Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] Slaby reczny po wymianie szczek
Autor Wiadomość
ptrrr 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 28
Skąd: UK Brentwood
Wysłany: 19 Wrz 2009, 17:59   [MK5] Slaby reczny po wymianie szczek

Witam,

Wymienilem szczeki hamulcowe, zalozylem nowe regulatory i niestety stracilem hamulec reczny ;-( linka jest bardzo luzna i bardzo lekko hamuje kola. Regulacja linki niewiele dala zreszta wydaje mi sie to bez sensu bo przed wymiana szczek reczny byl jak zyleta. co zrobilem nie tak ??
Ostatnio zmieniony przez ptrrr 19 Wrz 2009, 18:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sledzio 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 36
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 106
Skąd: Aleks.Łódzki
Wysłany: 19 Wrz 2009, 18:05   

obydwa koła słabo hamują czy może jedno i drugie inaczej łapie ?
_________________
Jeżeli chcesz tanio i nowocześnie urządzić łazienkę lub kuchnie to polecam ten sklep. Mają świetną armaturę.
 
 
ptrrr 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 28
Skąd: UK Brentwood
Wysłany: 19 Wrz 2009, 18:51   

sledzio napisał/a:
obydwa koła słabo hamują czy może jedno i drugie inaczej łapie ?


obydwa koła słabo, tak jakby samoregulator nie dosuwal szczek <???>
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Wrz 2009, 19:17   

samoregulatory na zero, czyli żeby szczęki nie były rozpierane, regulacja ręcznego na luźno, składasz wszystko, wsiadasz i kilkanaście razy hamujesz nożnym, tak żeby samoregulator się zazębił i poprawnie rozparł szczęki, potem dopiero regulujesz napięcie linki przy dźwigni.

ogólnie hamulce z tyłu ciężko uzyskać :-P wiem po swoim padle...
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 20 Wrz 2009, 11:55   

musi założyć bębny na styk, tzn. bębny nakładasz na tak ustawione szczęki żeby prawie nie było luzu. trudne, ale skraca czas kombinacji i odzyskasz hamulec
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
ptrrr 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 28
Skąd: UK Brentwood
Wysłany: 20 Wrz 2009, 16:50   

szynszyl napisał/a:
musi założyć bębny na styk, tzn. bębny nakładasz na tak ustawione szczęki żeby prawie nie było luzu. trudne, ale skraca czas kombinacji i odzyskasz hamulec


Terotycznie od tego jest samoregulator...
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 20 Wrz 2009, 19:31   

ale nie nadrobi luzu wytoczonego bębna.

p.s. taki mądrala to ja też byłem, aż pojechałem do mechanika
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Wrz 2009, 20:24   

Wojtek jak bęben jest wyjechany ponad normę to i tak nie ustawisz szczęk na samoregulatorze, więc sprawny samoregulator zrobi to przy pierwszym naciśnięciu hamulca nożnego i szczęki zostaną w położeniu najbliższym bębnowi.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 20 Wrz 2009, 22:39   

Marcin, SŁOŃCE TY MOJE,
a co myslisz, że ja nie kląłem jak zmieniałem szczęki? nowe regulatory i sprężynki i wogóle wszystko prócz bębnów. mechanior zrobił jak napisałem i jak ręką odjął wszelkie kłopoty
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 21 Wrz 2009, 08:59   

Dobra Chuck nie bij :-P
Moje się same rozpierały i trzymały (co prawda nie są nowe, reszta elementów - nowe) a hamulce dalej średniawka i dałem sobie w końcu spokój, bo jest najlepiej odkąd mam padło.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Dalej slaby
orzysz Mechanika silnika 29 1 Lut 2005, 13:46
Gość
Brak nowych postów Samoregulatory szczek
Kaemde Mechanika ogólna 14 27 Lut 2018, 18:49
slawomirro
Brak nowych postów montaz szczek hamulcowych w mk1
Bazyli Mechanika ogólna 11 28 Maj 2005, 18:02
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.