[MK5] mechanika/elektryka?? problemy ze spalaniem zetec |
Autor |
Wiadomość |
Lenin
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 71 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 17 Wrz 2009, 22:03 [MK5] mechanika/elektryka?? problemy ze spalaniem zetec
|
|
|
Witam!
Szukałem podobnego tematu, ale nic nie znalazłem na ten temat.
Otóż mam taki problem, od jakiegos czasu (okolo 2 miesiace) samochod zaczal mi dziwnie szarpac, czasem szarpie dodajac gazu, czasem gdy puszcze gaz tak dziwnie jakby "skakal"
Wymienilem filtr paliwa, wymienilem swiece.. po swiecach minimalnie sie polepszylo...
Mechanik sprawdzal jeszcze kable mowil ze sa w porzadku..
Zauwazylem ze jak bylo zimno to "efekty" te widac bardziej..
Co jeszcze moge powiedziec to ze samochod strasznie zmulony jest, duzo mocy traci.. I ze czasem ma tak ze mu przechodzi na troche i jest normalnie..
Czy ktos mial podobne dolegliwosci? Co to moze byc za przyczyna??
Silnik Zetec 1.25 16V, nie zagazowany
Aha dodam rowniez co mnie najgorzej martwi ze spalanie wzroslo z 6-7 litrow na minimum 8-9...
Z gory dzieki za pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 00:00
|
|
|
Na 99% padł MAP, miałem to samo u siebie, na kompie wyjdzie na pewno, jak nie ma wartości temperatury lub podciśnienia w kolektorze dolotowym to na pewno on. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Lenin
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 71 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 08:52
|
|
|
ok, sprawdze to na komputerze bo jak nie to trzeba bedzie dalej szukac masakra zeby palil 8-9 litrow i wogole mocy nie mial |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 10:01
|
|
|
odepnij jeszcze kostkę od tego czujnika, jest w kolektorze zaraz za przepustnicą od strony chłodnicy, w pracy silnika nic się wtedy nie powinno zmienić.
Masz mk5, więc błędy pokazuje Ci licznik, więc na początku tu sprawdź. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Lenin
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 71 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 15:21
|
|
|
czy ten MAP to jest o to: http://www.allegro.pl/ite..._powietrza.html ??
bo mi elektryk powiedzial ze to jakis czujnik przeslony przeplywomierza czy cos takiego.. po przeczyszczeniu troche lepiej chodzi, ale zobaczymy po czasie co sie bedzie dzialo ..
jakbys mogl wyslac zdjecie jak wyglada ten MAP i ewentualnie jak go szukac (nazwa) i ile Cie kosztowal?
z gory dzieki |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 18:19
|
|
|
tak to jest to, z katalogu ic: Czujnik podciśnienia kolektora dolotowego, FACET 10.3097, indeks: 1 993 097, Cena brutto: 200,29 zł, ja po zniżkach dałem ok 160pln.
Przepływomierz jakby był to by był gdzie indziej i poza tym inaczej wygląda a jak ten czujnik jest uszkodzony to czyszczenie nic nie da.
[ Dodano: Pon Wrz 21, 2009 09:15 ]
 |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Lenin
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 71 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 11 Paź 2009, 22:53
|
|
|
dzieki za pomoc, okazalo sie ze tylko blad na nim wyskoczyl, po skasowaniu wrocilo do normy, nie wiem jak na dlugo ale mam nadzieje ze szybko nie padnie a jesli juz to bede wiedzial co do wymiany |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 12 Paź 2009, 09:39
|
|
|
hmmm... nie ma tak, że wyskakuje błąd i się trzyma w ecu i trzeba go ręcznie wykasować. Jak zmieniałem u siebie ten czujnik to do kompa nie zaglądałem, żadnego śmiesznego resetu, wsiadłem, odpaliłem i był zupełnie inny samochód. Tak więc ale ten czujnik już wariuje i ma się ku końcowi albo gdzieś w instalacji jest babol. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
floox
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12 Paź 2009, 22:26
|
|
|
mam ten sam problem (szarpanie)
jak sprawdzić czy też mam błąd w tym MAP ? Jak sprawdzić czy to napewno w tym jest przyczyna ?
Z góry dzięki
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 13 Paź 2009, 08:40
|
|
|
inaczej niż przez kompa raczej nie sprawdzisz, ewentualnie jak go odepniesz i będzie dalej tak samo to znaczy, że to on. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Lenin
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 71 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 25 Paź 2009, 15:55
|
|
|
Marcin napisał/a: | inaczej niż przez kompa raczej nie sprawdzisz, ewentualnie jak go odepniesz i będzie dalej tak samo to znaczy, że to on. |
nie prawda, bo wtedy wlacza sie w tryb awaryjny tak samo jak sonda lambda i pamieta poprzednie ustawienia, i bedzie szarpac dalej, mialem tak ze odlaczylem i ch*** dało to nie pozostaje nic innego jak podpiecie pod kompa, swoja droga moglibyscie polecic cos z allegro co daje rade do diagnostyki auta?? bo bulic non stop za podpiecie 5 dych to troche kiepsko |
_________________
 |
|
|
|
 |
|