[MK4] auto rano szarpie |
Autor |
Wiadomość |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 19:43 [MK4] auto rano szarpie
|
|
|
Witajcie mam Czarną Perłę MK4 z silnikiem 1.25 i mam z nią mały problem , rano po nocy jak ją odpalę i ruszę to może nie tyle szarpie co dusi się i dławi . Jak się trochę po jeździ i silnik na grzeje jest ok i śmiga aż miło ..... możecie mi pomóc w czym jest problem .
Korzystając z okazji zauważyłem że lekko falują mi obroty jak stoję na skrzyżowaniu .... ? o co chodzi ? |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
Przemas107

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 21:32
|
|
|
Ja też tak miałem. Czyszczenie przepływomierza pomogło |
_________________ PILNIE SZUKAM PRACY!! POZNAŃ!! WEEKENDY!! |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 21:35
|
|
|
jak i czym go wyczyścić ? |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
mechcom

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 21:39
|
|
|
sprawdz silnik krokowy wytrzyśc itd itp jak Ci faluje na wlnych obr |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
 |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 21:51
|
|
|
nie wiem jak pływanie obrotów ale szarpanie może być spowodowanie świecami i przewodami |
_________________
 |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 22:16
|
|
|
jak wyczyścić krokowy i przepływomierz |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
scowl

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: R
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 29 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 22:51
|
|
|
ja bym też polecił odnośnie szarpania sprawdzić w pierwszej kolejności czy nie ma przebicia na przewodach WN no i oczywiście stan świec, odnośnie falowanie krokowiec i cpp |
_________________ 6k01rs |
|
|
|
 |
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 23:26
|
|
|
Roni71 napisał/a: | auto rano szarpie |
może się nie wysypia? |
|
|
|
 |
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 07:34
|
|
|
Mi się tak dusiło (tylko rano na zimnym) przez pierwsze 300metrów.
Też sie głowiłem co to może być.
Wymieniłem filtr paliwa itd ale na nic.
Teraz niedawno okazało sie, że ma pęknięty wężyk od podciśnienia i po jego wymianie dolegliwość ustała. |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 08:27
|
|
|
Z tym wysypianiem to pewnie masz racje , kto by chciał z rana tak wziąć i jeździć...ha ha ha.... wracając do tematu jak wygląda ten wężyk i gdzie się znajduje ? może jakieś foto ....
Nie jestem mechanikiem jak widać , ale jest to dziwna przypadłość skoro po minucie od odpalenia mija ..... |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 10:18
|
|
|
Roni71 napisał/a: | Nie jestem mechanikiem jak widać |
co nie zwalnia Ciebie z użycia szukajki i uważnego przeczytania tego co znajdziesz, bo w większości przypadków wszystko jest wytłumaczone tak, żeby laik mógł sam to sprawdzić/naprawić.
Wężyki są przynajmniej 4 i każdy trzeba sprawdzić, bo nikt w ciemno Ci nie powie i nie pokaże że to akurat ten... wszystkie dochodzą do kolektora dolotowego (takie duże czarne wyglądające jak rogi barana)
pozdro! |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 10:39
|
|
|
Rozumiem że chodzi o ta grube rurki do dolotu .... a jakie są najczęstsze z nimi problemy ?
Tak sobie myślę że jak auto się rozgrzeje jest ok , to jak któraś rurka jest nie teges to po rozgrzaniu się naprawia ? |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
scowl

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: R
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 29 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 10:52
|
|
|
najczęstsze problemy to gry jedna z nich jest pęknięta lub zagięta i "przepływ podciśnienia" jest zaburzony, ale raczej gdyby były uszkodzone problem występowałby nie tylko po rozruchu. |
_________________ 6k01rs |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 10:52
|
|
|
wątpię żeby to była wina wężyków, ale nie zaszkodzi sprawdzić, zajmij się przepływomierzem jak na początku zostało napisane (jak, to ostatnio był o tym temat ze zdjęciami co i jak) |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 11:21
|
|
|
Dzięki panowie , właśnie trochę poczytałem lektury forum i czytałem jak czyścić przepławkę ....jutro tym się zajmę i dam znać jak poszło....pozdro |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 5 Paź 2009, 18:41
|
|
|
Witajcie , rozebrałem dziś przepływomierz i .... stety nie stety przepływomierz / druciki czyste jak z fabryki całość czysta wzorowo i co teraz ? przypominam że szarpanie / duszenie jest tylko na początku jak auto jest zimne potem jedzie wzorowo .... |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 5 Paź 2009, 18:59
|
|
|
sprawdz kable WN czy nie ma dyskoteki, możesz jeszcze sprawdzić kompresje na cylindrach, może na zimnym gdzieś jest kicha |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 5 Paź 2009, 19:11
|
|
|
kompresja ? myślałem że jak jest zła to zawsze na zimno i gorąco a ogólnie auto śmiga aż miło |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
daro

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 43 Dołączył: 25 Wrz 2005 Posty: 76 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 6 Paź 2009, 22:12
|
|
|
proponuje wymienić świece zapłonowe |
_________________ daro |
|
|
|
 |
|