[MK3] Mechanizm podnoszenia szyby - pęknięty element |
Autor |
Wiadomość |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Lut 2010, 18:37 [MK3] Mechanizm podnoszenia szyby - pęknięty element
|
|
|
Witam wszystkich. To mój pierwszy post lecz nie pierwszy problem z moja fiestą. Do tej pory wystarczyła opcja szukaj ale tym razem nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Mam problem z mechanizmem podnoszenia szyby w mk3 3d od strony kierowcy. Ciężko szyba się podnosiła, a że mi się spieszyło to użyłem więcej siły i niestety coś trzasnęło .
Po rozebraniu boczku okazało się, że uszczelka się zawinęła ale od naporu połamał się ten plastik w prowadnicy na wiele części i teraz nie dość, że krzywo szybę pcha (blokuje się) to jeszcze dużo nie brakuje żeby linka wyskoczyła i szyba opadła.
Czy da się wymienić samą blaszkę z tym plastikiem co w prowadnicy chodzi czy trzeba cały mechanizm?
Jak da się wymienić sam plastik lub blaszkę z plastikiem to jak to wyciągnąć stary? Męczyłem się z tym dość długo i udało mi się tylko wyczepić linkę, którą zresztą ciężko potem mi było wsunąć na miejsce.
Zamieszczam fotkę jakbym słabo wytłumaczył o jaką część chodzi. Robione telefonem ale widać o co chodzi.
Boję się, że szyba mi spadnie podczas jazdy więc muszę to jak najszybciej zrobić.
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Lut 2010, 18:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 13:00
|
|
|
Mechanizm niestety jest nienaprawialny - ta część jest na sztywno złączona z linką, jeśli poszła część mechanizmu prowadnicy, to lepiej poszukać działającego mechanizmu - tym bardziej, że ręczne są całkiem dobrze dostępne i nie są takie drogie jak elektryczne. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 18:44
|
|
|
W przyszły weekend wymienię. Dzięki za informację. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 18:59
|
|
|
mam 2 komplety rocznik 95 - stan bdb |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 22:10
|
|
|
Da się to naprawić bez większych problemów - ja u siebie naprawiałem obydwie strony w odstępie ok. jednego roku, ale trzeba na to poświęcić jakąś godzinę na stronę (nie licząc wymontowania i zamontowania). W miejscu gdzie jest łączenie linki jest zaciśnięta cylindrycznie blacha, którą należy ustawić w odpowiednim miejscu (pomiędzy wystającymi wąsami) i przykręcić do elementu jeżdżacego po szynie za pomocą śruby wygiętej w podkowę (po uprzednim obcięciu łba) i po wywierceniu 2 otworów przykręcić od drugiej strony dwoma nakrętkami, które trzeba zabezpeiczyć przed niepożądanym odkręceniem przez zapunktowanie. W miejscu styku tej blachy z elementem ruchomym umieścić należy kawałek gumy o gr. ok. 3mm, tak żeby się ta blacha w nią trochę wgniotła. Nie wiem czy dosyć dobrze to wytłumaczyłem, ale po takim zabiegu nie ma szans wyskoczyć - u mnie szybki działają teraz idealnie i nie martwię się o to kiedy przytrafi mi się niemiła niespodzianka. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 22:40
|
|
|
Tomto - mógłbyś wrzucić jakieś foty? Byłoby rewelacyjnie, gdyby z pomocją instrukcji dało się to domowymi sposobami zrobić, bo pierwszy raz widzę, by ktoś samodzielnie naprawił mechanizm... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 13:38
|
|
|
Niestety nie zrobiłem zdjęć, poszukam jeszcze, ale raczej ich nie będę miał, spróbuję zrobić jakiś rysunek, który pokazałby sposób naprawy. Najtrudniejszym momentem jest umieszczenie tej podkowy w wywierconych otworach - jest tam bardzo mało miejsca bo przeszkadza szyna - mnie się udało po kilkudziesięciu próbach, które zajęły ponad pół godziny. |
|
|
|
 |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 13:55
|
|
|
Już myślałem, że temat zamknięty a tu posypały się odpowiedzi! :yyy:
Też jestem ciekaw jak to zrobiłeś. Jak narazie stanęło na prowizorce z drutu w mojej fieście. Chodź jak wiadomo prowizorka najdłużej trzyma to chcę to zrobić w miarę solidnie. Nie bardzo wiem w którym miejscu te dziury wywiercić i przełożyć tą śrubę. Przyłączam się do prośby o jakieś foto albo rysunki. |
|
|
|
 |
ff1980
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: ...
|
Wysłany: 2 Paź 2010, 10:46
|
|
|
Witam! podłączę się do tematu, mam fiestę mk5 i problem z opuszczaniem elektrycznym szyby kierowcy,tzn. nie opuszcza się płynnie tylko jakby skokami i przy tym aż szyba stuka, ale podnosi się normalnie, z góry dziękuję za podpowiedzi. |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 2 Paź 2010, 19:34
|
|
|
sciagnij tapicerkę i zobacz czy mechnizm jest ok, a potem sprobuj na krótko bo moze wlacznik szwankuje. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Paź 2010, 21:35
|
|
|
ff1980, Prawdopodobnie coś z prowadnicą-być może regulacja mocowania pomoże |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
ff1980
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: ...
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 17:01
|
|
|
też brałem pod uwagę prowadnice, a gdzie znajduje się regulacja? |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 20:17
|
|
|
Mocowanie szyby do prowadnicy-2 śrubki,tam musisz pokombinować |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
|