[MK3] Olej w filtrze powietrza |
Autor |
Wiadomość |
przemo.
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 18:57 [MK3] Olej w filtrze powietrza
|
|
|
witam mam takie pytanko co to moze byc ze mam plame z oleju w budowie tam gdzie jest umieszczony filtr powietzra??? pozdrawiam |
_________________ swap 1.1--> 1.4 73KM |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Lis 2009, 14:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 19:03
|
|
|
No jakby Ci tu. Jest szansa żę pierśćionki mówią papa i czukiereczekci olejku do flitra.
Umyj rurkę od niego, przeczyść odmę i będzie lepiej. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
przemo.
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 19:08
|
|
|
która rurke i jaka odme??? |
_________________ swap 1.1--> 1.4 73KM |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
przemo.
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 19:17
|
|
|
ale mowisz ze moga byc pierscienie walniete?? |
_________________ swap 1.1--> 1.4 73KM |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 19:19
|
|
|
Dokształcając się na tym forum to przeważnie tak. Kompresje sprawdź i wsio jasne. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
mikolaj_r

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 38 Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 21 Cze 2008, 00:56
|
|
|
To zależy ile tego oleju tam masz. Bo jeżeli odrobine to mogło się to wziąć po prostu z tych par oleju które lecą przez odmę. Wytrzyj i pojezdzij troche i obserwuj jak szybko go tam przybywa. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2008, 03:22
|
|
|
mikolaj_r napisał/a: | To zależy ile tego oleju tam masz. Bo jeżeli odrobine to mogło się to wziąć po prostu z tych par oleju które lecą przez odmę. Wytrzyj i pojezdzij troche i obserwuj jak szybko go tam przybywa. |
dokładnie tak . Szczególnie proces się nasila przy wysokich temperaturach na dworze . |
|
|
|
 |
przemo.
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 21 Cze 2008, 07:59
|
|
|
tego oleju jest malo tylko jak zauważyłem to wolałem sie spytac |
_________________ swap 1.1--> 1.4 73KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Cze 2008, 21:20
|
|
|
Olej,,, Wytrzyj jak mówi mikołaj i zaglądaj co jakiś czas co się dzieje (normalne że za jakiś czas zrobi się wilgotno) - problem będzie jak oleju zacznie się robi dużo,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 21 Lis 2009, 14:35
|
|
|
Przy zmianie filtra powietrza zobaczyłem, że są jakby grudki oleju na filtrze powietrza a obudowa filtra jest "zasmarkana" takimi grudkami w miejscu tego grzybka gdzie dochodzi wężyk od korka wlewu oleju do silnika.
Zdjęcie filtra zrobiłem. Niestety zapomniałem o obudowie filtra.
Zauważyłem też maź we wlewie oleju do silnika.
Oleju nie przybywa (raczej systematycznie ubywa), płyn chłodzący jest czysty. Samochód zazwyczaj robi dziennie 10-20 km w kilku etapach.
Wyczyściłem wężyki dochodzące do filtra powietrza i ten filtr-siatkę w korku wlewu oleju. Było tam dosyć dużo takiej olejowej gęstej mazi (na zdjęciu).
Co może być przyczyną takiej sytuacji? Wspominane wcześniej pierścienie? Olej to Castrol 15W40 High Mileage. |
_________________ Biała limuzyna ;-)
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Lis 2009, 15:17
|
|
|
Przyczyną sytuacji jest aktualna pogoda (wilgoć w powietrzu) i nic na to nie poradzisz, majonez będzie się zimą robił z mineralnego oleju i tyle,,, więcej (słabo dogrzany silnik) lub mniej (długie trasy) ale będzie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 21 Lis 2009, 17:59
|
|
|
niemniej jednak takie "grudy" pierwszy raz widzę... :yyy: co masz za olej? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 21 Lis 2009, 18:50
|
|
|
pany i niepany to normalne zima, jak samochod stoi i jezdzisz nim do kosciola w niedziele a stoi w temp 5-10oC to odetkawszy korek nieraz az sie woda poleje z niego (skroplona), to jest normalka i nie zadne uszczelki i inne srutututu, olej moze byc noweczka, nie babelkuje w zbiorniku, weze nie sa twarde woda nie ucieka ze zbiorniczka to jest wszystko ok, wystarczy podgrzac silnik do >100oC i odparuje |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 20:52
|
|
|
hmm,słynny majonezik ale o tym zjawisku w 1.4 jeszcze nikt chyba nie pisał.Ładnie kolega wszystko pokazał przynajmniej widać ze się stara bo niektórzy fotki nie zrobią i trzeba wróżyć Ciapek napisał/a: |
Wyczyściłem wężyki dochodzące do filtra powietrza i ten filtr-siatkę w korku wlewu oleju. Było tam dosyć dużo takiej olejowej gęstej mazi | na razie wystarczy,kontrolować co jakiś czas te elementy filterek zmień lepiej
Ciapek napisał/a: | Olej to Castrol 15W40 High Mileage | olejek raczej dobry Ciapek napisał/a: |
Co może być przyczyną takiej sytuacji? | odp: JoeMix napisał/a: | Przyczyną sytuacji jest aktualna pogoda (wilgoć w powietrzu) i nic na to nie poradzisz, majonez będzie się zimą robił z mineralnego oleju i tyle,,, więcej (słabo dogrzany silnik) lub mniej (długie trasy) ale będzie,,, |
od drugiego zdania to do ciapka teraz doczytałem |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Lis 2009, 20:57
|
|
|
Majonez (taki trochę ciemniejszy niż spożywczy) to normalka, to co kolega pokazał na fotkach wygląda jak stary olej, jak się nie zagląda tam przez miesiące i nie zmienia się oleju na czas to się robią takę gluty jakby zaschnięty smar, guma do żucia,,, tego typu,,,
Ciapek, odkręć tez pokrywę klawiatury i tam w środku wyczyść,,, i nowa uszczelka wtedy (7 ze3ta ktoś ostatnio pisał) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 20:42
|
|
|
Pokrywę mogę zdjąć i wyczyścić. Ktoś już to robił i poradziłby czym i na co uważać?
Korek z filtrem mogę kupić nowy ale czy kupować oryginalny czy zamiennik? O ile dobrze sprawdziłem to mam korek nr 89BF 6766 AB?
Oryginał to zawsze oryginał ale zamienniki też bywają równie dobre...
A propos czyszczenia pod pokrywą to czytałem jakiś czas temu o płukaniu silnika produktem Liqui Moly. Może coś takiego zrobić? |
_________________ Biała limuzyna ;-)
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 20:46
|
|
|
Ciapek napisał/a: | Pokrywę mogę zdjąć i wyczyścić. Ktoś już to robił i poradziłby czym i na co uważać? | na doczyszczenie powierzchni przylegania uszczelki, na jej dokładne założenie i na zbyt mocne dokręcenie pokrywy - wygnie się i będzie ciekła
Cytat: | Korek z filtrem mogę kupić nowy | nie ma takiej potrzeby - wypłucz stary w ropie albo jakimś rozpuszczalniku (tylko żeby plastiku i gumy nie rozpuszczał )
Cytat: | czytałem jakiś czas temu o płukaniu silnika produktem Liqui Moly. Może coś takiego zrobić? | broń Boże |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 74 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 21:13
|
|
|
A czym i co pod pokrywą wyczyścić?
Dlaczego nie płukać tym preparatem? |
_________________ Biała limuzyna ;-)
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 21:16
|
|
|
weź papierowy ręcznik i zbierz majonez z pokrywy od wewnątrz, z klawiatury rozrządu i skąd jeszcze Ci się uda. powierzchnie przylegania uszczelki możesz delikatnie przetrzeć papierem ściernym jeśli będzie tam dużo starego oleju.
płukanie to kiepski pomysł bo najprawdopodobniej rozszczelnisz silnik |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
|