[MK3] Dziwny problem z odpaleniem fieścinki... |
Autor |
Wiadomość |
Jo_eL

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Jacek
Wiek: 36 Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 20 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 07:26 [MK3] Dziwny problem z odpaleniem fieścinki...
|
|
|
Otóż mam taki dziwny (i jednocześnie bardzo uciążliwy) problem z odpalaniem fieścinki (1.1 gaźnik).
Sytuacja wygląda tak:
Czy jest lato czy zima nie ma to znaczenia, (-20 za oknem - fieścinka pali, 15 stopni fieścinka pali), nie ma żadnego większego problemu gdy jest za oknem "sucho", jednak gdy sie robi wilgotno (tj. gdy deszczyk popada, czy jak to jest z dzisiejszą pogodą, poprószy śnieg i temperatura waha się koło 0 ) to pojawiają się nagle schody i fieścinka za chiny nie odpala (dane na podstawie spostrzeżeń moich i mojego tatusia )
Jedyne co w takiej sytuacji działa to odpalanie na hol (czy tam pych).
Z tatusiem już główkowałem nad przyczyną dolegliwości fiesty, i jak narazie bez owocnie wymieniłem świece wraz z kablami.
Może ktoś miał już takie "przygody z fiestą", szukałem podobnego wątku ale nie znalazłem nic chociaż w małym stopniu zbliżonego do owej sytuacji...
Więc pozostaje mi zwrócić sie o pomoc do was
Co może być przyczyną moich dziwnych "przygód z fiestą"? |
_________________
 |
|
|
|
 |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 08:22
|
|
|
byl juz taki temat ale nie pamietam dokladnie rozwiazania... poszukaj w szukajce..
ale to chyba byly kable WN... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 10:16
|
|
|
Dokładnie, jak wilgoć przeszkadza w odpaleniu auta to gdzieś jest zwarcie, które ona powoduje, przygotuj sobie pakiet 4 świec (mogą być te stare), ułóż je ładnie obok siebie, owiń drutem bez izolacji po gwincie, a potem taśma izolacyjną by się nie rozpadło,,, do końca drutu kawałek przewodu i gdzieś do masy (dzięki temu pakiet może leżeć gdziekolwiek i nie musi dotykać masy), do świec podłączasz przewody WN, i wieczorek kiedy ciemno a auto nie pali, kręcisz silnikiem i patrzysz czy jest iskra,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Jo_eL

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Jacek
Wiek: 36 Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 20 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 11:43
|
|
|
Szukałem szukałem i nic podobnego nie znalazłem...
ale jeszcze poszukam...
Tak jak pisałem już kabelki i świeczki wymienione, świece i kable sprawdzane co jakiś czas, świece wymieniłem bo jedna się wypaliła, a kable przy okazji, gdyż na jednym z nich iskra była znikoma. Po wymianie działało wszystko okej, lecz dzisiaj zauważyłem że jedna świeca (z tego samego miejsca co poprzednia świeczka wyzionęła ducha) jest zalana, a kabel od niej daje iskre, ale słabszą od pozostałych kabli (ale jednocześnie mocniejszą niż przed wymianą świec). Tatuś stawia na jakiś "bolec" który przekazuje prąd na kable (nie wiem jak sie nazywa to więc opisuje to tak jak to tatuś zrobił ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 12:14
|
|
|
Najprawdopodobniej masz palec rozdzielacza już zużyty. Zobacz z Tatusiem( ) puszkę z kont idą kable WN |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 12:14
|
|
|
Z tego co opisujesz swieca jest zalewana, iskra jest słaba. Mysle ze wilgoś dostaje sie do popekanej cewki robi sie zwarcie, iskra raz jes traz jej nie ma. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 12:19
|
|
|
Jo_eL napisał/a: | świece wymieniłem bo jedna się wypaliła | To się kompletami wymienia,,,
Maki, jaki palec rozdzielacza? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Jo_eL

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Jacek
Wiek: 36 Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 20 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 12:38
|
|
|
Spokojnie, wymieniłem cały komplet (tj. 4 świece na raz ) .! z NKG na Motorcrafty...
No dobra, to jak narazie sprawdzę to "coś" skąd kabelki wychodzą...
Ale ciągle się dziwie czemu ten jeden kabel tak odbiega mocą iskry od pozostałych... |
_________________
 |
|
|
|
 |
awerxx
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 12:47
|
|
|
To ja chyba się dołączę do problemu. Dziś po nocy ładowania aku nie mogłem odpalić. Świece wszystkie dają iskry - nawet włożyłem te stare i nic. Paliwo dochodzi. Też padł pomysł że to wina aparatu zapłonowego, że zawilgotniał, tylko nie rozumiem dlaczego miała to być jego wina skoro daje iskry. Na holowaniu tez nie idzie. Przy wciśniętym gazie przy rozruchu tak jakby przez chwile pracował na wolnych obrotach. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 13:19
|
|
|
Jo_eL napisał/a: | Ale ciągle się dziwie czemu ten jeden kabel tak odbiega mocą iskry od pozostałych... |
stalmy którą masz wersję jeśli masz cewkę do której idą 4 przewody za silnik to masz DIS . w takiej sytuacji sprawa 1 słabszego cylindra rozwiąże się po wymianie cewki .
A jeśli masz kopułkę to kluczem do odpalenia jest idealnie sucha kopułka , jaka kolwiek nawet mgiełka pary na szczycie kopułki (od wewnątrz) uniemożliwia odpalenie . |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 21:38
|
|
|
Maki ja wiem co to palec rozdzielacza, ale gdzie ty to w Mk3 widział? Było kilkanaście egzemplarzyi z silnikiem od mk2 i Jo_eL musiał by być wielkim pechowcem/szczęsciarzem by takowy posiadać pod maską,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Jo_eL

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Jacek
Wiek: 36 Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 20 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 00:43
|
|
|
Po sprawdzeniu co i jak (tzn. spojrzeniu pod maskę bo warunki pogodowe nie pozwalały na większą zabawę z fieścinką) mogę powiedzieć że mam "DIS'a"
Mam nadzieję że pomoże wymiana cewki jak to diodalodz stwierdził,
przy najbliższej okazji spróbuje wykręcić cały ten "mechanizm"
Ale jeszcze prosiłbym jednak o podanie mi w skali od 1 do 10 trudności wymiany cewki
(żebym wiedział w co sie pakuje i bym się dobrze "zaopatrzył" przed tą małą "operacją" ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 07:49
|
|
|
Skala 2: Bo tam trochę trudne dojście, odkręcasz klika śrubek, odchodzi od silnika, odłączasz wszystko, podłączasz na nowej, kostka NN pasuje w jedną stronę a kable WN sa podpisane na cewce (ale lepiej sobie zapisz jam masz obecna podłączona),,, W momencie jak któraś śruba nie chce się wykręcić trudność wzrasta do 11. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|