Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 22:41 |
montaz szczek hamulcowych w mk1 |
Autor |
Wiadomość |
Bazyli [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Maj 2005, 17:17 montaz szczek hamulcowych w mk1
|
|
|
Blagam. Niech mi ktos opisz jak mam zalozyc te cholerne szczeki z tylu. Nie moge rozgryzc jak mam zalozyc szczeke z samoregulatorem na rozpiercz nad cylinderkiem. W regulatorze jest wyciecie na bolec w rozpieraczu, natomiast zaraz za nim rozpieracz ma szczeline w kotra powinna wlazicz szczeka . I wszystko by bylo fajnie gdyby tak sie dzialo ale niestety sie nie dzieje. Bardzo prosze o jakis opis najlepiej poparty jakims zdjeciem czy czyms innym w formie obrzkowej.
Przez te hamulce z tylu fiestka stoi i sie nudzi
Z gory bardzo dziekuje.
Moj mail jak cos to: bazyl-dragon@wp.pl |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Maj 2005, 11:22
|
|
|
  |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Maj 2005, 22:31
|
|
|
hm widzisz ta metoda składania jest najważniejsza. A wiec tak berzesz szczęki rozpierasz ręcznego zahaczasz sprężyne od ręcznego o szczęke potem o rozpierasz i wszystko składasz razem tak jak powinno być . potem idziesz z tymi częściami do bębna wsuwasz rozpieracz w szyne i wszysko blokujesz blokada na sprężnyce do bębna . bierzesz druga część szczęki zahaczasz sprężynki o to co juz jest na aucie i o twoja 2 ruchoma szczęke i wkładasz wszystko łukiem czyli pod kątem 90* do auta opierasz krawędzie o cylinderek i mocowanie i obracasz szczęke tak zeby doległa do bebna . musisz potem pomasować troche zeby rozpierak wszedł w samoregulator i zakładasz druga blokade i po zawodach . hm myśle ze trudno zrozumieć moj wywód ale poskładanie bebna w mk1 zajmuje mi 3 minuty . |
|
|
|
 |
Bazyli [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Maj 2005, 23:01
|
|
|
Dzieki wielkie za pomoc Troszke zawily ten opis jak na mnie ale dam rade. Mam tylko 1 watpliwos: czy samoregulator jest po wewnetrznej stronie szczeki (od srodka auta) czy od zewnetrznej (od felgi). Bo mam w rozsypce wszystko i nie jestem pewien jak to zmontowac a na obrazkach wyzej nie jest to jednoznacznie pokazane.
Prosze o wyrozumialosc
Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Maj 2005, 09:34
|
|
|
Tak jak na rysunku widać, czyli jest od strony WEWNETRZEJ... czyli schowany za szczeką, tak aby można byo go śrubokrętem przez otwory w obudowie trącać... ale nie bój żaby, ja zawsze zakłądałem od zewnątrz i było GUT... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bazyli [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Maj 2005, 10:39
|
|
|
tylko ze ten zabek na rozpieraczu, który ma wejsc w samolegulator wychodzi jagby na zewnatrz. A gdy zaloze samoregulator zewnetrznie to szczeka razem z nim nie chce wejsc w to wyciecie w rozpeiraczu. Czeski film normalnie. Zazdroszcze wam, że wiecie jak to robic i to w 3 minuty ;-)
PS. Pytanie z innej beczki.
Do cylinderkow z przodu pasuje zestaw naprawczy z fiata 125p. A do pompy hamulcowej? Gdzie to cholerstwo kupic? Mowie o mk1 caly czas.
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Maj 2005, 18:11
|
|
|
hm pojęcie pasuje to zamocne określenie . Da sie przełożyć tłoczki szlif 0 z FSO 1500 na przód do fiesty . A pompa hm szukaj sklepu gdzie maja reperaturki AUTOFREN (chyba tak sie pisze) oni maja jeszcze w katalogu do naszych autek gumki do pompy . jeśli masz serwo gumki 19 mm |
|
|
|
 |
Bazyli [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Maj 2005, 03:39
|
|
|
Dzieki. Juz szukam. A czy z servem moze sie cos dziac? Czytalem ze jadles sobie na nim zeby Jak sprawdzic czy jest ok? Czy odlaczenie przewodu wystarczy czy jest jeszcze jakis inny sposob?
Pozadrawiam i jeszcze raz dzieki |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Maj 2005, 10:02
|
|
|
Jak sprawdzić serwo? Kłądziesz noge na hamulcu, i uruchamiasz silnik... jak pedał choć trochę wejdzie w podłoge to servo jest sprawne... pozatym po odłaczeniu (nie zapomnij zatkać węza) hamucle strasznie tępe się robią.... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bazyli [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Maj 2005, 15:40
|
|
|
Dzieki za pomoc i cenne rady
Hamulcow juz mam dosyc.... chyba niepelnosprytny jestem bo nie umiem tego tak poskladac zeby wlazlo jakos "legalnie".
Wymieniam all, przod i tyl u kumpla mechanika i bedzie gites.
Mam tylko jeszcze jedno pytanko - Jak jest MAKSYMALNA średnica bębnów w Mk1 ?
Chce je przetoczyc i nie wiem czy jeszcze sie da czy musze szukac "mniejszych"
Pozdrawiam i dziekuje. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Maj 2005, 16:42
|
|
|
hehe pewno sa śmieciowate . jak każde bebny z mk1 . Hm po takim przebiegu, co do średnicy to nie pamiętam ale łatwo sprawdzić po tym w którym miejscu beda sie opierać szczęki na bebnie . ewentualnie rozeprzeć szczęki na samoregulatorach i zmierzyć . Hm ale raczej toczenie sensu nie mam choć czasami ktoś zmienia bebny po drodze 20 lat. |
|
|
|
 |
Bazyli [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Maj 2005, 18:02
|
|
|
kurde to kapa.. nie dam 130zl za jeden beben :////
Dioda: czyli nie wiadomo ile w mm powinno byc? |
|
|
|
 |
|