Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Biały dym - raz jest, raz go nie ma
Autor Wiadomość
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 5 Gru 2009, 19:18   [MK3] Biały dym - raz jest, raz go nie ma

Witam :)

Mam taki oto problem z moją Fiestą. Wracając dziś do domu (po nieco ostrzejszej jeździe :) ) zauważyłem że autko puszcza z wydechu dość sporo białego dymu. Na ciepłym silniku (bo na zimnym to normalka). Najciekawsze jest to że kiedyś już zauważyłem biały dymek (ale nie w takiej ilości), niemniej jednak nie pojawiał się on często, ot tak czasami zakopciła na biało :) Mam też sporo majonezu pod korkiem oleju. Wiem że w tym okresie może się go zbierać trochę, ale 2 tygodnie temu go prawie nie było. Filtr powietrza suchy.

Mam podejrzenia co do uszczelki pod głowicą, niemniej jednak czy możliwe jest coś takiego że uszczelka raz puszcza a raz nie? Jeśli to uszczelka to jaki jest jej koszt, i czy ktoś kto nie jest mechanikiem, ale ma pojęcie da radę to zrobić?

Ewentualnie, czy może być to wina tego że właśnie 2 tygodnie temu przestawiłem klapkę w dolocie, żeby brał ciepłe powietrze z nad kolektora? (dźwigienka sterująca tym urwała się dawno temu, więc przestawiam ręcznie :P )

Będę wdzięczny za pomoc :)
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 5 Gru 2009, 19:30   

Tak jak mówisz możliwe że uszczelka się kończy, sprawdź czy nie ma bąbelków gazu w zbiorniku wyrównawczym.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 5 Gru 2009, 20:10   

to normalnie bo spaliny sa ciepłe a tlumik koncowy jest zimny i woda sie skraola przy tej temperatuze
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 6 Gru 2009, 09:47   

No przy zimnym silniku to normalne że kopci, właśnie ze względu na to skraplanie się wody, ale po rozgrzaniu układu nie powinno... Poza tym tak jak wspominałem, raz ten objaw występuje a raz nie.

Co do tych bąbelków gazu w zbiorniku to hmmm... zna ktoś jakiś bezpieczny patent na zdjęcie korka przy ciepłym pracującym silniku?
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 6 Gru 2009, 18:00   

miałem to samo, silnik raz kopcił na biało raz nie :) i wyszło że to uszczelka pod głowicą niestety
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 6 Gru 2009, 22:29   

normalnie sciagasz tzn odpalasz silnik i lekko odkrecasz korek i obserwujesz płyn chłodzacy jak zacznie uciekat a wentylator chodzi to uszczelka niestety
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 7 Gru 2009, 15:20   

kuba87, czyli rozumiem że odpalam zimny silnik, sciagam korek, czekam az sie silnik nagrzeje i patrzę co się dzieje w zbiorniku tak? Jak coś bulgocze to uszczelka do zmiany?

I teraz ponawiam pytanie, jaki jest koszt takiej uszczelki i co jest jeszcze potrzebne do jej wymiany (oprócz klucza dynamometrycznego)?
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Gru 2009, 18:00   

jak na zdjetym korku płyn zacznie kipiec to uszczelka
klucz dynamometryczny i uszczelka oraz szczelinomiwrz zeby luzy zaworowe wyregulowac a i nie zaszkodzi przy okazji uszczelniaczy na zaworach wymien sobie
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 8 Gru 2009, 10:13   

Przy takich temperaturach to raczej moim zdaniem normalne. Na mrozie wiadomo, że będzie lecieć para . Sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego.
_________________
 
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 8 Gru 2009, 16:19   

Więc zrobiłem dziś ten test na zdjętym korku i nic nie bulgotało w zbiorniku, dopiero po rozgrzaniu silnika (wskazówka na R) zaczęła spływać ciecz chłodząca do zbiornika tą rurką na górze i zaczęło się unosić trochę pary ze zbiornika. Czy tak ma być, czy jest to objaw jakiejś awarii? Dodam że biały dym z rury obecny.
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Gru 2009, 16:46   

to jest normalny objaw
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 8 Gru 2009, 17:34   

No czyli z uszczelką wszystko w porządku :) W takim razie chyba nie mam się co przejmować tym dymieniem :) Dzięki za pomoc
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Kto jest z Wrocławia ? Dolnegośląska ?
Ilu nas jest ? Wpisz się !
Piter Grupa Wrocław - Frakcja Dolnośląska 75 9 Sty 2016, 10:57
roch57
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.