
|
Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 4 Maj 2006, 17:53 |
1.8 i LPG , Tuning LPG |
Autor |
Wiadomość |
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lut 2005, 23:02 1.8 i LPG , Tuning LPG
|
|
|
Czesc
Kilka osob z klubu pytalo mnie ostatnio jak przerobilem instalke LPG na taka w ktorej nie ma zwezki czyli poprostu miksera.
Zwezka na mikserze jest po to by wytworzyc podcisnienie ktore ma ruszyc membrane w reduktorze i puscic LPG do silnika.
Ja zastapilem ja kawalkiem metalowej rurki - ona nie zweza przeplywu wiec nie przydusza auta --> dzieki temu uzyskujemy mniejsze spalanie i przedewszystkim brak spadku mocy na benzynie ! ! !
I teraz najwazniejsza sprawa czyli podanie podcisnienia na reduktor...
Wlasciciele 16V maja problem z glowy bo jak ktos kiedykolwiek popatrzyl na przeplywomierz (foto ponizej) to juz zobaczyl zwezke ... ktora tworzy wlasnie podcisnienie ... wystarczy za mikser wsadzic rurke , wyregulowac reduktor i gotowe
Wlasciciele aut bez przeplywomierza, jak ogladniecie swoje reduktory to poprzeciwnej stronie (ta na ktorej jest sruba mocujaca) znajdziecie nagwintowany otwor przez ktory widac membrane, w to miejsce trzeba przykrecic kruciec (u gazownikow sa po 3 zl) nastepnie przewod --> ktory kierujemy tez do plastikowego kolektora w miejsce jak na rysunku ... (fotka mi sie gdzies zapodziala :roll: )
zielony to wlasnie przewod ktory podaje podcisnienie i pociaga za membrane puszczajac gaz czerwonym przewodem ... dlatego proponuje go nie zaginac , nie robic kolanek, i skierowac dokladnie w kierunku przepustnicy --> zeby byl jak najbardziej drozny.
U mnie w 1.8 16V po przerobce zmienilo sie:
-spalanie, spadlo w granicach 0,8-1,2 litra
-na benzynie nie czuc naprawde zadnego mulenia
-czasem lpg jest bardziej ospale --> jak membrana jest nie rozruszana lub jak mam nowa wkladke filtra i tez jest ciut za bardzoi drozna :wink:
Moze sie komus przydadza powyzsze info... Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 14 Cze 2006, 23:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lut 2005, 23:10
|
|
|
Zapomnialem jeszcze dodac ze nie mozna przesadzic z otworami na tej rurce ... bo to tez wpluwa na spalanie i dzialanie calego systemu ...
Ja mam 3 rzedy otworow, wywierconych wiertelkiem 1 mm na calej dlugosci rurku... a rurke wyrwalem poprostu z kranu :roll:
Pozdro |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 16 Lut 2005, 20:57
|
|
|
Brawo .
Mam prośbę - Jeżeli chodzi o kompensację dam sobie radę - ale czy mógłbyśzrobic rysunek ( jeżeli nie trchniczny to chociaż poglądowy ) tej rurki co idzie zamiast mikera ? .
Kiedyś myślałem nad takim rozwiązaniem u siebie ( sporo zalet przy praktycznie braku wad ) ale wykładałem się na właśnie wejściu gazu . Skoro ty to jużprzerobiłęś - chciałbym sobie pracę nieco uprościć i za punkt wyjścia przyjąć twój patent ( czyli coś co wiadomo że działa ) i kombinowaćdalej z dostosowaniem go do 2 przelotów gaźnika . Poza tym pokombinował bym ze średnicą( może ilośćią otworów ) bo z tego co piszesz wynika że otwory mogąmieć nieco złą średnicę ( lub ustawienie ) . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lut 2005, 23:29
|
|
|
Dzieki za mile slowa, Zulwik jesli chodzi o ta rurke to sprawa jest dosc prosta:
- przedewszystkim dziurki musza byc prostopadle do przepusnicy (rzad srodkowy, u mnie 6 otworow po 1,2 mm) oraz 2 skrajne rzedy pod maksymalnyk katem 45 stopni od przeustnicy (u mnie 5 otworow - srednica ta sama)
- jezeli zrobisz za duzo lub za duze otwory to spalanie bedzie wysokie, jezeli zrobisz za mala przepustowosc to auto bedzie zadlawione i moze gasnac na luzie.
Wstawie rysunek jak dokladnie u mnie wyglada ten mikser-rurowy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
Podobne Tematy |
Temat |
Autor |
Forum |
Odpowiedzi |
Ostatni post |
 |
Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
|
Blackknight88 |
LPG |
7 |
4 Sty 2017, 23:32  cargo |
 |
Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
|
diodalodz |
Mechanika ogólna |
5 |
31 Sty 2006, 09:10  Gość |
 |
Przyklejony: FAQ - Tuning
Pierwsze informacje - zapraszam!!!!
|
PumaRST |
Tuning mechaniczny |
0 |
20 Lis 2005, 12:40  PumaRST |
 |
MK2 1.0 i LPG - jakies klopoty? Zamieniam 1.6D na LPG...
|
Toro |
Mechanika silnika |
3 |
30 Gru 2008, 02:22  Toro |
 |
Instalacja LPG: Problem z instalacją LPG
|
Jusand |
LPG |
16 |
26 Lis 2004, 08:04  Gość |
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|