[MK3] Biały dym - raz jest, raz go nie ma |
Autor |
Wiadomość |
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 5 Gru 2009, 19:18 [MK3] Biały dym - raz jest, raz go nie ma
|
|
|
Witam
Mam taki oto problem z moją Fiestą. Wracając dziś do domu (po nieco ostrzejszej jeździe ) zauważyłem że autko puszcza z wydechu dość sporo białego dymu. Na ciepłym silniku (bo na zimnym to normalka). Najciekawsze jest to że kiedyś już zauważyłem biały dymek (ale nie w takiej ilości), niemniej jednak nie pojawiał się on często, ot tak czasami zakopciła na biało Mam też sporo majonezu pod korkiem oleju. Wiem że w tym okresie może się go zbierać trochę, ale 2 tygodnie temu go prawie nie było. Filtr powietrza suchy.
Mam podejrzenia co do uszczelki pod głowicą, niemniej jednak czy możliwe jest coś takiego że uszczelka raz puszcza a raz nie? Jeśli to uszczelka to jaki jest jej koszt, i czy ktoś kto nie jest mechanikiem, ale ma pojęcie da radę to zrobić?
Ewentualnie, czy może być to wina tego że właśnie 2 tygodnie temu przestawiłem klapkę w dolocie, żeby brał ciepłe powietrze z nad kolektora? (dźwigienka sterująca tym urwała się dawno temu, więc przestawiam ręcznie )
Będę wdzięczny za pomoc |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 5 Gru 2009, 20:10
|
|
|
to normalnie bo spaliny sa ciepłe a tlumik koncowy jest zimny i woda sie skraola przy tej temperatuze |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 09:47
|
|
|
No przy zimnym silniku to normalne że kopci, właśnie ze względu na to skraplanie się wody, ale po rozgrzaniu układu nie powinno... Poza tym tak jak wspominałem, raz ten objaw występuje a raz nie.
Co do tych bąbelków gazu w zbiorniku to hmmm... zna ktoś jakiś bezpieczny patent na zdjęcie korka przy ciepłym pracującym silniku? |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 18:00
|
|
|
miałem to samo, silnik raz kopcił na biało raz nie i wyszło że to uszczelka pod głowicą niestety |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 22:29
|
|
|
normalnie sciagasz tzn odpalasz silnik i lekko odkrecasz korek i obserwujesz płyn chłodzacy jak zacznie uciekat a wentylator chodzi to uszczelka niestety |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 15:20
|
|
|
kuba87, czyli rozumiem że odpalam zimny silnik, sciagam korek, czekam az sie silnik nagrzeje i patrzę co się dzieje w zbiorniku tak? Jak coś bulgocze to uszczelka do zmiany?
I teraz ponawiam pytanie, jaki jest koszt takiej uszczelki i co jest jeszcze potrzebne do jej wymiany (oprócz klucza dynamometrycznego)? |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 18:00
|
|
|
jak na zdjetym korku płyn zacznie kipiec to uszczelka
klucz dynamometryczny i uszczelka oraz szczelinomiwrz zeby luzy zaworowe wyregulowac a i nie zaszkodzi przy okazji uszczelniaczy na zaworach wymien sobie |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 10:13
|
|
|
Przy takich temperaturach to raczej moim zdaniem normalne. Na mrozie wiadomo, że będzie lecieć para . Sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego. |
_________________
|
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 16:19
|
|
|
Więc zrobiłem dziś ten test na zdjętym korku i nic nie bulgotało w zbiorniku, dopiero po rozgrzaniu silnika (wskazówka na R) zaczęła spływać ciecz chłodząca do zbiornika tą rurką na górze i zaczęło się unosić trochę pary ze zbiornika. Czy tak ma być, czy jest to objaw jakiejś awarii? Dodam że biały dym z rury obecny. |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 16:46
|
|
|
to jest normalny objaw |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 17:34
|
|
|
No czyli z uszczelką wszystko w porządku W takim razie chyba nie mam się co przejmować tym dymieniem Dzięki za pomoc |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
|
|