest zimny to piszczy a jak chwile pojadę to ustaje i chodzi cicho ...
więc co jest tego przyczyną ??
[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 19:40 ]
czy 1.8 D ma jakieś koła pasowe ?? ile ? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 19:56
|
|
|
Naciagnij pasek klinowy o ile jest jeszcze zakres naciagu.
1.8D czy to TD ma kola pasowe no bo na czym by trzymal sie pasek ??
Masz kolo pasowe walu oraz kolo pasowe alternatora a to ze sa 3 rodzaje paskow to inna sprawa..
Jesli w 1.8D masz jeszcze wspome to tez jest kolo pasowe pompy wspomagania... |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 20:49
|
|
|
Cytat: | a u mnie sytuacja wygląda tak że jak silnik jest zimny to piszczy a jak chwile pojadę to ustaje i chodzi cicho ...
więc co jest tego przyczyną ?? |
Do czasu aż rozgrzeje się pasek od tarcia i załapie. U mnie było to samo. Pewnie po wjechaniu w kałużę piszczy znów przez chwilę? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 20:51
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Pewnie po wjechaniu w kałużę piszczy znów przez chwilę? |
Tak !!!
Co na to poradziłeś ?? |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 20:54
|
|
|
Pasek powiedział papa albo puścił Ci naciąg paska. Jedź do pobliskiego warsztatu albo się połóż pod auto i naciągnij pasek napędu alternatora. Może się okazać że jest już zużyty (rozciągnięty) i nic się nie da zrobić poza wymianą paska, ale to grosze. Pasek w chwili obecnej jest zbyt luźny i po odpaleniu ślizga się do czasu aż się rozgrzeje i guma złapie (zmięknie od ciepła więc staje się bardziej przyczepna). Jak wjedziesz w kałużę zaczyna się znów ślizgać aż wyschnie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 20:59
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Pasek w chwili obecnej jest zbyt luźny i po odpaleniu ślizga się do czasu aż się rozgrzeje i guma złapie |
czy mogę mieć przez to problemy z odpaleniem zimnego silnika ?? bo tak jakby czasem się kręcił bezwładnie nim załapie ... może właśnie ślizga mi się pasek i nie chce łapać jak to się mówi od strzała ??
W piątek jestem umówiony na wymianę rozrządu kpl. i pompy wody w końccu to już 250 tys km
[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 21:02 ]
tylko zastanawia mnie jeszcze czy ślizgający pasek daje dźwięk ciągły czy taki właśnie jak jest u mnie powiedzmy rytmiczny/ cykliczny. To znaczy co kilka setnych sekundy się pojawia i znika. ojciec mi mówi że to jakieś łożysko w rozrządzie poszło .... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 21:41
|
|
|
ramses123, zaden z nas nie jest duchem swietym, bez obadania na zywo zaden z nas na 100% ci nie odpowie...
Co ma pasek klinowy do odpalania?? bo nie rozumiem... Jest FAQ, przeczytaj z jakich przyczyn sa problemy z odpaleniem diesla... |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 23:33
|
|
|
Ramses. O ślizgającym się pasku napędu alternatora rozmawiamy jak mniemam? Jak wiesz, napędza on właśnie alternator, który to ma za zadanie zamieniać pracę mechaniczną na prąd, ładować tym samym akumulator i go wspomagać. Nie ma to się nijak do tematu odpalania, gdyż samochód odpalany jest z akumulatora nie alternatora i równie dobrze może go nie być na tą chwilę w aucie. Sam chociażby odpalałem auto z zerwanym paskiem alternatora i się da, tylko kontrolka ładowania nie znika .
ramses123 napisał/a: | tylko zastanawia mnie jeszcze czy ślizgający pasek daje dźwięk ciągły czy taki właśnie jak jest u mnie powiedzmy rytmiczny/ cykliczny. |
Zależy. Dosyć często miałem problem ze ślizgającym się paskiem do póki nie zamontowałem krótszego. Poprzedni był ok gdy był nowy a naciąg był na 100%, po kilku tygodniach piszczał jak głupi. Zdarzało się, że piszczał "ciągle", jeden wielki pisk, a zdarzało się jakby był wyślizgany tylko fragment paska czyli robił Łi, łi...... łi, łi.... Z przerwami.
ramses123 napisał/a: | ojciec mi mówi że to jakieś łożysko w rozrządzie poszło .... |
Też miało prawo. Ale jeśli to by było to i piszczałby pasek od rozrządu o niekręcące się łożysko to byłaby niezła rzeźnia . Tak czy owak na piątek jesteś umówiony to mechanik wymieni Ci paski i rolki i to podejrzenie zostanie wyeliminowane. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
rapet

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 132 Skąd: Łaziska G
|
Wysłany: 6 Mar 2010, 18:06
|
|
|
Mi też piszczy pasek tylko na zimnym silniku (przy zapaleniu i chwile po), pasek mam nowy , z początku myślalem ze to alternator , więc go zregenerowałem (pękła obudowa), ale piszczy dalej dzisiej leżalem pod autem i wychodzi na to ze albo rolka napinajaca albo sprezarka klimy , zaczne od rolki bo taniej i zobaczymy |
_________________ "Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 6 Mar 2010, 19:07
|
|
|
Czy altek czy nie altek najłatwiej zdiagnozować zdejmując pasek i odpalając auto na chwilę . |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 9 Mar 2010, 20:38
|
|
|
moja fifi wróciła od mechanika, paseczek, rolki, napinacze nowe. Nic nie piszczy, ładnie chodzi. Ogólnie nówka sztuka nie śmiagana |
|
|
|
 |
earth2105 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Mar 2010, 20:58
|
|
|
ile dales za wymiane wszystkiego? |
|
|
|
 |
adam-kaw
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 33 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 30 Mar 2010, 20:37
|
|
|
Ja za rozrząd zapłaciłem 319 plus wysyłka i 200 za wymiane, razem wyszlo ok 550 , z lekkim problemem ale chłopaki na serwisie szybko poprawili i jest extra. |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30 Mar 2010, 20:43
|
|
|
Poprawili? W sensie złożyli na znaki pewnie, nie wyszło, to nie ściągali pewnie tylko poprawka na pompie na słuch i niech jeździ? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
|