Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Proglem z wrzucaniem biegów
Autor Wiadomość
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26 Maj 2009, 15:58   [MK3] Proglem z wrzucaniem biegów

Zeby byl jakis wstep to powiem, ze wczesniej standardem byly :
- zgrzyt przy redukcji na 2jke jesli obroty sa wyzsze niz 1,5-2k
- wsteczny czasem zgrzyta a czasem trzeba wysprzeglic drugi raz zeby go wbic
Od jakiegos czasu jest powazniejszy problem...biegi nie chcha wejsc...tak jakbym nie mogl trafic drazkiem w odpowiednie miejsce. Najczesciej zdarza sie to z 4ka a ogolnie dotyczy to biegow 2, 3 i 4.
Podczas takiego zdarzenia gdy nie moge wrzucic biegu niema zgrzytu tylko musze wysprzeglic drugi raz tak jak ze wstecznym. Moge robic tez tak, ze trzymajac drazek tak jakbym chcial wrzucic bieg...to nie wysprzeglam tylko powoli puszczam sprzeglo caly czas dociskajac drazek, az wskoczy. Robiac taka metoda czasem wskoczy "cicho" a kiedy indziej bedzie lekki zgrzyt.
Co to moze byc? Sprzeglo, skrzynia, czy cos z drazkiem a raczej jego mechanizmem?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Maj 2009, 16:14   

po objawach wygląda na synchronizator ;]

Mafios ma skrzynie za 80zł
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26 Maj 2009, 16:16   

jesli chodzi o drugi bieg przy redukcji to ok. To jest od dawna. I teraz tak nagle w ciagu tygodnia padlo ich jeszcze kilka?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26 Maj 2009, 21:48   

Podobno kolo drazka zmiany biegow sa jakies ciegna ktore nakierunkowywuja drazek w odpowiednie miejsce podczas zmiany biegow. Tylko jesli by to bylo to...to dlaczego bieg wejdzie podczas powolnego puszczania sprzegla trzymajac go w tej samej pozycji caly czas?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Maj 2009, 09:14   

jeśli zgrzyta wsteczny to wina sprzęgła . jeśli nie zgrzyta to wina zardzewiałego przegubu kardana na drążku zmiany biegów .
 
 
 
senga 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 37
Dołączyła: 03 Maj 2008
Posty: 39
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Maj 2009, 09:25   

u mojej znajomej jest podobny przypadek: nie chce wejść 3-ka i to praktycznie za każdym razem, mimo, że sprzęgło jest wciśnięte do końca...
no i nie jest to fiesta a cinquecento... ale różnicy to chyba nie robi ;>
_________________
<CZARNA SZKLARNIA I BRZYDKA ŚLIWKA - adoptowane, ale kocham jak własne> :2xf:

www.spontan.org.pl
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Maj 2009, 09:46   

Jeżdżąc matizem miałem coraz większe problemy z biegami. Ciężko wchodziły. Na końcu jak wrzuciłem 2 to nie mogłem jej wybić. Wrzucenie z koleji 1 lub 2 graniczyło z cudem. W końcu wbiłem 2 i tak dojechałem do mechaniora. Wymiana kmpl. sprzęgła pomogła i biegi wchodzą no problemo (powiedział mi, że tylko to robił - nie byłem przy wymianie więc nie wiem czy coś innego grzebał).
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27 Maj 2009, 10:19   

diodalodz napisał/a:
jeśli zgrzyta wsteczny to wina sprzęgła
a wsteczny to nie zgrzyta dlatego, ze nie ma synchronizatora?
Tommur napisał/a:
Wymiana kmpl. sprzęgła pomogła
hmm sprawdze sprzeglo metoda: wrzuce dwojke i bede powoli puszczal sprzeglo i jak zgasnie to powinno byc ok. Zobaczymy ale raczej jest dobre. Pozatym chwyta mi zaraz od gory wiec to chyba nam mowi , ze jest ok. Jak jest inaczej to poprawcie mnie :)
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Vinci 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 53
Skąd: DąbrowaGórnicza
Wysłany: 27 Maj 2009, 13:07   

ja mialem tak ze zaden bieg nie chcial wejsc na odpalonym silniku jak byl zgaszony to spokojnie wchodzily kupilem komplet sprzegla z lozyskiem wyciskowym i pomoglo jak sie okazalo po rozebraniu lozysko sie rozsypalo i resztki lozyska rozwalily tarcze takze cale sprzeglo mialem do wymiany
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Maj 2009, 14:21   

kenczorf napisał/a:
diodalodz napisał/a:
jeśli zgrzyta wsteczny to wina sprzęgła
a wsteczny to nie zgrzyta dlatego, ze nie ma synchronizatora?
No dlatego właśnie, a że nie ma synchronizatora to napęd musi być całkowicie rozłączony żeby włączyć wsteczny, i jeśli wałki się kręcą to zaczyna zgrzytać, i o ile auto stoi w miejscu a zgrzyty się pojawiają na wstecznym to znak że kończy się sprzęgło.

W ten sam sposób określasz jak nisko sprzęgło bierze, wciskasz do oporu wrzucasz wsteczny-wyrzucasz na luz, lekko popuszczasz sprzęgło i znowu wstaczny i tak walchrujesz puki przy wrzuceniu wstecznego nie poczujesz że wałek się kręci (będzie zgrzytać delikatnie) to moment w którym sprzęgło zaczyna przenosić,,, wszystko co jest niżej 9do podłogi) to całkowicie rozłączone jest,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Franio2000
[Usunięty]

Wysłany: 2 Cze 2009, 11:13   

Z blokadą na redukcje na drugi bieg to raczej normalnie, w moim aucie drugi bieg jest bardzo mocny i sądze ze to fabryczne zabezpieczenie żeby nie dało sie przy za duzej prędkości zredukować na dwójke żeby skrzyni nie rozerwało. A swoją drogą jak kiedyś jeździłem maluchem miałem takie coś że nie dało sie biegów wrzucać (zwłaszcze 3 biegu i wstecznego, a i 1 z trudem wchodziła) Problemem był łącznik metalowo-gumowy łaczący cięgna skrzyni z samą skrzynią (co w maluchach akurat często sie psuło) Może to bedzie to samo. Do malucha akurat taie coś kosztuje około 10 zł.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Cze 2009, 11:11   

Franio2000 napisał/a:
Problemem był łącznik metalowo-gumowy łaczący cięgna skrzyni z samą skrzynią (co w maluchach akurat często sie psuło) Może to bedzie to samo. Do malucha akurat taie coś kosztuje około 10 zł.

czyli popularnie zwany lizak . niestety w fieście go na całe szczęście nie ma . Podobnie jak blokad w skrzyniach aby nie wrzucać biegów przy dużych prędkościach .
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 6 Lip 2009, 18:43   

Ktos mi powiedzial, ze wyglada na to ze sprzeglo sie nie rozlacza....co moze byc wina albo docisku albo samoregulatora pod pedalem sprzegla...jakis polksiezyc z zabkami...
Jak to sie fachowo nazywa?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lip 2009, 20:46   

Użyłeś wszelkich fachowych nazw,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Lip 2009, 01:09   

diodalodz cos ty sie uczepil ze jak wsteczny zgrzyta to sprzeglo;]
diodalodz jak zhrzyta wsteczny to która część kompletnego sprzegla jest wykonczona?;]
diodalodz jak podlozylem podkladke pod linke sprzegla a lape wsteczny nie zgrzyta to znaczy ze co znaczy?
;]
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Lip 2009, 11:51   

jak nagle po modyfikacjach przestał zgrzytać to albo siada docisk albo samoregulator nie działa właściwie .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
Marcin Tuning mechaniczny 74 22 Lis 2018, 09:32
lukaszceglarski
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.