Uklady dolotowe oraz wydechowe zetec |
Autor |
Wiadomość |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 2 Sie 2009, 13:48 Uklady dolotowe oraz wydechowe zetec
|
|
|
Zeby nie robic burdelu w temacie Qzyna zakladam temat tu...
Ad@mus napisał/a: | barany maja plusy i minusy
tak samo jak plastic ma plusty i minusy
najwiekszy plus barana to taki ze jest poprostu zrobiony z lepszego twarlszego materialu
plastic ma lepsza podobno przepustowosc, jego konstrukcja omija TOP silnika i wydawac by sie moglo ze powietrze zasysane przez plastic bedzie chlodniejsze od tego z barana ktore jest praktycznie caly czas obiekane przez plastic rurke nad silnikiem
dywaguje dlatego bo tez chce wydechowy z foki zalozyc, podobno ssacy w foki ma jeszcze inna / lepsza konstrukcje niz te dwa wyzej, mozliwosci multum...
ale jak bym mial zostawiacrogi to napewno wywalil bym ten plastic z szumnym napisem 1,8 130ps i szukal bym rury z RSturbo:)
[url=http://img529.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
p.s. zwoccie uwage co ten koles z fotki nakombinowal z kolektoerm ssacym, hybryda cvhi zeteca?? |
Z mojej strony powiem tak iz aluminium czy tez dur aluminium latwo nabiera temperatury podczas pracy silnika, ale i szybko je oddaje po zgaszeniu jednostki, kolektor plastikowy jest mniej czuly na temeprature zewnetrzna, ma zupelnie inaczej ulozone kanaly oraz ich dlugosci w porownaniu do w/w...
Pamietac trzeba ze jesli juz chcemi zmieniac kolektor z alu na plastik musimiy miec sruby mocujace do niego a to dla tego ze plastikowy kolektor ma krotkie sruby i te z alu beda wystawac po mimo maksymalnego przykrecenia a zabawa w podkladki chyba mija sie z celem
Kolektory wydechowe:
seria no coz fajne ze jest...
Focus od 1.6 do 2.0 maja takie same dlugosci kanalow oraz ich srednice, za razem pasuje on P&P na silver topa, schody zaczynaja sie dalej gdy chcemy umiecic sonde i dorobic reszte wydechu...
Sonda musi byc umieszczona identycznie jak w przypadku serii...
No i ostatnia sprawa czyli kolektor z Durateka, no coz tu juz nie jest tak kolorowo, a to dla tego ze trzeba przenosic jeden z kanalow blizej poprzedniego a precyzujac to dokladnie chodzi o przesuniencie kanalu z 4 gara w strone kanalu 3 gara, kolejna sprawa to nawiercanie nowych otworow w flanszy zeby pasowalo to do ziutka, zarowno black jak i silver.
Pogladowe foto w/w kolektora z durateka
http://photos02.allegroim...60/44/679604445
Pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 2 Sie 2009, 18:23
|
|
|
jak jedziemy z kolektorami to jedziemy do konca....
tez truje juz wszystkim od dluzszego czasy ze wkoncu zmienie kolektor wydechowy
dla tunerow ktorzy maja zetecki sa jeszcze inne drogi zalozenia "mądrzejszego" kolektora wydechowego niz seryjny odlewany złom
jak wiadomo kolektory rurowe typu 4-2-1 lub 4-1 sa szeroko stosowane przez tunerow jako element usprawniajacy prace silnika(czyt osiagi)
dodatkowym atutem kolektora customowego, czyli kolektor podpiety do ziutka w ktory fabryka nie wyposarzyla fiesty mk3, jest to ze mozna oizolowac dany kolektor tasma termoizolacyjna co obnizy nam temperature w komorze silnika co ma mniejszy badz wiekszy wplyw na sprawnosc calej jednostki. chodzi tu oczywiscie o zasysane powietrze...
kolektory rurowe czyli te nad ktorymi dumamy i ktore powoduja podniete i w ogole jest lepsza przepustowosc spalin,
rozwiazania jakie mozemy zastosowac to kolektor z duratec ktory prezentował wyzej Konrad, jak wiadomo trza zeźbic
mamy do wybory jeszcze kolektory z oplowskiego c20xe lub kolektor z escorta rs2000
oba trza przerabiac pod zeteca
ten kto chce cos zmienic i nie chce sie paprac wybiera kolektor z focusa
ile to daje nie wiem
oczywiscie krok dalej jest odetkany wydech ale to juz inna historyja |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 2 Sie 2009, 18:56
|
|
|
Odetkanie wydechu kazdy moze interpretowac inaczej... wiec jesli ktos chce cos dlubac z wydechem o najpiew polecal bym spawdzic co oferuja firmy zajmujace sie tylko ukladami wydechowymi np Reumus, Sebring, SuperSprint ECT... Musze odnalesc stronke gdzie jest dokladnie opisane co za co odpowiada i jak dobiera sie wydech do wolnossaka, bo w turbo to wiekszego znaczenia nie ma... ale ssak jest bardzo wyczulony na zmiane wydechu, dolotu, obrobke glowicy itp. jeden z przykladow obrobki glowicy:
Przed:

Po:

Glowice z opla omegi MV6 do Corsy B Stelmiego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 3 Sie 2009, 12:11
|
|
|
Fordon, tak jak piszesz, dobrze jest obaic co maja producenci ale za kompletny uklad biora gore kasy
jak ktos ma to oczywiscie, bo kto bogatemu zabroni
ja robilem u siebie na chlopski rozum, tzn tak jak Puma radzil, jak poczytalem na forum itd
u mnie jest wypatroszony kat a dalej do konca rura fi 55 i na koncu "sportowy" komorowy tlumik ultera z koncowka fi 100 |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
Grand

Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Sie 2009, 20:34
|
|
|
miałem przez chwile w silniku zetec RQB 130 ps rure z napisem " turbo " z RST i stożek.
dźwięk był niessamowity bardzo głośny i ryczący ( szymy zaworów )
i to tyle ze zmian jakie to wprowadziło.
seryjny dolot a zamiast puszki filtra stożek KN'a i dolot powietrza ze zderzaka też zmieniał dźwięk ale mniej a moc szczytowa przenosiła się troszke na wyższe obroty.
nic pozatym.
słabiej na dole mocniej na górze.
kolektor wydechowy miałem z tym recylkulatorem spalin te rurki wskazane jest wywalić choćby dlatego, że zasłaniają dość znacznie wydech.
polerowałem kanały dolotowe i wylotowe we własnym zakresie i przyniosło znikome rezultaty, raczej placebo niż coś co możnaby na hamowni zobaczyć |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 3 Lis 2009, 21:11
|
|
|
Fordon napisał/a: | Pamietac trzeba ze jesli juz chcemi zmieniac kolektor z alu na plastik musimiy miec sruby mocujace do niego a to dla tego ze plastikowy kolektor ma krotkie sruby i te z alu beda wystawac po mimo maksymalnego przykrecenia a zabawa w podkladki chyba mija sie z celem |
Konrad mozesz mi opisac FAQ pt"montarz plastika"
napisales ze sruby trza miec, a dowiedzialem sie se jeszcze zdalo by sie inne graty miec,
pyt no,1- co potrzeba
2. jak to co do czego,
3. przepustnica??
4. wtryski??
co jeszcze??
itp itd, ty wiesz:) |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 3 Lis 2009, 23:11
|
|
|
ad.1 kolektor oczywiście, śruby (zamienniki po 1.50 wystarczą), rurka do serwa hamulcowego z mondka lub escorta ( po 97r), krokowiec
ad.2 skracamy rurki od nagrzewnicy i dajemy rurki gumowe 90* jedna w lewo druga w prawo, zaślepiamy kanał erg w plastikowym kolektorze
ad.3 przepustnica pasuje p'n'p do kolektora
ad.4 j.w.
przydatną rzeczą są także zaślepki z Focusa na króćce ciśnieniowe
jbc to służę radą |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 08:15
|
|
|
eCo^ napisał/a: | ad.2 skracamy rurki od nagrzewnicy i dajemy rurki gumowe 90* jedna w lewo druga w prawo, zaślepiamy kanał erg w plastikowym kolektorze |
z tego co mi Fordon mowil tego nie trzeba ruszac?? nie ma tam miejsca czy co??
wtryski z alu pasuja??
pytam bo jak pojade na szrot tp bede targal wszystko co mi trza |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 09:10
|
|
|
cała listwa podchodzi, rurki trzeba skrócić bo kolektor nie wejdzie |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 10:23
|
|
|
eCo^ napisał/a: | rurki trzeba skrócić bo kolektor nie wejdzie |
slyszalem ze rurki mozna zostawic w spokoju, aaaa musze sie tego chycic wkoncu i obadac ;p
dzieki za odp... |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 10:36
|
|
|
niestety nie |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 15:19
|
|
|
Kolektor mondeo escort jest P&P, sruby sa dluzsze niz w przypatku aluminiowego, przepustnica oraz wtryski tez pasuja, EGR trzeba zaslepic...
Nic nie trzeba ciac i giac, wsadzilem RKC na plastiku wraz z wezami z escorta i zero problemow, tak samo weze z 1.1 i 1.3 tak samo sa ukladane...
Foto pogladowe.
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 15:26
|
|
|
no i wtyke pod krokowy trza miec z plastika tak?? |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 16:08
|
|
|
Fordon wybacz ale u mnie nie ma takiej możliwości, musiałem skrócić rurki od nagrzewnicy.
cd krokowca to są 2 rodzaje wtyczek taka fiestowa, i taka bardzie przypominająca focusa. Zależy od krokowca. |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 21:56
|
|
|
Najprostrze co mozna zrobic, szukasz sobie kolektora, z tylu wystepuja 3 typy oznaczen na nim...
tj:
1.6/1.8
1.8/1.8i
1.8i/2.0
Szukasz tego ostatniego w kpl, wraz z kabelkami itp, bo to ci sie przyda, krokowka to najlepiej finansowo wyjdzie was, jak poszukacie sobie takie ktora ma identyczna z fiesta, bo drugi typ krokowca kosztuje krocie, z focusa nie pasuje i sie pierdzielic lubi...
ECO: ja przedstawiam to co robilem i to co mam na fotach, co moge udowodnic, bez podstaw tego nie pisalem... nie wiem jakim cudem musiales to ruszac ale mi nawet przy manewrowaniu silnikiem podczas osadzania nie przekszadzaly zadne krucce...
Fakty i foty sie licza oraz ilosc tego co sie przerobilo... tez slyszalem ze ktos cos przerabial tylko o dziwo nie zdazylo mi sie cos takowego jeszcze... |
_________________
 |
|
|
|
 |
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 23:57
|
|
|
rozumiem ,zresztą wiesz Fiesta Fieście nie równa, pisze tylko to co mnie spodkało, i z tego co wiem Mafiosa i Elemelka |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
 |
|