Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:44 |
[MK3] Wymiana silnika 1.8D |
Autor |
Wiadomość |
siemoslaw
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 12:56 [MK3] Wymiana silnika 1.8D
|
|
|
Witam mam pytanie
czy warto wymieniac silnik w Fiescie 1.8 D ?
chodzi o to ze niestety no ale w moim silniczku kompresja nie za wesoła i rano przy -5 to odpalenie zajmuje mi ok 15 min i męczy sie rozrusznik i akumulator.
znajomy mechanik proponowal mi niedawno wymiane silnika za 2000 zł na taki co ma miec niby prawidlowa kompresje.
czy moze lepiej samemu szukac gdzies i dac tylko do przelozenia ?
auto tak to jest w stanie nie najgorszym i szkoda bylo by mi sie go pozbywac
a moze inne porady jakies ? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Gru 2009, 22:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
waldekrad
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 8 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 16:40
|
|
|
Czyli ile ta kompresja wynosi. Bo może to co innego. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 16:50
|
|
|
Kto ma to wiedzieć czy warto czy nie,,, Mnie nie było by warto bo jestem w stanie sobie za 600PLN kupić auto na chodzie i jeździć w zadowoleniu,,, a Ty musisz sobie wycenić swoje auto i podjąć decyzje czy Ci się opłaca czy nie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
siemoslaw
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 17:12
|
|
|
no kompresja na poziomie 23 - 28 i jest rozna na roznych cylindrach.
wiec to chyba to tak mi sie wydaje .
chyba zeby rozrusznik , bo czasem sie zdarza tak ze przekrecam kluczyk grzeje swiece i chce krecic a on tylko takie : cyk i cisza...
najgorsze jest to ze chwilowo poprostu mnie nie stac za bardzo na ten remont.
a co do wymiany silnika , to jak wogole szukac ? z allegro sie troche boje
i ile moze kosztowac przełożenie ?
pytam jak dziecko ale poprostu nie znam sie na tym |
|
|
|
|
waldekrad
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 8 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 17:22
|
|
|
Kompresja nie jest zaciekawa powinna być pow 30 ale z tym rozrusznikiem zrób go koniecznie a się przekonasz jakie ma zanaczenie sprawny rozrusznik bo jak masz zjechane szczotki lub komutator to zaraz Ci poleci akumulator. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 18:35
|
|
|
kompresja moze byc słaba bo rozrusznik słabo kreci |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 22:10
|
|
|
akumulator tez moze byc slaby i dlatego moze slabo krecic (nie mylic z nie naladowanym) |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
komo
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 32 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 23:28
|
|
|
Zrób tak ,żeby wykluczyć rozrusznik załatw kolesia z drugim samochodem i linką jak silnik będzie zimny pociągnijcie go na lince po zagrzaniu świec jak zaskoczy od strzała ( w momęcie puszczenia sprzęgła ) to nie jest wina kompresji jak nie zaskoczy lub zaskoczy po paru sekundach od puszczenia sprzęgła to raczej silnik kaszanka i bez remontu się nie obejdzie cała operacja przeprowadź na 2biegu prędkość 10km/h uwaga istnieje ryzyko przeskoczenia paska rozrządu sprawdzić napięci |
|
|
|
|
siemoslaw
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 09:19
|
|
|
no wiec zrobie tak
dzis do pracy pojade sobie autobusem :( (wczoraj podwiozl mnie kumpel :p)
akumulator podlaczylem pod prostownik alenie wiem czy on do konca dobrze dziala ale zobaczymy.
dzis jest - 9 stopni , nie wiem czy moze by nie poczekac na troche jak bedzie blizej 0 ?
fajnie by bylo jakby to byl rozusznik , ale mechanik mi kiedys powiedzial ze przy takiej kompresji to - 10 i auto nie do ruszenia :/
no ale moze wieczorem sproboje ten moty w pociagnieciem choc wszyscy znajomi mowia ze diesla sie nie powinno ciagnac.
pasek jest zalozony 3 miesiace tem nowy wiec moze wytrzyma ?
bede walczyc jak macie jeszcze jakis pomysl to chetnie poczytam |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 09:44
|
|
|
komo napisał/a: | Zrób tak ,żeby wykluczyć rozrusznik załatw kolesia z drugim samochodem i linką jak silnik będzie zimny pociągnijcie go na lince po zagrzaniu świec jak zaskoczy od strzała ( w momęcie puszczenia sprzęgła ) to nie jest wina kompresji jak nie zaskoczy lub zaskoczy po paru sekundach od puszczenia sprzęgła to raczej silnik kaszanka i bez remontu się nie obejdzie cała operacja przeprowadź na 2biegu prędkość 10km/h uwaga istnieje ryzyko przeskoczenia paska rozrządu sprawdzić napięci |
nie polecem. Przy plusowych temperaturach może pasek przeskoczyć, jak jest na minusie to ryzyko znacznie wzrasta, ale sam zdecyduj czy chcesz takiego ryzyka. |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 10:46
|
|
|
Druga sprawa nawet sprawny rozrusznik nie przyśpieszy silnika z taką prędkością jak pociągnięcie na lince,,, więc,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
siemoslaw
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 13:04
|
|
|
wiec co polecasz JoeMix ?
cignac czy nie ciagnac ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 13:41
|
|
|
No to że auto odpala gorzej lub wcale z rozrusznika a bezproblemowo z linki to nijak się ma do sprawności samego silnika, bo wystarczy że lewy będzie rozrusznik, akumulator, okablowanie,,, chcesz sprawdzić kompresje, podjedz do warsztatu i Ci sprawdzą,,,
Przeskok paska rozrządu przy odpalaniu z linki uważam za mit,,, bo u mnie w robocie chłopaki szarpią z linki kilkutonowe furgonetki i nic złego się nigdy nie stało,,, Uwalenie portu CIA przez dołączanie do niego urządzeń podczas pracy komputera tez uważałem za mit bo przez wiele lat setki razy podłączałem i odłączałem,,, i nigdy nic złego się nie działo aż kiedyś CIA się uwaliło :( |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
siemoslaw
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 14:15
|
|
|
Kompresje znam....
tak jak wyzej pisalem jest to ok 23- 28 roznie na roznych cylindrach:/
no i teraz pytanie czy jesli rozrusznik jest wadliwy to czy jego naprawa spowoduje ze bedzie to odpalac czy moze kompresja jest tak kiepska ze nie ma sensu...
za duzo niewiadomych jak dla mnie ...
chyba poszukam jakiegos super taniego autka na zime a do fiesty wroce na wiosne |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 14:24
|
|
|
Albo poszukaj na szrocie dobrego, mocnego rozrusznika do diesla,,, zrób mały remoncik i podmień,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 14:38
|
|
|
siemoslaw napisał/a: | tak jak wyzej pisalem jest to ok 23- 28 roznie na roznych cylindrach:/ |
Czyli zbyt niska żeby odpalać bezproblemowo diesla - forda - zimą - nawet jak sobie kombajnem pociągniesz to i tak nie odpali ze strzała tylko po kilku kilumetrach po polu i wymłuceniu 2 hektarów zbożą...
siemoslaw napisał/a: | no i teraz pytanie czy jesli rozrusznik jest wadliwy to czy jego naprawa spowoduje ze bedzie to odpalac |
Może zacznie odpalać wcześniej.
siemoslaw napisał/a: | za duzo niewiadomych jak dla mnie ... |
dla mnie, dla innych, dla wszystkich - też.
Głównym czynnikiem dlaczego nie odpala to - ZIMA ale możesz naprawić silnik, kupić nowy albo:
siemoslaw napisał/a: | chyba poszukam jakiegos super taniego autka na zime a do fiesty wroce na wiosne |
tylko jak będzie super tanie to nie kupuj diesla |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
komo
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 32 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 20:01
|
|
|
Co do kompresji pomiar był robiony na ciepłym czy na zimnym silniku ??? |
|
|
|
|
siemoslaw
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:44
|
|
|
co do kompresji to nie jestem pewien jak mierzyli
bo to bylo robione u mechanika i mnie przy tym nie bylo
a teraz pochwale sie tym co postanowilem co zrobilem i jakie sa moje wrazenia :
wiec proba odpalenia na kable od kumpla nie udala sie , wiec mowi raz kozie smierc bierzemy na "pociag"
na 2 biegu zadnej reakcji , n3 biegu tez nic , na 4 biegu przy predkosci ok 25 km/h 2 proby nie udane szarpnelo troche ale nic sie nie stalo i za 3 dopiero razem odpalila Fiestka.
ciezko mi tu o jakies wnioski
najpierw oczywisice pojezdzilem co by aumulator podladowac
pozniej zajechalem do sklepu i jak odpalalem to jakos troche inny dzwiek niz zwykle do tej pory , jakos tak lepiej jakbyi jakos szybciej teraz gasnie kontrolka swiec po jakis 3-5 sekundach , wczesniej bylo to ok 10 sekund. zajrze do niej jesczce ok 24 w nocy i zobacze co slychac:)
zabierac akumulator na noc do domu ? u mnie jest cos ok -12... |
|
|
|
|
komo
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 32 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 21:48
|
|
|
Wnioskując z tego co opisałeś to raczej sinik to padaczka bez remontu sie nie obejdzie |
|
|
|
|
siemoslaw
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 22:09
|
|
|
i jesczce jedna glupia sprawa
chcialem dolac takiego specyfiku do oleju silnikowego co niby polepsza odpalanie i wogole .
ale nie moge odkrecic korka
2 dni temu odkrecalem go normalnie bez oporu zeby sprawdzic czy nie ida spaliny moze jakos gora (na wlaczonym silniku)
no jak odkrecilem to potem zakrecilem i chyba sie przekrecil , bo teraz w prawo mozna krecic i tak klika dziwnie , a w lewo nie ma mozliwosci:/
silnik wiem ze padaczka no , ale moze jakos by sie dalo te zime przejezdzic bo narazie nie mam kasy...a pozniej ja kcos to jakis onny zamontuje
jeszcze chcialem sprostowac e moja fiestka to mk4 a nie jak w opisie tematu mk3 |
|
|
|
|
|