Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Olej w filtrze powietrza
Autor Wiadomość
przemo. 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 21
Skąd: rzeszow
Wysłany: 20 Cze 2008, 18:57   [MK3] Olej w filtrze powietrza

witam mam takie pytanko co to moze byc ze mam plame z oleju w budowie tam gdzie jest umieszczony filtr powietzra??? pozdrawiam
_________________
swap 1.1--> 1.4 73KM
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Lis 2009, 14:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Cze 2008, 19:03   

No jakby Ci tu. Jest szansa żę pierśćionki mówią papa i czukiereczekci olejku do flitra.
Umyj rurkę od niego, przeczyść odmę i będzie lepiej. :fox:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
przemo. 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 21
Skąd: rzeszow
Wysłany: 20 Cze 2008, 19:08   

która rurke i jaka odme???
_________________
swap 1.1--> 1.4 73KM
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Cze 2008, 19:14   

Sorki to nie ten silnik. |Nie spojrzałem :ups:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
przemo. 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 21
Skąd: rzeszow
Wysłany: 20 Cze 2008, 19:17   

ale mowisz ze moga byc pierscienie walniete??
_________________
swap 1.1--> 1.4 73KM
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Cze 2008, 19:19   

Dokształcając się na tym forum to przeważnie tak. Kompresje sprawdź i wsio jasne.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
mikolaj_r 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 38
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 397
Skąd: Tychy
Wysłany: 21 Cze 2008, 00:56   

To zależy ile tego oleju tam masz. Bo jeżeli odrobine to mogło się to wziąć po prostu z tych par oleju które lecą przez odmę. Wytrzyj i pojezdzij troche i obserwuj jak szybko go tam przybywa.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Cze 2008, 03:22   

mikolaj_r napisał/a:
To zależy ile tego oleju tam masz. Bo jeżeli odrobine to mogło się to wziąć po prostu z tych par oleju które lecą przez odmę. Wytrzyj i pojezdzij troche i obserwuj jak szybko go tam przybywa.

dokładnie tak . Szczególnie proces się nasila przy wysokich temperaturach na dworze .
 
 
 
przemo. 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 21
Skąd: rzeszow
Wysłany: 21 Cze 2008, 07:59   

tego oleju jest malo tylko jak zauważyłem to wolałem sie spytac
_________________
swap 1.1--> 1.4 73KM
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2008, 21:20   

Olej,,, :) Wytrzyj jak mówi mikołaj i zaglądaj co jakiś czas co się dzieje (normalne że za jakiś czas zrobi się wilgotno) - problem będzie jak oleju zacznie się robi dużo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Ciapek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Kotlin
Wysłany: 21 Lis 2009, 14:35   

Przy zmianie filtra powietrza zobaczyłem, że są jakby grudki oleju na filtrze powietrza a obudowa filtra jest "zasmarkana" takimi grudkami w miejscu tego grzybka gdzie dochodzi wężyk od korka wlewu oleju do silnika.

Zdjęcie filtra zrobiłem. Niestety zapomniałem o obudowie filtra.


Zauważyłem też maź we wlewie oleju do silnika.




Oleju nie przybywa (raczej systematycznie ubywa), płyn chłodzący jest czysty. Samochód zazwyczaj robi dziennie 10-20 km w kilku etapach.

Wyczyściłem wężyki dochodzące do filtra powietrza i ten filtr-siatkę w korku wlewu oleju. Było tam dosyć dużo takiej olejowej gęstej mazi (na zdjęciu).


Co może być przyczyną takiej sytuacji? Wspominane wcześniej pierścienie? Olej to Castrol 15W40 High Mileage.
_________________
Biała limuzyna ;-)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Lis 2009, 15:17   

Przyczyną sytuacji jest aktualna pogoda (wilgoć w powietrzu) i nic na to nie poradzisz, majonez będzie się zimą robił z mineralnego oleju i tyle,,, więcej (słabo dogrzany silnik) lub mniej (długie trasy) ale będzie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Lis 2009, 17:59   

niemniej jednak takie "grudy" pierwszy raz widzę... :yyy: co masz za olej?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 21 Lis 2009, 18:50   

pany i niepany to normalne zima, jak samochod stoi i jezdzisz nim do kosciola w niedziele a stoi w temp 5-10oC to odetkawszy korek nieraz az sie woda poleje z niego (skroplona), to jest normalka i nie zadne uszczelki i inne srutututu, olej moze byc noweczka, nie babelkuje w zbiorniku, weze nie sa twarde woda nie ucieka ze zbiorniczka to jest wszystko ok, wystarczy podgrzac silnik do >100oC i odparuje
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 22 Lis 2009, 20:52   

hmm,słynny majonezik ale o tym zjawisku w 1.4 jeszcze nikt chyba nie pisał.Ładnie kolega wszystko pokazał przynajmniej widać ze się stara bo niektórzy fotki nie zrobią i trzeba wróżyć :fox:
Ciapek napisał/a:

Wyczyściłem wężyki dochodzące do filtra powietrza i ten filtr-siatkę w korku wlewu oleju. Było tam dosyć dużo takiej olejowej gęstej mazi
na razie wystarczy,kontrolować co jakiś czas te elementy filterek zmień lepiej
Ciapek napisał/a:
Olej to Castrol 15W40 High Mileage
olejek raczej dobry
Ciapek napisał/a:

Co może być przyczyną takiej sytuacji?
odp:
JoeMix napisał/a:
Przyczyną sytuacji jest aktualna pogoda (wilgoć w powietrzu) i nic na to nie poradzisz, majonez będzie się zimą robił z mineralnego oleju i tyle,,, więcej (słabo dogrzany silnik) lub mniej (długie trasy) ale będzie,,,

:ups: od drugiego zdania to do ciapka teraz doczytałem
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Lis 2009, 20:57   

Majonez (taki trochę ciemniejszy niż spożywczy) to normalka, to co kolega pokazał na fotkach wygląda jak stary olej, jak się nie zagląda tam przez miesiące i nie zmienia się oleju na czas to się robią takę gluty jakby zaschnięty smar, guma do żucia,,, tego typu,,,

Ciapek, odkręć tez pokrywę klawiatury i tam w środku wyczyść,,, i nowa uszczelka wtedy (7 ze3ta ktoś ostatnio pisał)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Ciapek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Kotlin
Wysłany: 23 Lis 2009, 20:42   

Pokrywę mogę zdjąć i wyczyścić. Ktoś już to robił i poradziłby czym i na co uważać?

Korek z filtrem mogę kupić nowy ale czy kupować oryginalny czy zamiennik? O ile dobrze sprawdziłem to mam korek nr 89BF 6766 AB?
Oryginał to zawsze oryginał ale zamienniki też bywają równie dobre...

A propos czyszczenia pod pokrywą to czytałem jakiś czas temu o płukaniu silnika produktem Liqui Moly. Może coś takiego zrobić?
_________________
Biała limuzyna ;-)
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Lis 2009, 20:46   

Ciapek napisał/a:
Pokrywę mogę zdjąć i wyczyścić. Ktoś już to robił i poradziłby czym i na co uważać?
na doczyszczenie powierzchni przylegania uszczelki, na jej dokładne założenie i na zbyt mocne dokręcenie pokrywy - wygnie się i będzie ciekła

Cytat:
Korek z filtrem mogę kupić nowy
nie ma takiej potrzeby - wypłucz stary w ropie albo jakimś rozpuszczalniku (tylko żeby plastiku i gumy nie rozpuszczał :rotfl: )

Cytat:
czytałem jakiś czas temu o płukaniu silnika produktem Liqui Moly. Może coś takiego zrobić?
broń Boże
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Ciapek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Kotlin
Wysłany: 23 Lis 2009, 21:13   

A czym i co pod pokrywą wyczyścić?

Dlaczego nie płukać tym preparatem?
_________________
Biała limuzyna ;-)
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Lis 2009, 21:16   

weź papierowy ręcznik i zbierz majonez z pokrywy od wewnątrz, z klawiatury rozrządu i skąd jeszcze Ci się uda. powierzchnie przylegania uszczelki możesz delikatnie przetrzeć papierem ściernym jeśli będzie tam dużo starego oleju.

płukanie to kiepski pomysł bo najprawdopodobniej rozszczelnisz silnik
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.