[MK3] Wyciek oleju przez korek wlewu |
Autor |
Wiadomość |
xxxsosenxxx [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lut 2010, 23:08 [MK3] Wyciek oleju przez korek wlewu
|
|
|
witam wszystkim...
mam taki problem ostatnio moja fiesta wypluwa olej przez korek wlewu oleju :( co może być przyczyną? pozdrawiam |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 07:44
|
|
|
Zapchane wężyki które ida od tego korka gdzieś dalej albo uszkodzona uszczelka na tym korku,,, sam korek tez może być zapchany i w środku jak pamiętam ma metalowe sitko. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 09:07
|
|
|
tak jak mówi JoeMix - nie ma obiegu powietrza i od gorąca robi się ciśnienie przez co wywala olej każdą możliwą drogą, czyli przez bagnet i korek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
xxxsosenxxx [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 02:33
|
|
|
ale żadne wężyki nie idą do tego korka... a druga sprawa to nie moge wyjąć korka schodzi sama ta kopułka z góry pod którą jest to metalowe sitko wyczysciłem góre oraz sitko i dalej pluje :(i z tego co widziałem ten korek nie ma żadnej dzirki więc po co to sitko... ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 08:27
|
|
|
Daj zdjęcie!
[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 08:32 ]
http://www.okazje.info.pl...ju-6177354.html Tak wygląda korek od 1,1 jak widać ma przyłącze na wężyk,,, Jak zdjąwszy korek to powinna być dziura, nic w środku nie zostaje,,,
[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 08:34 ]
 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 10:19
|
|
|
gdziekolwiek nie jest ten wężyk idzie od pokrywy zaworów do okolic filtra powietrza |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtek759 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 20:32
|
|
|
sitko jest wbudowane w środek korka od pokrywy zaworów. a wężyk który z niego wychodzi idzie dosłownie w obudowę filtra powietrza. i odprowadza ciśnienie , nie raz miałem go zapchanego najlepszy sposób to rozebrać wszystko i płukać benzyną. nie zapomnij o otworze w filtrze gdzie dochodzi ten wężyk gdyż on tez często sie zapycha. najlepiej sprężarką przedmuchać. |
|
|
|
 |
xxxsosenxxx [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 21:21
|
|
|
na dniach postaram sie zrobić zdjęcie silnika, ale ja w tym korku nie mam zadnego wężyka z boku... a druga sprawa to skoro wyrzuca ten olej to powiedzmy sobie ze jak bedzie ten korek z węzykiem to olej będzie leciał przez ten węzyk aż do tego filtra czyż nie? przepraszam że tak rzadko piszę ale mam chwilowo ograniczony dostep do internetu pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 21:32
|
|
|
Z Łodzi jesteś? Mobilny? - na ulice Senatorską jesteś w stanie podjechać? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bodziobsz [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lut 2010, 12:44
|
|
|
A słuchajcie jak mi olej w 1.8D wywala przez korek to co może być? |
|
|
|
 |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10 Lut 2010, 13:05
|
|
|
mocno dmucha jak odkrecisz korek?? moze przedmuchy + nieszczelny korek?? |
|
|
|
 |
bodziobsz [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lut 2010, 13:12
|
|
|
No dmucha ale nie wiem czy mocno. Jak położe korek nie zakręcony wtedy na pokrywe to tylko lekko drży. |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Lut 2010, 16:24
|
|
|
Może być również przedmuch kompresji do skrzyni korbowej. Sprawdzenie ciśnienia czasem nie wykaże tego. Zużyte pierścienie oliwne powodują większe smarowanie i zarazem uszczelnianie powierzchni tłoka i cylindra. Garażowym sposobem można to sprawdzić: ściągnąć korek wlewu oleju(na zapalonym silniku) i przytknąć dłonią wlew oleju. Jeżeli czujesz ciśnienie to raczej czeka cie remont silnika. Sprawdź kolor elektrod na świecach.
Jeżeli widać spalanie na nich oleju, to może wydajna odma coś jeszcze pomoże. Ratunek tylko na czas odwleczenia remontu silnika.
Zdarza się również rozszczelnienie przy tulejowaniu dźwigienki klawiatury, strumień oleju może tryskać do góry, jeżeli jest to blisko miejsca wlewu oleju to może cieknąc poprzez korek |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
|