Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dmuchawa, mk4, nawiew, wentylacja

Wygaszony przez: szynszyl
13 Gru 2010, 20:02
[MK4] Dmuchawa działa tylko na 4 biegu - rozwiązanie
Autor Wiadomość
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Sty 2010, 18:21   [MK4] Dmuchawa działa tylko na 4 biegu - rozwiązanie

Temat był wałkowany do bólu i czytałem na forum co i jak. Znalazłem przyczynę awarii. Jeden z kabelków idących do kostki pod schowkiem jest naderwany i dlatego ogrzewanie szwankuje. Mam tylko pytanie techniczne. Da się jakoś to wyciągnąć na wierzch bo odkęciłem jedną śrubkę, wyciągnąłem całe to ustrojstwo, ale nie za daleko bo cała wiązka kabli to ogranicza. No i mam problem żeby tam się dostać. Ledwo co łeb wsadziłem, palce od mrozu mi prawie poodpadały (garażu nie mam). Jakoś ten kabelek wczepiłem. Zailozowałem taśmą i działa. Ale jak cieplej się zrobi to chciałbym to porządnie zrobić. No i stąd moje pytanie. Czy da się to jakoś wyciągnąć żeby na luzie można było wymienić tą kostkę tudzież przylutować kabelek??? Pozdrawiam.
_________________

Ostatnio zmieniony przez bidżej 14 Gru 2010, 09:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Sty 2010, 18:53   

Było pisać w temacie, żeby nowego nie tworzyć...

Domyślam się, że pisząc "to" mówisz o komplecie kabel + dzielnik. Można to przecież rozpiąć...

Poza tym radziłbym wyciągnąć radio i zajrzeć za panel sterowania nawiewem - skoro na nim się reguluje prędkość dmuchawy, a ta jest zależna znowu od kostki, to obie rzeczy muszą być jakoś kablem połączone...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Sty 2010, 10:32   

U mnie problem polega na tym, ze jeden z 4 kabli wchodzacych do kostki byl naderwany. Wystarczy go przylutowac i bedzie ok. Ale mam z tym problem bo dostepu nie ma. Nie bardzo wiem jak ta kostke mialbym wyciagnac. Razem z tymi kablami??? Tylko, że cala ta wiązka idzie gdzies do gory gdzie moj wzrok nie siega. Rozumiem, ze ta wiazka idzie do panelu sterowania, tak??? Tam mam ja odpiac i calosc wyciagnac??? Czy nie bardzo...
_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Sty 2010, 12:37   

Człowieku... idź do auta z wyjmakami i śrubokrętem i sprawdź. 26 lat masz, a posty piszesz tak, jakbyś oczekiwał, że ktoś za Ciebie poleci i zrobi Ci fotorelację... trochę własnej inicjatywy.

Napisałem Ci co do czego jest podłączone i co trzeba zrobić, żeby tam dojść, to teraz idź i to zobacz.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 22 Sty 2010, 13:03   

kable od rezystorków jeśli dobrze pamiętam spokojnie można wyciągnąć na dół przy dywaniku i tam sobie przy nich grzebać, jak masz lenia do kombinowania weź boscha! <8>
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Sty 2010, 22:02   

Pufcio wyluzuj. Nie mam wyjmaków i nie mam teraz czasu jechać do elektryka zeby mi radio wyciagnal.

Marcin właśnie o to chodzi, że cała ta wiązka u mnie ma taką długość, że jak to wszystko przykręcone jest krzyżakiem to nie ma żadnego luzu w tych kablach. Przez co odkręcenie śrubki mi nic nie daje bo nie mogę tego wyciągnąć (krótka wiązka kabli). A właśnie o to mi chodzi. Spokojnie mógłbym sobie wtedy ten poszarpany kabelek przylutować.
_________________

 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 22 Sty 2010, 22:08   

hmmm... w sumie przypomniałem sobie, że ten kabel idzie w środku tunelu od nawiewu to faktycznie trzeba pewnie go poluzować przy panelu od ogrzewania.

po co Ci wyjmaki, bierz 4 gwoździe i do roboty :-P
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Sty 2010, 08:50   

A widzisz. Patentu z gwozdziami nie probowalem. Pokombinuje. Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam.
_________________

 
 
 
darkmen21 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Laurahutte
Wysłany: 27 Sty 2010, 08:34   

Pufcio napisał/a:
26 lat masz, a posty piszesz tak, jakbyś oczekiwał
Panie o co tu sie tak spinać? :yyy:

bukolek napisał/a:
A widzisz. Patentu z gwozdziami nie probowalem
Wierz mi działa idealnie :-P

Tak wogole mam ten sam problem, dotychczas feista była teściowej i jezdziła tylko na 4 biegu,w weekend sie zabieram za to badziewie...
_________________
Król jest tylko jeden
 
 
kkooffee 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Sty 2010, 16:30   

Witam,
miałem podobnie- przyczyną była lekko spalona kostka przy sterowniku/regulatorze dmuchawy. Po jej oczyszczeniu dmuchawa działa bez problemu.
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 8 Lut 2010, 16:39   

kkooffee, Chodzi o sam przełącznik od 1 do 4 tam ejst ta kostka bo właśnie i mnie dziś dmuchawa przestała działać na biegach od 1 do 3 .

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 18:26 ]
gdzie znaleźć ten rezystor nastawu dmuchawy.
_________________

 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Lut 2010, 19:21   

przy dmuchawie, takie zielone plaskie z plastykiem
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 8 Lut 2010, 23:00   

wielkie dzięki koledzy.

[ Dodano: Wto Lut 09, 2010 19:46 ]
Problem polega na rezystorze.
A dokładniej spiąłem na krótko kabelki na termistorze tak jak mi polecił kolega wawik.
A czy ktoś z was koledzy wie jaki tam na końcu się znajduje termistor ?
I czy da się go wymienić. ?
czy tylko zlutowanie wystarczy?
Czy cyna będzie to trzymać bo widzę że on jest jakoś sprasowany.

[ Dodano: Czw Lut 11, 2010 09:06 ]
OPISZE JAK JA SOBIE PORADZIŁEM Z PROBLEMEM w FIESTA MK6.

1. zdejm schowek z zawiasów.
2. po lewej stronie pod schowkiem na pasie będzie taka siwa kostka z 4 przewodami wyjmij ja .
3. odkręć 2 śrubki i wyjmij rezystor.
4. na końcu rezystora jest wlutowany bezpiecznik termiczny (sprawdź go miernikiem ) Ale jeżeli chodzi ci tylko na 4 biegu wentylator to raczej na 100 procent to on
Jeżeli nie masz czym sprawdzić skręć drucikiem na krótko. tzn połącz jakimś drucikiem dwa końce te które łączy bezpiecznik na chwilkę podłącz i zobacz czy działa dmuchawa na biegach 1,2,3
JEŻELI DZIAŁA to.
idź do sklepu elektronicznego i kup bezpiecznik termiczny do 184stopni C 10A może
WLUTUJ GO W MIEJSCE STAREGO BEZPIECZNIKA I DMUCHAWA POWINNA CHODZIĆ DO CZASU AZ ZNOWU NIE ZJARA SIĘ BEZPIECZNIK>
_________________

 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Mar 2010, 14:31   

A co sie u mnie stalo, ze po przylutowaniu kabelka dmuchawa znow dziala, ale:
na 1. biegu działa tak samo jak na 4.
na 2. działa tak jak na 3.
na 3. działa tak jak na 2.
????
Na 0 jest wylaczona, czyli ok.
_________________

 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 3 Mar 2010, 14:37   

odwrotnie przylutowales wyprowadzenia? nie wiem czy dobrze Cie rozumiem...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Mar 2010, 14:37   

zamienione kabelki podczas lutowania?
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Mar 2010, 14:39   

Pewnie żel coś zlutowałeś,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Mar 2010, 17:11   

no to rzuce okiem jeszcze raz na to, ale zamienic nic nie moglem bo po prostu przylutowalem oderwany przewod. Pewnie, zle go przylutowalem. Sprawdze i dam znac.
_________________

 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 3 Mar 2010, 17:17   

zrob zdjecie i wrzuc
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Sumo4871
[Usunięty]

Wysłany: 11 Gru 2010, 17:24   

A powiedzcie mi czy ktoś z was mierzył miernikiem napiecie na tych kabelkach przy kostce co idzie do sterownika. Ja mam tylko na jednym kabelku 12,20V, a na pozostałych 11,80V i wydaje mi sie że jeśli byłby kabelek naderwany to nie byłoby wogole napięcia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK6] Dmuchawa działa tylko na 4 biegu
icopal Elektryka 8 11 Mar 2013, 20:33
trzeci


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.