[MK4] Wymiana żarówki - drobny problem

Tematy z tego podforum będą przenoszone do nowych działów.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Grabarz
Posty: 69
Rejestracja: czw 21 lut 2008, 11:08
Płeć: Nie podano

[MK4] Wymiana żarówki - drobny problem

Post #1 autor: Grabarz » pt 28 sie 2009, 13:31

Witam, chciałem wymienić wczoraj żarówkę światła mijania w przednim reflektorze ( na szczęście z prawej strony), ale po wypięciu kostki napotkałem taki problem, że nie wiem jaki patent trzyma ten zielony plastyk, w którym siedzi żarówka.

Czy ktoś może mi odpowiedzieć, czy są tam jakieś zaczepy, czy coś trzeba przekręcić, czy coś... ?
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować

Awatar użytkownika
polansky
Posty: 79
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 16:10
Płeć: Nie podano

Post #2 autor: polansky » pt 28 sie 2009, 14:52

Grabarz pisze:Czy ktoś może mi odpowiedzieć, czy są tam jakieś zaczepy, czy coś trzeba przekręcić, czy coś... ?


Jest tam taki wygięty drucik ("sprężynka") który, trzyma żarówkę. Z jednej strony jest zamocowany na stałe, a z drugiej siedzi w takim zaczepie i trzeba go pociągnąć, albo ścisnąć żeby wyskoczył z zaczepu, już nie pamiętam ;-(
Nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem.
Najlepiej wykręć lampę (3 śruby na torxa) i masz cały reflektor na wierzchu i wszystko ładnie widać co i jak (zresztą taki sposób wymiany żarówki w przednich lampach podaje książka i powiem szczerze, że jest dużo wygodniejszy niż wciskanie i haratanie łapy (z lewej strony ,przynajmniej w zetec'u, nawet nie ma miejsca, żeby tą plastikową osłonkę wypiąć, a co dopiero rękę tam wsadzić :sad: ))
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano :)

[scroll]Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 :fox: [/scroll]

Awatar użytkownika
Grabarz
Posty: 69
Rejestracja: czw 21 lut 2008, 11:08
Płeć: Nie podano

Post #3 autor: Grabarz » ndz 30 sie 2009, 09:43

Dzięki, jakoś tą żaróweczkę wymieniłem - jak się wsadzi łeb pod maskę, to widać jak schodzą zaczepy.
Tylko, że teraz wygląda na to, że ta nowa żarówka świeci mocniej niż poprzednia (włożona jest raczej dobrze, bo takim dzióbkiem do góry). Może krzywo, ale ten patent z regulacją reflektora chyba nie działa - te takie blaszki
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować

Awatar użytkownika
J@rek
Posty: 966
Rejestracja: wt 04 wrz 2007, 21:59
Płeć: Nie podano

Post #4 autor: J@rek » ndz 30 sie 2009, 09:49

Grabarz pisze:ale ten patent z regulacją reflektora chyba nie działa - te takie blaszki

blaszki nie służą do regulacji reflektora tylko trzymają szkło lampy :yes: regulacja reflektorów w MK4 jest w pasie przednim.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
polansky
Posty: 79
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 16:10
Płeć: Nie podano

Post #5 autor: polansky » ndz 30 sie 2009, 10:46

Grabarz pisze:Tylko, że teraz wygląda na to, że ta nowa żarówka świeci mocniej niż poprzednia (włożona jest raczej dobrze, bo takim dzióbkiem do góry). Może krzywo,


Krzywo się raczej nie da, bo jak nie trafisz dobrze w te gniazda pod wypusty w żarówce, to raczej nie zapniesz tej zapinki :)
A to że świeci mocniej od starej to chyba normalne - znaczy, że stara żarówka, już trochę przepracowała, skoro różnica jest zauważalna :-)

Grabarz pisze:Może krzywo, ale ten patent z regulacją reflektora chyba nie działa - te takie blaszki


Aż to opisałem dla potomnych na zdjęciu, coby już wszystko było jasne :ok:

Obrazek
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano :)



[scroll]Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 :fox: [/scroll]

Awatar użytkownika
Grabarz
Posty: 69
Rejestracja: czw 21 lut 2008, 11:08
Płeć: Nie podano

Post #6 autor: Grabarz » ndz 30 sie 2009, 22:19

hehe, no to ładnie walnąłem z tą regulacją. Zmyliły mnie te napisy obok blaszek - 1,2% up down, teraz wiem do czego się odnoszą.
Dzięki za pomoc.
Jakby gdzieś była instrukcja wymiany żaróweczki po drugiej stronie poprzez zdjęcie klosza reflektora, to byłbym wdzięczny (i nazwę czegoś, co może te śrubki odkręcić)
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować

Awatar użytkownika
polansky
Posty: 79
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 16:10
Płeć: Nie podano

Post #7 autor: polansky » ndz 30 sie 2009, 22:26

Grabarz pisze:Jakby gdzieś była instrukcja wymiany żaróweczki po drugiej stronie poprzez zdjęcie klosza reflektora, to byłbym wdzięczny (i nazwę czegoś, co może te śrubki odkręcić)

Po drugiej stronie masz analogicznie 3 śrubki jak te co zaznaczyłem na żółto (atrapę wiesz jak wyciągnąć? Po prostu wyrywasz :hihihi: ), odkręca się je czymś co się nazywa torx, bodajże tam jest torx o rozmiarze T20 albo T30( nie pamiętam) Po odkręceniu tych trzech śrub wysuwasz cały reflektor do przodu, otwierasz klapki, wymieniasz żarówki i składasz z powrotem do kupy :)
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano :)



[scroll]Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 :fox: [/scroll]

marekw
Posty: 79
Rejestracja: pt 11 mar 2005, 23:18
Płeć: Nie podano

Post #8 autor: marekw » śr 02 wrz 2009, 19:57

Jedyna słuszna metoda wymiany żarówek w tych fiestach to 1) zdjęcie atrapy wlotu powietrza, 2) wykręcenie tych 3 srub choćby wkrętakiem krzyżowym. 3) odpięcie kostki złączki zasilania żarówek. Cały reflektor wędruje póżniej do bagażnika i tam spokojnie wymieniam żarówkę. I tu dobra rada,aby uniknąć różnicy w świeceniu lub barwie światła najlepiej wymieniać komplet do tej przepalonej.
SYMPATYK >> FRAKCJi BYDGOSZCZ <<

andrzej.p
Płeć: Nie podano

Post #9 autor: andrzej.p » czw 08 paź 2009, 23:18

Mam inny kłopot. U mnie w (i chyba nie tylko) reflektorach są takie plastikowe elementy - nie wiem jak to nazwać, które niestety spadły do jego wnętrza. Pewnie ich zadaniem jest odbłysk światłą żarówki na lustro reflektora. Czy można to jakoś ponownie umocować, czy pozostaje tyko wymiana świateł??? Niestety jeden reflektor - z odzysku kosztuje 100 pln. Słyszałem, że można rozmontować szkło i ponownie skleić, czy to prawda???

Awatar użytkownika
arecki
Człowiek Whisky
Posty: 1913
Rejestracja: ndz 04 sty 2009, 13:28
Płeć: Nie podano

Post #10 autor: arecki » pt 09 paź 2009, 00:01

andrzej.p pisze:Słyszałem, że można rozmontować szkło i ponownie skleić, czy to prawda???


tak
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Była Fiesta jest Focus Obrazek

firefighter1
Płeć: Nie podano

Post #11 autor: firefighter1 » pt 16 paź 2009, 14:32

w mk4 światła są na zapinki metalowe (nie są klejone) a pomiędzy szkłem a plastikiem jest gumowa uszczelka. Bardzo łatwo je rozebrać.

Pawełos666
Posty: 1153
Rejestracja: ndz 15 cze 2008, 13:38
Płeć: Nie podano

Post #12 autor: Pawełos666 » pt 16 paź 2009, 14:36

tylko ze na aucie tego nie zrobisz odrazu Ci to mowie
CVH 1.4 FU..'89
Obrazek
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec

speq
Posty: 52
Rejestracja: czw 03 wrz 2009, 23:01
Płeć: Nie podano

Post #13 autor: speq » pn 19 paź 2009, 20:13

Wg mnie totalnie bez sensu jest wykręcanie całej lampy do wymiany jakiejkolwiek żarówki.
Prawa lampa - żaden problem. Wszystko widać jak na dłoni.

Lewa lampa - Wystarczy zdjąć górną część puszki od filtra powietrza, poodpinać przewody i też jest przyjemny dostęp.

A żarówkę można źle wsadzić i ją tam zamocować... ;)

andrzej.p
Płeć: Nie podano

Post #14 autor: andrzej.p » pn 19 paź 2009, 22:43

firefighter1 pisze:w mk4 światła są na zapinki metalowe (nie są klejone) a pomiędzy szkłem a plastikiem jest gumowa uszczelka. Bardzo łatwo je rozebrać.

Czy ktoś już to robił i z jakim efektem? Czy lampa jest szczelna bo w końcu jest to 10-letnie auto? Może trzeba użyć jakiegoś silikonu lub innego uszczelniacza? <???>

Awatar użytkownika
arecki
Człowiek Whisky
Posty: 1913
Rejestracja: ndz 04 sty 2009, 13:28
Płeć: Nie podano

Post #15 autor: arecki » pn 19 paź 2009, 22:53

andrzej.p pisze:Czy lampa jest szczelna bo w końcu jest to 10-letnie auto? Może trzeba użyć jakiegoś silikonu lub innego uszczelniacza? <???>


to Twoja lampa i sam powinieneś wiedzieć czy jest szczelna :P poza tym ta gumowa uszczelka co tam się znajduje wystarczy...
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Była Fiesta jest Focus Obrazek

andrzej.p
Płeć: Nie podano

Post #16 autor: andrzej.p » wt 20 paź 2009, 09:57

arecki pisze:
andrzej.p pisze:Czy lampa jest szczelna bo w końcu jest to 10-letnie auto? Może trzeba użyć jakiegoś silikonu lub innego uszczelniacza? <???>


to Twoja lampa i sam powinieneś wiedzieć czy jest szczelna :P poza tym ta gumowa uszczelka co tam się znajduje wystarczy...

Naturalnie, że teraz to ona jest szczelna. Moje pytanie dotyczyło szczelności po rozmontowaniu.

Awatar użytkownika
arecki
Człowiek Whisky
Posty: 1913
Rejestracja: ndz 04 sty 2009, 13:28
Płeć: Nie podano

Post #17 autor: arecki » wt 20 paź 2009, 10:25

andrzej.p pisze:Moje pytanie dotyczyło szczelności po rozmontowaniu.


po rozmontowaniu raczej nie będzie szczelna :-P

A tak na serio to wszystko będzie OK, gumowa uszczelka która tam jest dobrze pełni swoja funkcję. Musisz tylko dobrze (dokładnie) umieścić ja z powrotem na swoim miejscu.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Była Fiesta jest Focus Obrazek

andrzej.p
Płeć: Nie podano

Post #18 autor: andrzej.p » wt 20 paź 2009, 14:59

arecki pisze:
andrzej.p pisze:Moje pytanie dotyczyło szczelności po rozmontowaniu.


po rozmontowaniu raczej nie będzie szczelna :-P

A tak na serio to wszystko będzie OK, gumowa uszczelka która tam jest dobrze pełni swoja funkcję. Musisz tylko dobrze (dokładnie) umieścić ja z powrotem na swoim miejscu.

Dzięki

Awatar użytkownika
arecki
Człowiek Whisky
Posty: 1913
Rejestracja: ndz 04 sty 2009, 13:28
Płeć: Nie podano

Post #19 autor: arecki » wt 20 paź 2009, 21:28

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Była Fiesta jest Focus Obrazek

andrzej.p
Płeć: Nie podano

Post #20 autor: andrzej.p » wt 20 paź 2009, 23:34


Jeszcze raz dziękuję, mimo wcześniejszych uszczypliwości :) Bardzo ciekawy rysunek. W najbliższym czasie spróbuję i dam zanać. :yes:

[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 20:26 ]


Lampy zostały już zmontowane. Ten plastikowy kapturek a bardziej jego mocowanie to jest naprawdę porażka.


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika