
|
Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 22:42 |
[MK2] Stacyjka |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 09:35 [MK2] Stacyjka
|
|
|
Post w styku nowego użytkownika:
HELP! Nie chce mi odpalić! POMOCY!
A teraz trochę szczegółów,,, jest duży mróz (-32! w nocy u mnie) i pal licho z tym że szyby zamarzają z 2 stron i trzeba podwójnie skrobać, jestem w stanie zaakceptować konieczność targania akumulatora na noc do domu,,, używania odmrażacza by kluczyk się dało do zamka w drzwiach wsadzić,,, ale jak stacyjka przymarza (lub się psuje) i nie da się wsadzić kluczyka to przegięcie,,,
Po podziałaniu odmrażaczem kluczyk do stacyjki da się włożyć i ma lekki luz w każdą stronę - nie da się przekręcić.
1) Jak wymontować ten cały bębenek na kluczyk - od spodu namacałem dziurę z taką sprężynującą blaszką, jak ją wciskam to całość wychodzi z obudowy około centymetra i dalej nic,,,
2) Jak odpiąć kostkę od obudowy z tyły to chociaż se śrubokrętem będę odpalał,,,
3) Jak zdemontować obudowę stacyjki chodzi o zdjęcie blokady z kierownicy,,, czy może wystarczy szarpnąć jak na US filmach i po blokadzie czy może trzeba wyjąc zawartość stacyjki to samo puści?
Trochę tam w aucie kombinowałem, ale jak się zorientowałem że z oddechu lód na kierownicy mi się osadza to się ewakuowałem z auta,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Donald [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 10:42
|
|
|
2) kostke odpina sie łatwo około 15 cm za obudową stacyjki jest kostka którą bez probemu odpinasz (przynajmiej ja tak mam )
[ Dodano: Wto Sty 26, 2010 10:48 ]
3) obudowy stacyjki nie ściągniesz jak nie puści blokada, bo to jest całość jedynie rozciąć, co do zerwania to wątpie go to jest taki kawałek blachy o grubosci ok 5 mm który wystaje na ok 6 mm
[ Dodano: Wto Sty 26, 2010 10:50 ]
jak będziesz potrzebował zdjęcie czegoś to pisz bo mam zapasową |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 11:31
|
|
|
wkładka się wyjmie jak wciśniesz spręzynującą blaszkę na pozycji zapłon . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 12:23
|
|
|
Donald, Ni chodzi mi o to jak rozpiąć kostkę stacyjki na kablach to to jestem w stanie opanować, tylko jak odpiąć ten plastikowy kawałek od obudowy stacyjki,,,
diodalodz, Nie da się przekręcić, bo kluczyk ani drgnie,,, można go włożyć i wyjąc,,, łamakiem na chama? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Donald [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 12:36
|
|
|
Tu w środku są takie małe śrubki, wykręcisz i powinno zejść
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 16:32
|
|
|
no łamak to dramat . lepiej jest dobrze rozgrzać stacyjkę i spróbować ponownie . Ja w warunkach polowych zawsze podgrzewałem stacyjki lutownicą gazową (taka dla elektroników) . lecisz normalnie po obudowie a aluminum już samo rozprowadzi ciepło i po 5 min są szanse uruchomienia . Siłowe rozwiązania zawsze kończą się źle jeśli chodzi o stacyjki . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 17:00
|
|
|
Donald, te małe śrubki to na co są,,, ? Wkrętak płaski maleńki czy coś innego imbusik?
[ Dodano: Wto Sty 26, 2010 17:13 ]
diodalodz, a gdyby się to udało przekręcić i wyjąć,,, czy usunięcie wszystkich zapadek i wsadzenie bębenka ponownie nie zaowocuje możliwością przekręcenia stacyjki byle czym? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Donald [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 17:13
|
|
|
na wkrętak płaski |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:41
|
|
|
JoeMix napisał/a: | możliwością przekręcenia stacyjki byle czym? |
Możesz wyjąć . Ale zdaje się że pasuje wkładka z fiata . jak coś to mam możemy spróbować założyć . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sty 2010, 12:18
|
|
|
Wyjmowanie bębenka stacyjki: (dla potomnych)
Po pierwsze trzeba mieć kluczyk pasujący do stacyjki i dający się w niej przekręcić - bez tego nie da rady, chyba że destrukcyjnie na siłę,,, więc jak się stacyjka zacina to kontrolujemy ją przy pierwszym zacięciu a nie za jakiś czas, bo moze bć za późno,,,
Włożyć kluczyk, od spodu jest blaszka, wcisnąć w wyciągnąć kawałek bębenek (ile się da, wyjdzie jakieś 3-4mm) przekręcić kluczyk na pozycje "I" czyli odblokowanie kierownicy, pociągnąć i wyciągnąć z obudowy,,, bębenek jest w jednym kawałku - nic z niego nie odpada, nic z niego nie zostaje w obudowie.
Po wyjęciu bębenka trzeba złapać za jego obudowę i przekręcić kluczyk w lewo by wyszedł z wkładu,,, generalnie można sobie kluczykiem merdać jak w stacyjce,,, nic się nie rozsypuje,,,
Bez wkładu stacyjki kierownica jest odblokowana, jak chcemy ją zablokować trzeba włożyć w dziurę płaski śrubokręt i przekręcić to coś w środku w lewo, to zaskoczy blokada, jak przekręcimy w prawo to włączy się zapłon a dalej rozrusznik. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|