
|
[MK3] światła+kierunek+stop=świecąca lampka ładowania. |
Autor |
Wiadomość |
Hinuś
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Lis 2009, 23:38 [MK3] światła+kierunek+stop=świecąca lampka ładowania.
|
|
|
Witam, od dłuższego czasu mam problem z fieściną, mianowicie kiedy odpalę silnik, włączę światła, włączę kierunkowskaz i naduszę STOP, zaczyna mi się świecić kontrolka ładowania, a w zasadzie miga w rytm kierunkowskazu. Ładowanie bez odbiorników mam w granicach 14,2V a przy wyższych obrotach 14,3V. Jak włączę światła i inne odbiorniki, utrzymuje się w granicach 13,8 - 14V, czyli wychodzę z założenia że jest ok. przy pracy bez odbiorników altek ładuje około 15A jak dobrze pamiętam, jak włączę odbiorniki to 25A. Pamiętam, że kiedyś po wjechaniu w dużą kałużę, zapaliło się ładowania i po jakimś czasie powoli przygasało, aż zgasło. Wydaje mi się, że to właśnie od tego się to wszystko zaczęło.
Około tydzień temu wymieniłem akusa na nowego 55Ah (ze względu na sporą ilość sprzetu audio o sporej mocy). Kiedyś wymieniłem kabelek który idzie po przedniej belce, z taką złączką (to chyba ten do lampki bo jak go nie było to nie ładował).
Dodam jeszcze, że kiedyś mój ojciec naprawiał zespolonego bo nie było kierunków, i był problem z odpalaniem. Tzn nie było STARTU w stacyjce, a na krótko kablami zapalał. Nie wiem czy coś z tym zrobił ale teraz wszystko jest ok. Może to ma związek z tym wszystkim. Aha, jeszcze dodam, że mam zegary z obrotkiem "V" ale to chyba nie ma nic wspólnego.
W bagażniku mam wzmacniacz 500W RMS i kondensator 1F i to wszystko pobiera około 40A. Kiedy to wszystko gra to ładowanie się nie świeci. Dopiero dzieje się tak po włączeniu świateł, kierunku i stopu. Ale za to bardzo przysiadają obroty przy takim poborze prądu.
Zastanawiam się czy nie uwalę w ten sposób alternatora, kiedy będę go tak katował. Można założyć większy alternator???? Tzn o większej wydajności np około 80A?? Czy to bardzo znacząco wpłynie na pracę silnika, spalanie itp????? silnik 1.3i 60KM
Proszę was o rady. Jutro sprawdzę oporności przewodów, i tą stacyjkę, bo może na niej są takie spadki. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 08:50
|
|
|
jak już to 90A |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Hinuś
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 10:49 [MK3] światła+kierunek+stop=świecąca lampka ładowania.
|
|
|
Dzięki Pawełos666 za odpowiedź. Jakoś nikt się nie kwapi do pomocy w tym temacie.
Może znasz jakieś rozwiązanie mojego problemu z tą lampką ładowania???
Wie ktoś jaki największy alternator mogę założyć do MK3 1.3i 60KM 93r?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 15:32 Re: światła+kierunek+stop=świecąca lampka ładowania.
|
|
|
Hinuś napisał/a: | przy pracy bez odbiorników altek ładuje około 15A. | To gdzie ten prąd idzie skoro wszystko wyłączone, albo instalacja Ci "cieknie" albo masz nienaładowany akumulator, albo źle zmierzyłeś.
Hinuś napisał/a: | W bagażniku mam wzmacniacz 500W RMS i kondensator 1F i to wszystko pobiera około 40A. Kiedy to wszystko gra to ładowanie się nie świeci. Dopiero dzieje się tak po włączeniu świateł, kierunku i stopu. Ale za to bardzo przysiadają obroty przy takim poborze prądu. | Jak zużycie prądu jest większe niż daje alternator to znaczy że bilans jest ujemny - świeci się kontrolka bo nei ma ładowania,,, (to tak bardzo ogólnie-uproszczono)
Hinuś napisał/a: | Zastanawiam się czy nie uwalę w ten sposób alternatora, kiedy będę go tak katował. | Może być tak że padnie,,,
Hinuś napisał/a: | Można założyć większy alternator???? Tzn o większej wydajności np około 80A?? Czy to bardzo znacząco wpłynie na pracę silnika, spalanie itp????? | Można, pamiętaj że 80A to on ma w pewnej granicy swoich obrotów (na pewno nie będzie to bieg jałowy silnika), mocniejszy alternator mocniej obciąży silnik (energia nie bierze się znikąd) - auto stanie się słabsze będzie więcej palić.
[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 15:38 ]
Hinuś napisał/a: | Wie ktoś jaki największy alternator mogę założyć do MK3 1.3i 60KM 93r?? | Taki jaki gabarytowo Ci się zmieści pod maskę,,, pamiętaj że każde 100W z alternatora to jakieś 0,2KM mocy zabranej silnikowi. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Jacek4200

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 15:56
|
|
|
Hinuś, u mnie przyczyną świecącej się kontrolki ładowania była uwalona kostka stacyjki, alternator podmieniłem i dalej było to samo.
Teraz mam altka ze Fiesty 1.4 i też jak poprzednik z 1.1 ma 70A
Tutaj masz nową kostkę http://ewcar.pl/pl,produc...,1,014,143.html
Ja troszkę taniej zapłaciłem za używkę z allegro |
_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 17:25
|
|
|
nie mozna wsadzac wiekszego alternatora niz jest to dedykowane do danej instalacji, bez przerobek instalacji bo instalacja pojdzie z dymem |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 19:39
|
|
|
Pawełos666, :yyy: A akumulator można większy wsadzić,,, no weź nie gadaj,,, Przecież jak alternator ma 80A to nie znaczy że jak go odpalisz to będzie z niego szło 80A,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 21:19
|
|
|
przeczytaj o czym pisalismy w tym temacie zanim sie wypowiesz, pisalem o przystosowaniu instalacji to dodatkowych mocy, bo inaczej sie cos sfajczy, to chyba jest jasne nie? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Hinuś
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 23:16 światła+kierunek+stop=świecąca lampka ładowania.
|
|
|
mierzyłem to miernikiem cęgowym w pracy, na kablu który idzie od rozrusznika do akumulatora.pokazało 15A o ile dobrze pamiętam.jak włączyłem światła i dmuchawę było 25A.
Co do lampki ładowania, jak na jałowych obrotach włączę całe audio to pobiera około 30A i obroty przysiadają, ale lampka ładowania nawet się nie jarzy.do się dzieje tylko kiedy naduszę stop,kierunek i światła.jak mam światła i naduszę stop, to bardzo delikatnie się żarzy. Dodam jeszcze, że jak włączę światła i np awaryjne, to przygasają światła. Wiecie o co mi się rozchodzi. Coś jakby masy nie było w lampie czy coś. Ale masy są bo wszystko sprawdzałem.Nie wiem dlaczego się tak dzieje.
Wychodzi na to, że chyba mam coś z instalacją, bo skoro 30A poboru przez audio nawet nie draśnie lampki, a 16A które pobierają światła zapala lampkę. Lub też kostka stacyjki ma jakąś oporność i poprostu lampka się zapala, a ładowanie jest ok bo około 13.8V - 14.2V. Dziś nie dałem rady sprawdzić, ale jutro się za to zabiorę bo auto mam na warsztacie akurat.
A co do tego altka, to chyba gdybym np założył 90A, to cała instalacja pobierałaby np te 50A które pobiera standardowo, a te 40A pobierałoby Audio - czyli 40A poza instalacją samochodu, prosto kablem 8mm2 do wzmacniacza. Więc wydaje mi się, że instalacja nie ma prawa się spalić, poprostu będzie można bardziej obciążyć alternator, w moim przypadku zestawem audio. Wydaje mi się, że moje rozumowanie jest prawidłowe, jeśli spojrzę na moją wiedzę ze szkoły elektrycznej. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 00:38
|
|
|
jak chcesz puscic poza instalacja? nie ma opcji puszczenia poza instalacja, tylko innym kablem plusowym, przeciez masz wspolna mase to nic nie da, chcesz puscic plusa do wzmaka 8mm i osobna mase? takie pateny robi sie w dbdragu ale na dwoch altkach i instalacji o odzielnej masie, nie wiem jaki masz sprzet, ale da Ci cos te 420W dodaatkowych? to uzyskasz po wsadzeniu altka 90 zamiast 50, dla audio to wciaz kupa |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 08:39
|
|
|
Osobna masa to nie jest taki zły pomysł, podłączasz audio pod błotnik - brzęczy coś, podłączasz bezpośrednio z klem - cisza nieraz to najprostszy sposób na pozbycie się zakłóceń,,, a masa i napięcie niby to samo. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Hinuś
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 11:06 światła+kierunek+stop=świecąca lampka ładowania.
|
|
|
No właśnie te 420W dodatkowych to jest prawie tyle ile pobiera wzmacniacz. A co do prądu to taka wartość nie byłaby w całej instalacji tylko na drodze akus - wzmacniacz. Z tego co ty twierdzisz pawełos666 wynika, że w instalacji domowej kiedy podłączysz do jednego gniazdka grzejnik mocy 2500W to takie obciążenie jest w całej instalacji. A faktycznie to jest obciążony tą mocą odcinek instalacji odbiornik - źródło zasilania, a zero tez jest wspólne i jakoś nic się nie pali, a tyle prądu ile popłynie przewodem fazowym do odbiornika, tyle samo wróci zerem. Wydaje mi się, że z instalacją w samochodzie jest dokładnie tak samo, a po za tym instalacja zasilająca audio, nie jest w żaden sposób połączona z instalacją w samochodzie (zasilanie nie jest brane po stacyjce), po za akusem i masą. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 11:54
|
|
|
Hinuś napisał/a: | Z tego co ty twierdzisz pawełos666 wynika, że w instalacji domowej kiedy podłączysz do jednego gniazdka grzejnik mocy 2500W to takie obciążenie jest w całej instalacji | gdzie ja napsialem ze tak twierdze? ja pisalem ze nie unikniesz obciazenia
obciazenie akumulatora ktorego i tak nie unikniesz jest chyba w tym przypadku oczywiste (bez stosowania drugiego alternatora i odzielnych instalacji na odzielnej masie), a prad na danym odcinku to jest 2 rozne sprawy, osiagniesz tym tylko to ze Twoje kable w instalacji samochodu nie beda tak obciazone, bo puscisz sobie odzielny do wzmacniacza, ale wszystko i tak bedzie podpiete do tej samej instalcji, co tylko bedzie korzyscia dla Twoich kabli, nie zapominaj tez ze masa alternatora to masa z akumulatora, wiec odrebna instalacja po przeciagnieciu plusa z alternatora i rozgalezieniu masy z tego nie powstanie..., mam nadzieje ze masz zamiar podlaczac sie do akumulatora a nie do alternatora musisz tylko zadbac o kabel plusowy (grubszy) z aku do altka w przerobkach z wyklej instalacji, jesli masz zamiar wrzucac cos wiekszego, masa silnika jest dosc gruba takze wytrzymie |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 17 Lis 2009, 12:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hinuś
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 12:19 światła+kierunek+stop=świecąca lampka ładowania.
|
|
|
Może źle to ująłem, chodziło mi o to, że z tego co powiedziałeś tak wynika. Połączone z instalacją będzie, ale równolegle, gdyby był szeregowo, to wszystko szłoby przez instalacje, a równolegle nie ma żadnego wpływu. A po za tym masa instalacji jest PĘTLĄ, a w pętli połączonej do tego samego potencjału nie płynie żaden prąd, dlatego jest kilka punktów masy w samochodzie. Gdyby był jeden, to zgodzę się, że może być obciążone, bo cały prąd dążyłby do jednego punktu wszystkimi możliwymi kanałami. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 12:34
|
|
|
to wrzucaj drugiego altka tylko kolko dobrze stuninguj zeby nie za duze, bo tam jest przelozenie z silnika 1/3, jak dasz wieksze to bedzie kupa (obroty spadna na altku), wymien te cienkie kable z aku do altka bo one cos cienkie sa nie wiem jakiego tam masz altka (kabel masowy do silnika jest dosc gruby) czy to 55 czy 90 mozesz zostawic, zmierz cegowymi i pochwal sie max poborem pradu przez wzmaka na odzielnym kablu i pomiarem tego co da altek, ciekawi mnie jakie beda stratnosci |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Hinuś
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 18:53
|
|
|
Dziś w wolnej chwili zmierzyłem kabel od altka do akumulatora. wyszło 0.8 - 1Ω. Sprawdziłem jeszcze raz ładowanie, bez odbiorników 14.2V, z pełnym obciążeniem czyli światła, dmuchawa na full, awaryjne, stop, ogrzewanie szyby, wycieraczki ładowanie było 13,5V a lampka prawie na maxa świeciła. kiedy mam włączone tylko to co trzeba jest nie niżej jak 13.8V. Zauważyłem też jeszcze jedną rzecz, która moim zdaniem wskazuje na przypaloną kostkę w stacyjce, mianowicie kiedy włączę awaryjne lampka bardzo delikatnie sie żarzy, a kiedy kierunek to sie normalnie zapala. Kierunki są przez stacyjkę, a awaryjki nie. Kabel od altka do akusa zmienię na nowy grubszy i poprowadzę go prosto do akusa, a dopiero od akusa drugi do rozrusznika, zobaczymy efekt.
Jeśli chodzi o obciążenie przez audio, to kondensator mam nie dalej jak 10cm od wzmacniacza, i na nim napięcie nie spada niżej jak 12V, a na akusie jest 12.4 - 12.7V przy zgaszonym silniku. Prąd nie przekracza 35A.
Drugiego altka nie będę narazie zakładał, rozbiorę kostkę i zobaczę jakie są oporności styków. Mam taką cichą nadzieje, że to będzie właśnie to. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 19:24
|
|
|
mży lampka tak? nawet jak jest ladowanie i to dobre, tzn pomiedzy altkiem (przy samym wyjsciu z niego) a akumulatorem (-) jest odpowiednie napiecie? i to jest mżenie? tak? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Hinuś
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 19:27
|
|
|
jak mocno obciążę instalację tym co działa z zapłonem to nawet sie świeci prawie normalnie. A to co jest po za zapłonem wogóle jej nie rusza. Ładowanie tak jak mówię, nie spada poniżej 13.5V, obojętnie czym bym nie obciążył. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 19:38
|
|
|
lampka jesli swieci tylko przy wlaczonym zaplonie i zazy sie (jest to widoczne), to wplyw na jej zazenie sie moze miec padnieta dioda ujemna, dioda wzbudzenia lub niebieski przewod ten w ktorym jest puszczone napiecie po stacyjce "łapie mase", jesli napiecie z alternatora jest nizsze od napiecia po stacyjce przez lampke , lampka ladowania pali sie na czerowno lub mzy. radze Ci nic nie rozbierac tylko przeciac kabel lub odpiac kostke i puscic na alternator napiecie przez inna zaroweczke i patrzec czy mzy czy nie, ale najpierw zrobic taki patent, wziasc miernik odciac kabel od diody wychodzacy z altka, podlaczyc pozostale do altka i zmierzyc napiecie na tym wychodzacym cienkim z altka wzgledem akumulatora, jak zmierzysz to napisz na forum
co do wstawiania diody na kablu to zwykla diode wstawia sie "PASKIEM - KRESECZKĄ" do wyjscia z altka |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 17 Lis 2009, 20:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hinuś
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 20:27
|
|
|
Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Mam przeciąć ten cienki kabel co idzie do żarówki, i tam wstawić diodę i podłączyć zasilanie do niego przez żarówkę???? |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|