[MK3] Dławienie się silnika |
Autor |
Wiadomość |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 10:23 [MK3] Dławienie się silnika
|
|
|
Mam mały problem, który przewija się przez całe wakacje aż do teraz. Silnik troche pochodzi i po ok 2-4 dniach zaczyna sie sajgon tzn. zaczyna szarpać, spada moc silnika, swiece są 1 - normalna 2 - mokra 3- okopcona do granic mozliwosci 4- okopcona
Co może być tego powodem? wkurzylem się tym ciągłym czyszczeniem świec a są nowe więc jak bede tak dalej je czyscic co 4 dni to z nich nic nie zostanie.
Pomyślałem sobie w końcu że może jest to wina sondy lambda i ją odłączyłem, wyczysciłem świece i jakos samochód jezdzi - tylko pytanie czy tak można i ile spala bo się już w tym pogubiłem.
Problem zaczął się pojawiać odkąd wymieniłem starą sondę na drugą. Może mi sie pomyliły kolory przewodów masowych i dlatego taki jest problem bo sam juz nie wiem która to masa kompa a która silnika bo kolory z tego co pamiętam jak łączyłem się zgadzały a masy względem silnika już nie - czy to może mieć wpływ na działanie sondy?
mlotek |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 22:54
|
|
|
Z tego co pamiętam to sonda nie ma masy, są 2 przewody do zaczytywania sygnału i 2 przewody do grzania sondy. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 22 Paź 2009, 16:53
|
|
|
Jak nie ma masy? przeciez jest masa do zasilania grzalki oraz plus a tak swoja droga moze bezp mi wywalilo i nie zauwazylem i moze stad problemy. Jedno wiem odkad odlaczylem sondę to jezdzi ok tyle ze pewnie sporo pali. Ja sie tym spalaniem jak narazie nie przejmuje bo do pracy jezdzic musze i nie mam wyjscia bo nie ma jak dojechac innym srodkiem transportu. Gdyby ona paliła tak jak to bylo wczesniej czyli ok 7l w miescie by bylo ok tu taki ciach.
A co do przewodow może ktos zerknąć jak przechodza kolory z wtyczki na wtyczke sondy? oraz ew gdzie jakie sygnaly powinny byc.
Ps. zastanawiam sie nad zezlomowaniem tego samochodu bo mam dosc ciaglego naprawiania jego |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Paź 2009, 21:50
|
|
|
Mogę się mylić, ale coś mi po głowie chodzi że nie ma masy 2- przewody to grzałka, a 2 przewody to sygnał,,, sonda nie korzysta z masy pojazdu, choć jest wkręcona w wydech i masa tam jest dostępna - ma oczywiście minus zasilania, ale na przewodzie, i to chyba takim poprowadzonym ze sterownika a nie z masy pojazdu gdzieś. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.