Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wyrywa 1-wszy bieg, dużo głośniej chodzi
Autor Wiadomość
Andre
[Usunięty]

Wysłany: 1 Sie 2009, 00:03   [MK3] Wyrywa 1-wszy bieg, dużo głośniej chodzi

Cześć!

Sprawa wygląda tak. Od jakiegoś czasu moje 1.1i zaczął chodzić jeszcze głośniej niż kiedyś. Nigdy nie był to szmer, raczej donośny klekot, ale ostatnio jest sporo gorzej.

Druga sprawa. Muszę bardzo delikatnie ruszać, bo przy normalnym ruszaniu dźwignia zmiany biegów odchyla się o dobre 5-7cm do tyłu, a w końcu przy albo wywala bieg, albo przy zmianie na 2-kę autem rąbie o ziemie... taki "jebut" i nic więcej. Od 2-ki jest już całkiem normalnie.

Co do drugiego problemu podejrzewam, że jakaś poduszka jest winna, albo coś w tym stylu. Jadę w poniedziałek na warsztat to pewnie zostanie zrobione (choć nie wiem co to).

Ale ta mega głośna praca.... Jak tego drania wyciszyć?!

P.S. Raczej wydech bez zmian, gdyż mam tylko pierwszy i kat., a zamiast środkowego i końcowego kwasówkę fi 70. Jedyne co, to po ostatnich opadach i mega kałużach na drogach odpadła mi osłona kata. Ale generalnie hałas dobiega z komory. Po prostu klekot stał się dużo głośniejszy... Co radzicie?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Sie 2009, 00:27   

Andre napisał/a:
Ale ta mega głośna praca.... Jak tego drania wyciszyć?!

Ustawić zawory :fox:
Andre napisał/a:
Druga sprawa. Muszę bardzo delikatnie ruszać, bo przy normalnym ruszaniu dźwignia zmiany biegów odchyla się o dobre 5-7cm do tyłu, a w końcu przy albo wywala bieg, albo przy zmianie na 2-kę autem rąbie o ziemie... taki "jebut" i nic więcej. Od 2-ki jest już całkiem normalnie.

Zerwana poduszka. Wymienić.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Sie 2009, 08:46   Re: Wyrywa 1-wszy bieg, dużo głośniej chodzi

Andre napisał/a:
Ale ta mega głośna praca.... Jak tego drania wyciszyć?!?
Jak masz wyrwaną poduszkę (a masz) to pewnie silnik turkoce o coś i stąd te drgania i hałas,,, wymienisz poduszkę powinno ustąpić, po zabiegu ponownie tez ustaw mechanizm wybierania biegów, bo pewnie się przesuną lub co gorsze mogły się drążki pokrzywić - przyjrzyj się temu.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Sie 2009, 09:49   

pytanie o północy, a za dwadzieścia minut celna odpowiedź: za to kocham to forum :)

oczywiście poducha do wymiany :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sie 2009, 01:02   

dokładnie przednia poduszka pod skrzynią . Czasami się potrafi po prostu odkręcić .
 
 
 
RAFIkSierra 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: RAFIk
Wiek: 50
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Żary
Wysłany: 5 Sie 2009, 19:36   

ok. to pozwolę sobie przypiąć się pod temat.

fi 1.8D skrzynka 5biegów + R .... nie wiem czy te auta tak mają, czy to tak ma być, czy jest to źle, bo dopiero zaczyna karierę z tym autkiem. chodzi o to, że w moim aucie muszę szukać biegów 1, 5 i R ... przy czym jak już znajdę odpowiedni bieg, to nie wchodzi on gładko i precyzyjnie, tylko trzeba użyć siły ... dla wyobrażenia mniej więcej ... taki efekt jakby się próbowało wcisnąć pręt między dwa średnio ściśnięte kawałki filcu :) ... wiem , opis może śmieszny ale nie potrafię tego inaczej oddać. nie wiem czy to tak ma być, czy to taka przypadłość auta, ale jest to dość męczące, a autem na co dzień jeździ moja małżonka. jeśli dałoby się to poprawić lub coś z tym zrobić, to chętnie bym jej to zrobił, tylko nie wiem co ... a że nie znam auta, to wolę się zapytać zanim coś sknocę. proszę o wskazówki na co patrzyć, co sprawdzić. z góry dzięki.
_________________
MK3 z 89 roku z silnikiem 1.8Diesel
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Sie 2009, 19:39   

Może regulacja na wybieraku? U mnie przed awarią wybieraka nie było kolorowo, po wymianie i regulacji biegi chodzą pięknie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
RAFIkSierra 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: RAFIk
Wiek: 50
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Żary
Wysłany: 5 Sie 2009, 20:13   

ok ... to znów z serii Lama pyta :) ...

co to? jak zobaczyć, że jest nie tak jak trzeba? jak naprawić / regulować?
_________________
MK3 z 89 roku z silnikiem 1.8Diesel
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sie 2009, 00:28   

wybierak to pręt który wystaje z podłogi . Na pręcie wbita jest zazwyczaj kula a jeśli nie to są dwa ramionka podparte plastikowymi kostkami . Do drążka pod kątem prostym przyczepiony jest pręt który idzie pod autem . Na końcu pręta jest przegub krzyżakowy (połączenie elastyczne) i dalej skrzynia . W dieselkach od wibracji rozpadają się mechanizmy wybierania biegów .

Zeby zrozumieć po co jest wybierak trzeba wiedzieć jak działa skrzynia biegów .
na rysunku powyżej masz 3 wodziki . 3 bo jest 6 biegów . Czarne punkty są zrobione z jednego kawałka metalu od góry i dołu i są wydrążone tak by mogła w nich chodzić końcówka zabieraka . 1 wodzik odpowiada za 1 i 2 bieg drugi wodzik za 3 i 4 a trzeci wodzik za 5 i wsteczny . Jak ruszasz drążkiem w lewo to czerwony punkt (popychacz) rusza się w lewo . W środkowej pozycji stoi w środku . więc jeśli chcesz wrzucić 1 bieg musisz przesunąć popychacz w lewo i w przód .alby popchnąć wodzik który wrzuci bieg . ALE skrzynia jest tak sprytna że ma tzw"fasolki" czyli baryłki między wodzikami które uniemożliwiają wrzucenie 1 i 3 biegu jednocześnie (efekt złego przesunięcia czeronego kwadrata (popychacza) .W wyniku wieloletniej ekspolatacji wybierak dostaje luzów nie może wcelować dokładnie w wodzik 1 i 2 i w wodzik 5 i R . Musisz usunąć luzy by sterował właściwie skrzynią . Fasolki między wodzikami (niebieskie pręty) zapobiegają zakleszczeniu skrzyni czyli wrzuceniu 2 biegów równocześnie .
 
 
 
RAFIkSierra 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: RAFIk
Wiek: 50
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Żary
Wysłany: 6 Sie 2009, 09:51   

Dobra ....zasada działania jasna. A żeby usunąć luzy to trzeba ........ ?
_________________
MK3 z 89 roku z silnikiem 1.8Diesel
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sie 2009, 11:48   

trzeba je znaleźć czyli kanał jedna osoba rusza lewarkiem a ty trzymasz rękę za przegubem krzyżakowym
 
 
 
RAFIkSierra 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: RAFIk
Wiek: 50
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Żary
Wysłany: 6 Sie 2009, 11:55   

ok. jasność. dziękuję.

z kanałem problem. niestety będę ćwiczył w warunkach bezkanałowych :)
_________________
MK3 z 89 roku z silnikiem 1.8Diesel
 
 
 
Andre
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sie 2009, 13:40   

Czołem Panowie.

Wracam do swojego tematu głośnej pracy silnika.

Otóż okazało się dziś po odebraniu auta od speca (wymiana poduszek pod skrzynią), iż przez dłuższy czas jeździłem z dziurą w "dwururce"!!! W zasadzie dziura była wokół gniazda sondy lambda.

I teraz... Dziura zaspawana, a Fofi jak nie moja! Wkręca się ładnie na obroty, chodzi duuuużo ciszej, na 4-ce spokojnie 80-90 km/h nawet bez zadyszki i z ładnym dźwiękiem (wcześniej było to nie do pomyślenia nawet!)... Jestem pod wrażeniem.

Teraz pytanie 1 - jak się fachowo nazywa ta "dwururka"? Chcę to kupić i wymienić w przyszłym miesiącu, ale nawet nie wiem jak to się zwie :)

Druga sprawa - pytanie 2. Czy ustawienie luzu zaworowego ciaśniej niż książkowo może negatywnie wpłynąć na silnik. Ustawiłem jakiś czas temu na 0.2 i 0.3, ale czytałem, że "cośtam, gdzieśtam" (nie znam się) może być już nie płaskie a wklęsłe i luz jest w rzeczywistości większy. Czy jakoś tak.
Myślałem, żeby ustawić 0.15 i 0.25... Czy to coś da? Będzie ciszej? Nie zaszkodzi? A jeśli coś to zmieni, to co konkretnie może się stać?


Z góry dzięki za odpowiedzi na oba pytanka. Pozdrawiam!
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sie 2009, 14:19   

Andre napisał/a:
Teraz pytanie 1 - jak się fachowo nazywa ta "dwururka"?
nie wystarczy, że powiesz, że to pierwsza rurka wydechu ? pierwsza rurka za kolektorem...
rurka w której jest sonda...
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Sie 2009, 18:17   

Andre napisał/a:
jak się fachowo nazywa ta "dwururka"? Chcę to kupić i wymienić w przyszłym miesiącu, ale nawet nie wiem jak to się zwie :)
Portki albo właśnie dwururka,,,

Andre napisał/a:
Czy ustawienie luzu zaworowego ciaśniej niż książkowo może negatywnie wpłynąć na silnik.
Szkodzi. Ciszej nie będzie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sie 2009, 02:25   

rura kolektorowa tak występuje w katalogach .
A co do luzów to trzeba odkręcić klawiaturę i zobaczyć czy nie są wybite dźwigienki w miejscu gdzie opierają się o zawory i bedziesz wiedzieć że musisz wyszlifować dźwigienki i dopiero wtedy ustawić luzy . a nie ciaśniej na oko .
 
 
 
Andre
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sie 2009, 18:29   

Dzięki bardzo za odpowiedzi.


W takim razie nie będę kombinować z zaworami na ciasno. Raczej zajmę się wyciszeniem komory silnika. Zacznę od maty pod maskę z 1.8D, mam nadzieję, że to trochę pomoże.

Słyszałem, że tą matę trzeba na zapinki montować... Może można na masę bitumiczną, albo coś? Spróbuję ;-)

Nie wiem tylko czym i jak wykleić nadkola i pozostałe elementy komory.

Ja po prostu nie chcę budzić sąsiadów wyjeżdżając o 6 rano do roboty ;-)

Pozdrawiam!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Sie 2009, 19:07   

Cytat:
W takim razie nie będę kombinować z zaworami na ciasno. Raczej zajmę się wyciszeniem komory silnika. Zacznę od maty pod maskę z 1.8D, mam nadzieję, że to trochę pomoże.


Jakby co to mam tak razem 80% spinek ;) tylko wymyśl jak to przetransportować w razie gdybyś chciał ;) A nadkola może takimi matami do wygłuszania komory silnika przy zabudowie audio (mata + aluminium)?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Andre
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sie 2009, 19:28   

kamil wolski napisał/a:
Cytat:
W takim razie nie będę kombinować z zaworami na ciasno. Raczej zajmę się wyciszeniem komory silnika. Zacznę od maty pod maskę z 1.8D, mam nadzieję, że to trochę pomoże.


Jakby co to mam tak razem 80% spinek ;) tylko wymyśl jak to przetransportować w razie gdybyś chciał ;) A nadkola może takimi matami do wygłuszania komory silnika przy zabudowie audio (mata + aluminium)?


Myślałem właśnie albo o bardzo elastycznych matach APP, albo o macie piankowej o dużej gęstości.
Co do zapinek - pomyślimy :) Dzięki za info. Ale najpierw muszę w ogóle dostać tą matę z 1.8D.... a na allegro takich brak :(
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Sie 2009, 20:06   

Zjadłem literkę. "Jakby co mam takĄ (matę) razem z 80% spinek ;) "
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Kto ma motory ten chodzi chory
czyli słabe pukty mk1/2
Żółwik Tuptuś Mechanika silnika 0 11 Sty 2006, 23:39
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.