Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Wymiana katalizatora.
Autor Wiadomość
djkristoff
[Usunięty]

Wysłany: 2 Wrz 2009, 18:41   [MK6] Wymiana katalizatora.

Witam ponownie,
Doszło do sytuacji kiedy musze wymienic katalizator na nowy, denerwuje mnie jazda z "check engine". Silnik 1.3 benzynka, 69 km. ASO zaspiewał ponad 3 tys zł. Poradzcie gdzie najlepiej szukac czesci, czy mozna wstawic jakis zamiennik - jesli tak to jaki?? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Wrz 2009, 09:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 2 Wrz 2009, 22:35   

djkristoff napisał/a:
Poradzcie gdzie najlepiej szukac czesci

ja mam kata z mojej mk6stki :)

ps. sprawdziłeś, że to na pewno kat a nie np. sonda?
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Wrz 2009, 22:53   

W tak młodym aucie padł już kat :|
W mk3 poda conajmniej dopiero po 15 latach :hihihi:
Ja bym kupił na szrocie.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 3 Wrz 2009, 01:09   

MARIUSZ.B napisał/a:
W tak młodym aucie padł już kat
Zależy jaki ma przebeg..
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Wrz 2009, 09:07   

kat jest diagnozowany przez dwie sondy lambda - pewnie któraś podaje głupoty i stąd błąd kata... trzeba pomierzyć :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
djkristoff
[Usunięty]

Wysłany: 3 Wrz 2009, 11:37   

przebieg 67 tys. Pojechałem na emisje spalin, wyszło za dużo tlenu. Sprawdzili cały układ wydechowy pod katem szczelnosci, nic nie znalezli i stwierdzili, że to niestety katalizator. Wiec z moja wiedza nie mam podstaw by z nimi dyskutowac. Wczesniej kasowałem bład dwa razy - za kazdym razem facet mowił, że to kat powołujac sie na kod błedu.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Wrz 2009, 12:28   

zdechły katalizator = za dużo tlenu w spalinach :cojest: :hahaha:

poczytaj na przykład TUTAJ (napisane bardzo pokrótce, po więcej informacji zapraszam na google z hasłem "katalizator trójfunkcyjny" albo "katalizator trójdrożny")

do tego powiem Ci jeszcze, że padnięta cyrkonowa sonda lambda daje niskie napięcie, co przy jej normalnym działaniu dla sterownika silnika oznacza "mieszanka uboga" czyli nic innego jak "nadmiar tlenu w spalinach" (charakterystykę sondy też możesz znaleźć za pomocą googli - to gdybyś nie wierzył)

teraz wyciągnij wnioski i zmień Ty kolego lepiej mechanika bo to jakaś DUPA WOŁOWA
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Wrz 2009, 14:08   

trzeba się wpiąć jakimś fejsem w komputer i zobaczyć jakie napięcia widzi komputer na tych sondach .
 
 
 
djkristoff
[Usunięty]

Wysłany: 3 Wrz 2009, 15:39   

Dobra Panowie, jako "humanista" nie znam sie na tych sprawach ale skoro zalecacie, to posprawdzam to gdzie indziej z naciskiem na prace sond. Gdyby jednak okazało sie, że to kartalizator to nowy oryginalny wraz z robotą wychodzi 1700zł. Wole to niz cene z ASO. Dziekówa za odpowiedzi
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Wrz 2009, 19:20   

ASO to jest do wymiany klocków i mówienia że czegoś nie da się zrobić . Takie realia .
Sprawdzić trzeba czy to jest błąd sporadyczny czy cały czas będzie wracał . Niestety diagnozowanie fordów po 2000 roku wymaga cierpliwości a sama diagnostyka często wprowadza w błąd .
 
 
 
djkristoff
[Usunięty]

Wysłany: 4 Wrz 2009, 00:29   

Jako czysta ciekawostke napisze dla zainteresowanych ile kosztje ów serwis w autoryzowanym serwisie Forda w Zielonej Górze:
Katalizator: 3300zł
Obie sondy (twierdza, że "musza" być wymienione z katem): 1300zł
jakies nakretki i podkłaki - nie wiem o co chodzi: 150 zł
robocizna: "promocja" jesli zrobie u nich...400-500zł

Nie chce używać słów, kwalifikujacych mnie do ostrzeżen na tym forum. Dobrze, że zawsze moge spytać tu o rade. Pozdro!!
 
 
mikolaj_r 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 38
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 397
Skąd: Tychy
Wysłany: 4 Wrz 2009, 11:13   

bidżej napisał/a:
zdechły katalizator = za dużo tlenu w spalinach :cojest: :hahaha:


Nie wiem co takie śmieszne, przeciez jak katalizator przestanie utleniać to bedzie wiecej tlenu w spalinach - to właśnie sprawdza sonda za katalizatorem.

Ja bym przeanalizował sygnał z sondy po naciśnieciu i gwałtownym puszczeniu gazu. Jeżeli charakterystyka w ogóle sie nie bedzie zmieniac, wymieniłbym sondę, jeżeli po puszczeniu spadnie nieco niżej - obstawiałbym katalizator.
 
 
 
djkristoff
[Usunięty]

Wysłany: 5 Wrz 2009, 10:17   

No własnie byłem raz jeszcze. Na wysokich obrotach wszystko jest ok - przy niskich lipa. Po raz kolejny wskazuja katalizator. Moze i znowu ktos bedzie sie smiał z tych zdań ale ja jako laik tylko pisze co powiedzieli.
 
 
mikolaj_r 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 38
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 397
Skąd: Tychy
Wysłany: 5 Wrz 2009, 11:18   

Hmm, czyli mozna przypuszczac ze druga sonda działa, bo rozróżnia stan wysoki i niski. Słuchaj, a samochód jeździ normalnie, tzn. nie czuć spadków mocy,normalnie przyspiesza?

Aa i głupie pytanie - pomiarów goście dokonują zawsze na nagrzanym silniku?
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 5 Wrz 2009, 11:58   

djkristoff napisał/a:
Jako czysta ciekawostke napisze dla zainteresowanych ile kosztje ów serwis w autoryzowanym serwisie Forda w Zielonej Górze:
Katalizator: 3300zł
Obie sondy (twierdza, że "musza" być wymienione z katem): 1300zł
jakies nakretki i podkłaki - nie wiem o co chodzi: 150 zł
robocizna: "promocja" jesli zrobie u nich...400-500zł

Nie chce używać słów, kwalifikujacych mnie do ostrzeżen na tym forum. Dobrze, że zawsze moge spytać tu o rade. Pozdro!!


Złodziejskie ceny!
Podkładkiza 150 zł, chcą cie naciągnąć :hahaha:

Obie sondy kupisz za 500 zł. Ile jeszcze palanty z ASO będą próbować naciągać ludzi?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
djkristoff
[Usunięty]

Wysłany: 23 Wrz 2009, 22:19   

Zmieniłem kata za 1700zł na nowy, stary ponoc musiał zostac odesłany do Niemiec, cos takiego tłumaczył mechanik - który załatwił mi oryginał najtaniej w miescie. Bład skasowany - co do mocy auta to dla mnie ten silnik to kompletna porazka, jezdzi nim moja dziewczyna, jej wystarczy - ale wciaz mi sie zdaje , że kiedys była żwawsza - może to tylko złudzenie. Musze po prostu pojechac w dłuższa trase i zobaczyc czy jakis bład nie wyskoczy. Oby było ok.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Wrz 2009, 22:35   

djkristoff napisał/a:
stary ponoc musiał zostac odesłany do Niemiec

Dobra ściema :-)
Zobacz tu http://katalizatory.com/cennik.html
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Wrz 2009, 10:39   

dobre aparaty z tych mechaników :rotfl:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
djkristoff
[Usunięty]

Wysłany: 24 Wrz 2009, 22:48   

Pewnie macie racje, ale to był jedyny mechanik który sprowadził mi oryginał w cenie "do przyjecia". ASO kazało mi równiez zapłacic za "utylizacje" starego kata. Inni mechanicy radzili zżyć sie z błedem "check service". Ale ja wiecie - lubie jak w aucie wszytko działa, poza tym gdynym chciał sprzedac fiescine - to nie chce kasowac błedu i wciskac ludziom kitu. Poza tym tyle juz w nia władowałem - ze sprzedawac sie nie opłaca ;)


PS. abstracujac od tematu po zmianie katalizatora cos w aucie brzeczy w okolicach 2500 obrotów. Ale ja juz nie mam do tego ani cierpliwosci ani siły ;)) POZDRO
 
 
mikolaj_r 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 38
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 397
Skąd: Tychy
Wysłany: 25 Wrz 2009, 09:54   

djkristoff napisał/a:
Pewnie macie racje, ale to był jedyny mechanik który sprowadził mi oryginał w cenie "do przyjecia". ASO kazało mi równiez zapłacic za "utylizacje" starego kata. Inni mechanicy radzili zżyć sie z błedem "check service". Ale ja wiecie - lubie jak w aucie wszytko działa, poza tym gdynym chciał sprzedac fiescine - to nie chce kasowac błedu i wciskac ludziom kitu. Poza tym tyle juz w nia władowałem - ze sprzedawac sie nie opłaca ;)


PS. abstracujac od tematu po zmianie katalizatora cos w aucie brzeczy w okolicach 2500 obrotów. Ale ja juz nie mam do tego ani cierpliwosci ani siły ;)) POZDRO


W swojej bezczelności ASO czasami przechodzi samego siebie. Brzeczenie to na pewno osłona termiczna gdzies jest niedokrecona albo jest za blisko katalizatora. Podjedź tam gdzie wymieniali Ci kata niech to poprawią.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.