Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] przyspieszenie
Autor Wiadomość
sebastiandziok 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: toruń
Wysłany: 7 Lip 2009, 20:49   [MK4] przyspieszenie

Koledzy mam pewien problem. Jak jade na 3 z predkoscia 30km/h i to auto zaczyna sie jakby dlawić chwilowo, jak jade na 4 z predkoscia 40 lub 50 km/h przy obrotach 1800 to tez przez chwilę się dŁawi.To wystepuja przy przyspieszaniu z tych prędkości.
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lip 2009, 21:09   

Witam,te prędkosci które opisałeś to akurat takie minimum dla tych biegów jak nie za małe,więc co sie dziwisz ,że się dusi :yyy: Pozdro
 
 
sebastiandziok 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: toruń
Wysłany: 7 Lip 2009, 21:23   

wiesz może jakie sa objawy niewŁaciwie dziaŁajacej pompy wody
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lip 2009, 21:49   

Co ty z ta pompą wody tak latasz po wszystkich tematach :yyy: dostałes juz odpowiedzi z tego co wiem.W końcu ktoś cię nunu ze starszych kolegów z forum za śmieci i tyle będzie old Objawów wiele może być ale opisz problem konkretnie a ktoś ci pomoze.pozdro
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lip 2009, 22:43   

diesel przy 1800 się nie powinien dławić...

przy 1200 albo 1500 owszem, ale nie przy 1800
 
 
 
sebastiandziok 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: toruń
Wysłany: 7 Lip 2009, 22:51   

a wiesz moze co to jest ze sie dlawi
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Lip 2009, 18:17   

szogoon napisał/a:
przy 1200 albo 1500 owszem, ale nie przy 1800

Przy 1200 nawet na 3 biegu się nie zadławi jak mu się da w podłogę - po prostu będzie się bardzo wolno zbierał - i tyle.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
sebastiandziok 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: toruń
Wysłany: 8 Lip 2009, 18:30   

ale czy ktos wie jakie sa tego przyczyny czy to wtryski, zawór egr czy cos innego
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Lip 2009, 20:08   

Pufcio napisał/a:
Przy 1200 nawet na 3 biegu się nie zadławi
no to w sumie niewygodne stwierdzenie, że się dławi...

on po prostu na takich obrotach się ciutke męczy ;)
 
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lip 2009, 20:16   

Panowie czegoś tu nie jarzę.1200 obr i 3 bieg to już jak zaba powinien skakać i ciężko utrzymac 1200 obr z gazem w podłodze :yyy: Jak się myle to mnie wyprostujcie mlotek albo tak mało dieslami jezdziłem :-P Pozdrawiam
 
 
sebastiandziok 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: toruń
Wysłany: 8 Lip 2009, 22:19   

Niektorzy mysla ze chce byc popularny a to nie tak. Ja poprostu nie wiem co sie z tym samochodem dzieje Mam tez cos tak dziwnego ze nikt nie wie co to jest. Wymienialem juz dwie na uzywane skrzynie biegów. Problem jest taki ze czasami po wyrzuceniu auta na luz cos telepocze w silniku albo skrzyni sam juz nie wiem. Ale wiem jedno jak sie wcisnie pedal sprzegla to przestaje tak robic. Potem jedziesz kilka kilosów i wyrzucasz na luz i znowu wciskasz sprzeglo przestaje. A czasem wszystko jest oki. podkreslam ze sprzeglo kompletne tez wymienialem.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Lip 2009, 12:45   

szogoon - spojrzyj na odpowiedź, którą kieruję przede wszystkim do kolegi nexia145:

Jeździsz kosiarką. Słowa "elastyczność" i "1.1" nie powinny być używane w jednym zdaniu.
Dla przykładu - wchodzę w zakręt na 3. biegu (90°, osiedlowy), bo nie chce mi się redukować na "dwójkę". Silnik schodzi na +/- 800rpm, po wyjściu z zakrętu auto samo odrobinę przyspiesza, a ja lekko dodaję gazu i auto najzwyczajniej w świecie jedzie - bez męczenia się, czy tym bardziej dławienia.

Gwoli ścisłości - ja mam DI, a tam jest D, jednakże ta miniturbinka zaczyna działać gdzieś przy 1800rpm - do tego momentu DI to zwykłe D.


sebastiandziok - a myślałeś o tym, żeby podjechać do mechanika?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
sebastiandziok 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: toruń
Wysłany: 9 Lip 2009, 18:05   

Bylem juz u wielu i nikt nie wie co mu jest.
 
 
Brytan_PL
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lip 2009, 20:57   

hjach. Po prostu musisz przycisnąć troszkę mocniej pedał gazu. Rozumiem, czasem się nie chce redukować, innym razem się oszczędza ale bez przesadyzmu.
Zresztą potwierdzam wcześniejsze słowa, diesel nawet przy 1200 nie powinien się za bardzo dławić. Osobiście na diesel'u nie jeżdżę ale miałem przyjemność. Może chugową rope tankujesz?
 
 
sebastiandziok 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: toruń
Wysłany: 9 Lip 2009, 22:03   

Tankuje na TEXACO w Holandii. Nie mam pojecia co mu jest tak samo jade i gwaltownie naciskam gaz autem szarpnie i przy gwaltownym puszczaniu gazu tak samo.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Lip 2009, 22:09   

sebastiandziok napisał/a:
i przy gwaltownym puszczaniu gazu tak samo

Tak akurat zawsze będzie (chociaż zależy co rozumiesz przez "gwałtownie") - jak ja odpuszczę gaz zupełnie, to auto lekko szarpie i zaczyna mocno zwalniać - ale to jest naturalne (tyle, że w dieslach bardziej odczuwalne, bo m.in. kompresja i moment są wyższe niż w benzynach)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
sebastiandziok 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: toruń
Wysłany: 10 Lip 2009, 19:12   

Tak ale wiesz co to wyglada tak ze to szarpanie wyglada mniej wiecej tak jakby przez chwile paliwo mu sie konczylo trzymajac obroty od 1800 wzwyz idzie dobrze.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Lip 2009, 21:01   

Na mechanice zbyt dobrze się nie znam, ale na logikę (chociaż to nie zawsze w Fordach ma sens), skoro przy niskich obrotach są problemy to może coś jest nie tak z wtryskami.
Opcje byłyby 2 - wtryski i pompa. Gdyby pompa nawalała, to auto powyżej X rpm by nie jechało - a już na pewno nie płynnie. Więc wykluczone. Po drodze od pompy są w zasadzie tylko wtryski - jeśli są zasyfione, to jeśli pompa podaje relatywnie mało paliwa, to ciśnienie w układzie paliwowym może być zbyt niskie, żeby przepchać się przez zasyfione wtryski i koniec końców dostajemy zbyt ubogą mieszankę, czego efektem może być szarpanie, leniwe zbieranie się i brak mocy.

Niemniej - tak jak mówię - to jest rozważanie czysto logiczne. Nigdy z takim przypadkiem nie miałem do czynienia, więc to tylko strzał. Nie wiem czy da się sprawdzić w jakiś prosty sposób ich drożność... ale jeśli się da, to ja u siebie (nie mając żadnego innego pomysłu ani wskazówek od mechaników) sprawdziłbym właśnie wtryski.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
sebastiandziok 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: toruń
Wysłany: 10 Lip 2009, 22:22   

sŁuchajcie czy za wysoki poziom oleju w silniku moze to powodować albo za niski poziom oleju w skrzyni biegów
 
 
sebastiandziok 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: toruń
Wysłany: 10 Lip 2009, 22:28   

najlepsze jest ze auto nie kopci, a obroty na biegu jaŁowym stoja idealnie w miejscu. Nie bierze oleju.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Przyspieszenie w 1.3
aborygo Mechanika ogólna 8 8 Kwi 2014, 20:41
aborygo
Brak nowych postów [MK6] przyspieszenie kiedy wyciskam pedał gazu a nie zaciska
dziwne przyspieszanie
toffic Silniki diesla 2 3 Kwi 2012, 00:40
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.