[MK3] Proglem z wrzucaniem biegów |
Autor |
Wiadomość |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 15:58 [MK3] Proglem z wrzucaniem biegów
|
|
|
Zeby byl jakis wstep to powiem, ze wczesniej standardem byly :
- zgrzyt przy redukcji na 2jke jesli obroty sa wyzsze niz 1,5-2k
- wsteczny czasem zgrzyta a czasem trzeba wysprzeglic drugi raz zeby go wbic
Od jakiegos czasu jest powazniejszy problem...biegi nie chcha wejsc...tak jakbym nie mogl trafic drazkiem w odpowiednie miejsce. Najczesciej zdarza sie to z 4ka a ogolnie dotyczy to biegow 2, 3 i 4.
Podczas takiego zdarzenia gdy nie moge wrzucic biegu niema zgrzytu tylko musze wysprzeglic drugi raz tak jak ze wstecznym. Moge robic tez tak, ze trzymajac drazek tak jakbym chcial wrzucic bieg...to nie wysprzeglam tylko powoli puszczam sprzeglo caly czas dociskajac drazek, az wskoczy. Robiac taka metoda czasem wskoczy "cicho" a kiedy indziej bedzie lekki zgrzyt.
Co to moze byc? Sprzeglo, skrzynia, czy cos z drazkiem a raczej jego mechanizmem? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
szogoon

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 16:14
|
|
|
po objawach wygląda na synchronizator ;]
Mafios ma skrzynie za 80zł |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 16:16
|
|
|
jesli chodzi o drugi bieg przy redukcji to ok. To jest od dawna. I teraz tak nagle w ciagu tygodnia padlo ich jeszcze kilka? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 21:48
|
|
|
Podobno kolo drazka zmiany biegow sa jakies ciegna ktore nakierunkowywuja drazek w odpowiednie miejsce podczas zmiany biegow. Tylko jesli by to bylo to...to dlaczego bieg wejdzie podczas powolnego puszczania sprzegla trzymajac go w tej samej pozycji caly czas? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 09:14
|
|
|
jeśli zgrzyta wsteczny to wina sprzęgła . jeśli nie zgrzyta to wina zardzewiałego przegubu kardana na drążku zmiany biegów . |
|
|
|
 |
senga

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 37 Dołączyła: 03 Maj 2008 Posty: 39 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 09:25
|
|
|
u mojej znajomej jest podobny przypadek: nie chce wejść 3-ka i to praktycznie za każdym razem, mimo, że sprzęgło jest wciśnięte do końca...
no i nie jest to fiesta a cinquecento... ale różnicy to chyba nie robi ;> |
_________________ <CZARNA SZKLARNIA I BRZYDKA ŚLIWKA - adoptowane, ale kocham jak własne>
www.spontan.org.pl |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 09:46
|
|
|
Jeżdżąc matizem miałem coraz większe problemy z biegami. Ciężko wchodziły. Na końcu jak wrzuciłem 2 to nie mogłem jej wybić. Wrzucenie z koleji 1 lub 2 graniczyło z cudem. W końcu wbiłem 2 i tak dojechałem do mechaniora. Wymiana kmpl. sprzęgła pomogła i biegi wchodzą no problemo (powiedział mi, że tylko to robił - nie byłem przy wymianie więc nie wiem czy coś innego grzebał). |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 10:19
|
|
|
diodalodz napisał/a: | jeśli zgrzyta wsteczny to wina sprzęgła | a wsteczny to nie zgrzyta dlatego, ze nie ma synchronizatora?
Tommur napisał/a: | Wymiana kmpl. sprzęgła pomogła | hmm sprawdze sprzeglo metoda: wrzuce dwojke i bede powoli puszczal sprzeglo i jak zgasnie to powinno byc ok. Zobaczymy ale raczej jest dobre. Pozatym chwyta mi zaraz od gory wiec to chyba nam mowi , ze jest ok. Jak jest inaczej to poprawcie mnie |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
Vinci
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 53 Skąd: DąbrowaGórnicza
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 13:07
|
|
|
ja mialem tak ze zaden bieg nie chcial wejsc na odpalonym silniku jak byl zgaszony to spokojnie wchodzily kupilem komplet sprzegla z lozyskiem wyciskowym i pomoglo jak sie okazalo po rozebraniu lozysko sie rozsypalo i resztki lozyska rozwalily tarcze takze cale sprzeglo mialem do wymiany |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 14:21
|
|
|
kenczorf napisał/a: | diodalodz napisał/a: | jeśli zgrzyta wsteczny to wina sprzęgła | a wsteczny to nie zgrzyta dlatego, ze nie ma synchronizatora? | No dlatego właśnie, a że nie ma synchronizatora to napęd musi być całkowicie rozłączony żeby włączyć wsteczny, i jeśli wałki się kręcą to zaczyna zgrzytać, i o ile auto stoi w miejscu a zgrzyty się pojawiają na wstecznym to znak że kończy się sprzęgło.
W ten sam sposób określasz jak nisko sprzęgło bierze, wciskasz do oporu wrzucasz wsteczny-wyrzucasz na luz, lekko popuszczasz sprzęgło i znowu wstaczny i tak walchrujesz puki przy wrzuceniu wstecznego nie poczujesz że wałek się kręci (będzie zgrzytać delikatnie) to moment w którym sprzęgło zaczyna przenosić,,, wszystko co jest niżej 9do podłogi) to całkowicie rozłączone jest,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Franio2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Cze 2009, 11:13
|
|
|
Z blokadą na redukcje na drugi bieg to raczej normalnie, w moim aucie drugi bieg jest bardzo mocny i sądze ze to fabryczne zabezpieczenie żeby nie dało sie przy za duzej prędkości zredukować na dwójke żeby skrzyni nie rozerwało. A swoją drogą jak kiedyś jeździłem maluchem miałem takie coś że nie dało sie biegów wrzucać (zwłaszcze 3 biegu i wstecznego, a i 1 z trudem wchodziła) Problemem był łącznik metalowo-gumowy łaczący cięgna skrzyni z samą skrzynią (co w maluchach akurat często sie psuło) Może to bedzie to samo. Do malucha akurat taie coś kosztuje około 10 zł. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Cze 2009, 11:11
|
|
|
Franio2000 napisał/a: | Problemem był łącznik metalowo-gumowy łaczący cięgna skrzyni z samą skrzynią (co w maluchach akurat często sie psuło) Może to bedzie to samo. Do malucha akurat taie coś kosztuje około 10 zł. |
czyli popularnie zwany lizak . niestety w fieście go na całe szczęście nie ma . Podobnie jak blokad w skrzyniach aby nie wrzucać biegów przy dużych prędkościach . |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 18:43
|
|
|
Ktos mi powiedzial, ze wyglada na to ze sprzeglo sie nie rozlacza....co moze byc wina albo docisku albo samoregulatora pod pedalem sprzegla...jakis polksiezyc z zabkami...
Jak to sie fachowo nazywa? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 20:46
|
|
|
Użyłeś wszelkich fachowych nazw,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Lip 2009, 01:09
|
|
|
diodalodz cos ty sie uczepil ze jak wsteczny zgrzyta to sprzeglo;]
diodalodz jak zhrzyta wsteczny to która część kompletnego sprzegla jest wykonczona?;]
diodalodz jak podlozylem podkladke pod linke sprzegla a lape wsteczny nie zgrzyta to znaczy ze co znaczy?
;] |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Lip 2009, 11:51
|
|
|
jak nagle po modyfikacjach przestał zgrzytać to albo siada docisk albo samoregulator nie działa właściwie . |
|
|
|
 |
|