[MK3] Mechanizm podnoszenia szyby - pęknięty element

Tematy z tego podforum będą przenoszone do nowych działów.

Moderator: Moderatorzy

bartas18b
Posty: 22
Rejestracja: sob 27 lut 2010, 12:26
Płeć: Nie podano

[MK3] Mechanizm podnoszenia szyby - pęknięty element

Post #1 autor: bartas18b » sob 27 lut 2010, 18:37

Witam wszystkich. To mój pierwszy post lecz nie pierwszy problem z moja fiestą. Do tej pory wystarczyła opcja szukaj ale tym razem nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Mam problem z mechanizmem podnoszenia szyby w mk3 3d od strony kierowcy. Ciężko szyba się podnosiła, a że mi się spieszyło to użyłem więcej siły i niestety coś trzasnęło :głowąwmur: .
Po rozebraniu boczku okazało się, że uszczelka się zawinęła ale od naporu połamał się ten plastik w prowadnicy na wiele części i teraz nie dość, że krzywo szybę pcha (blokuje się) to jeszcze dużo nie brakuje żeby linka wyskoczyła i szyba opadła.

Czy da się wymienić samą blaszkę z tym plastikiem co w prowadnicy chodzi czy trzeba cały mechanizm?
Jak da się wymienić sam plastik lub blaszkę z plastikiem to jak to wyciągnąć stary? Męczyłem się z tym dość długo i udało mi się tylko wyczepić linkę, którą zresztą ciężko potem mi było wsunąć na miejsce.

Zamieszczam fotkę jakbym słabo wytłumaczył o jaką część chodzi. Robione telefonem ale widać o co chodzi.
Boję się, że szyba mi spadnie podczas jazdy więc muszę to jak najszybciej zrobić.

Obrazek

Kod: Zaznacz cały

Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony sob 27 lut 2010, 18:46 przez bartas18b, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Puff
Forumowy Maruda
Posty: 4873
Rejestracja: ndz 22 cze 2008, 14:28
Województwo: Śląskie
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Nadwozie: 3d
Silnik: 1.8DI/75KM
Skrzynia: (5)
Imię: Dawid
Płeć: Mężczyzna

Post #2 autor: Puff » ndz 28 lut 2010, 13:00

Mechanizm niestety jest nienaprawialny - ta część jest na sztywno złączona z linką, jeśli poszła część mechanizmu prowadnicy, to lepiej poszukać działającego mechanizmu - tym bardziej, że ręczne są całkiem dobrze dostępne i nie są takie drogie jak elektryczne.
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
Obrazek :devil:

bartas18b
Posty: 22
Rejestracja: sob 27 lut 2010, 12:26
Płeć: Nie podano

Post #3 autor: bartas18b » pn 01 mar 2010, 18:44

W przyszły weekend wymienię. Dzięki za informację. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jackrzec
Posty: 2600
Rejestracja: czw 30 cze 2005, 21:54
Płeć: Nie podano

Post #4 autor: jackrzec » pn 01 mar 2010, 18:59

mam 2 komplety rocznik 95 - stan bdb
Obrazek

Była Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM, jest --> Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM

Tomto
Posty: 34
Rejestracja: pt 23 sty 2009, 20:16
Płeć: Nie podano

Post #5 autor: Tomto » pn 01 mar 2010, 22:10

Da się to naprawić bez większych problemów - ja u siebie naprawiałem obydwie strony w odstępie ok. jednego roku, ale trzeba na to poświęcić jakąś godzinę na stronę (nie licząc wymontowania i zamontowania). W miejscu gdzie jest łączenie linki jest zaciśnięta cylindrycznie blacha, którą należy ustawić w odpowiednim miejscu (pomiędzy wystającymi wąsami) i przykręcić do elementu jeżdżacego po szynie za pomocą śruby wygiętej w podkowę (po uprzednim obcięciu łba) i po wywierceniu 2 otworów przykręcić od drugiej strony dwoma nakrętkami, które trzeba zabezpeiczyć przed niepożądanym odkręceniem przez zapunktowanie. W miejscu styku tej blachy z elementem ruchomym umieścić należy kawałek gumy o gr. ok. 3mm, tak żeby się ta blacha w nią trochę wgniotła. Nie wiem czy dosyć dobrze to wytłumaczyłem, ale po takim zabiegu nie ma szans wyskoczyć - u mnie szybki działają teraz idealnie i nie martwię się o to kiedy przytrafi mi się niemiła niespodzianka.

Awatar użytkownika
Puff
Forumowy Maruda
Posty: 4873
Rejestracja: ndz 22 cze 2008, 14:28
Województwo: Śląskie
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Nadwozie: 3d
Silnik: 1.8DI/75KM
Skrzynia: (5)
Imię: Dawid
Płeć: Mężczyzna

Post #6 autor: Puff » pn 01 mar 2010, 22:40

Tomto - mógłbyś wrzucić jakieś foty? Byłoby rewelacyjnie, gdyby z pomocją instrukcji dało się to domowymi sposobami zrobić, bo pierwszy raz widzę, by ktoś samodzielnie naprawił mechanizm...
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
Obrazek :devil:

Tomto
Posty: 34
Rejestracja: pt 23 sty 2009, 20:16
Płeć: Nie podano

Post #7 autor: Tomto » wt 02 mar 2010, 13:38

Niestety nie zrobiłem zdjęć, poszukam jeszcze, ale raczej ich nie będę miał, spróbuję zrobić jakiś rysunek, który pokazałby sposób naprawy. Najtrudniejszym momentem jest umieszczenie tej podkowy w wywierconych otworach - jest tam bardzo mało miejsca bo przeszkadza szyna - mnie się udało po kilkudziesięciu próbach, które zajęły ponad pół godziny.

bartas18b
Posty: 22
Rejestracja: sob 27 lut 2010, 12:26
Płeć: Nie podano

Post #8 autor: bartas18b » pt 26 mar 2010, 13:55

Już myślałem, że temat zamknięty a tu posypały się odpowiedzi! :yyy:
Też jestem ciekaw jak to zrobiłeś. Jak narazie stanęło na prowizorce z drutu w mojej fieście. Chodź jak wiadomo prowizorka najdłużej trzyma to chcę to zrobić w miarę solidnie. Nie bardzo wiem w którym miejscu te dziury wywiercić i przełożyć tą śrubę. Przyłączam się do prośby o jakieś foto albo rysunki.

ff1980
Posty: 35
Rejestracja: śr 02 gru 2009, 16:16
Płeć: Nie podano

Post #9 autor: ff1980 » sob 02 paź 2010, 10:46

Witam! podłączę się do tematu, mam fiestę mk5 i problem z opuszczaniem elektrycznym szyby kierowcy,tzn. nie opuszcza się płynnie tylko jakby skokami i przy tym aż szyba stuka, ale podnosi się normalnie, z góry dziękuję za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
drzeniow
Posty: 678
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 00:25
Płeć: Nie podano

Post #10 autor: drzeniow » sob 02 paź 2010, 19:34

sciagnij tapicerkę i zobacz czy mechnizm jest ok, a potem sprobuj na krótko bo moze wlacznik szwankuje.
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY

Awatar użytkownika
drjanusz
Posty: 1062
Rejestracja: sob 07 lip 2007, 21:57
Płeć: Nie podano

Post #11 autor: drjanusz » sob 02 paź 2010, 21:35

ff1980, Prawdopodobnie coś z prowadnicą-być może regulacja mocowania pomoże :fox:
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6

ff1980
Posty: 35
Rejestracja: śr 02 gru 2009, 16:16
Płeć: Nie podano

Post #12 autor: ff1980 » wt 05 paź 2010, 17:01

też brałem pod uwagę prowadnice, a gdzie znajduje się regulacja?

Awatar użytkownika
drjanusz
Posty: 1062
Rejestracja: sob 07 lip 2007, 21:57
Płeć: Nie podano

Post #13 autor: drjanusz » wt 05 paź 2010, 20:17

Mocowanie szyby do prowadnicy-2 śrubki,tam musisz pokombinować :fox:
Było XR3i

Była Fiesta 1,1i

Fiestynka 1,3...skasowana :((

Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.

A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura

W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1

kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6


Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika