Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zwichrowane tarcze
Autor Wiadomość
Carnival TDi
[Usunięty]

Wysłany: 20 Sty 2010, 10:04   [MK3] Zwichrowane tarcze

Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak rozpoznać zwichrowane tarcze hamulcowe? Czym to się objawia podczas jazdy oprócz pulsowaniem podczas hamowania i czy są inne sposoby takie łatwe do przeprowadzenia żeby rozpoznać czy rzeczywiście one są krzywe. ??? Oraz jakie są następstwa jazdy z zwichrowanymi tarczami? Oczywiście mowa tu o tarcząch litych czyli takich o grubości 10mm bez wentylacji.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sty 2010, 10:33   

Najlepiej podnieś auto, zrzuć koło zapnij najwyższy bieg i puść sprzęgło,,, będziesz widział jak wiruje tarcza a jak dosuniesz do niej rączke np. młotka to będziesz czuł czy ci młotkiem rzuca czy nie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Carnival TDi
[Usunięty]

Wysłany: 20 Sty 2010, 11:40   

Ok. Liczę na odpowiedzi na inne pytania zawarte w temacie. Rzeczywiście dubel. A myślałem że mnie jeszcze trzyma po weekendowej imprezie. :)
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Sty 2010, 12:11   

W starym polonezie miałem bicie 0,3mm i waliło po kierze aż miło. Założone dzień wcześniej. Zdjełem ją położyłem na blacie żeliwnym piły., przyłozyłem czujnik zegarowy i sprawdzałem odchyłki obracając tarczę leżącą na płasko. Wyszło max 0,27mm. Reklamacja uwzględniona 2 razy. Te na wymianę też miały bicie bez zakładania
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Carnival TDi
[Usunięty]

Wysłany: 20 Sty 2010, 13:04   

No skoro takie małe bicie jakim jest jedną trzecia milimetra objawia się biciem kierownicy to niewiem czy mniejsze bicie bym wykrył przykładając coś do tarczy przy włączonym 5 biegu
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sty 2010, 13:47   

Dla dokładnego pomiaru przykłada się specjalny przyrząd, który mocuje się z jednej strony np do rantu błotnika, z drugiej przykłada do tarczy zamiast wspomnianego młotka :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 20 Sty 2010, 14:02   

http://narzedziowy.pl/index.php?cPath=133_552_560
cos takiego plus czujnik zegarowy
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Sty 2010, 17:53   

Cytat:
np do rantu błotnika,

tak się napewno nie mocuje . jeśli ma się gdziekolwiek zamocować to do zwrotnicy albo amortyzatora . Przyrząd jak Tommur cennie wskazał to czujnik zegarowy ze statywem .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sty 2010, 18:11   

Dlatego napisał że na przykład,,, przyrząd trzeba zamocować do czegoś co nie będzie się przesuwać/drgać względem tarczy którą się będzie mierzyć,,, no i przy takim badaniu to raczej się chyba ręką kręci niż silnikiem, bo wtedy wszystko się trzęsie,,, - generalnie chodzi o zasadę pomiaru :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zakładamy nowe tarcze hamulcowe
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 0 10 Mar 2006, 19:57
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.